-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sanki
addikt
Kezdenek a hátsó csomagtartó teleszkópok semmit se tartani, így cserélném.
Márka mindegy?
Illetve, akkor elég egyet is? Garázsba beállva teljesen nem lehet felnyitni a hátsó ajtót, mert a kapuba ütközik. -
Sanki
addikt
Sedan esetében a hátsó ajtónál a kábelköteget hol lehet megbontani? (2005 - Z14XEP)
Ugyanis sajnos észrevettem, hogy a pótféklámpa nem világít..
Ahogy néztem, az a fekete "gumicső" mind a két részén ki lehet a műanyagot pattintani, de csak a kábeleket látom minimálisan mögötte (túl sok mozgástér nincs).
A hátfalat még nem tudtam leszedni, de ahogy látom muszáj lesz. -
Sanki
addikt
válasz farkas-j #93981 üzenetére
Na lebontottam a cuccot. Hát van baj..
[kép]A kábelköteget végig lehetne húzni az üveg alatt? Mert úgy lenne a legkényelmesebb javítani. Viszont félúton ott van az ablakfűtés kábele, amit nem tudok széthúzni és 1 kábel biztosan ott ér véget, mert 9 van az alján és már csak 8 van a másik végén..
-
Sanki
addikt
válasz Tikakukac #93988 üzenetére
A nagy barnát nem tudom cserélni, nincs akkora kábel itthon...
A féklámpa kis barna kábele az honnan a retekből ágazik le? Remélem a nagy barnabol.. Mert gondolom az a negatív, a másik kábele a fekete sárga csíkos meg gondolom a pozitív.
Itt a kép, hogy melyik barna kábel lenne az, ami éppen látszódik ahogy visszakanyarodik.
[kép] -
Sanki
addikt
Cromaxnál ez a kulcsház fedél ez tényleg gyári?
A nyomógomb része a rendes puha? (Képről olyan, mint az olcsó kínai, aminek jó kemény a nyomógomb része). -
Sanki
addikt
G astra esetében lehet valahogy állítani / játszani az ablaktörlő működésével (amikor magam felé húzom a mosás és a törlés miatt)?
Ugye most úgy van, hogyha 1 kicsit húzom magam felé, akkor töröl 3-at egymás után, ha pedig tovább húzom magam felé jön a folyadék meg közben töröl.
Valami olyasmi kellene, hogy:
- rövid húzásra egyet töröl
- ha tartom magam felé, akkor pedig elsőnek a folyadék indul meg és utána a törlés.Utóbbi azért lenne jó, mert most hamarabb indul a lapát, minthogy a folyadék elér az ablakra.
-
Sanki
addikt
válasz Gondwana #94237 üzenetére
és Tikakukac: úgy felfelé, mint, amikor beakad és szakaszosan töröl (amiből van 3-4 fokozat)? Csak gondolom nem kell az első kattanásig "erőltetni"?
Insignia spiccoló már itt van a fiókban, csak nyáron, amikor elkezdtem elsőnek, akkor nem jött le a gyári fúvóka a csőről (nem tudom, hogy csavarni kell róla, vagy simán lehúzni), mostmár van szerszám pluszba, csak hidegben nem akarom erőltetni.gban: arra gondoltam, hogy esetleg valami relével vagy egyéb kisebb elektronikával lehet vele "szórakozni".
-
Sanki
addikt
Na közben akkor nekem is lenne kérdésem ehhez a témához.
Szokásos csörgős Z14XEP, nekem ~3km után már megindul a mutató és beáll olyan 80-90 fok között.
Ez így mennyire "normális"?
Plusz infó, hogy társasházi garázsban áll az autó, ami nem fűtött (~10 fok lehet), orral befelé, gyújtás után kb. fél percig hagyom járni a motort és utána indulok ki vele a garázsból. Amikor megfigyeltem a km-t, akkor kint -1 fok volt.
Olaj pedig Mobil 1 ESP 5W30. -
Sanki
addikt
Valeo ablaktörlők bosoko áron ~900 Ft mennyire versenyképesek?
Tesco-ban 50%-os akcióban vannak. -
Sanki
addikt
G Astra táviránytó: ha másik kocsira lesz feltanítva a táv, akkor előtte az előző kocsiból törölni kell a távirányítót?
2 gombos -
Sanki
addikt
Na átvettem cromaxos 1500 Ft-os táviránytó felső fedelet (Astra G, Zafira), háát valamivel puhább, mint az olcsó kínai, de nem számottevő. Másra számítottam.
-
Sanki
addikt
Gyertyacsere házilag mennyire gáz?
Illetve, gyertyacserekor mást érdemes/kell cserélni?Z14XEP, pár videót találtam róla (pl. 1) , ahogy nézem: fedő le, csatlakozó le, gyújtótrafó le, 4 gyertya ki, majd vissza új (adott nyomatékkal meghúzni persze) és vissza minden.
Tényleg "csak" ennyi lenne vagy hol a buktató? -
Sanki
addikt
válasz Tikakukac #95129 üzenetére
Ha nincs buktató az csak jó.
Porszívós takarítás elég? (Más nincs)Kulcsszárhoz hosszabbító mekkora kell kb.? Készletben van itthon 1 ~140 mm-es és egy kisebb ~65 mm-es. Meg, ha jól láttam 16-os kulcs kell.
TIS-ben még nem tudom mi van, újra lett a gép rakva és még nem sikerült visszahegeszteni.
-
Sanki
addikt
válasz mohabá 007 #95135 üzenetére
Jogos, bamba voltam és csak 1.4-ig szűrtem le, utána még lehetett választani konkrét motorkódot is.
Más: kipróbáltam az insignia spriccolót, hát ez nem a legjobban sikerült gyártású. Videó
(Valószínű ez a kínai verzió, kaptam a fúvókákat..) -
-
Sanki
addikt
Km óra cserekor mire kell figyelni?
Enyém sűrű beosztású, a másik pedig a ritka osztású lenne.
Ugyanúgy 7 ezerig van a fordulat és 220-ig a sebesség.
Mindkettő benzines. -
Sanki
addikt
Gyárilag a szivargyújtó körül van 1 izzó, aminek a pozitívja a fényerőszabályozóra van kötve.
Valaki mérte már az ottani feszültséget menet közben?
Nyugalmi állapotban állapotban megmértem már (~12,5-ről indul, ha maxon van a fényerő szabályozó és ahogy tekerem le úgy csökken a feszültség), viszont a kocsi mostanában nem lesz használva és ezért nem indítanám be feleslegesen. -
Sanki
addikt
válasz diablo1984 #95271 üzenetére
Arra gondolok én is (14,4 V), viszont nem tudom a kapcsoló leszabályoz e fix-en, hogy az izzók meg műszerek ugyanígy az ingadozó feszültséget kapják meg vagy sem.
Ugyebár a lámpakapcsolón a fényerőszabályozó szabályozza a km órát, TID, fűtéskapcsoló és a szivargyújtó melletti izzó fényerejét is. -
Sanki
addikt
Már második olyan kapcsolót találok neten, ami 2000 előtti. delphi rendszer és mégis eltérő a 2 csatlakozó, mint, ami nekem van a 2005-ös kocsiba.. (Enyém sárgított, olyat keresek, ami nincs sárgítva, hogy fehér led-et tudjak beletenni).
[kép] --> Ez 1999-es delphi, fb csoportba árulják.
[kép] --> Ez pedig a saját autóból való, 2005.
Jól látszik a különbség:
1. a kisebbik csatlakozón nekem 2 sorban vannak a pin-ek, másikon 1 sorban.
2. a széles csatin pedig nekem 5 pin van és 90 fokkal elforgatva, a másikon pedig több pin van.Valaki szerelgetett már ilyen delphi-s fűtéskapcsolókat? Mennyire cserélhetőek a belső részek?
-
Sanki
addikt
Valaki próbálta már TID kijelzővel ezt az arduino-s "okosítást"?
-
Sanki
addikt
Obd adatoknál az "intake air" értéke (hőmérsékletben), az az IAT szenzor alapján kapott adat, tehát beszívott levegő hőmérséklete, ugye?
[kép] mérések
[kép] hibakódok (p1112-08)Ugye erre a hibára két dolgot szoktak írni, egyik az IAT szenzor, másik pedig a twinport részén az érzékelő.
A fenti hőmérséklet adatok alapján úgy gondolom, hogy itt esetemben tényleg az IAT szenzor lehet a ludas, mivel odakint biztosan nem volt 30+ fok (oké napon állt 9:30-tól max 20 percet, de a kinti levegőnek menet közben vissza kellett volna hűlnie).
Mit gondoltok?
-
Sanki
addikt
válasz mohabá 007 #95357 üzenetére
Első diplomám gépészmérnöki, de sajnos nem sok mindent kell onnan használnom a munkám során, így el is kopnak szépen lassan azok a tudások.
Lehet én értelmezem félre, de a beszívott levegő hőmérsékletérzékelőnek nem a valós, "közel" kinti levegő hőmérsékletét kellene vissza adnia? (Nyilván egy az egybe nem tudja visszaadni, mert a motortérben van és a bemelegedett motor közelében mások a hőmérsékleti viszonyok.)"Az ECU a feszültség mérésével állapítja meg a beszívott levegő hőmérsékletét. Hiába tűnik neked úgy, hogy meleg a beszívott levegő, lehet, hogy ez az ECU-nak még ez is alacsony, ezért bekapcsolja a fűtőszálat, hisz lehet, hogy neki 100°C hőmérsékletű levegő kell a pillanatnyi ideális keverési arányhoz." --> Én arra gondoltam, hogy induláskor (meleg motorral és motortérrel) adott pl. 35 fok, amit érzékel a szenzor, viszont a kinti hőmérséklet ~20 fok, akkor haladás közben valamennyire a hidegebb szélnek vissza kellene hűtenie a motortér 1 részét (legalábbis a szenzorig, mert a pontos értékből számítana az ECU, de függ a szenzor és a motor távolsága, minél közelebb van, gondolom annál jobban befolyásolja). <-- Természetesen ez lehet teljesen hülyeség és rosszul gondolom.
Méregetni még nem tudtam, de ezek alapján elindulok és megnézem jövő héten.
MAF szenzort sem takarítottam, mert nem voltam a hibában biztos. Viszont a kérdésem, hogyan szabad/érdemes ezt takarítani?
A linkelt hibákat, tüneteket nem érzékelem (sajnos sokat áll az autó most a home office miatt, illetve rövid távokat megyek vele...), 2-3-as fokozatba, ha hirtelen taposok a gázra, akkor reagál azonnal, nem tűnik lassúnak a reagálás.
1 tünet szokott előfordulni, meleg motornál, ha indítok (pl. elmegyek a boltba, parkolóba áll azt az 5-10 percet az autó és úgy indulok haza), akkor 10-ből talán 1x nem a megszokott módon indul (pöccröff, ha lehet így mondani és szépen beáll a fordulat), hanem lomhán indul és több mp. kell, mire az alapfordulatra felkúszik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Aliexpress tapasztalatok
- Politika
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- World of Tanks - MMO
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs