Evel Knievel bemutató (iOS)

Evel Knievel az 1960-as években az egyik legismertebb motoros kaszkadőr volt a világon, egyáltalán nem arról vált híressé, hogy minden ugrása tökéletesen sikerült, vagy hogy nem tudott hibázni: karrierje során több csontját törte az esésektől, mint ahány éves volt, de olyan elképesztő dolgokat vállalt be a Harley-Davison XR-750 típusú motorjával, amik akkor is és ma is lehetetlen mutatványnak tűnnek. A kaszkadőr élete tehát nem volt mindennapi, ennyi információ alapján elég jó alapot is szolgáltat egy játék elkészítéséhez, a '90-es évek végén megjelent PC-s feldolgozás azonban nem sikerült túl jól, azóta pedig nem nagyon hallottunk olyan játékról, ami a vakmerő motoroshoz kötődött volna. A Barnstorm Games azonban úgy gondolta, hogy érdemes lehet elővenni ezt a karaktert, az iOS-re debütált program régi ugrásokat próbál felidézni.

„Motorral bárki tud ugrani, a probléma akkor kezdődik, amikor megpróbálod letenni a gépet"- ezzel a híres Evel Knievel idézettel kezdődik a játék. A főmenü teljesen átlagos, a beállításokban a hangokat, illetve a visszajátszásokat kapcsolgathatjuk, a profilunknál pedig láthatjuk, hogy mennyit játszottunk eddig a programmal, illetve hány ugrást teljesítettünk sikeresen. A motorválaszték kezdetben elég visszafogott, 250-es gépekkel kezdünk, majd eljutunk 650, később pedig 750 köbcentiig, az utolsó ugrásokhoz pedig igénybe vehetjük a rakétahajtású gépet is, amivel a program névadója próbált átugratni a Snake folyó feletti kanyonon, talán mondanunk sem kell, hogy sikertelenül.

Evel Knievel bemutató (iOS)
[+]

A program irányítása egyszerű, a kijelző bal felső sarkát megérintve tudunk szünetet tartani, fent az eddig megszerzett pénzt, illetve a hátralévő időt látjuk, az irányítás pedig két érintőgomb segítségével történhet, a jobb oldali segítségével adhatunk gázt, a bal oldalival pedig fékezhetünk. Ezt a két virtuális billentyűt nyomkodva egyensúlyozhatunk a levegőben, a féknek megfelelő gombbal lefelé nyomjuk a motor orrát, gázra pedig felfelé húzhatjuk.

A pályaszakaszok elején találunk egy-két kisebb akadályt, rámpákról rámpákra gurulunk, kisebb ugratásokat hajtunk végre, végül pedig eljutunk a pályák lezárásáig, a nagy ugratókig. Az utolsó ugratók természetesen pályáról pályára egyre nagyobbak, alattuk pedig autók és kamionok parkolnak, vagy éppen vérszomjas cápák úszkálnak, a lényeg tehát, hogy nem érdemes elrontani ezt a manővert.

Evel Knievel bemutató (iOS)
[+]

Összesen 9 versenysorozatban próbálhatjuk ki magunkat, egyenként három pályával, összesen tehát 27 darab kihívást kell teljesítenünk ahhoz, hogy végigvigyük a játékot, az pedig nem mellékes, hogy milyen időkkel tudjuk teljesíteni a kihívást, nem elég végiggurulni mindenhol, ha valahol gyenge idővel végzünk, akkor nem lesz elég pénzünk az újabb motorok megvásárlására, ami megakadályoz minket abban, hogy a következő pályákra lépjünk, hiszen csak egyesével mehetünk előre.

A versenysorozatok nem időrendben, hanem értelemszerűen nehézségi fokok szerint következnek egymás után, természetesen lehetőségünk nyílik olyan feladatok elvégzésére is, ami annak idején a vakmerő kaszkadőrnek nem sikerült, mindemellett pedig különböző kihívásokat is teljesítenünk kell, például egykerekezni vagy szaltózni a pályán.

Evel Knievel bemutató (iOS)
[+]

A kéteurós, reklámok nélküli játék kifejezetten pozitív összképet hagyott bennünk, a lehetőségekhez képest változatos a játékmenet, valamint korhűek a ruhák, a bukósisakok és a motorok (hozzá kell tenni, hogy nem licenszelt termékekről beszélünk). Természetesen számtalan hasonló, mobilos alkotás várja, hogy kipróbáljuk, ezek közül rengeteg ingyenessel is lehet találkozni, azokban viszont általában rengeteg reklámmal találjuk szemben magunkat, ami talán kellemetlenebb, mint egy kisebb, egyszeri költség, amivel a fejlesztőket támogatjuk. Nagyon várjuk az androidos verziót is!

Az Evel Knievel iOS platformra érhető el.

szentkuti11

Előzmények