- EAFC 24
- Path of Exile (ARPG)
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Újabb csapat dolgozik a Prince of Persia: The Sands of Time Remake-en
- Nem kap több frissítést a Wolcen: Lords of Mayhem
- Xbox Series X|S
- Diablo IV
- Bestbuy játékok
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Battlefield 2042
-
GAMEPOD.hu
Szia!
Mielőtt kérdeznél , alábbiakkal kérlek egészítsd ki (FONTOS! LG monitoroknál a P végződés az új tápegységre utal!):
Új hozzászólás Aktív témák
-
korcsi
veterán
referencia 5700(XT) plexi ARGB-s blokk eladó!
-
korcsi
veterán
LG 34UM68 input lag-ja tényleg ilyen problémás, vagy valamit benéztek tesztnél?
link
Az UM67-es tesztjénél a ph-n volt a DAS körül anomália.referencia 5700(XT) plexi ARGB-s blokk eladó!
-
korcsi
veterán
-
korcsi
veterán
válasz Cingáriusz #68468 üzenetére
Hozzászólásoknál meg dicsérik.
[ Szerkesztve ]
referencia 5700(XT) plexi ARGB-s blokk eladó!
-
korcsi
veterán
Kis adaptive sync mélyvíz:
Húzott a 4 éves Dell 2312-m egy piros függőleges csíkot a képernyő bal szélére így új monitor után néznék, böngészésen kívül talán a játék ami fontos a felhasználás szempontjából, AMD VGA mellett képbe került a freesync mint opció. Nem egyszerű a dolog, WQHD-hoz körülbelül másfélszer erősebb VGA kell FullHD-ba meg nem igen vannak tisztességes funkcionalitású, normális (IPS, VA) panellel szerelt termékek.
Itt, itt és itt néztem monitorokat.
Képbe került az LFC (Low Framerate Compensation) is, amiről először nem igen értettem, hogy miért is van rá szükség. Utána olvastam, hogy is működik a technológia, és nem lettem boldog tőle.
Játék közben van egy változó sebességgel létrejövő képfolyamunk amit meg kell a monitoron jeleníteni (a képtörés vs input lag dolgon már túllendültünk) mit tud tenni az adaptív szinkron?
Ha jól értelmeztem a leírásokat, lehetőség van megmondani a monitornak, hogy mennyi ideig várjon a kirajzolt képkocka után a következő rajzolás megkezdése előtt és itt van számomra néhány homályos pont.
Ahogy én gondolnám: Mivel a VBLANK időtartalmát módosítja a rendszer így az adatátvitel és megjelenítés során a képpont frekvencia a maximális értéken működik, például egy 100Hz-es maximális freesync frekvenciás monitor 10ms alatt rajzol ki egy képet, majd vár a következő kép elkészültére (maximum a minimum frekvenciának megfelelő ideig (30Hz esetén ez 33ms)), vagy ha van kész kép és be van a vsync kapcsolva azt elkezdi kirajzolni. De, az LFC működéséből láthatóan nem egészen így működik a dolog, nem időkkel számolnak, hanem megjelenítési sebességgel (fps), ha 30fps-es minimumnál 29fps-es van és van lehetőség LFC-re (2xminfps<maxfps) akkor 58Hz-es "módba" kapcsol...Szerintem bizonyos időablakon belül méri a driver a kép előállítás sebességét és ehhez igazítja a megjelenítés sebességét, nem pedig szimplán az aktuális képkocka előállítására várva maximalizálja a megjelenítés sebességét minimalizálva a input lag-ot. Ha kifut a maximális szinkron időből a kép előállítás miért nem a lehető legrövidebb idő alatt rajzolja ki újra az előző képkockát, a fenti példából kiindulva 10ms alatt kész a mgjelenítés, ha ezalatt befut egy újabb képkocka maximum ennyi lesz a késleltetés de biztosítva van újabb 33ms időre kép megjelenítés.
Amiért problémásnak érzem ezt a működés módot, mert ha képelőállításom sebessége egyenetlen mikro laggos, akkor ez a megjelenítésben ugyan kevésbe érződik, de a bemeneti késleltetés minden egyes nem azonnal megjelenített képkocka esetén fellép.
Tudom szőrszálhasogatás, csak érdekelt, hogy oldották meg a dolgot, nyilván nem ok nélkül így lett megvalósítva (G-sync-nél dettó ugyanez a helyzet)
Ami még megfordult a fejembe, ha veszek egy gyors (144Hz+) monitort és azt használom vsync-el akkor a maximális bemeneti input lag az 7ms-körül adódik, ami még talán tolerálható dolog, elvileg, nincs tapasztalatom.
Vélemény?
referencia 5700(XT) plexi ARGB-s blokk eladó!
-
korcsi
veterán
Jobban belegondolva és feltételezve, hogy a játékok alatt a képkocka sebesség nem ingadozik extrém mértékben (az egymást követő képkockák elkészülési ideje 10-20% eltéréssel egybe esik) akkor jól is működhet az LFC, gondolom ezért is feltétele a minfps*2,5<=maxfps az LFC-nek.
Ha az előző képkocka megközelítette a minimális fps-t akkor a következőre már dupláz a vezérlő, így van mozgástér várni a következő frame-ra, ha közbe megjön a képkocka, lehet kitenni azonnal.
Ettől függetlenül valamelyik külföldi fórumon azt írták, hogy alacsony megjelenítési sebességnél nem ad tökéletes eredményt a megoldás.referencia 5700(XT) plexi ARGB-s blokk eladó!
-
korcsi
veterán
Van itt olyan akinek bevált hajlított paneles monitor? És ha nem, minek gyártanak ilyet?
referencia 5700(XT) plexi ARGB-s blokk eladó!
-
korcsi
veterán
Nekem is tetszik, de még nézelődök. Most két hónap építkezés, utána meglátom mennyi helyem lesz elhelyezni a monitort.
Új freesync-es monitor az AMD-s freesync listából LG 34UC79G 34" IPS 2560x1080 (21:9) 50-144Hz panel alapján 3800R-el hajlított.referencia 5700(XT) plexi ARGB-s blokk eladó!
-
korcsi
veterán
válasz hackeeeee #68916 üzenetére
Nekem AMD VGA mellett volt DP-n hasonló problémám, hogy alvásból mindig visszaébresztette a gépet valamiért, szigetelő szalaggal a 20-as lábat a kábelen le kell ragasztani és jó lesz, lehet nálad is ilyen jellegű a probléma.
[ Szerkesztve ]
referencia 5700(XT) plexi ARGB-s blokk eladó!
-
korcsi
veterán
Kérdeztem már én is ezt a skálázás dolgot, és úgy néz ki, hogy sajnos maszatol hiába pont egész számú többszöröse a natív felbontás.
Más:
144 Hz-es téma, ha kissebb sebességgel fut a játék vsync mellett kissebb lesz a bemeneti késleltetés (input lag) mint egy 60Hz-es monitoron.referencia 5700(XT) plexi ARGB-s blokk eladó!
-
korcsi
veterán
válasz RaGi91 #70457 üzenetére
Dvi-I-n kijön az analóg jel, az átalakító passziv.
Gabesszor: screen tearingnél arra gondolsz, hogy vízszintesen alul-felül más tartalom van a képernyőn?
Egyszer láttam ilyet, de akkor a védőföldel "játszottam"[ Szerkesztve ]
referencia 5700(XT) plexi ARGB-s blokk eladó!
-
-
korcsi
veterán
válasz tobias88888 #72172 üzenetére
Én még ki se bontottam
referencia 5700(XT) plexi ARGB-s blokk eladó!
-
korcsi
veterán
válasz tobias88888 #72175 üzenetére
Délután jött meg, már arról írok.
referencia 5700(XT) plexi ARGB-s blokk eladó!
-
korcsi
veterán
válasz szuk_jozsef #99765 üzenetére
A 34-es 2560x1080-nak (a WQHD 2560x1440 ami ugyanúgy 16:9-es képarány mint a FullHD) körülbelül akkorák a pixelei mint a 27-es FullHD-nak.
referencia 5700(XT) plexi ARGB-s blokk eladó!
-
korcsi
veterán
Jól látom, hogy 32" WQHD IPS 75HZ freesync vagy 144Hz képfrissítés és vesa rögzítés együtt egy készülékben nem létezik?
referencia 5700(XT) plexi ARGB-s blokk eladó!
-
korcsi
veterán
Még mindig 32-es monitort vadászok "gamer" célra, így ha ragaszkodok az ips-hez illetve a vesa rögzítéshez marad egyetlen LG típus, amit itt ajánlottak 75Hz-es maximummal, és kevés tapasztalattal.
Ha elengedem az IPS-t, akkor kánaán van 1800R ívelt panelesből, freesync nélkül már 110 ezer forinttól, 130-ért akciós acer freesync-el, 150-ért már több modell is van RGB-vel is akár. Ha csak a képminőséget nézzük, bevilágítás, homogenitás, válaszidő, sötét részleteknél utánhúzás, akkor van különbség közöttük? Válogatják a paneleket, a drágább modellekbe a jobb panel kerül, jobb elektronika, vagy csak marketing az egész és csak a szerencsén múlik milyen lesz az eszköz képe?
Linkeltem korábban egy képet 1ms-os záridőcel készült, ugyanez egy VA paneles kijelzőn hogy néz ki?referencia 5700(XT) plexi ARGB-s blokk eladó!
-
korcsi
veterán
-
korcsi
veterán
LG 32GK850F vagy AOC AG322QC4? Megéri az LG a 20000Ft-os felárat?
referencia 5700(XT) plexi ARGB-s blokk eladó!
Új hozzászólás Aktív témák
- HP V27c G5 Monitor! Hajlított, 27 Col AMD FreeSync - Teszt erejéig bontott!
- Samsung C27F396FHU Ívelt Monitor!
- LG UltraWide 35WN75C-B Monitor! 35" / QHD / FreeSync / 100Hz / VA!
- AOC CQ32G1 32 QHD VA 144Hz Gamer monitor
- AOC 24G2 24" Frameless Gaming IPS Monitor, FHD 1080P, 1ms 144Hz, Freesync, HDMI/DP/VGA
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs