-
GAMEPOD.hu
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
válasz jjeahh #38143 üzenetére
Ismerem a Sony peakingjét, az Oly-ét, a Fujiét, meg a tökömtudjamit. Mind a kontrasztkülönbségen alapul, régebbi MF cucoknál még hajlamosabb fals adatokat kiszínezni, mint a kontrasztosabb képű rendszerobjektíveknél. De megértem, ha neked az a B terv, nekem ott a Dual View, amikor jobb oldalon 100%-os nézetbe nagyít bele
Más: ha X-E1-et szeretnél reducer-el, olvasd el ezt a threadet. A Turbo Boost II nem túl drága és már relatív szép eredményt ad a széleken is, ellentétben az olcsó Roxsen-nel.
-
madgie
titán
válasz konyi79 #38232 üzenetére
Aranyat ér TL-nél az e-shutter
110-ért van egy használt X-E2 az indexen, csak hát az alá kell még objektív is. Mondjuk az a gép jó kis TL masina lenne az e-shutterrel, meg ha valamelyik FN gombra ráprogramozható az EVF/LCD váltás, és tud olyat, hogy csak az EVF menjen (de az is csak akkor ha a proxiszenzor érzékel), akkor babaság van.
X-T1-en is így csinálom, esátter be, LCD meg EVF ki, Time Lapse mód, hadd szóljon. Így alig eszik.
-
madgie
titán
válasz Mr.Csizmás #38267 üzenetére
X-T10 16-50 kittel, meg Samyang 12/2?
-
madgie
titán
válasz adam432 #38275 üzenetére
Attól függ, mit értesz ezalatt. Egy nehéz lencsetagokat mozgató 56/1.2 bizonytalan lehet beltérben, de mondjuk egy 35/2 harap, mint a nyű.
És igen, igazad van, elvileg időjárásálló az X-T1. Azért csak elvileg, mert szeret rajta nyúlni a bal oldali ajtó, és akkor ott simán bemegy a víz. Persze cseréli a szerviz gariban, de nekem a cserélt is elnyúlt már.
De amúgy sokkal mokányabb gép a T1, jobb' szeretem használni, mint a T10-et.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz Jegesmaci81 #39397 üzenetére
Ezekhez elég egy mai okostelefon videója is, felesleges bármi mást venni.
-
madgie
titán
válasz Jegesmaci81 #39400 üzenetére
Tolhatom még? Mikor toltam eddig? Te zuttyantál most is be hatalmas mellénnyel, azóta is osztod itt mindenkinek az eszet, aki mást ajánl, mint az 1984-es minőségű VHS.
#39401: "részemről téma lezárva". Hála Istennek.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz #31733248 #39514 üzenetére
Pedig eléggé objektívfüggő a dolog, itt egy példa (Fuji XF16 vs XF18, ugyanott, azonos blendén)
-
madgie
titán
válasz zümzümm #39517 üzenetére
Pedig sajnos keveset lehet az ilyesmiről olvasni, mft számok meg felbontás a sarokban mindenütt van ezerrel, de ilyen szubjektív szerethető dolgokat max a lelkes bloggerek néznek meg.
Nekem is ott a Samyang 12, tök jó, a híre is az, a lerekeszelt hatágú csillagozásától meg borsódzik a hátam
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz zümzümm #39634 üzenetére
"Megahallgatnék Fuji tulajt, mi a tapasztalata. Főleg olyat akinek van összehasonlítási alapja más rendszerekkel(emiben van stabi)."
Teljesen felesleges, mert én például kevés kivételtől eltekintve le se sz*rom a stabit (Fujijaim vannak, stabis Olympusaim voltak), más meg nem tud meglenni nélküle. Kinek mi a fontos.
-
madgie
titán
válasz zümzümm #39636 üzenetére
Nagyon jó például az új Olympus E-M1 II stabija, eszméletlen, hogy pár másodperces (!) képeket ki lehet kézből tartani. Ha éjszakai városképeket lőnék, ölni tudnék ezért. Ezzel szemben én vagy (mozgó) embereket fotózom, vagy csillagok alatt ül az állványon a gép (akár órák hosszat is), nincs nagy szükségem a stabira. Nyilván van, amikor jó lenne, de ezalatt az én felhasználói szokásaimat értve főleg a videót értem (ott szvsz aranyat ér az 5 tengelyes jó stabi).
Egyébként itt van pár kép nyárról, stabi nélkül (ráadásul majdnem mind out of cam jpg)
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz zümzümm #39649 üzenetére
Igazából majdnem mindegyik Fuji alapzoomban van optikai képstabi, az olcsó, műanyag, átlagos fényerejű (de nagyon jó képű!) 16-50-ben ott figyel, az old school, kitűnő, méltatlanul alábecsült 18-55/2.8-4-ben szintén ott van, a drágácska, kicsit méretes 18-135 ultrazoomban dettó.
A legdrágább 16-55/2.8-ban nincs csak OIS, de annak a megvétele szerintem nem fenyeget.
-
madgie
titán
válasz Rapid136 #39695 üzenetére
Ühüm, csak pont az esküvőfotózásnál megfizethetetlen, ha olyan a rawod, hogy nem kell minden egyes képet negyed óráig piszkálni, hogy kinézzen valahogy.
Persze szubjektív téma ez is, én személy szerint élvezem, ha jó az AWB és jók a színek alapból, azt a megspórolt pár napot (!) meg inkább mással töltöm, nem a PS előtt görnyedve.
Szerk: ez az esküvős, 35 képes anekdota meg jól hangzik, de a gyakorlatban inkább fordítva van, ha véletlenül kihagysz valamit az anyagból, 700 kép mellett is kiszúrja az ifjú pár.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz silmatauki #39701 üzenetére
Fuji 16/1.4-en pont zseniális a sunstars hatás (és a flare is), mutattam erről nemrég példát. Egyébként az XF35/1.4 éd az XF56 is jó ebben, míg mondjuk másik palacsinta 18/2 nem tud szép sunstars-t produkálni.
Rekeszlamellák alapján kár általános kövezkeztetéseket levonni, nem minden 9 lamellás objektív ad szép 18 ágú csillagokat, sőt.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz silmatauki #39704 üzenetére
Zeisseknél láttam még sok szép sunstarst
-
madgie
titán
válasz silmatauki #39706 üzenetére
Nem tudom fejből, de mozifilmeknél is sokszor szemet szúrt már, milyen szépen csillagoz ez, vagy az, utánaolvasva meg sokszor kiderült, hogy Zeiss objektíveket használtak.
Gyanítom, hogy ott sem az olcsóbb példányok jók ebben
Egyébként tényleg kevéd az olvasnivaló erről, ez átlag review-n szóba sem kerül.
-
madgie
titán
válasz #31733248 #39725 üzenetére
Ühüm, csak jpg-ben át lehet kapcsolni DR200-ra vagy DR400-ra és sokkal kevésbé fog kiégni, vagy visszahúzni a Highlight csúszkát eggyel, vagy épp a Shadows felől finomítani.
A JPG-ben fotózás nem azt jelenti, hogy automatán hagyod a gépet, sőt, nagyobb odafigyelést jelent az expozíció előtt, mint a RAW képeknél.
Van olyan, mikor nem tudod megkerülni a RAW-ot, de akkor is az említett X-Pro2-Adobe párosban megvan az a nagy plusz, hogy a LR/PS-ben ott van az összes Fuji filmmód, baromi pontosan szimulálva a vázban választható filmszimulációkat.
Pont tegnap mentem ki naplementézni az X-T2-vel, lőttem AE bracket sorozatokat, hogy milyen pró lesz majd abból egy Tone Mappinget csinálni a PC-n, aztán az shift+del lett, mert az ISO 100-as (tehát dinamikaszűkített, mert 200 az alap) egyexpós Velvia képre húztam pár átmenetes szűrőt és kész. Se agyonmaszkolás, se dodge&burn, semmi kétórás Wacom-móka, csak szimpla Velvia.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz #31733248 #39729 üzenetére
Az igaz, hogy lelassít, de azon idő alatt jobban oda tudok figyelni a kompozícióra, a helyes vízszintre, jól választott záridőre, stb. Kapkodva sajnos gyakran kapkodós végeredményt lövök, le kell picit lassítanom, ha értelmes outputot szeretnék kapni
Persze ez szubjektív dolog, másnak lehet gyorsabb a felfogása
-
madgie
titán
válasz pethob #39754 üzenetére
De nem marokra kell fogni a Pro2-t, meg a T2-t sem. A Leicákat sem. Az egész tervezési felülete, elölről-hátulról azért ordít, hogy hüvelykujjal támaszd meg "erőből", elől az első ujjperceknél szinte csak felfekszik. Erre a fotósvilág 90%-a görcsösen behajlított ujjakkal megpróbál belekarmolni ezekbe a MILC-ekbe, mintha valami böszme FF Nikon lenne.
És igen, egy 18-135-nél meg eleve ballal tartod a nehezét, mert a súlypont arra húzza. Ez is logikus nekem.
-
madgie
titán
válasz Rapid136 #39803 üzenetére
Valahol megértem, itthon a legtöbb ember csak annyit látna, hogy jé a Pali tök béna képeket csinált. Egy DigitalRev Cheap Camera Challenge-be belefér, hogy a jóval nagyobb piacú országok fotósai bevállalják a japánul beszélő 0.3 MP képek "érdekességét", itthoni viszonyoknál talán kevésbé.
Viszont így tényleg elvész a challenge szívatós bája.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs