-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tibbike01
őstag
válasz MasterMark #11370 üzenetére
Nekem a FilterABC mindig drágább volt, mint a Kauffer pl. Pedig szerettem volna tőlük rednelni sokszor.
Milyen motor van twingoba, hogy 4 liter olaj megy bele?
Nekem a régi 1.6 Leonba ment 3.6 liter és fullon volt. -
tibbike01
őstag
válasz Harkovz #11511 üzenetére
Kb 6 éve csak a Kauffertől rendelek és mindig mosolygok mikor Bárdi-Unix kedvezményekről beszélnek az emberek.
Régen még jobb volt mert küldtek 2 havonta egy 500ftos kupont és volt/van náluk árgarancia is bizonyos termékekre, ami azt jelenti, hogy ha találsz náluk olcsóbban adó üzletet, akkor oda adják azon az áron.
-
tibbike01
őstag
válasz tboldi #11695 üzenetére
Lassan már minden út után olajat fogtok cserélni a másik fórumban 8 ezer km után cseréli egy srác. Nekem meg 6ezer kmel ezelőtt cserélte a szervíz és meg 24ezer kmert ír.
(15ezernél tervezem vinni)Levegőszűrő általános gyári ajánlása 60ezer km, ha felezed az 30ezer. Ha sokat jársz poros úton, akkor 20ezer. Nem kell cserélni minden kanyar után.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
Abszolút nem erre gondoltam. Csak már sokan túlkapják és számít a környezetvédelem is (bár ez lehet csak engem érdekel, ahogy öregszem ).
A mai olajok már régen nem azok az olajok, amik régen voltak. Sokkal fejlettebb a technológia. Én sem azt mondom, hogy 30ezrenként kellene olajat cserélni (írtam is, hogy én 15ezernél fogom). Csak azt, hogy az 5ezer km utáni cserét én kb egy állandóan maxon pörgetett pizzafutár autóban tudom elképzelni, ami sosem hagyja el a várostáblát. Egyébként értelmetlen és felesleges környezet terhelés.
"Ne hallgass a sok buta szerelőre" -> majd azokra hallgatok, akik 10w40-et akarnak beletenni, hogy ne egye az olajat...Nekem Shell helix ultra 0w20 a gyári olaj (1.5 e-tec tsi), csak ezt engedem beletölteni 15ezrenként. 50-50 város-pálya használva.
Ahogy írtam, én 30ezret javaslok levegőszűrő cserére a gyári 60ezer helyett. Ez lehet 20ezer, ha valaki nagyon sokat jár földúton, poros helyeken.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
Már a 2004es Seat Leonnnak is 60k volt a légszűrő csere periódusa. Valószínűleg ennyi km után kerül annyi por a szűrőbe, hogy csereérett lesz, ami szerintem teljesen valid. Nyilván poros környezetben más a képlet.
Az ég világon semmit nem érez abból a motor, hogyha minden olajcserénél cserélsz levegőszűt. Ettől még cserélheted.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
Felhasználás függő -> ezért van dinamikus olajcsere. A fedélzeti sz.gép az indítgatások, rövid távok tekintetében lejjebb tudja vinni az olajcsere intervallumot, nekem annó 22 ezernél kérte a 30ezer helyett (ekkor még nem az én tulajdonomban volt).
Olaj választásnál meg a gyári ajánlott specifikációt kell követni és a felsőbb márkákból válogatni. -
tibbike01
őstag
A gyári ajánlások megadásán sok évnyi mérnöki munkaóra van. Az alkatrész (pl gyertya) beszállító vállalja rá a garanciát, hogy pl 90ezer kmert bír, ezt mindenféle laborokban kisérletezik ki, tesztelik, anyagvizsgálatot csinálnak, jegyzőkönyvel hitelesítik...sb.
Ettől függetlenül továbbra is azt mondom (kérlek olvass figyelmesen), hogy érdemes a gyári ajánlástól szűkebbre venni a cserét, de nem túlkapva. Szerintem egyre gondolunk, csak elbeszélünk egymás mellett.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
Többen úgy gondoljuk itt, hogy semmi értelme minden olajcserénél levegőszűrőt is cserélni (érvek: a gyári ajánlástól jóval nagyobb eltérés, a szűrő tömítettsége, a tapasztalatok, hogy pl 10ezer után úgy néz ki a szűrő, mintha új lenne...stb). Ettől még te cserélheted nyugodtan minden olajcsere alkalmával. Ártani nem ártasz vele, csak értelme nem sok van. Ennyi.
Olaj esetében szintén hasonló.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
Szerintem ezzel lezárhatjuk.
3 csoport van:
a, akik 5-8ezer kmként cserélek olajat és levegőszűrőt.b, akik 10-15ezrenként cserélnek olajat és 20-30ezrenként levegőszűrőt.
c, akik betartják a gyártó által írt előrásokat és ~30ezrenként cserélnek olajat és 60ezrenként levegőszűrőt.
Bárki tartozhat bármelyik csoportba:
a, csoport tagjai túlkapják és bár rosszat nem tesznek a motorral, a környezetet és a pénztárcájukat terhelik. (ide tartoznak a legkevesebben)b, optimális, tapasztalatok, ajánlások útján kikövetkeztetett csereciklusok. Megőrzi a motor állapotát. (ide taroznak a legtöbben->ebből a fórumból, én is idetarozok)
c, legszélsőségesebb, alkatrészek maximális tűréshatáráig használt, hosszú csereperiódusok. Nem tesz túl jót a motornak, főleg hosszútávon. (ide sokan tartoznak, leginkább céges, garanciális autók esetében)
Még rövidebben:
a, 1/4 -e a gyártói ajánlásnak
b, 1/2-e a gyártói ajánlásnak
c, gyártói ajánlás(természetesen + faktor a felhasználás módja, város-pálya, poros út...stb)
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
Az azért ugye tudod, hogy nagyon apró különbségek vannak az általad válaszott olajok "vékonysági indexében", ami lehet, hogy 1000km használat után teljesen borul, vagy akár a gyártók méréseiben is lehet szórás.
Ha ugyanazon körülmények között, ugyanazzal a mérőberendezéssel lenne mérve, azokkal az olajakkal konkrétan, amiket bele akarsz tölteni esetleg lehetne követekeztetést levonni, de itt is annyira elhanyagolható különbségek lennének, hogy a motor-olajkör ebből az égvilágon nem venne észre semmit. És akkor a folyamatos olaj fáradásról és így a karakterisztika változásról nem is beszéltünk.
[ Szerkesztve ]
-
-
tibbike01
őstag
válasz grizlisandor #12183 üzenetére
Jaa persze a Mann FP-vel szemezek, de jó látni, hogy a többi gyártó is kezd feljönni és pl a Bosch, Velao, Hengst, Meyle is gyárt antibakteriális szűrőket.
-
tibbike01
őstag
+ 1
Autóipari minőségbiztosításban dolgozom. Olyan hajmeresztőt is láttam már, hogy pl a Mann márka felvásárol egy kisebb (alacsony minőségű, olcsóbb) szűrőket gyártó céget és azzal gyártatja a Mann cuccokat míg a Mann saját gyárában az OEM cuccok gyártódnak. Minden csak a pénzről szól.
De az Aldis téliszalámit is a Pick gyártja és megsincs olyan jó ize, mint bármelyik Pick szaláminak
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz 2ozzmexy #12209 üzenetére
Én is utángyártott szűrőt használok és nem VW logós olajat, ennek ellenére mégis tudom és elfogadom a tényt, hogy a gyári minőségtől egyik sem jobb. Szerintem ez a "csak a gyári" szöveg ragadt be nálad. Vannak jól sikerült utángyártott alkatrészek, amiket örömmel lehet használni. Ez is tény és ezt itt senki nem cáfolja.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs