-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz SzlobiG #187298 üzenetére
C4 infók? Évjárat, motor, km? Az újabb fajtát használtam, annak ortopéd a kuplungja, de lehet csak velem nem kompatibilis. Illetve fap lötyit igényelhet.
Jetta sem rossz, ha felszerelkezel hozzá diaggal és figyelgeted a dolgokat. Gondolom vezérlés cserélve volt, 210k km rémlik.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz vzsryl #187362 üzenetére
Csak a benzinmotor megbízhatósága miatt mondom a Fiatot, a T-jet ezer éves szívócső befecsis szerkezet, 20 évre az venném. A PSA 1.2 azért frissebb technika, közvetlen befecskendezős, olajban futó szíj, stb, user oldalról bonyolultabb a fenntartás, ha sok évet várnak tőle. Dízelben mindkét fronton szuper motorok vannak szerintem, a PSA 1.5 HDi a korábbi 1.6 alváltozata (DV6), az is lassan 20 éve kezdődött történet, nem félnék tőle, viszont hosszú távon azért már figyelmet igényelnek a környezetvédelmi rendszerek, stb, viszont jól fogyaszt. Ezek a furgonok kb a keret felénél kezdődnek árban.
Ha meg automata lenne az elvárás, akkor egy jó Prius+
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Dare2Live #187443 üzenetére
"Automatát szerettem volna", azért HSD. Meg mert nem 15 litert fogyaszt, szóval ha van valami nyűgje, legalább üzemanyagon visszajön, hagyományos automata és 10l/100km mellett jobban fáj, mikor néhány százas ráborul felújítás címén
Ampera meg villannyal megy úgy, mint az eddigi 1.8T, ha nem jobban is, villany nyomaték vicces dolog
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz parandroid #187460 üzenetére
PHEV-nél az otthoni töltés az egy 50 ezer forintos kábel, meg egy fali konnektor vagy (hasamra ütök) 20 ezres hosszabbító
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Autopal.hu? Turo jutott még eszembe, bár Magyarországon nincs nagy piac, viszont külföldieket be lehet célozni vele talán.
Bp tekeregni meg ott vannak a carsharing szolgáltatók (GreenGo, Limo, ShareNow).
Illetve prémium benzin egy évet elvan legalább, azon ne aggódj
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz parandroid #187466 üzenetére
PHEV esetén a kisebb kapacitás limitálja az áramot, egy fali konnektorba dugható EVSE bőven elég, pl [link] ilyet használnak sokan, áfával 63k betakarja, vagy magyar boltban garival stb 75k a 10A-es, az még jobb is éjszakai töltésre egy kábel legalább jár általában az autókhoz, vagy utcai, vagy ilyen konnektoros. Ha már BMW, egy i3-hoz ez már kevés, akkor jönnek képbe a telepített töltők, nagyobb akku-nagyobb áram, 3 fázis, stb
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz parandroid #187480 üzenetére
Kvóta szempontból logikusnak tűnik márkán belül a legnehezebb autóval kezdeni a villamosítást (ha jól értem legalábbis, nem vagyok otthon Mini fronton)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #187545 üzenetére
Ebben az árban jelentős részükben amúgy sem működik ("csak tölteni kell") szvsz
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz vzsryl #187568 üzenetére
Régi classicus 1.8T jó volt, 1.8-2.0 TSI I-II generáció különböző mértékben nyűgös, III. gen egész jó (pl. nem kokszolódik), aztán az új autóknál a részecskeszűrős fajtából már kikerült a szívócső befecskendezés (ez lenne akkor a gen IV? ), majd 10 év múlva kiderül.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz etejedu #187610 üzenetére
Ha van pénzügyi tartalék, és egy hozzáértő szerelő aki nem csak olajat cserél, vállalható egy alapos átnézés után minél inkább korrekt cég az eladó, annál jobban, meg úgy magánszemélyként védve vagy valamennyire. Olajcsere és szervizperiódus ilyenkor a legkevésbé problémás, aki pár év alatt csavar ennyit az autóba, arra van kitalálva a long life, nem félnék tőle ilyen szempontból, persze ránézni rá lehet a dolgokra.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz parandroid #187613 üzenetére
Ford is egész szűk intervallumot ad talán, Mercedes benzinesek is sűrűbb olajcserét kérnek emlékeim szerint.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz parandroid #187640 üzenetére
1.3 Multijet(/jtd/cdti) esetén én lánc problémákkal találkoztam, hosszú állás után indítva 1-2 talán mintha füstölt volna (amire egyelőre nem láttam magyarázatot), illetve a részecskeszűrős verziók érzékenyebbek talán. EGR és szívósor koksz is előfordul, elvégre kis motor, kis átmérők, nagy turbó, nagy korom - tisztítás megoldja legtöbbször, csere ritka. Összességében a hosszú periódushoz a vezérműlánc rövid élettartamát kötném talán. Viszont pl tök jó, hogy létezett belőle egytömegű lendkerekes verzió, és Bosch befecskendezős lévén viszonylag tartós&könnyen felújítható az üzemanyag rendszer.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ngaba #187691 üzenetére
Mondeo mk4 faceliftből egy szép példány kijön (felszerelt és leinformálható), 2.0 TDCI jól sikerült motor benne (Peugeot/Citroen eredetű, azt a vonalat sem vetném el, de ott szerintem kell hozzá FAP folyadék, Fordnál nem). Tucat autó, fillérekért van minden (csak hogy érzékeltessem, DPF-et valami 50k alatt nem bírták eladni a csoportban ). Benzinből facelift előtt a 2.5T motorral a legjobb talán, de igazából ésszerűbb a 2.0 dízel.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz yuing #187788 üzenetére
Ha jó áron van, meg kell venni. Első autónál úgysincs nagyon viszonyítási alap... max arra figyelj, hogy inkább az állapotot tartsd meg, könnyű túlzásba esni módosításokkal.
Előtte mondjuk motorkód alapján BMW-s körökben körbe lehet járni, mik a kilátások és gyakori gondok, de ilyen hamvas példánnyal nem várható semmi kb.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz macilaci78 #187847 üzenetére
Az eddig felmerült e-NV200 és Crafter típusokon kívül sok minden nem kapható itthon sajnos, esetleg a Kangoo ZE, ha nem volt még. A Nissan és a VW is akkuban kritikus, emlékeim szerint nem vizes a hűtés, tehát érdemes minél kisebb árammal, hosszú időt töltőn hagyni, avagy előnyösebb konnektorba dugni, mint gyors töltőt létesíteni/utcai villámra dugni. Renault rendszere passz. Ha import is játszik, akkor talán még az eVito, az max 1015 kg-ot vihet, vagy talán még vannak a speckó járművek, mint a Melex vagy Birdiecar.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz macilaci78 #187853 üzenetére
Renault Master ZE érdekes lehet még, abban a Zoe hajtása van, és a legtöbb kivitelben 1 tonna feletti hasznos teherrel is elérhető. Van még a villany sprinter is, hasonló terhelhetőséggel, ott van többféle akku variáns. Ha nem sürgős, elvileg érkezik hamarosan a villany Duxi is, és mostanában ígérték az elektromos Vivaro/Expert/stb megjelenését is,ott lenne talán egyedül elérhető az 1.2 tonna papíron. Esetleg még annyit tennék hozzá, hogy sokat számít az akku hőmenedzsmentje x év után, szóval nem árt utánanézni a különböző típusoknak, de a legtöbb sajna levegővel hűt csak.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz macilaci78 #187855 üzenetére
Gyárilag venti hűti a Renault verziót, de ennek megvannak a határai, a villámtöltés pedig azon túl van... ha egy napra egy akku elég, akkor tökéletes, éjszakára be kell dugni a minél kisebb töltőáramra állítva, amivel épp feltölt következő indulásig. Alacsonyabb áramerősség kisebb hőterhelést jelent, minél lassabban van töltve, annál tartósabb lesz az akkupakk. Az e-208 hajtáslánc akkuja vizes, az király cucc, lehet pofozni és bírni fogja, érdemes megvárni a Sevel verziót
Ducato: 2.3-asok vannak? Van más típus is? Bármi tapasztalatot szívesen olvasnék akár csak 1-2 mondat erejéig is Figyelek egy ideje több Jumper/Boxer/Ducato csoportot, PSA és FPT/Iveco motorok nem tűnnek nyűgösnek, viszont a PSA pár éve futott 2.0 motorja esetén AdBlue gondokat olvastam (tartállyal együtt drága csere, sapka csere illetve kifúrás megoldást írták rá), nameg újabban brutál hosszú olajcsere, és még magasnyomású üzemanyagszivattyú tömítés szokott ereszteni olajat (nem elég a gyári tömítés, ne kell fújni festékkel vagy tenni rá pasztát). Máskülönben jó az a 2.0 DW10 is, de nyilván jobban viszi a 2.3, végülis a Peugeot-Citroen is váltott 2.2 DW12-re. Talán alkatrész ügyben a kisebbeknek annyi előnye van, hogy személyautók is futnak azonos motorral. Mostanában kezdtem jobban beleásni magam, gondoltam kiírom, hátha valakinek egyszer hasznára válik
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz #41635072 #187877 üzenetére
GP szervó javítás úgy 60k, többi hiba fruttiért otthon megoldható kategória. Hátsó lengéscsillapítók hibája sem ritka, előny, ha volt cserélve. Toronycsapágy cserével lehet számolni.
Vagy egy jó 1.9 SDI, az sem megy, de legalább nem is eszik és el sem romlik1.3 mjet Punto-val járok pár hónapja, 175k körül van benne, egyelőre 15k-ért kapott egy talpas gömbfejet, vettem egy kesztyűtartó nyitót kb 3000-ért, meg 1-2 apróság, mint jelvény matricák amik x év után leesnek, stb. De ha a Swift tetszik jobban a leendő vezetőnek, a az fontosabb szempont[ Szerkesztve ]