Divine Souls

TERA, Vindictus, Blade&Soul - mondanak ezek a címek valamit? Ezek olyan - a közeljövőben megjelenő - MMORPG-k, amelyek a hangzatos nevű 'Non-Targeting' harcrendszert használják. Ezt úgy kell elképzelni, mint pl. a Devil May Cry vagy God Of War játékokban - pörgős harcok, őrült (és látványos) kombók, rengeteg ellenfél.. Bizony, az auto-attack a múlté, itt már (majdnem) minden az ügyességünkön múlik. Nem rossz, ugye? Na ebbe a sokkal arcade-szerűbb játékmenetbe enged bepillantást a steampunk stílusú Divine Souls.

A játék zárt béta fázis nemrég ért véget (21-én), és ez meg is látszott rajta - hemzseg a bugoktól és egyéb problémáktól. Én például tíz percig küzdöttem, míg eljutottam a karakteralkotásig.. De a kezdeti nehézségeken hamar túltettem magam. Hat féle kaszt van, ebből három érhető el a bétában - ökölharcos, varázsló, és "normál" harcos (kardokat használ). Kiválasztottam az ökölharcost (lévén hogy ő volt az egyetlen férfi karakter..), és nekikezdtem a játéknak. A tutorialt én feleslegesnek találtam, az irányítás ugyanis nagyon egyszerű: WASD - mozgás, bal klikk - ütés, jobb klikk - védekezés (van egy B verzió is, ahol csak a billentyűzetet kell használni - erre bármikor átválthatunk egyetlen gombnyomással). Ezt kibővítjük néhány ínyencséggel, mint például az ugrás (Space), a fogás (E), a sprint (F), és máris remek lehetőségünk adódik a kombózásra. Már a játék elején rengeteg kombó áll rendelkezésünkre, és mind iszonyat látványos - egyik kedvencem például mikor megsorozzuk az ellenfelet, felütjük a levegőbe, ott kap még egy sorozatot, a végén pedig belevágjuk a földbe.. A kombókat nem mi "találjuk ki", tehát ha véletlenszerűen nyomkodjuk a gombokat, akkor az eredmény egy nagy nulla lesz (meg egy hulla, a karakterünké) - a különböző kombókat memorizálnunk kell, ami nem könnyű tekintve számukat.. Plusz még különböző képességekre is szert tehetünk fejlődésünk során, melyek tovább színesítik a palettát - külön skill szolgál például a főellenségek kivégzésére.

Más elemeit tekintve a játék hasonló bármely más MMO-hoz - questeket veszünk fel a városokban, instanceolt térképeken küzdünk haverjainkkal vállvetve, más játékosok ellen harcolunk, egyre jobb cuccokat szerzünk.. Én egy kicsit kevésnek éreztem mindent, remélem a végleges verzióban ez is javulni fog. A másik probléma pedig, hogy hiába élvezetes és látványos a harc, egy idő után beleun az ember - és sajnos mást nem is nagyon lehet csinálni ezen kívül a játékban..
Technikai téren minden rendben.. lenne, ha a bugokat kijavítanák. A grafika rendben van (persze kicsit elnagyolt a környezet, de a karakterek kidolgozottsága egész jó), a hangokkal sincs különösebb baj - néha még szinkronizált párbeszédekkel is találkozhatunk! Persze senki ne várjon Mass Effect-minőséget, ezek a párbeszédek inkább röhejesek, mint drámaiak.. :)
Mindent összefoglalva: ígéretesnek tűnik, és bebizonyította, hogy ez a harcrendszer is lehet működőképes egy MMORPG-ben. Csak ne lenne annyi bug...

>>Trailer<<
>>Hivatalos Oldal<<