-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
zoli03 #73884 üzenetére
Konkrét fizikai számításokat nem végeztem ez ügyben.
Én úgy érzetem, hogy ha a bringa helyett a hátizsákom tömöm meg, akkor jobban tudom gyorsítani a kerékpárt, összességében dinamikusabb a mozgása.
Ennek ellenére az utóbbi időben erősen gondolkodom egy nagyobb méretű nyeregtáskán amivel kiváltanék egy kisebb hátizsákot. Kérdés, hogy a bringa irányítása ettől mennyire változhatna negatív irányba?
Illetve mivel dropper post-ot használok, a rögzítés miatt ez is problémákat vet fel, de van megoldás erre is.
Ő rá gondoltam:
[link]
[link]És láttam egy ilyen ötletes rögzítést is, dropper post-hoz.
[link]
[link]Vasinger!: Az Onyx egyébként inkább a női vonal, mint férfi.
Elég sok féle típus van, és méret is van bőven. Mondjuk nekem nem az olcsóbb modellek vannak, de a Race 5 és az Ultra snc sisakom is baromi kényelmes, és nem áll el a fejemtől.
Onyx helyett lehet inkább az I-VO modellek közül kellett volna választani. Ezek ár értékben jó sisakok.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
-=RelakS=- #73921 üzenetére
Azért én elég tempósan szeretek lefelé menni, kérdés mit szólna ehhez? 10 kilókat biztos nem pakolnék bele, maximum 5 kiló.
maximilian4: Kb 20 éve járok montizni a Budai-hegységbe, de ezalatt csak vaddisznókkal találkoztam, azok sem akartak bántani. Inkább elszaladtak. Gerecsén találkoztam szarvassal, kb 5-10 méterre ugrott át előttem. Az mondjuk kicsit para volt, mert 40-50-es tempóval ereszkedtünk lefelé.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
geotigris9 #73928 üzenetére
Én is úgy vagyok vele, hogy a közút veszélyesebb, a levegő minőségéről nem is beszélve, talán ezért sem tudott annyira magával ragadni az országúti kerékpározás. Egyébként én a vadveszélynél sokkal jobban tartottam mindig a kutyatámadástól. Sokkal több ilyen incidensem volt, mint vadakkal kapcsolatos. Egy időben elég sok kóbor kutya volt arra amerre jártam, vinnem is kellett paprika sprayt.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
-=RelakS=- #73934 üzenetére
Azokon az útvonalakon ahol szoktam menni, igen, szerintem elég tempós az 50km/h.
Merev vázassal kivitelezhetetlen lenne, mert ledobna magáról a bicaj.
Én konkrétan a durvább terephasználatra gondoltam, ennek kapcsán merült fel bennem az irányíthatóság a 3-5kg-os nyeregtáskával.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Gabor.Sz #73938 üzenetére
A mai országútikon a 130mm-es papucstávolság az elterjedt hátul, míg mtb-n meg a 135 és a 142mm, így ezek nem igazán kompatibilisek.
Normi01: Kb az új Alivio és a Deore között lehet valahol a Sram X5.
geotigris9: Egyik ismerősöm olyanról is beszámolt, hogy a paprika spray sem nagyon hatotta meg a megvadult kutyákat. A tuti megoldás a gáz pisztoly lenne, amibe vegyesen töltesz gáz és gumilövedéket is. Ha azzal lősz, nincs az a kutya aki ne fújna visszavonulót, csak ugye az a kérdés mire ezt előveszed mi történik?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ha nincs benne túl sok szintemelkedés, le lehet azt tekerni átlagos edzettséggel is. Arra figyelj, hogy kényelmesen menj, ha nagyon meghajtod magad az kellemetlen lehet, a pulzusod még sokáig magas lehet, mert a szíved nem ehhez a terheléshez van hozzászokva. A kondizás teljesen másfajta edzettség, a 130-as táv előtt azért nem ártana 5km-nél nagyobb távokat is menni.
Hasaggymeg: Jaja, ha bejönne hozzánk egyből rábeszélném egy jó drága VDO órára.
Viccet félretéve, azért érdemes egy minimum szintet megcélozni. Vezetékesből is valami márkásabbat, vezeték nélküliből pedig csak digitálisat ajánlanék.
-=RelakS=-: Megyek én mindenhol, árkon bokron.
Én is attól tartok, hogy nem bírná a durva strapát ha nagyon megpakolom. A rögzítésének is nagyon stabilnak kell lennie.
geotigris9: Gondolom én is, ha telibe kapja a spray a kutya fejét, akkor megtorpan, de sok minden tényező közrejátszik egy ilyen szituációban, mint ahogy Te is írod.
Még nekem sem kellett használnom spray-t, de egy ideig vittem magammal, és volt pár meleg helyzet kutyákkal kapcsolatban, de valahogy mindig megúsztam.
Ja mondjuk érdekes lehet pisztolytáskával bringázni.
Az ultrahangosról én is olvastam, de, hogy mennyire hatásos? Ki kell próbálni.Vasinger!: Van azért különbség, az I-VO nem tűnik olyan nagynak ha felveszed, az Onyx más fazon.
Eljössz a vadonsport-ba és felpróbálod. Van egy csomó Uvex sisak az üzletben.joysefke: Én alapvetően montiban gondolkodom, épp ezért szóba sem nagyon jött bármi olyan megoldás amit a vázra rögzítenék. Egyedül ez a nagyobb nyeregtáska gondolkoztatott el, bár itt is erős fenntartásaim vannak. Lehet igazad van a súlyt illetően, de én mindig azt tapasztaltam, hogy néhány kiló plusz a bringán, sokkal több hátrányt jelent, mint kis túlzással akármennyi a hátizsákomban. Persze ezek inkább hegymenetben jönnek elő.
ShiTmano: Valóban volt a shimano-nak pár rossz szériája, és én is abszolút a Sram mellett voltam váltóban. 2012-től kezdve viszont sikerült ismét feljönnie a shimano-nak. Egyébként a 9-es Sram X.0 karbonkanalas hátsó váltóm a mai napig az egyik kedvencem. Olyan pontos, határozott váltással azóta sem találkoztam. Persze nincs gond egy új XT-vel sem, nagyon jók most ezek is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Zirowe #74047 üzenetére
Ezeket a védelmi szinteket nem érdemes hasonlítani, mivel nem egy egységes szabvány, sajnos. Gyártónként eltérhet, hogy sorolják be.
A márkásabb lakatok zárszerkezete általában jobb, ebben is különbség van.Egyébként erkélyen tárolni bringát, nem túl okos döntés. Hacsak nincs fűtött része annak az erkélynek, bár gondolom nincs.
-
Runner_fxr
Ármester
Tuti megoldás sajnos nem létezik, megveheted a legbrutálisabb lakatot is, de az sem garancia arra, hogy nem szedik le valahogy. Szerintem a megoldás csak az előre látó gondolkodás. Meg kell próbálni olyan helyen lezárni a bringát ami forgalmas, feltűnő lenne nagy szerszámokkal feszegetni egy lakatot. Persze ez sem jelent garanciát, illetve lehetőleg nem túl értékes kerékpárokat lakatoljunk le hosszabb időre. Pl ha valaki melóba is bringával jár, és sportszerűen is kerékpározik, akkor azt ne egy darab kerékpárral akarja megoldani. Több szempontból is jobb a 2db bringa. És hosszútávon költségkímélőbb is mint egy db drágább gép. Lakatból akkor is érdemes egy jó középkategóriát megvenni ha olcsó a bringa. Ha a drágább bicajunkat kell lelakatolni, akkor azt csak úgy, hogy rálátunk a bicajra, vagy legalább is maximum néhány percre hagyjuk magára, amíg beszaladunk egy boltba. Otthon meg a legjobb a lakásban tárolni a bringát, a lépcsőház az egyik legrosszabb megoldás lopás szempontjából, mert éjszaka ha bejut egy tolvaj, ott aztán van ideje molyolni a lakattal. A bringák egy jelentős részét lépcsőházakból lopják el egyébként.
Sima gyorszáras rögzítések is csak arra jók, hogy ellopják a kerekeinket, nyergünkket. Erre inkább a lopásgátlós gyorszár a megoldás.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Csokicsibesz #74062 üzenetére
A többiek már nagyjából leírták amit válaszoltam volna.
Én most elsősorban nem arra gondoltam, hogy veszel mondjuk 100-140k körül egy viszonylag normálisabb bicajt és akkor a mellé mindenképp vegyél még egyet, hanem ha van egy tényleg komolyabb géped, sportolási célra, akkor legyen mellé egy olcsóbb gép is napi munkába járásra. Nem mindegy, hogy 4990-ért cserélek egy 8-as sort, és 2990-ért egy láncot a melóba járós bringán, vagy mondjuk 35k-ért egy Sram 11-es sort és 10k-ért egy 11-es láncot.
De, hogy lopás áldozata legyél, arra is nyilván nagyobb az esélyed az 500k értékű bringával, mint egy 80-10k körülivel. És már a külföld sem jó példa, mert amióta merkel mama wilkommens kultur-t erőltettet Európára, azóta a lopások és a közbiztonság máshol is zuhanórepülésben van.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
hegyimorc #74098 üzenetére
Én sem vagyok a célcsoport része, de gondolom útvonalfüggő. Ha meredek útvonalak is vannak a napi ingázásban, akkor már egyből jól jön, hogy elektromos. Helyigénye meg nem sok.
Egyébként súlyelosztás függvénye, ha jól van elosztva még stabilabb is lehet mint egy hagyományos.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
maximilian4 #74116 üzenetére
Egy szimpla térdfájás sok mindentől lehet, jól tetted, hogy orvoshoz mentél, mert az ilyen tünetek jelzik, hogy baj van. Szerintem mindenképpen menj el egy térd specialistához, csak olyan nyúljon a térdedhez aki tényleg profi, különben több kárt tudnak okozni mint hasznot. MRI-t mindenképpen csináltass, mert a semmitől nem dagad be a térded úgy, hogy le kell szívni a felesleges folyadékot belőle. Bár egy profi orvos csináltat is anélkül, hogy kérnéd. Sok minden okozhatja, porckopás, porcleválás, meniscus sérülés, szalag sérülés. Érdemes alaposan utánajárni. Én a Sportkórházat tudom ajánlani és Dr Dobos Józsefet.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Régebben én sem voltam fitness rajongó, de csak azért mert nem egy jó fitness-en ültem. Nyilván úgy nem fog suhanni mint egy országúti, de hogy kényelmesebb az biztos. Eleve, ott a gumiszélesség, 30-32-es külső simán rámegy, míg az országútiba max a 25-ös fér be. A fitness üléspozíció és az egyenes kormány is sokkal kényelmesebb városi közlekedésre mint a koskormány és az outi geo. 10 kiló körüli súlyával, egy minőségi fitness még bőven átlag feletti sebességet tesz lehetővé, mondjuk trekkingekhez, montikhoz képest. Ideális gyors városi gép. Nem annyira ideges az irányítása mint egy outinak, jobb a tapadása, jobb a komfortja. Könnyen raksz rá sárvédőt, csomagtartót. Persze ehhez el kell költeni 180-200k-t egy új fitness-re legalább.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
De konkrétan neked mi a bajod a fitness-el? Egy minőségi fitness fél úton van az országúti és a cross trekking között geoban. Nem pont trekking, mert kicsit rövidebb és jelentősen könnyebb is, ezáltal haladósabb. Viszont kicsit sportosabb is mint mondjuk egy cross trekking, tehát kevésbé komfortos, de még mindig komfortosabb mint az outi.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #74174 üzenetére
Na azt azért megnéztem volna.
Sok mindent szeretnek az emberek DH pályának hívni ami kicsit meredekebb az átlagnál, de egy rendes DH pályán elég nagy ugratók vannak például, illetve olyan köves, gyökeres részek, ahol egy ilyen szintű alap bringával fizikai képtelenség végigmenni, de minimum öngyilkosság.
A másik meg az, hogy nagyon nem mindegy a sebesség. Nem mindegy, hogy 20km/h-val végig téped a féket és lecsorogsz, vagy egy 40-50-es tempóval lezúzol a pályán.
szjoci: A villa adja ezt a szörnyű kattogó hangot?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Pttypang #74182 üzenetére
Nekem is volt olyan, hogy nagy bátran elindultam a libegő alatt, akkor egy 140mm-es Am fully gépem volt, ami nem rossz, de azért messze nem DH gép. Előtte még a DH gépemmel voltam ott, eltelt pár év, a pálya is rosszabb lett, meg a bringa sem ugyan az volt, aztán egyszer csak ott találtam magam egy olyan brutál meredek részen, hogy hirtelen azt sem tudtam mit csináljak, a fenti rész nagyon fasza volt, de egyszer csak veszedelmes lett. Vissza nem tudtam menni, letolni sem lehetett, kénytelen voltam elindulni lefelé a bringával. Nagyon laza és nagyon meredek volt a talaj, teljesen beültem a nyereg mögé és még így is egy hajszálon múlott, hogy nem bukok át a kormányon. A libegőről meg néztek az emberek, hogy mit csinál ez a félkegyelmű a szakadékban.
Fékezni sem nagyon lehetett, mert akkor meg az első kerekem csúszik ki. Szó szerint minden bátorságomra és tapasztalatomra szükség lett egy pillanat alatt. Szóval érdemes mindig átgondolni mit vállalunk be, milyen bringával, de persze váratlan helyzetek mindig adódhatnak ha ismeretlen útvonalon megyünk.
szjoci: Érdemes utána nézni, de előbb várd meg mit mondanak.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Vasinger! #74205 üzenetére
Nem tudok képet küldeni, nem volt még akkor kamerám. Valószínűleg még nem mentél le kellően meredek és elég laza talajon.
Ott maximum a seggemen csúszok le, és előreküldöm a bringát.
Vagy megpróbálok a bringával lemenni. Tipikusan olyan szakasz, amin ha elindultál nincs megállás, csak az alján.
Rákerestem a képkeresőben
Szerintem ez volt az a rész, legalább is nagyon hasonlít rá, vagy valami hasonló: [link][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Pttypang #74211 üzenetére
Érdemes felkészülni mindenre, nekem is sokszor volt olyan váratlan helyzet, hogy kanyar után brutálisabb lett a pálya, aztán mentem vagy 40-50-el. Ezeket korrigálni a legnehezebb, amikor váratlanul ér egy szitu, ahol nem tudsz már megállni, sebességed is nagyobb mint amennyivel normális esetben lemennél rajta, de meg kell oldani esés nélkül. Ezek a monti szépségei.
Vasinger!: Enduro vagy DH géppel nem probléma, de XC géppel én sem szívesen mennék le rajta még egyszer.
6030D: Nem állítom, hogy ez volt, de elég meredek volt, és nagyon laza homokos talajjal. Sár nem volt.
Persze sok mindent meg lehet oldani, kérdés, hogy mi bemerjük e vállalni?
Általában a bevállalósabbak közé tartozom lefelé, de azért teljesen bolond én sem vagyok.Ha gondolod elmehetünk bringázni, már úgy is többször szó volt róla, hogy kéne csinálni egy Prohardveres tekerést. Ismerek pár kellemes útvonalat amerre az Alpinbike-os srácokkal is szoktunk menni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #74200 üzenetére
Sajnos gyárilag sokszor előfordul, hogy kevés olajat töltenek bele, vagy túl sokat. Elképzelhető, hogy szükséges lenne egy légtelenítés, és megfelelő mennyiségű olaj.
-
Runner_fxr
Ármester
Nem állítottam ilyet.
Kb 2 hét múlva tudjuk összehozni. Jövő héten érkezik egy szállítmányunk amiben benne van az én montim is, legalább is már nagyon remélem. Illetve jövő héten lesz egy komolyabb fogászati beavatkozásom is, aminek következtében 1 hétig el vagyok tiltva minden nagyobb fizikai megterheléstől. De utána részemről semmi akadálya.Strezi: 2 hét múlva, addig gondoljátok ki merre szeretnétek menni.
Vagy ajánlok én útvonalat.
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Hasaggymeg #74235 üzenetére
Valóban észnél kell lenni, a libegő alatti szakasz nem gyerekjáték.
Rajtam nem fog múlni, felőlem mehetünk.
Inkább arra leszek kíváncsi, hogy lefelé mit tud az új gép, felfelé már ismerem a technikát.És a Magura MT4-re is kíváncsi leszek.
6030D: 24.-én van a kerékpáros tesztnap, arra mindenképp el szeretnék menni mert ki akarok próbálni egy fatbike-ot és egy 27,5"+-os gépet. Esetleg elmehetünk erre is többen, és akkor tudunk egymás bicajára is vigyázni addig amíg valaki megy egy tesztkört. Jó buli ez a tesztnap. Másnap meg mehetünk egy túrát.
Én általában úgy szoktam menni, hogy feltekerek Normafára és onnan megyek át a HHH-ra. Esetleg Solymár, Nagykovácsi felé is el szoktunk nézni, de arra kevésbé ismerem a járást, mert arrafelé nem én szoktam lenni a túravezető.
Mehetünk a libegő alatt is egyet, de semminemű felelősséget nem vállalok az esetleges károkért és balesetekért!Strezi: A sarat én sem kedvelem, csak akkor megyek ha viszonylag száraz az idő. Még nekem is meg kell szokni az új gépet, de szerintem hamar összebarátkozunk.
Vasinger!: Megkérdezem a nagykert mi van még náluk. Mekkora méret kéne?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Vasinger! #74252 üzenetére
Utánanézek.
6030D: Ok, akkor 25.-e Lehet többen is megyünk, ismerőseim kb minden hétvégére szerveznek valami tekerést, hacsak nem esik az eső.
Tudtommal rajtam kívül senki nem lesz zümmögős fullyval.De nem szoktam fölfelé gyorsan menni, inkább lefelé.
joysefke: Gyere nyugodtan. Kitalálunk valami fasza útvonalat. Szoktam néha úgy is menni, hogy csak úgy elindulok aztán lesz ami lesz.
-
Runner_fxr
Ármester
Jó neked, én utoljára kb 2 hónapja voltam terepezni még Keszthelyen az alpinbike-al, az is nagyon fasza volt. Viszont azóta csak a fitness-el toltam. Vissza kell rázódnom. Ha tudom előre, hogy nem érkezik meg időben a rendelésünk, lehet el sem adom a 29"-es fully-t. Jövő héten már meg kell jönnie aztán megyek ameddig nem esik 10 fok alá a hőmérséklet.
Strezi: Sajnálom, de majd legközelebb. Esetleg 24.-én a tesztnap kamaraerdőn?
Az XC30 sajnos meg sem közelít egy régi, jó rugós villát. Meg azért azt is vedd figyelembe, hogy a 100mm-es XC fully nem egy durvulós gép. Hiába 29"-es a kerék, megvannak a maga korlátai. Én még a 120mm-es 29"-er fully-n is éreztem, hogy itt ott kevés lefelé, pedig abban Fox32 volt. Egy kicsit nagyobb villát tennék bele, mondjuk úgy 2cm-el nagyobbat mint a hátsó rugóút, azzal kicsit agresszívebb lesz a geo, de még nem rontod el. Mondjuk ezt dobd bele: Pike RCT3 29" 120mm
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Strezi #74270 üzenetére
A SID sem rossz villa, de annak 32mm-es a becsúszója, 29"-es kerék mellett én ezt kicsit rugalmasnak érzem, túrázósba okés, de durvább pályán már érezni, hogy tekeredik kissé. A Yari és a Pike meg 35mm-es, azok sokkal merevebbek. Pontosan hány mm-es a hátsó rugóutad?
Egy webshop mindig olcsóbb mint kisker, ez így van nálunk is meg Németországban is. Egy német webshop meg olcsóbb mint a magyar webshop. Így ennél jobb árat nem igazán tudsz rá kapni. Sok esetben még akkor sem ha magyar nagykerből tudnál vásárolni. -
Runner_fxr
Ármester
válasz
Vasinger! #74279 üzenetére
Én vettem fel.
A minőséget ne nézd, mert az indavideo agyon butítja. A nyers felvételt össze se lehet hasonlítani ezzel. Egyébként Gopro 3 silver.
Hasaggymeg: Azért a 47-622 elég soványka egy montira, én azzal nem mernék elindulni terepen. Szerintem ez a semmire nem jó kategória, mert aszfaltra van vékonyabb is, terepre meg édeskevés.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Vasinger! #74281 üzenetére
De, a youtube sokkal jobb, csak azzal meg az a bajom, hogy letiltja a hangsávot ha zenét rakok a videó alá, és nem csak a youtube hanem kb az összes többi is.
Így maradt az indavideo, csak annak meg fos a minősége. Ez a dropbox jól hangzik, azt idáig csak fotómegosztásra használtam.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Hasaggymeg #74283 üzenetére
Én mindig annak a híve voltam, hogy céleszközt kell venni. Szerintem a 2 bringa a legjobb megoldás, akinek van egy komolyabb gépe, az mindenképpen jobban jár ha van mellette egy olcsóbb is. És akkor lehet egy terepezős meg egy aszfaltozós. Így a kompromisszumot is jóval kevesebb, mindent arra használunk amire való.
6030D: Most hátha szerencsésebb leszek.
Megtaláltam a strava linket, amit az ismerősöm osztott meg a túráról, ezt végigjárhatjuk 25-én. [link]
hegyimorc: Tudom, de nem szeretek az alapján válogatni.
Új bringához új sisak és új pedál is dukál.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Cathfaern #74292 üzenetére
Ismerem, de ott is az a baj, hogy tiltja a hangsávot ha zenét teszel a videó alá.
6030D: Persze kihagyhatjuk, ha gondolod áttervezheted ahogy szimpatikus. Én se strava-t, se gps-t nem használok, csak emlékezetből megyek.
Hasaggymeg: Szerintem az a baja, hogy kónuszos a csapágyazás és nem iparis. Olvasgattam róla, az a lényeg, hogy a kónusz optimálisan be legyen állítva és rendesen összekontrázva, akkor sokáig bírja. De egyébként valóban én is hallottam negatív tapasztalatokat a Saint pedálról. XLC pedálon gondolkodtam, az ipari csapágyas vol, hasonló áron, de XLC-vel már egyszer megjártam, mert bár szépen forgott, kotyogás nélkül, de az meg a cipőt nem fogta rendesen. Ebből a szempontból a Saint nem rossz. És ez sem egy elhanyagolható szempont. Meg azért az Saint elég ütősen néz ki.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Mentél Te már 29"-es montival?
A sebességet jól érezhetően jobban tartja mint a 26". Nyilván számít a külső és a guminyomás, de ha azonos körülményeket feltételezünk a 29"-es jobban tartja a sebességet. Sok előnye van a 26"-al szemben, és a testmagasságot sem érdemes idekeverni, mivel ez inkább felhasználási terület és kerékpározási stílus függvénye, hogy melyik kerékméret a jobb választás.
6030D: Szó nincs itt városban túrázásról.
Lakástól lakásig rajta volt az útvonal. A lehető legkevesebbet szoktam menni aszfalton.
SSJmeszes: Merev vázaknál általában 80-100mm-es villa körül van a gyári ajánlás, ehhez tervezik a geometriát. Ettől eltérni maximum 2centivel érdemes, tehát a Te esetedben ez maximum 120mm-es villát jelent. Ezzel kicsit agresszívebb lesz a geometria, de még nem okoz különösebb problémát. Össztelósnál meg a hátsó rugóutat kell figyelembe venni és attól max 2centivel érdemes fölfelé eltérni ha szükséges.
140-est már felejtsd el, az 2 kategóriával nagyobb villa. XC vázat teljesen hazavágsz vele. Illetve én akkor gondolkodnék villacserén ha legalább egy 60 ezret rá tudok szánni. Ennyi egy alap levegős villa. Gagyi villát lecserélni egy másik gagyira nem sok értelme van.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
150 ezres villa azért már nem középszerű, még itthoni kiskerből beszerezve sem.
Kerékpár építéssel az a gond, hogy nehéz találni vázat újonnan. Vannak azért, de inkább komplett bringában nagy a választék, és a végösszeg is kedvezőbb ha komplett bringában gondolkodsz.
Ha kell a 120mm rugóút, akkor már inkább fully-ban érdemes gondolkodni.
Egyébként ha építenél, ez a váz rád vár: [link]
Méretben is jó lenne. -
Runner_fxr
Ármester
válasz
SSJmeszes #74319 üzenetére
Nem azt mondom, hogy dobd el a vázat, de egy viszonylag alapabb bringába nem érdemes felsőbb kategóriás villát tenni. Nagyjából legyen összhang. Ahova kevés lesz a 60 ezres villa, oda valószínűleg az egész bringád kevés lesz, csak ezért mondtam.
pc360: Javarészt városi használatra már eleve a monti felesleges, ha meg kéne a monti mert erdőbe is vinnéd akkor a fully sokkal jobb. Ha meg lezárod a tagot kb ugyan az lesz mint a merev.
-
Runner_fxr
Ármester
Normális alkatrészekkel megépítve az a 29"-es Cube fully, aminek a vázát is linkeltem, elég jól tekerhető gép lenne. A régi 26"-os Kona Hoss gépednél mindenképpen jobb lenne és nem kizárt, hogy könnyebb is. Nyilván nem érdemes Országútihoz meg CX-hez hasonlítani, de azért haladós gépet össze lehet belőle hozni. Alapvetően egy maratonra is alkalmas váz, ott meg azért nem rövidek a távok.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Van ott egy geometria táblázat is, bár kicsit hiányos.
A Cube nem csinál rossz vázakat, ha a mérettel nem lősz mellé, márpedig jónak tűnik, akkor nagy gondod nem lehet vele.
Ezért írtam, hogy normális alkatrészekkel megépítve, közel azonos súlyra kihozod. Biztos nagyobb élmény lenne mint a merev vázad. Tapered fejcsöve is van és hátul átütős.fpeter07: XC bringával észnél kell lenni, hamar el lehet érni a korlátait lefelé ereszkedéskor.
SSJmeszes: Nem azt mondom, hogy 120-ért abszolút felső kategóriát veszel, de azért már elég jó villákat osztogatnak annyiért. Azért se vennék jobbat, mert ha majd vázat cserélsz abba lehet nem lesz jó. Vagy legalább is nem ideális. Gondolok itt a tapered fejcsőre és az első átütő tengelyre.
-
Runner_fxr
Ármester
Én csak kéket látok.
Nem, az AMS az a Stereo-tól különálló modell. Még most is van, csak már változtattak a vázon. Hány kiló vagy?
Deore vagy Sram X7 alá semmiképp sem mennék. Fékekből XT, kerékszettnek valami DT.
Villából egy 120mm-es Yari RC
RS Monarch RL tag. Esetleg még egy dropper post, bár az nem feltétlen muszáj, ha nem mész olyan terepre.Crytec210: Na azért a decathlonba is dolgoznak olyan emberek, hogy jajj.
Ott kezdtem a pályafutásom, ismerem, olyan bringákat adtak el embereknek azzal a felkiáltással, hogy ez versenyre is jó, hogy sírva fakadtam. Nyilván akadhat ott is jobb szakember, de azt nagyítóval keresheted. Aki konyít valamit is a szakmához az kinevet egy decathlonos fizetést, meg azt is ahogy a dolgozóval bánnak. Ez jellemző az összes hazai multira.
IMIIKE1998: Ha nem te erőltetted azt a méretet, hanem valóban ezt adták el neked, hogy az bizony jó lesz a te magasságodhoz, akkor nyugodtan menny vissza, és b@sszál az asztalra mint a Torrente, hogy a Főnököt! Küld ide a főnököt!!
Megoldódik a problémád, és ki fogják cserélni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Csak azért írtam a Deore szettet, mert az barátibb árban, de ha belefér az XT, az nyilván jobb.
A fölé már felesleges menni szerintem hobbi szinten.
A Yari csillapítását tekintve egy szinten van a Rebaval, de annál masszívabb felépítésű 35-ös becsúszókkal, a Reba meg 32-es. Persze egy picit nehezebb mint a Reba.
A Fox 36-os villák inkább a Pike-al van pariban, a Yari kicsit egyszerűbb, de nem rossz villa. A súlyodhoz én inkább a Yari-t választanám mint egy Reba-t. A Revelation is 32-es, azt kihagynám. Az is motion control csillapítással rendelkezik minta Yari. Revelationból mondjuk van RCT3 verzió is.
Nekem is volt U-turn Psylo még anno vagy 13 éve.Nagyon jó villa volt, vaj puha működéssel.
Crytec210: Én a Budaörsi áruházban dolgoztam, azt ismerem, az egy katasztrófa volt. Persze nem állítom, hogy nem lehet belefutni kedves és tapasztalt dolgozókba, de ritka. Ha kicsit jobb fizetéseket adnának és jobban megbecsülnék a dolgozókat, akkor lehet, hogy jelentkezne oda 18-20 évesnél idősebb, tapasztaltabb ember is, de így, reménytelen.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
A Yari simán elbírja a 203-as tárcsát, még egy erősebb fékkel is.
100%-ban nem zár egy levegős tag, de eléggé felkeményedik, nagyon minimális mozgása marad. Kb annyi, hogy picit kényelmesebb marad a fully váz mint egy merev, de pedálozásra már szinte nem is mozog.
A levegő nyomással is tudsz játszani, kicsit keményebbre fújod mint a súlyodhoz optimális és máris meg se moccan aszfalton ha lezárod. -
Runner_fxr
Ármester
válasz
fpeter07 #74384 üzenetére
A felesleges kijelentés erős túlzás, de az igaz, hogy sok mindent le lehet nyomni sokféle bringával.
Viszont én úgy vagyok vele, ha adott egy ilyen technikai megoldás, akkor azt érdemes ki használni amennyiben van rá módunk. Mi a fenének gyötörjük magunkat merev villákkal stb, amikor ilyen szinten tart a technika mint manapság?SSJmeszes: Igen, ma már a tapered egy elég alap dolognak számít. Egyébként van rá megoldás, de nem ajánlom. Fél integrált kormánycsapágyat fogadó vázaknál működik, kicsit nagyobb is lesz a beépítési magassága a villának, mivel a kúpos nyak miatt nem megy be teljesen a nyak az 1 1/8-as fejcsőbe.
Vázat az alapján tudok ajánlani, hogy milyen felhasználásra kell. De vázat elég nehéz szerezni, a gyártók inkább komplett bringában gondolkodnak.
Szeretnék venni egy ilyet, de Magyarországon beszerezhetetlen, még hasonlót sem látok sehol. Rendel esetleg valaki most külföldről valamit? Mert akkor betársulnék egy ilyen sárvédővel.
[ Szerkesztve ]