-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Tothgera30 #199305 üzenetére
Megane mk3 1.6 szívó? Árazás sötét folt, csak tippelek, hogy lehet már ennyiért.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Gyb001 #199313 üzenetére
Ezek közül Logan, ha nem akarnak 20 éves autóra majdan dízel dolgokra költeni, de egy alváz- és üregvédő kezelés belefér. Corsa is jó alapvetően, de DPF igényli a hosszú utakat (sok regen alatt fel tud hígulni az olaj), 1.3D EGR tisztítást és vezérműlánc cserét kérhet, de alapvetően tartós Bosch befecskendező rendszer, gyengébb verziókon egytömegű lendkerék szokott lenni, stb.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Luck Dragon #199338 üzenetére
Hm, ha már az 1.3 CDTI felmerült, az 1.5 dci is jó lehet
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Saskakas18 #199344 üzenetére
Keret?
Lupo/Arosa, vagy kicsit nagyobb méretben Polo/Fabia/Ibiza, mindegyik SDI motorral. -
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #199361 üzenetére
Ampera van hirdetve 2 is ennyiért, az már választék. Lenne sportértéke is, mármint kockázat, de annyi baj legyen
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #199378 üzenetére
Ilyen alternatívák mellett egész erős versenyző lenne az Ampera
-
molnarpeter
nagyúr
10 legmegbízhatatlanabb motor (yt, angol felirat) - ebből 3 pörög már a topikban az utóbbi napokban
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Biqci #199576 üzenetére
MiTo váltó összefoglaló [link]. Ha olcsó fenntartás a cél, MultiAir inkább ne, vagy csak igazoltan nemrég cserélt MAir egységgel (azt már rendben tudod tartani a külön szűrő tisztításával).
Grande Punto egyszerűbb, 120 lovas T-jet motor csak 5 sebességes váltóval volt, és kész erősebbek a csapágyasodni hajlamos M32-t kapták.
1.4 16V szívó videó [link]
T-jet videó [link]
C.514 videó [link]
M32 videó [link][ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz fasyrt #199591 üzenetére
Motor vezérlés (mármint a lánc) ugyanaz, mint az N47-nél volt. Rengeteg tapasztalat még nincs szerintem vele, de alapvetően szerintem közel áll az elődjéhez, szóval 200-250k km-ig jellemzően tünetmentes, akkor kell neki egy húzósabb vezérlés, csapágy, esetleg turbó, stb karbantartás, aztán rendesen szervizelve elvan megint egy jó darabig. A váltó nagyon ügyesen működik, nem is venném kézivel, de alkalmanként kívánja az olajcserét a tartósság érdekében
-
molnarpeter
nagyúr
válasz fasyrt #199601 üzenetére
Vezérlés N47 alatt többször változott, az utolsó revíziót örökölte a B47 belőle. EGR hűtő miatti tűz nem érinti tudtommal (előzőekben is két beszállító közül az egyik volt csak problémás ahogy olvasgattam) nagy szerviz keretében szívósor stb tisztítás persze nem árt, de a korom és műanyag alkatrészek már mindenhol ott vannak, nem csak a bajoroknál.
Áttétel: ahogy mondod, nem feltétlenül függ a fokozatok számától, de később a Passat is kapott egy hetedik sebességet[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rasotamas #199635 üzenetére
Lupo/Arosa, vagy eggyel nagyobb méretben Ibiza/Polo/Fabia SDI motorral? Alapvetően galvanizált bódé, 1-2 érzékeny pontra elég figyelni, nem tetőtől lengőkarig rohadnak legalább, motor örökös, váltót illetően ilyen korban az esetleges difi szegecs probléma már kijött rajtuk, ha érintette.
-
molnarpeter
nagyúr
Szerintetek? Ampera/Volt, és a spórolt összeg egy részét benyelném karbantartási oldalon - előfeltétele a töltési lehetőség és Pest megyei használat szerviz miatt. Golf/Jetta/Octavia/Leon 1.4 TSI is van ennyiért, parádés fogyasztással. Illetve megint használat függő, de Toyota/Lexus hibrideket is számításba venném, ha kb minden nap megy a kocsi, csak keveset (hosszú állás, ritka használat káros nekik).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rasotamas #199661 üzenetére
Több nyűg van velük és magasabb a fogyasztás SDI szívó, nincs kettőstömegű, igazából elviseli minden további nélkül a rövid utakat (amíg bírja az akku, 1-2 km-re is használható ), üzemanyag rendszer kb egy adagoló tömítésen kívül nem nagyon szokott törődést igényelni, miénkhez 300k alatt nem volt még hozzányúlva. Tényleg az egyetlen hátrány ami eszembe jut, hogy lassabban fűt be télen, ha az 1.2-höz viszonyítunk. Benzinnel igazából mást néznék valószínű, de akkor gyertyát is kéne cserélni, meg lambda szonda, stb...
[ Szerkesztve ]
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tboldi #199760 üzenetére
Nem egy vészes történet az 1.3 Multijet sem, de eddigiek alapján nem beszélnélek rá Fő típushiba a szervó. Alapvetően motoron ami törődést igényel, az vezérműlánc (van benne szerencse faktor, olajcsere is számít, nekem 180-nál gyári még), illetve korom lerakódás EGR-ben, szívósorban. Befecskendező rendszerrel és turbóval szerintem nincs sok gond, lendkerék egytömegű, DPF sincs még. Ami miatt kilóg a lóláb, hogy rövid utakon járva a kartergáz visszavezetésben ki tud alakulni egy jég dugó, ami által egyszer csak kinyomja az olajat. Ebből talán létezik fűtött cső is, ami nagyjából kiküszöböli a problémát. Plusz ugye a fűtés elég gyenge, azt nem tudom, létezett-e kiegészítő elektromos radiátorral (Grande esetén volt ilyen extra). Váltó stabil darab szerintem. Talán még a féltengelyekre tippelnék, hogy előfordulhat rázás. Jut eszembe, klíma nélküli 1.2 szívó Grande már lehet van az ársávban Golf: valódi értékének még így is csak a töredéke!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz anorche1 #199801 üzenetére
Motorkód alapján az még valószínű 1.7 lesz, szvsz jobb, mint az 1.6 volna. Ha jól tudom, az A17DTR motor a Z17DTR-ből lett, euro 4-től 5-re váltás során, Isuzu eredetű blokk. Ismerősnek Civic volt ilyennel, ott talán turbó felújítás volt egyszer (300k+ km). Astra J esetén elsőre ott a túlsúly, DPF, és az M32 váltó lehetősége, futás miatt üzemanyag rendszert is bele lehet kalkulálni (Denso, talán a drágábbik fajta, de viszonylag tartós azért)
Hátha van benne hasznos infó, Z17DTL hibák angol felirattal [yt link], bár az régebbi darab.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Lacko32 #199806 üzenetére
1.5 dci gyengébb verziói azt hiszem Bosch-tól kapták a befecskendező rendszert, az jó cucc. 1.2 szívó benzin is egy jól bevált 4 hengeres blokk, nyugodtan vehető. Fabia kevésbé versenyképes szerintem, a TDI és TSI is még kevésbé kiforrott fázisban voltak, talán 1.4-1.6 szívó lenne a nyerő, vagy 2010-ig előfordult DPF nélküli 1.4 és 1.9 PD
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #199884 üzenetére
Attól félek, olcsóbb egy ideig nem is lesz, amíg a chip hiány tart
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #199891 üzenetére
CT200h?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Kickass #199907 üzenetére
Lengéscsillapító felújítható jellemzően emberi összegből, és akkor nagyrészt gyári marad a vas, nameg nem 69.420 Ft darabja. Már ha belefér, hogy pl egy napra le kell támasztani a szekeret.
Ha a kuplung munkahenger nem is öröm, de legalább a tippem stimmelt neked meg ugye anyagilag nem fáj.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #199957 üzenetére
Ilyen dolgok miatt volt pl a megane ajánlott golf ellenében, mert jóval fiatalabbat kapsz, már csak évjáratból eredően is kevesebb rozsdával (és akkor ott van az, hogy a G3 kifejezetten szeret rohadni sajnos). Minél olcsóbb volt újonnan, annál jobb ára van használtan is, és egyben annyival jobb az esélyed relatív fiatal, korrekt darabra szert tenni Azt hozzátenném, hogy ilyen áron általában már a műszaki a fő feature, a korrózió meg legtöbbször alap sajna.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz lacex #199976 üzenetére
VAG: koraibb példányok 1.9 PD TDI DPF nélküli változatban, vagy ha újabb kell, 2.0 CR TDI.
BMW: M47 szintén részecskeszűrő nélkül, LCI előtt volt még.
E90 mellé az A4 B7-et venném még hozzá (1.9, mint feljebb). Olcsóbb, fiatalabb jelöltként Mondeo mk4 is jó lehet (2.0 TDCI, esetleg 2.2), Octavia-Superb között kb.Keretet nem néztem, akkor bocsi, néhány opció kiesik
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #199983 üzenetére
Éjjel feltölt simán, PHEV mellé én nem telepítenék fali töltőt kábel vastagság és max Amper azért érdekes lehet, ha van róla konkrét infó.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #199996 üzenetére
Mondom én, hogy Ampera, csak hozzá kell alakítani a körülményeket
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Ricsxx #199998 üzenetére
Szerintem teljesen jól látod a helyzetet 1.9-nél dpf nélküli verziót érdemes nézni, akkor nem viseli meg a rövid táv annyira (pr kódok alapján ellenőrizhető), hajtókarcsapágyak cseréje elővigyázatosságból nem árthat. 2.0 CR-nél hatszög tengely csere, ahogy előttem írták, város-pálya arány figyelembe vételével 1.4 TSI motorral olyat néznék, ami számlával rendbe lett már téve (vezérlés okoskerékkel, plusz koksz). 1.9 és 2.0 mellé DSG is jöhet akár, többiből csak kézi váltósat néznék.
1.6 szívónál még annyi, hogy csak a 102 lovas MPI ajánlott, az erősebb FSI problémásabb.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- PlayStation 5
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- KONZOL beárazás
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- DUNE médialejátszók topicja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- További aktív témák...
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs