Új hozzászólás Aktív témák
-
,
addikt
Gondolod lesz erre kapacitás, hogy a forgalomban lévő összes autó minden egyes megtett méterét elemezgessék, hogy ki mikor lépte túl a megengedett sebességet?
Baleset, bűncselekmény, stb. esetén jó lesz ez, hogy meg tudják nézni ezt is, de egyéb esetekben kizártnak tartom, hogy ezzel foglalkoznának. -
#82729984
törölt tag
"Gondolod lesz erre kapacitás, hogy a forgalomban lévő összes autó minden egyes megtett méterét elemezgessék, hogy ki mikor lépte túl a megengedett sebességet?"
Bonyolultabb mint kamerával rögziteni a forgalomban lévő összes autó rendszámát autópályán, autuúton, körgyürün néhány km-erenként, majd összefuttatni hogy van-e érvényes matricája és amennyiben nincs a büntit kiküldeni?
Csak mert ez igy 2016 elég mindennapos dolog, ha nem hiszed hajts fel az M7-esre matrica nélkül.
Ha az autó elküldi a sebességét meg az utat amin halad, akkor kb. ennyi a szoftver:
if (kocsi sebessége > sebességhatár*1.1) then send(30e HUF) -
Jó ez az újítás lehet hogy a következő autóm is Astra lesz.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
#56573440
törölt tag
válasz #82729984 #48 üzenetére
"A totális megfigyeléstől és adatgyüjtéstől félünk. "
"Az autókban akad még egy gomb, amivel elrejthetjük a kocsit más, hozzáféréssel egyébként rendelkező személyek elől. Ilyenkor nem lehet lekérdezni az alkalmazásban az autó helyzetét, a központ sem látja, csak akkor írja felül ezt a beállítást, ha segélyhívásról, vagy lopás miatti intézkedésről van szó."
"Dehogynem. És minél több ilyen rendszer lép életbe annál jobban, a rendszerek adatainak összekapcsolásával."
Mármint milyen rendszer? Pontosan.
"Törökországban a puccs után 32 ezer embert tartoztattak le"
El nem hittem volna ha nem mondod hogy ennyi ilyen opelt elpasszoltak már ott... Az azért nem semmi.
"Na azok se gondolták hogy egy facebook megosztás után börtönbe kerülnek. Vagy mert egyszer beszéltek valakivel telefonon ami akkor jelentéktelennek tünt de ennek nyoma maradt a török szolgáltató rendszerében és most ezért elővették őket."
Vagy igazából azt is leírhatod, hogy halvány gőzöd sincs hogy hogy és milyen kritériumok alapján találták őket, milyen módszerekkel. De ha van valami_hiteles_ forrásod hogy ezen emberek túlnyomó részét milyen módszerrel határolták be pls ne tartsd ám magadban, mert az szexy.
"Azt kellene felfogni, megérteni, hogy nagyon nagy ám a távolság a pszichológiai kezelésre szoruló paranoia és "nekem nincsen semmi titkolnivaló" rólam bárki bármit gyűjthet hurrá optimista megközelítés között."
Én meg azt mondom, hogy lopták el a kocsimat és volt balesetem is, mindkét esetben mocskosul jó lett volna ha van egy ilyen kütyü a kocsiban...
Értem én hogy mit akartok, csak az a baj, képtelenek vagytok konkrétumokat írni.
Még ha arról beszélgetnénk, hogy a telefonos appal lehet nyitni ezt a kocsit vagy a naviba bele lehet nyúlni ugyanúgy,és társai amik úgy egyébként a cikkben szerepelnek, akkor azt is tudnám mondani hogy okééé, az azért nekem se tetszik alapvetően.De felettébb viccesnek tartom, hogy egy ilyen biztonsági kockázatokat rejtő konstrukciót olvasva (azért lenne egy tippem hogy hányan olvasták el...) a legnagyobb bajotok hogy ha a gyártók összefűzik ezt egy globális adatbázissá és ezt a világ kormányaival mind és kérdés nélkül megosztják, akkor az aggályos.
-
sgery
őstag
Egyik oldalról jó dolog ez, mert tényleg van olyan baleset, amikor nincs más az úton és lehet észre sem vesznek, tehát nem ott leheled ki a lelked hanem tudod hogy úton a segítség.
Másrészről viszont a szokásos emberi jogok kérdése merül fel. Itt már nincs olyan, hogy ne tudnák mikor és merre jártál/jársz (nem mint ha telefon alapján ne tudnák már régóta..). Persze, akinek hátsó szándéka van az 1. retro kocsival jár amíg abba sem lesz kötelező 2. gps blokkolót használ. Tehát csak a jóhiszemű emberek ellen lesz felhasználható.
Az pedig mindig az aktuális jogi szabályok szerint határozható meg, hogy mi helyes mi nem, illetve nekünk ebből mi helyes és mi nem. Pl. van most az m0-áson egy 40-es tábla. Lehet tippelni 100-ból hány ember megy helyette 60/80-al. Igen, 100, mert a kamion is rommá tol ha véletlen 40-re lemész. Nem szabályos, még sincs miatta baleset, mégis mindenki szabályt szeg.Harmadrészről a réseket is megnézném, mennyire könnyű feltörni a rendszert. Mert pl. bmw-t simán lehetett nemrég még hackelni és távolról bárki kinyithatta aki értett hozzá - ergo simán el lehet lopni..
És mi van ha rossz emberek kezébe kerül az irányítás és random kirobbantja a légzsákot távolról a képembe? 10év múlva minden önvezető lesz, ott egy hacker támadás esetén mindenkit beküld a szakadékba a gép?Az irány talán jó, de szerintem senki sincs felkészülve arra a hihetetlen robbanásra az autóiparban ami épp most kezdődik. És rossz vége is lehet (pl. Tesla béta önvezetése - hülyékre bízni az ilyet, nem épp értelmes lépés meg is lett az eredménye)
FurTv-s Lapeno figurát keresek, aki tudja hol lehet venni szóljon!!!:)
-
guriga1234
addikt
"bmw-t simán lehetett nemrég még hackelni és távolról bárki kinyithatta aki értett hozzá - ergo simán el lehet lopni" - először is ez nem mindegyik bömösre volt igaz. Másodszor meg: az enyémben van egyéb okosság is, ezért azt max tréleren tudnák elvinni (de úgy meg bármelyik autót).
-
#56573440
törölt tag
válasz #06658560 #62 üzenetére
"Már most tudja ezt az Opel rendszere."
Jah hogy lopáskor kérésre gyújtást meg tudnak szakítani.
"Vagyis egy feltörés elég neki."
Ezzel van a bajom úgy igazából. Ez ilyen ultimate érv, hogy jah hát innen meg már elég csak feltörni. Az megvan hogy ezt a repüléstől kezdve bármire rátolhatod? Elég csak meghekkelni a tornyot aztán a gépet szépen a földbe teszik le a pilóták. Én nem állnék meg itt. Elég csak meghekkelni a zinternetet és megáll az egész világ
-
#82729984
törölt tag
válasz #56573440 #64 üzenetére
Sőt akár holnap kitörhet egy atomháború is nem? Következésképp senki ne tegyen ajtót, kaput, zárat, lakatot a lakására, ne zárja be az autóját stb stb, hisz ha kitör egy atomháború akkor ezek ugyis mit sem érnek...
Na érted...Az a baj, hogy általános problémákat szélsőséges dolgokkal próbálsz bagatellizálni.
Mert ugye nagyon nem mindegy hogy mekkora a valószinüsége annak hogy egy hackkel lelövik az egész internetet (szinte zéró), meg annak hogy feltörik a kocsidat.
Eddig, a kocsidban pl. csak egyedi müszaki hiba esetén lehetett balesetet. Értsd: nem fordulhatott elő olyan hogy egy autópályán az összes autó hirtelen szalagkorlátnak ment mert hirtelen minden besz@rt valami technika.
Az új autóknál (és jövöbeni) autóknál ez simán előfordulhat. Kell hozzá egy hacker, egy-két lyuk a kocsik it rendszerén, és egy rosszakaró aki pl. végigautókázik egy autópályán és az összes mellette elhaladó autóra feltölti a kártékony kódot.
Majd egy gombnyomás és voalá, az összes autó balesetezett.Vagy mondok jobbat: hasonló módszerrel elköthető lesz egy városban az összes autó egy gombnyomásra. Feltöltik a kártékony kódot egy sérülékenységen keresztül mondjuk egy tesco parkolóban állva, majd az összes megfertőzött önvezető autó szépen hajnal kettőkor elmegy magától a megadott helyre.
A technikai adott, angliában a BMW-ket úgy lopták el hogy mellé álltak egy mobil átjátszóállomással, majd kihasználták azt a borzasztóan nehéz sérülékenységet miszerint a kocsi azt tekintette hitelesnek aki elküldte neki a saját alvázszámát, ami leolvasható volt az autóról kivülről is, de a biztonság kedvéért ha rosszat küldték neki elküldte a jót hogy ezt kellet volna... És már nyilt és indult is a kocsi...
Mert a gyártó a mobil csatornát eleve biztonságosnak tekintette...Szóval, igen ez k.rva nagy baj. Nem az hogy a technológia erre tart, azzal nincs semmi gond, hanem azzal hogy mindenki sz@rik a biztonságosságra nagy ivben mert egyfajta hurráoptimizmus van.
Egészen addig amig nem a te kocsidat lopják el úgy hogy odasétál a tolvaj, megnyom egy gombot a laptopján és már viszi is a kocsit. Meg amig nem a te kocsid vág át a szembe sávba a kamion elé, mert egy hülyegyerek épp szórakozott a kocsiddal.
-
,
addikt
válasz #82729984 #53 üzenetére
Viszont nem csak az autópályára/fizetős útra felhajtó autókat kéne így figyelni, hanem minden egyes forgalomban lévő autót, és nem csak az elenyésző számú kamerás mérőhely által rögzített adatokat kéne figyelembe venni, hanem folyamatosan minden egyes autó GPS adatát másodpercenként figyelembe kéne venni (és rögzíteni), minden egyes megtett méterre vonatkozóan. Ez bődületes adatmennyiséget jelentene, szerintem erre jelenleg nincs kapacitás. Valós időben ez eleve fizikai képtelenség, és utólag sem fog ezzel egyetlen szerv sem foglalkozni, hacsak valami ok miatt (pl. baleset) nem fogják lekérni külön az adatokat.
Kb mintha azt mondanád, hogy automatikusan kiküldik a rendőrséget valakire valós időben, ha elhangzik egy bűncselekményre utaló mondat két fél telefonbeszélgetésében. Ilyen nincs. Hogy utólag kikérik a rögzített felvételeket 1-1 gyanúsított esetében, az igen, de hogy ok nélkül minden egyes ember minden egyes beszélgetését ellenőrizzék valós időben, avagy záros időn belül, ez fizikailag lehetetlen. Bizonyos megfigyelt személyek (erősen korlátozott darabszám) esetében megoldható, de az összes telefonáló ember/forgalomban lévő autó esetében egyszerre lehetetlenség.
Majd talán egyszer, a távoli jövőben... -
HoaryFox
őstag
Azt a mindenit Vannak ám itt összeesküvés-elméletek jócskán.
A cikkhez: jó ötletnek tartom, hogy Európában is kapunk ilyet ha akarjuk, ha nem, mégiscsak egy elég figyelemelterelő dolgot (telefon) "helyettesít" úgymond.
Én arra lennék kíváncsi, hogy mi van akkor, ha balesetezem és az akksi kirepül / használhatatlan / kábelek elszakadnak, akkor lesz a GSM és a GPS modulhoz tartalék akkumulátor vagy meg vagyon lőve a júzer?
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
#82729984
törölt tag
Nézd, nagyon limitált a képzelőerőd.
Képzeld el a következő automata megoldást:
a kocsidban van GPS, van navi, meg van SIM kártya+adatforgalom beépítve.A kocsi méri hogy mennyivel mész, az automata navi alapján tudja hogy az adott úton mennyi a limit. Nincs más dolga mint ha a sebességed túllépte a megengedett limitet 10%-al akkor ezt gyüjti, majd mondjuk óránként vagy naponta egyszer bejelentkezik a központba és elküldi a legnagyobb sebességtúllépés paramétereit ha volt, aznapra. Ennyi.
A rendőrségen lévő számítógépnek csak annyi dolga van, hogy ellenörzi hogy az adott útszakaszon tényleg annyi volt-e a limit és ha igen, már megy is a bünti. Gyakorlatilag a saját autód jelentene fel.
Egy dolog kell csak hozzá, hogy a kocsiban lévő sebességmérő berendezést (pl. GPS vagy kombinált megoldás), hitelesnek kell tekinteni (de ez csak jogi részletkérdés).
És most kapaszkodj meg: kollégám egy dohánycégnél volt terítő itt magyarországon és ez náluk már online ment. Konkrétan rászóltak telefonon ha túllépte a sebességhatárt, sőt azt hiszem valami belső bünti is volt érte.
-
,
addikt
válasz #82729984 #69 üzenetére
Elméletben megoldható a dolog, igen.
Abban tökéletesen igazad van, hogy ehhez nagy képzelőerő kell, és bevallom, régebben én is nagyon szerettem a sci-fi regényeket/filmeket, de már jó ideje inkább realista szemszögből nézem a dolgokat.
Hogy a fuvarozócégeknél arra a néhány darab autóra GPS-es nyomkövetés van beélesítve, ezt tudom én is. De azok egyrészt céges autók, a cég a saját autóit követi nyomon, másrészt pedig a forgalomban lévő többi autóhoz képest elenyésző számban vannak. Nem többmillió autót kell figyelni egyszerre, hanem csak pár darabot cégenként (már ahol van egyáltalán ilyen).
Sokkal "jobb" a helyzet abban az esetben, amit írtál, hogy minden autó saját magát "jelentené föl" (bár ennyiből akkor automatikusan korlátozhatná is a jármű sebességét), de ehhez meg pontosan tudni kéne azt, hogy vajon lakott területen belül haladunk-e vagy sem?
Sajnos a jelenlegi navigációk nem tudják. Nekem is +10%-ra van beállítva a sebességtúllépési figyelmeztetésem, és a lakott terület elhagyása után nagyon sokszor meg is kapom a figyelmeztetést, hogy túl gyorsan megyek, mert szerintük én még lakott területen belül vagyok, holott már "rég" elhagytam a táblát. Ez alapján simán begyűjtenék akár napi 50 büntetést is, vagy még többet. (Több gyártó több eszközét használtam már, az összes térképgyártó térképével, mindnél volt ilyen és más egyéb probléma is.)De ez csak egy probléma a sok közül, ami miatt csak elmélet fog maradni még jó ideig ez a dolog.
(Persze a fenti dolog kiküszöbölése érdekében tehetnének minden egyes lakott terület táblához egy-egy jeladót is, de hogy nem lesz semmiféle ilyen dolog megvalósítva itt Magyarországon, míg mi élünk, ebben egészen biztos vagyok.) -
#56573440
törölt tag
válasz #82729984 #65 üzenetére
"Egészen addig amig nem a te kocsidat lopják el úgy hogy odasétál a tolvaj, megnyom egy gombot a laptopján és már viszi is a kocsit"
Ez volt az egyetlen értelmes sor, a többi megint álmodozás, arra hadd ne kelljen reagálni... És ebben is tévedsz, pont ezt csinálta. Kártyás Renault, amikor lezartam kiolvasta a kódot, csinált egy kártyát és lábon vitte el... egyéb kérdés?
Ha felebredtel nézz utána mi hitelessitheto mérőeszköz és miért. A GPS nem az, és ez nem jogi kerdeskor. Céges ejnye-bejnye szintre ok. Aminek büntetőjogi következménye van annak nem használható.
-
guriga1234
addikt
Az egész dolognak a sarkalatos pontja a SIM kártya, illetve a hozzá tartozó előfizetés. Egy év után, ha valaki nem fizet elő, akkor nem fog semmi adatot sem küldeni. Persze hozhatnak törvényt, mint pl. a kötelezőre is, hogy elő kell fizetni. Viszont nálunk a gépkocsipark átlagéletkora 10+ év, arra meg senkit sem lehet kötelezni, hogy drága pénzen beszereltessen ilyet az autójába, arról nem is beszélve, hogy sok autó műszakilag eleve alkalmatlan arra, hogy egy ilyen utólagosan beszerelt cuccot használjon.
Ki kell venni a SIM kártyát és nincs több árulkodás.
A cikk egyébként szerintem arról szól, hogy csak olyan új autót lehet forgalomba helyezni, amiben ilyen, vagy hasonló rendszer van. A használata viszont nem lehet kötelező. Ha mégis, és ha valaki nem akarja, hogy árulkodjon az autó, akkor tönkre kell tenni és annyi. -
stamas80
tag
Bog!
Nem volt olyan érzésed, hogy csak a Zsolt dolgozik ott aki tud magyarul? -
azbest
félisten
Nekem a Die Hard 4 autólopós jelenet ugrott be róla
-
veterán
Tehat ha a lopast azzal kezdem, hogy egy gumikalapaccsal leutom a kis uszonyt a teton, akkor a problemak ezen resze ezzel el is van intezve.
Koszonom a segitseget.Everybody lies.
-
Reggie0
félisten
válasz #56573440 #71 üzenetére
Kit erdekel a GPS, ha sebessegrol van szo? A CAN buszon megkapja a hitelesnek szamito sebessegadatokat, amit a muszerfalon is olvashatsz. GPS legfeljebb ahhoz kell, hogy nagyjabol hol volt akkora a sebesseg. Pl. ha nincs a kozelben autopalya akkor eleg nehez a >130-at kimagyarazni, hiaba pontatlan a pozicio adat.
[ Szerkesztve ]
-
guriga1234
addikt
"A CAN buszon megkapja a hitelesnek szamito sebessegadatokat, amit a muszerfalon is olvashatsz." - neked valószínűleg nincs autód. Ha lenne, akkor tudhatnád, hogy minden autó sebességmérője többet mutat, mint a valóság. Általában 3-6 km/h-val mutat többet. Akkor milyen hitelesnek számító sebességadatról regélsz? Ráadásul, a keréknyomás ( --> a kerék átmérője változik!) is hatással van a sebességadatra.
-
#56573440
törölt tag
"A CAN buszon megkapja a hitelesnek szamito sebessegadatokat, amit a muszerfalon is olvashatsz."
Loooooooool
Hiteles mereshez hitelesitett mérőműszer kell. Amit a kocsi mutat az származtatott érték, mindegyik csal masszívan lefele alapból is, más kerekmerettel meg... A muszerfalhoz képest a GPS az atomora...
Engedd el szerintem, ez nagyon mellé kezd megint menni...
-
Reggie0
félisten
válasz guriga1234 #81 üzenetére
Ilyen logikara barki kepes mint te, mondok en is egyet: Neked biztos nincs monitorod, azert nem tudsz olvasni.
Nem mutat minden auto sebessegmeroje tobbet. A toveny csak annyit ir elo, hogy kevesebbet nem mutathat(20km/h felett). Aztan az, hogy az offszetet vagy szorzot szoftveresen vagy hardveresen kapja es hol iktatjak be, megint mas kerdes. Az, hogy a CAN buszon hiteles adat all-e elo vagy sem, nem fugg attol, hogy neked mit mutat a muszer. Csak attol, hogy hitelesitik-e. Gondolom kamionod sincs, ezert nem hallottal a tachografrol(a tahokhoz nincs koze, meg mielott felreertened) sem.(#82) blackrulz: jol is neznenk ki, ha lefele csalna.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
Felfelé akart lenni... nálam a 140 nincs 133, de a lényeget felfogtad az a lényeg.
Az a tahograf azért messze nem arról szól amiről itt beszélünk. Majd ha hitelesitett jeladó mérik a tengely fordulatot, hitelesitett kerekek hitelesitett nyomason mennek, akkor talán beszélgetünk bármiről. Btw a tacho ad hiteles sebesség adatot? Mióta?
-
veterán
válasz guriga1234 #85 üzenetére
Alapbol ki a fene allitgatna utana, ahogy kopik a gumi peldaul? Ha a gyari fix tulzast nem nezzuk, akkor is egyre pontatlanabb, ahogy kopik
Everybody lies.
-
Reggie0
félisten
válasz guriga1234 #85 üzenetére
Ezt onnan tudod, hogy lemerted mindet? Naugye. Bar az elvakult hittel nem lehet mit kezdeni, csak az a templomba valo, nem ide.
En mar lattam olyat, ami pont annyit mutatott(tudom van sajat hitelesitett Prolaser II-m, azaz hitelesitett volt ugy 4 eve amikor vettem es aktivan meregettem).[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
-
Reggie0
félisten
Nyilvan, nem azt mondom hogy hitelesitettem. Csak azt mondatam, hogy volt egy hiteles merom amivel megegyezo ertekeket mutatott. Sehol sem allitottam, hogy ez a helyes eljaras. Azt viszont tokeletesen cafolja, hogy minden autoban kevesebbet mutat a sebessegmero. Az, hogy mennyit csaljon allithato az ECU-ban, pl. a VCDS kod valtoztatasaval. Nyilvan ettol sem lesz hiteles, meg mielott felreerted.
[ Szerkesztve ]
-
guriga1234
addikt
A viccest értelmezd --> nevetséges.
A hiteles mérőddel egyidőben ott álltál az út szelén a mérőddel, és vezetted is az autót, ugye? Kvantumember lehetsz szuperpozícióban...Egyébként, ha már nem titok: milyen autó produkálta neked azt a "pontos" adatot? Erről eddig szemérmesen hallgattál. Vagy csak az ábrándjaidban létezik?
-
Reggie0
félisten
válasz guriga1234 #97 üzenetére
Fizika tudas 0, erettsegid azert van? Fussal neki megegyszer.
Sima passat.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz guriga1234 #99 üzenetére
Hat hogyne Addig probald meg kitalalni, hogy ha egy kocsi 20 km/h-val kozelit egy hidhoz, akkor a hid mekkora sebesseggel kozelit a kocsihoz. Esetleg b) feladatnak probald meg kitalalni, hogy a kocsi er-e elobb a hidhoz vagy a hid a kocsihoz, esetleg egyszerre. Jo toprengest.
-
Reggie0
félisten
válasz Pttypang #100 üzenetére
Persze, sokminden beleszol. Pl. tachonal ezert kell kb. 3%-on belul lennie(talan 2.7, nem emlekszem), ami azert nem olyan nagyon pontos. A sebessegmeroknel a teljes tartomanyra +/-3km/h hiba a megengedett es a maximumot levonjak a mert ertekbol, de 100 felett az mar szinten <3%.
A lenyeg, hogy technikailag minden adott hozza es arra tokeletesen alkalmas mar most is minden, hogy megallapitsak a gyorshajtas tenyet bizonyos esetekben. Pl. ha 200-al mesz 130 helyett. Az mas kerdes, hogy a jelenlegi torvenyi keretek kozott a birsag megallapitasahoz szukseg van a pontos sebessegre is(azaz hitelesre, mert a ketto azert nem kovetkezik egymasbol kozvetlenul), mert ahhoz kotott a buntetes merteke es anelkul nem lehet most mit kiszabni. De semmi akadalya sincs, hogy lepesrol lepesre haladjon a rendszer a teljes kontrol fele.[ Szerkesztve ]
-
gergejly
aktív tag
Nehogymá' ne bírjuk felhívni a 112-t, ha baj van.... Az opelnek miért kell belekontárkodnia, hány sérült van, milyen az állapotuk, stb... Az éteren keresztül meg tudnak gyógyítani, mint Gyurcsók az atv-ben?
És tök jó, hogy már ehhez is van applikáció. Az lenne furcsa, ha nem lenne. Kétségkívül parasztvakítás, hogy a telefon mutassa a keréknyomást, sebességet stb. De erre szolgál a műszerfal. Ennyi.
Remek ötlet, hogy telefonon segítenek azon nyomorultaknak, akik nem boldogulnak a gps beállításával.
Viszont csak a gyári térképet tudják machinálni, ami nyilvánvalóan csak egy szükségmegoldás, arra az esetre, ha se telefon, sem rendes navi nincs nálunk.
Ne feledjük, hogy a google maps is lementhető offline használatra, illetve kis hazánkban egyszerűen lehúzható akár nng navigáció is, jó áronA lopás elleni védelem egy hasznos funkció. Lehetne. De az, hogy rendőrségi procedúra kell ahhoz, hogy megbénítsák a kocsit... Addigra rég késő .. A tolvajok sem hülyék..
Ezt is kipipálhatjuk, látható, nem erre lett kitalálva ez a cucc.
Meg kíváncsi lennék, a rendőrség mennyivel hatékonyabb az opel helpdeszkel összefogvaKirály, hogy van benne egy "gomb", amivel elrejthetjük az autót. Legalább is az egyszerű felhasználó tényleg elhiszi, hogy most aztán tényleg nem követhető.
Az unio megint kitalált egy nagy okosságot, hogy még több ember megfigyelhető legyen.
A gyártó meg egyből rástartol a témára, hogy lehetne ezzel is pénzt lehúzni az autós jónépről, és egy szinte felesleges szolgáltatáscsomagot körít melléje.
Havidíjat fizetni ezért, SIM-et a kocsiba is, tartsunk el még egy szolgáltatót! Baromság.
Az undorító az egészben, hogy ezt úgy akarják lenyomni a fogyasztók torkán, hogy milyen jó ez nekik.
Lefogadom, ha lejár a triál időszak, és nem fizetsz elő, ugyanúgy logolják az útvonaladat. Ez erre született.Nekem alapból sosem lesz olyan kocsim, amiben SIM lesz. Inkább kiiktatom.
Egyedül flottánál lehet értelme, ahol amúgy is állandóan figyelik az autókat.
[ Szerkesztve ]
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz gergejly #104 üzenetére
Nehogymá' ne bírjuk felhívni a 112-t, ha baj van.... Az opelnek miért kell belekontárkodnia, hány sérült van, milyen az állapotuk, stb... Az éteren keresztül meg tudnak gyógyítani, mint Gyurcsók az atv-ben?
Aha, persze. Bizonyára felesleges. Sosem történhet ilyesmi, nyilván.És tök jó, hogy már ehhez is van applikáció. Az lenne furcsa, ha nem lenne. Kétségkívül parasztvakítás, hogy a telefon mutassa a keréknyomást, sebességet stb. De erre szolgál a műszerfal. Ennyi.
Az applikáció pont segít abban, hogy mondjuk megtaláld a kocsid egy idegen városban, hogy hol parkoltál. Pont használtam, és tökre jól jött.Remek ötlet, hogy telefonon segítenek azon nyomorultaknak, akik nem boldogulnak a gps beállításával.
Azok a nyomorultak épp vezetnek és nem akarják babrálni a navit. Meg POI-t keresgélni.A lopás elleni védelem egy hasznos funkció. Lehetne. De az, hogy rendőrségi procedúra kell ahhoz, hogy megbénítsák a kocsit... Addigra rég késő .. A tolvajok sem hülyék..
Meg a szolgáltatást nyújtók sem hülyék és nem véletlenül nem engedik, hogy asszonyka letiltsa az ura alatt az autóját merő jófejségből egy veszekedés után. Hogy a rendőrség milyen hatékony és gyors, az már nehogy a rendszer hibája legyen.Király, hogy van benne egy "gomb", amivel elrejthetjük az autót. Legalább is az egyszerű felhasználó tényleg elhiszi, hogy most aztán tényleg nem követhető.
Aki nagyon akar követni, az nem így fogja csinálni...Az unio megint kitalált egy nagy okosságot, hogy még több ember megfigyelhető legyen.
Az Unió kitalált egy okosságot, hogy még több ember életben maradjon.A gyártó meg egyből rástartol a témára, hogy lehetne ezzel is pénzt lehúzni az autós jónépről, és egy szinte felesleges szolgáltatáscsomagot körít melléje.
Havidíjat fizetni ezért, SIM-et a kocsiba is, tartsunk el még egy szolgáltatót! Baromság.
Az undorító az egészben, hogy ezt úgy akarják lenyomni a fogyasztók torkán, hogy milyen jó ez nekik.
Lefogadom, ha lejár a triál időszak, és nem fizetsz elő, ugyanúgy logolják az útvonaladat. Ez erre született.
A gyártó mintegy évtizede üzemelteti ezt a szolgáltatását az USA-ban. Kicsit messze van ez az "egyből rástartol" fogalmától... Havidíjat nem kell fizetni a segélyhívási funkciókért, gondolom ez elkerülte a figyelmed.Nekem alapból sosem lesz olyan kocsim, amiben SIM lesz. Inkább kiiktatom.
Neked tehát nem lesz kocsid.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
,
addikt
válasz gergejly #104 üzenetére
Pedig de, mert ha olyan állapotban van a sérült, akkor nem fogja tudni felhívni se a 112-t, se semmit.
Sajnos a környékünkön többen haltak már meg emiatt. Volt, aki megfagyott reggelre, volt aki szép lassan elvérzett, és még sorolhatnám. Egyikük sem volt magánál a baleset után, segítséget se tudott hívni, autó pedig nem járt arra egész éjjel. Mire megtalálták őket, már késő volt.Én személy szerint úgy vagyok vele, ha lesz rá lehetőség, utólag is fogok ilyent szereltetni az autómba, sosem lehet tudni, hogy nem-e ez fogja majd egyszer az életemet megmenteni. Hogy esetleg logolni fogják az útvonalaimat? Egészen nyugodtan. Soha nem loptam, nem csaltam, nem bűnöztem, így kicsit se zavarna.
Mint ahogy nem zavar az sem, hogy a telefonhívásaim és SMS-eim is rögzíti a szolgáltató. Érdekes az ellen nem hőzöng senki.
-
#06658560
törölt tag
-
gergejly
aktív tag
Igen, ez jogos, mert tényleg életet menthet. Arra gondoltam ennek kapcsán, hogy manapság mindenkinek a keze-ügyében van a telefonja. 112-t onnan is lehet hívni, ahol nincs térerő.
Az engem sem zavar, hogy a levelezésemet olvashatják, a telefonomat visszahallgathatják, mert kit érdekel egyáltalán. De feláll a hátamon a szőr a napjainkban folytatott iszonyatos adatgyűjtések miatt. Túlzás. Mint ahogy ez is. Sosem tudhatod, mikor kerülsz olyan helyzetbe, hogy hátrányodra lesz pl hogy tudják az útvonalad. -
gergejly
aktív tag
Egyébként pont tegnap (szombaton ) jártam úgy, hogy jól jött volna egy assistance szolgágtatás. Terepen voltam(nem terepjáróm van, csak a halál ******ba volt dolgom)
És történetesen felakadtam. Se előre se hátra.
se kötél nálam, sem emelő.És itt jött képbe az ember kreativitása.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz gergejly #117 üzenetére
Honnan kéne az autónak tudnia, hogy eszméletlen vagy? Illetve, hogy történt-e sérülés?
Példa: elpukkan egy légzsák. Honnan lehet megmondani biztosan, hogy van sérült, az nem hívta már a mentőket? Ha egy operátor értesítés előtt az autóval próbál kapcsolatot teremteni, ezek kideríthetők.
Másik: ha pukkanás után azonnal a vészhívót hívja, egy biztonsági centrum környékén mi lenne? Amikor az autógyár tesztel teljes rendszer integritást, akkor is jobb, ha nem megy ki vak riasztás.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Friss traileren a Commandos Origins
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Melyik tápegységet vegyem?
- Androidos tablet topic
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Proxmox VE
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- További aktív témák...
- 512GB 2230 M.2 PCI-E NVME SSD BAZÁR - Samsung, Kingston, SK Hynix, Kioxia - STEAM DECK
- Új GAMER félgép - GIGABYTE B760 GAMING X + Intel I5 12400F + Crucial PRO 2x24GB DDR5 5600MHz
- Gigabyte B450M DS3H + Ryzen 7 2700X alaplap+processzor (nem ad képet)
- Eladó gamer PC (Ryzen 5 7600X/16GB DDR5/512GB SSD/RTX 4070 Super)
- Eladó gamer PC (i5-6500/16GB DDR4/120GB SSD+320GB HDD/GTX 1050Ti)