-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #50707 üzenetére
Ha leszabályoz a CDI, és megfelelő a vario beállítás nem lesz semmi baja a nyélgáztól...
Ma én is alkottam: Hazafelé ki mertem kerülni egy doubledecker szerű városnéző buszt a pirosnál. Velem szemben egy kb 15 centis padkával ellátott forgalom elől elzárt terület. Próbálok beállni a busz elé, erre gázt ad, nem enged. Beáll mellém. Ránézek: Kurv@ anyád (hangosan). Zöld, nyélgáz... Mire átért a kereszteződésen elég kicsi volt a tükörben... Nem értem egy emeletes városnéző szarral mit akar keménykedni?
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #50717 üzenetére
Nem feltétlenül bántja a magas fordulat, sőt... Ha állandóan alacsony a fordulat, akkor kokszosodhat.
Anyám Agility-jét én mindig nyeleztem, 55-nél fojtott (szerintem CDI, de sosem néztem meg, nem érdekelt). Lehetett érezni, hogy nem pörög szét, nem szenved. Innentől kezdve nem érdekelt, húztam neki. Amúgy sem megy annyira, hogy gond legyen belőle, sőt...
Jó, hidegen kíméltem egy kicsit, de pár km alatt bemelegszik annyira... Szóval 98%-ban húztam neki.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #50723 üzenetére
Ez a hozzáállás mindenképp tiszteletre méltó. Ha sokat pörög a motor, azt úgyis érezni fogod. Hangosodik, rezgések erősödnek, futóművét kevésnek érzed... stb.
Egyébként a CVT-nek van egy jó tulajdonsága (jól behangolva): Adott fordulaton pörög nyélgázon (ez gyári értékben a teljesítménycsúcs alatt van), és csak a végsebességnél emelkedik tovább. Szóval amíg a szíjnak van hova csúsznia, addig nem gond a nyelezés (JÓL BEHANGOLT HAJTÁSSAL). Utána meg vagy a CDI fojt, és nincs para, vagy a usernek kell észnél lennie. Fojtatlanul meg tudod főzni, főleg nyári melegben. (Levegősnél sokat számít). Bár hozzátenném, hogy a túlmelegedésnek is vannak jelei, nekem anno a Tactnál sikerült elérni, hogy 70km/h 40+°C után úgy döntött, leáll. Azonnal nem is indult, kis várakozás után igen. Többet ilyet nem csináltam, melege lett leállt. Megúsztam minden komolyabb gond nélkül (legkomolyabb az volt, hogy várnom kellett a következő zöldre). Jó, szerencsém volt, lehetett volna belőle baj, szerencsére nem lett.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Dexar007 #50728 üzenetére
50k-t mondanak első körben. DE! Nagyban függ a tulajtól, ahogy előttem is írták: karbantartás, hidegen hogy húzza, tuningolt-e.
Egyébként ha jó áron veszed, meg szabad venni sokat futottat (ha jó állapotú). Kb 15eFt-ból meg van a fúrás, egy felújítás, ha nincs minden szétesve 30k-ból megvan, és utána megint sok-sok évig jó.www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
huszi.gyb
senior tag
válasz szentkuti11 #50746 üzenetére
Igen, valahogy úgy.
,,Amelyik b*zmeg, hogy nem tudott elmenni csigát csinálni, inkább b*zmeg meg szedni, meg spagettit tekerni, mint ilyen f@szságokat megterveztek, mint ezek a kib@szott torinói ge.ik. ''
Megoldás: ,, Hozz egy celofánt azt tekerjük be a g.cibe''
Konklúzió: ,, Minek ebbe ennyi csavar, úgyse megy ez soha sehova ''
Forrás: [link]
Nagy klasszikus, többször linkeltem már... De akárhányszor valami elérhetetlen csavart kell kiszedni...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz szentkuti11 #50749 üzenetére
Meglátod, megkapod te még azt, amit nem szeretnél... (Nem szó szerint idéztem, csak emlékezetből).
Ez a mondat nagyon sokszor elhangzott tőlem, amikor egy 25 000Ft-ért vett AF18-cal szoptam. Lefényeztük, minden oké volt, és random nem indult. De tényleg random, mert volt, hogy reggel nem indult, otthagytam, 2 hónapig állt, majd 1 rúgásra ment. Szóval...
Na de amikor hatalmas szopások árán összeraktam, jött volna a vevő, és le kellett mondani, mert nem indul... Elindult, legyújtottam róla egy gumit, és elbontottam.
szerk.: Na azért az gyilkolás volt, amit kapott, de már lesz@rtam, jólesett...
Beindul, hideg motor+nyélgáz, gumi alá egy kis benzin, és gyííí (Természetesen léghűtéses motorról beszélünk).[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Dexar007 #50756 üzenetére
Ezt az olaj dolgot ugye csak viccből írtad... Remélem.
Apaaa kezdődiik
Robogó kereskedések általában kihasználják az internet nyújtotta hirdetési lehetőségeket. Ha épp valami frissen szerzett motor van, azt találhatsz ott, de ha nem annyira kihagyhatatlan vétel, hogy ismerős/haver elvigye pár órán belül kiköt a neten.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Dexar007 #50758 üzenetére
Hogyha birka lennák, nem szólnák be.
De így... Akarsz egy második motort, de évente 2L olaj megvásárlásán spórolni akarsz?[Nagyong.ci]: Van itthon fél L sütőolajam, azt is beleöntheted. Visszatérve a kérdésre mennyit megy el a blokk: az első bontóig... Utánfutón.Trolololo[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Dexar007 #50760 üzenetére
A logikát értem, de az elvét nem. Akkor inkább az XT-ben hagynám tovább 1000km-t és kész. A kokszot (esetleges fémpor, szemét...) szépen átpumpálod a másik robogóba (aminek a típusát nem tudod, kérdéses, hogy egyáltalán jó-e bele az az olaj, ami az XT-be), akkor a szemét megteszi a jótékony hatását. Ritka az a robogó, aminek 10k km az olajcsere periódusa. Gondolom láttad már, hogy milyen az új olaj, és milyen amikor már van benne 5-10 000km. Értem én, hogy kis robogó, de a jó az neki elvvel 3-4 év alatt nem spórolsz össze egy hengerszettnyi pénzt sem, viszont, hogy cserélhetsz az majdnem garantált.
Ha meg a környezet miatt aggódsz, nem az az évi 1L fogja tönkretenni a földünket, de azért vidd vissza a benzinkútra, ott ingyen átveszik. Én is gyűjtöm, és visszaviszem.
Ez a használt olaj számomra olyan, mintha az első menet után kifordítanád a gumit, és megdugnád megint az asszonyt... Rajtad van, megnyugodtál, hogy használod, csak épp...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Dexar007 #50762 üzenetére
A kíváncsiságot megértem. A kényelem számomra akkor ezek szerint nagyon más...
Ha kipróbáltad, írj majd, hogy hogy bírja. Esetleg ha akarsz tesztelni, állok egy adag étolajat, hogy azzal meddig bírja.Ismerősöm egyszer hazament a Simsonjával Vodkával... Kifogyott a keverék, és a haverjának is csak egy üveg vodkája volt. Nem tudom mit mókoltak vele, de hazajutott
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #50770 üzenetére
Majával sokszor én is úgy megyek. Néha idegesít, hogy egyenletesen dübörög a 4Road. Plusz akkor kevesebbet pörög, nyomatékból oldja meg a gyorsítást, ha elengedem a gázt.
DigitXT most megmutatta milyen a hangja, bár a videó nem egészen adja vissza. Az hallatszik, hogy szép, de élőben még szebb.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Dexar007 #50804 üzenetére
Azért azzal vigyázz, hogy nem minden henger fúrható. (Csak a vas henger, alu nem). Ebben nem tudom milyen van. Plusz nem feltétlenül csak a henger tud hibás lenni, és felülhetsz egy szopórollerre. Jártam már úgy, hogy egy tömítés több hónapos fejvakarást okozott.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Dexar007 #50810 üzenetére
Karbi pucolás, állítás alap.
Olajok cseréje kapásból. ~4k
Új akku 5k
Meghajtáshoz ha hozzá kell nyúlni. (szíj, görgők...)
Az idomot cserélni kell, megjavítani nem biztos, hogy lehet. Az össze-vissza álló idomok esést takarnak valószínűleg. Esetleg karambolt. Egyenes futása rendben van? Gumik állapota, hangja?
Fényezés munkadíjával (előkészítés, idom javítása... stb) nyugodtan számolhatsz 30-40 000Ft-tal. A festék megvan. Ok. Hozzá a megfelelő lakk is? Szórógitt, gitt, és egyéb apróságok is kelleni fognak, ha nem gányoltatod...Lámpa nincs bekötve: miért? Mi történt vele?
Könnyen lehet, hogy 1XX-ben fog megállni, mire használható lesz. És akkor is egy lerúgott f.s lehet.
szerk.: Szummázva: Én inkább szánnék rá, még 60k-t és vennék egy olyat, ami egyben van.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz szentkuti11 #50812 üzenetére
húúbazeg. Injektoros? Akkor max injektor tisztítás (állás azoknak sem tesz jót). Ha azzal van baj, még nagyobb szopás lehet.
Dexar: Ha eldöntötted, hogy megveszed miért kérsz tanácsot? Önigazolásnak? Akkor tessék: Igen, ez az év vétele, vedd meg, max átb@szol vele valakit, vagy eladod valamennyiért... Elmondták hibáit, ha ezzel együtt megér neked 70-et, akkor vedd meg.
Ha agyalsz rajta, akkor meg gondold meg, hogy mások mit látnak benne. Nyilván nem véletlen az ár, és az állapota sem azt sugallja, hogy egy megkímélt darab. Ha ez is lepattan rólad, írjátok meg az adásvételit.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Dexar007 #50816 üzenetére
Az a baj, hogy még a szerelő sem biztos, hogy jól járna vele. Mert ronda motort áron alul tudnád eladni. Ha ez pöcc-röff, tökéletes hajtással, akkuval, akkor is max 100-at kérhetsz érte.
Tehát fényezés nélkül minden javításnak (lámpa, injektor?, meghajtás?, akku... ki kell jönnie 30 000-ből).
Ha szerencséd van, lehet, hogy megúszod egy injektor tisztítással, és akkor 15 000-ből rendes motorod van... Ha nem? Akkor rálocsolhatsz X0 000Ft-ot, és X>5...
Szóval nem látni bele, nem tudni mit kapott... Ha szereted az igzalmakat, és szeretsz szerelni, vedd meg ezt. És főleg akkor, ha nem gáz, ha elkésel melóból.
Hidd el, próbáltam már instabil gépet talpra állítani. 25 000Ft-ból indult 65 000-nél (én csináltam minden munkát), elbontottam...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Pubszon #50828 üzenetére
Előre venném az olajzást, remélem, hogy tudod amit most elmondok, csak kicsit félreértetően írtad.
2T (2 ütemű) a motorod, így az olajat is elégeti. Az, hogy tiszta benzin kell bele, csak annyit jelent, hogy ő majd bekeveri magának a megfelelő arányban. Arra figyelj, hogy mindig legyen (lehetőleg jó minőségű) olaj a tartályban, különben elég hamar megadja magát a motor. A kis füstölés normális, bár olaja válogatja. Amíg én 2T motorral jártam, Repsol Scooter 2T-t használtam, az nem nagyon füstölt, nem volt büdös szaga, nálam bevált. Ha egy olcsó, ásványi olajat öntesz bele, akkor az jobban füstölhet. Ez természetes.Válaszolva a JOGos kérdésre (haha szóvicc... ) sajnos 2T Yamahákban annyira nem vagyok otthon. Azt tudom, hogy van 2KJ 3KJ blokk, ezekkel sok motort szereltek. Ha megegyezik, valószínűleg a kipufogó is. A teleszkópot mérd le, könnyen lehet, hogy bizonyos Hondáké is jó bele. (pl Dio). Általában hasonló méretűek... Ha privátban küldesz fotót, és méretet megnézem, lehet, hogy még nekem is van elfekvőben...
Dexar: 75 ért elhozhatod? 70 van a hirdetében. Egyébként az, hogy eszi az olajat, egy dolog... Szerintem az olcsóbban javítható, mint az, hogy nem tudni miért nem megy. Olaj fogyasztásnak két lehetséges oka van: elég, elfolyik. Ha elég, akkor jó eséllyel gyűrűzni kell (vagy max. fúrni), ha kijut, akkor tömítést cserélni. Egyik sem okozhat annyira nagy meglepetést, ha amúgy karban volt tartva, és nincs szét minden alkatrésze. De ugye ezt a másiknál sem tudhatod...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz szentkuti11 #50838 üzenetére
Az igaz, hogy nehéz lehet szerezni alkatrészt egy belpiacos géphez. De alapból, ha van egy motorod, tömítés szett (Majához 7k), szelepszárszimering (1k), fúrás (25k), vezérműlánc (5K), és akkor fel is van újítva. Oké, még vannak a blokktartó szimeringek, meg egyéb apróságok... De egy 50-eshez olcsóbb az alkatrész. Ha van...
Agilityvel jobban jársz. Ott a betegsége annyi, ha sokat mész, ez-az elkopik, ami nem szokott, 2-3000Ft-os alkatrészek (futárok ezért szidják, mert évente mindig van 1-2 ilyen). De normál üzemmódban simán bírja. Meg most ennyi pénz... Smafu évente.
bogyó: Ha az összes 2T-t kivonnád a forgalomból észre se vennéd... Legalábbis Budapesten biztos, hogy nem. BKV, Koromdízel, gyárak...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Dehogy is. Ha a korod meg van hozzá A+150 robesz. A2 ugyanannyiba kerül, és ha később úgy döntenél, hogy legyen egy 50Le-s géped, akkor egy valag pénzt kifizethetsz az A-ra.
Én bánom, hogy nem csináltam korábban A1-et, úgy 100 rugóval több maradt volna a zsebemben. És már 2 éve A-m lenne, most meg A2-m van, még jön majd egyszer az A...www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #50867 üzenetére
nem hiszem hogy lesz
Nem hiszed... Most még. De ha épp elmennél egyet gurulni ismerős motorjával, vagy bérelnél egyszer... Akkor máris ott van, hogy hoppá, nem teheted meg.
Lehet, hogy életedben csak kétszer lesz ilyen, de nem jár lényegében plusz költséggel. Annyi, hogy egy Horneten vizsgázol, nem GS500-on... Minden más megegyezik. Szóval szerintem megéri. A jogsival ugyanúgy vehetsz 50-125-150-400ccm motort.
Skizz: Mai eszemmel én nem csinálnék B125-öt. Nekem még anno A1 volt, örültem, 4 év alatt össz-vissz két hétig vezettem legálisan 125-öst. (Kezdő jogsival 2 személy, vagy a motor papírjai nem voltak teljesen rendben). De gondoltam, fillérekből meglesz az A, és akkor jó vagyok. Hát nem...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #50870 üzenetére
a2 pedig 500-as. Hidd el nekem, nincs nagy különbség, és addig úgysem ültetnek fel 600-asra, amíg az 500-ast nem tudod megfelelően kezelni, sőt... Engem először 250-re, majd fél óra múlva 400, majd következő órára 500-asra ültettek, pedig már motoroztam 600-assal is (utassal).
A motor tömege nagyon nem mindegy. Itt nem feltétlenül a lóerőkről van szó. Hiszen 95Le-s Hornetből ha vizsgán 20 lovat kihozol sokat mondtam... 3000 fölött nem nagyon járt a mutató, még a GS-en sem, pedig én ahol tehettem kicsit megtekergettem a szarvát...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #50873 üzenetére
Vizsgáztatótól függ...
Nekem B, A1, A2 is meglett elsőre (elmélet és gyakorlat is), bár ha akarnak bármikor meg tudnak buktatni.A2 vizsgán rutinon is rendes volt a vizsgabiztos (megcsúszott a motor segge, összeszedtem, és vonal előtt, nagyobb tempóról megállítottam).
Vizsgán szintén, majdnem benéztem egy zebrát. Ott is satu... A vizsgabiztos annyit mondott, hogy próbáljam kerülni az ilyen helyzeteket, de látja, hogy magabiztosan kezeltem a motort, megadja. Sok balesetmentes km-t kívánt és kész.
Skizz: Igen, lehet Hayabusa turbóval is alapjáraton menni. Az más kérdés, hogy ha elgurul a gyógyszer, vagy hibázol, sokkal jobban büntet. Ezért nem érdemes erős motorral kezdeni. Válts vissza normál útviszonyok közt kanyarban egy Simsonnal (3-ból 2be, olyan tempónál, hogy ne blokkoljon), és kopp gáz, nem lesz semmi. Tedd meg ugyanezt egy GSXR 1000-nél, el is dobod.
[Troll]: Ha ráéreznék, lehet, hogy ezzel bajok lennének...
Az, hogy átlépi a mutató az 50-et még nem állat módjára vezetés[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #50877 üzenetére
Erre való a rutin pálya. Forrás
A2: 22óra elmélet+ 16+1 óra gyakorlat. 72 700Ft
A: 22óra elmélet+ 26+1 óra gyakorlat. 94 700FtA +10 óra miatt drágább, ez nem rémlett. Nekem ugye van kisebb kategóriám, arra más vonatkozik. Ezek az árak kezdőkre vonatkoznak (M kategória nem számít motoros kategóriának).
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #50884 üzenetére
Hétköznapokra nekem is jó a robogó. De apám akar choppert. Haverom CBF600-at... (mindegyiket fogom vezetni) stb.
A másik, hogy az A1-em se volt korlátozott, A2 se korlátozza le. Szeretem váltós motorokat is. Nem beszélve arról, ha el kell vinni A-ból B-be valamit, ne okozzon már gondot.Skizz: Viszont ha 10 év múlva úgy dönt, hogy venne egy GS-t, vagy bármi mást csinálhatja újra az egészet... Kresz, rutin... Csak azért mert két karral többet kellene most kezelni. Erre akarok rávilágítani.
Samu: Ja és még egy gondolat. Amíg nem próbáltad, ne alkoss véleményt. Sok ismerősöm mondta, hogy a robogózás baromság, mekkora hülye vagyok... stb. A végén már könyörögtek, hogy a Tactot adjam oda egy körre... Nem azért mert annyira nagy élmény, de nincs most motorjuk, és mégis jól esett nekik egyet gurulni.
Ugyanígy lehetsz te a nagymotorral. Jól megy a robogód, felülsz egy nagyobbra, nem ezt fogod mondani.
Majd: Jó a nagy robogó, de amikor fülig kell dönteni, mégse. Ahhoz már kell a váltós futóműve, súlyelosztása.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #50889 üzenetére
Ez viszont váltós. Erről beszéltem.
Egyébként hidd el, nem nagy mutatvány váltani. Behúzod a kart, rúgsz egyet a lábaddal és kész.
Annyi, hogy meg kell szoknod, hogy lábnál van a fék. De szerintem max 1 óra alatt megszokható.Jövő hétvégén megyek Simsonozni. Csináljak videót?
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #50895 üzenetére
Otthagyom. Több bérlővel is egyeztem már meg így. Amíg béreltem/béreltük a motort, addig az enyém ott volt.
szerk.: Egy gond lesz... Valószínűleg 250-esnél kisebb váltósat nem fogsz találni. (Mondjuk engem nem zavar, 250-es meg nem olyan nagy...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #50924 üzenetére
Mivel a CVT-nél nem szinkronizált a kuplung 2-es előtt duplakuplungolt.. Ugyanitt első idom kerestetik.
Samu: Komolyra fordítva... Túlhypeolod az egészet. Ez olyan mint a szex... Pofázhatnak róla amennyit akarnak, úgyis akkor érzel rá, ha csinálod...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #50935 üzenetére
Tegnap meg még robogóval akartál vizsgázni...
Még fel se ültél váltósra, már megcsípett a cecelégy
A Babetta 210 váltós, csak automata.A 400-as robesz jó túrázni... De... Az meg már kicsit sok városba, illetve túrázásnál azért hátránya, hogy nagyobb tempónál hátul van a súlypont, nehezebb megállni, a kisebb kerék szintén nem előny.
Szerintem egy 150/180 robogó+ egy váltós motor az ideális választás, már ha megengedheted magadnak. (Én most nem, 1 is épp elég )
De ami késik nem múlik, csak először legyen diplomám.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #50946 üzenetére
Na pont ezért akartalak lebeszélni a korlátozásról. Gondolom agyvérzést is kapnál, ha most adtál volna ki 90k-t jogsira, és kiderül, hogy nem vezethetsz váltósat, mert kényelmes voltál. Kezdhetnéd előről... -90k
szerk.: Egyébként haverom NSR-je nemsokára eladó. Már nézegeti az utánpótlás CBF-et
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Steamre tart a Prince of Persia: The Lost Crown
- C# programozás
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Androidos tablet topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Nők, nőügyek (18+)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő