Hirdetés
- Premier előzetesen a God of War: Ragnarök PC-s kiadása
- PlayStation 5
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Nintendo Switch
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Hivatalosan is bejelentették a Horizon Zero Dawn Remasteredet
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Decemberben érkezik a Legacy of Kain Soul Reaver 1-2 Remastered
- Red Dead Redemption 2 (PC)
- Dragon Age: Origins
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz robee19 #166160 üzenetére
Kíváncsi vagyok a tapasztalatokra, én a 320-asban gondolkodom, de náluk a 420-as ugyanannyiba kerül (hmm....ha elkezdik árulni a 320-ast, akkor viszont gondolom, hogy az olcsóbb lesz..). Nem akarok útvonalat tervezni vele, meg navigálni sem, de mi van, ha évente egyszer mégis.. ha jól látom, ez nem tud olyat, hogy szintrajzon mutatná, hol tartok az útvonalon, ugye? Mert azt hasznosnak látnám esetleg.
Jjeahh számára külön:
Mai út, a Vitus nyergében
Keddi, a murvással
Az átlagpulzus hasoló, én arra számítottam, hogy olyan 5-tel több lesz ma.
Meg kellett dolgozni a sebességért, de még PR is lett[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
szembejöttek ilyenek:
https://bikepacking.com/gear/make-cylindrical-stuff-sack/ (varrd magadnak, vagy anyu megvarrja )https://bikepacking.com/gear/rockgeist-gondola-review/ (dropperre nyeregtáska, mármint a többliteres fajtából)
ja, még annyir a mai reggeli tekeréshez, hogy a két legkisebb lánckeréken kívül nem sokminden kopott Hiába, inkább a hegyre van ez kiHEGYezve.. (bár már mondtam, hogy picivel nagyobb lánckereket akarok majd előre)
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz robee19 #166270 üzenetére
majd arra leszek kíváncsi, a BT kapcsolat stabilabb-e, mint a 15-ösnél, mert azzal kb ez az egyetlen bajom: elég hektikus. tegnap délutánit azért nem töltöttem fel, mert 3-adszorra sem sikerült kapcsolódni, ilyenkor jön a vezeték. és ez így van mondjuk az esetek 1/3-ában.
A magasságmérését úgy vettem észre, csak a komolyabb időjárásváltozás zavarja meg, amúgy elég jól ismétli a számokat. (esőből ki - esőbe be, aztán keletkezik egy szakadék a grafikonon)
Valami nagyon alapszintű iránymutatást tud (mintha), de még sosem töltöttem rá ehhez semmi adatot. választható, hogy az északi irányt mutassa a nyíl, vagy a kitűzött úticélt, de nekem az északi irány sem volt túl meggyőző :D Remélem, nem mondok hülyeséget, mintha lenne ilyesmi. Zerge oldalán a százalékos emelkedés is fel van sorolva ezekhez, erre kíváncsi vagyok, majd megkeresem.
(giroszkópos pillanatnyi szög miért nincs? lehetne..)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz INTELligent #166291 üzenetére
milyen térképpel használod? én a tuhu-s térképet szeretem, azon kb. az is rajta van, hogy nyitva-e a sorompó, vagy sem.. mondjuk legutóbbi telepítéskor valamiért nem sikerült a szokásos papírtérképhez hasonló kinézetet rávarázsolnom, lehet hogy a turistautak.hu szervere nem működik épp.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz bundli #166403 üzenetére
Ha valaha cserélem a mostani gravelbringám, szempont lesz, hogy menjen bele 42-esnél szélesebb külső :) Most ez a max, elöl talán neccesen a 47 még belemenne. Van 37es, és 40-es gumim ks, most épp a 40-esnek adtam egy esélyt megint, persze nem a 2 mm különbség miatt, csak más a minta. Nemrég még úgy gondoltam, ki kéne próbálnom egy 32 körüli külsőt, hadd suhanjon, de most inkább úgy látom, hogy gravelre is az igazán fasza az a 2.0 lenne . A 42-es WTB az egyedüli tubeless nekem, és azt olyan 2.5 bar körül szoktam használni.
Mi is volt még... ja, a koskormány. Szerintem nem a sebesség a lényege, bár talán a légellenállással is összefügg,hogy monoton aszfaltozáshoz sokkal kényelmesebb nekem az a felső fogás. kormányszarv nem adja ezt, mert az is inkább 60 centi minimum (kivéve ha markolaton belül teszi fel az ember..). amúgy annó volt nekem gumírozott szarvam, hozzá való markolattal, de azért az sem tudja teljesen a fékváltókar kényelmességét (nekem mindenesetre).
Ha nem koskormány, akkor én is a fitnesst javaslom, csak nézd meg, nehogy 30as guminál megálljon a tudomány, mert ott még nem kezdődik el az élet ;)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Because #166419 üzenetére
Azt hiszem, nem értem a kérdést
(#166420) evilskati : a Wahoo app megérhet még eg próbát, én annó ezt az egyet találtam, ami képes volt telefonon megjeleníteni 2(3) külön BT szenzortól adatot, de aztán vettem egy alap Brytont.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz bundli #166461 üzenetére
itt egy dekás, erre 36 mm-t írnak elöl-hátul, az már kezd alakulni
https://www.decathlon.hu/orszaguti-kerekpar-rc500-id_8548314.htmlBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #166485 üzenetére
Ha a diszkó fazon bejön: https://www.planetx.co.uk/i/q/CLCAEQUIPE/carnac-equipe-sunglasses
Még nincs tapasztalat, ma kaptam kézhez, az is igaz, hogy Fontban 30.
Elsőre: diszkó, és nem torzít, de majd beszámolok. Jó nagy, tehát nem süt be mellette a nap
Ja, a montis kitétel is csorbul, ez ugyanis elsősorban diszkó. Illetve Funky.
Mint ahogy ez is: https://www.planetx.co.uk/i/q/HEOOENDLEDRET/on-one-enduro-led-retroreflective-mtb-helmet (szerintem nagyon állat )[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
megerősíthetem, a minta simán jó, bár amúgy nem tartom egy túl komoly guminak az anyaga miatt. engem inkább emlékeztet valamy fura műanyagra, mint rendes gumira, nem is tapad annyira, mint a többi itthoni gumi. Párom bringáján van, jó Landcruiser alternatívának tűnt, de az anyaga szerintem gyengébb. Azért persze használható, meg fele árban van.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Because #166529 üzenetére
Ja, van pár hasonló elvetemültebb túrakormány még, és ez majdnem az, mint a belülre szerelt szarvak. Olyat csináltam én is, és úgy tulajdonképpen simán kéznél volt a fékkar, míg ennél kicsit távolabbinak tűnik.
Az világos, hogy alsó fogásból a koson erősebben lehet húzni a féket, de annak nem erről kell szólnia, felülről sem szabad hogy erőlködni kelljen, és az izomláz kerüljön szóba
Nekem is volt pár lépcső, mire megelégedtem a fékerővel, most sem olyan, mint a hidrós a montin, de azért nem is marad el tőle annyira, hogy kompromisszumosnak érezzem. Talán vizesen a hangja, na az kegyetlenA bunny nálam is felmerült már kérdésként, igazából azt semelyik fogásban nem érzem biztonságosnak a koskormánnyal, de a magam béna módján talán fékkar fogásban csináltam eddig, ha egyáltalán. (van most a házunktól nem messze egy új fekvőrendőr..)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz parandroid #166535 üzenetére
25-ös gumival elhiszem, meg a hátsó nekem is csúszik, ha elbénázom (olyankor reménykedem, hogy nem látta senki), de az első azért nekem (42-es) nemigen szokott megcsúszni. A legjobb eddig akkor volt a fékerő, amikor a montis BB7-esekhez a rövid húzású TRP karok voltak fent, akkor felső fogásból is emelte a hátulját erőlködés nélkül
Most egy picit visszalépés, hogy a fékváltókarok többet húznak, magyarul nem olyan erősen, de még bőven jó . Csak már nem emelkedik a hátulja..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #166631 üzenetére
a karbonváz szálas szerkezetét tudva nekem gyanúsabb egy láthatatlanul javított váz, mint egy, amin van egy kis göb a javításnál, mindenesetre .
(láthatatlanul javított: mondjuk elárulja a tulaj, hogy javítva volt, vagy csak át van festve)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz zsamiatt #166847 üzenetére
Azok a szegecsek (csavarok).
(jól van, lassú voltam. Amúgy én az ennyire kiállóakat egyből cseréltem rövidebbre, fog az akkor is, ha nem áll ki 8mm-t, és így több marad a sípcsontból is..)[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz HollyBoni #166900 üzenetére
én egyelőre elégedett vagyok a Rivallal, csak bután néz ki szegény FVK :)
Váltásban hozza,amit várok, elöl van egy kis hangja a láncnak, de lehet hogy az FSA tányér miatt.. már eléggé csereérett a sor, ha veszek újat, most cserélek tányért is, kíváncsi vagyok a Sramra. (más fogszámút szeretnék) Az nem tűnt fel,hogy a váltókar mozgatná a gumit. Ja, és nekem pont Shimano középcsapággyal van összerakva :)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz HollyBoni #166905 üzenetére
Igen, és Superstaréknál van kék is :D
De az FSA-val is inkább az a "bajom", hogy látszik,hogy nem ehhez a karhoz gyártották, mert nem simul bele a karok folytatásába. Tehát optikai :)
Milyen sor van hozzá? A gumit megnézem majd, amúgy a double-tap is szerintem zseniál.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz HollyBoni #166915 üzenetére
És tényleg b*sztatja a gumit, de igazából már 1 fokozat befelé váltásánál is.
Nem jegyeztem fel, mióta van meg, olyan 3 hónapja lehet csak, ez nem sok Km nálam.
5 karos S350-1 (asszem) a hajtóművem, nekem jobban tetszett a modernebbeknél. És 36, meg 40T már van, pont egy 38T-ben gondolkodom.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz HollyBoni #166957 üzenetére
Nekem tartóként jól funkcionált a decás tépőzáras-fóliás elejű vízálló típus, csak a fólián keresztül romlik az érzékelés és a láthatóság is. de tényleg vízhatlan. A tépőzárja masszív, és a teló háta felől párnázott, ez csillapítja talán legjobban a rezgéseket az általam ismertek közül. Egyszer leesett telefonnal együtt, de az én balf*szságom miatt, ugyanis addig nem jöttem rá, hogy kétirányú, átlapolódó tépőzárja van, ami együtt használva tényleg stabil.
Vicces, hogy ilyet is árulnak, most a kereséssel találtam, ezt GUB, meg ZTTO és mindenféle jelzés alatt láttam eddig Aliexpressen. Ilyenem is volt, csak elajándékoztam, ez is masszív, terepen kisebbet még estem is vele, és semmi gond nem volt.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Jester01 #166966 üzenetére
Én olyan tudományosan nyomom, hogy igyekszem nagyjából a végleges méretűre fújni a belsőt, és akkor ragasztom rá. De jó régen foltoztam, a tubelessnek köszönhetően, aztán múlt héten kivételesen megint kellett, mivel megint belsősen használtam egy pár gumit....
Hanem ma kezdtem tesztelni az új Ergon SMC nyergemet, remélem, ez marad, egy ideig nem szeretnék újat vadászni. Egyébként sosem volt ilyen széles nyergem, ez jelenthet jót is, meg rosszat is (előtte újramértük a seggcsontomat, és több jött ki, mint amire emlékeztem, így a nagyobbikat választottam...csupa 130-142mm-es nyergem van, ez gyári adat szerint asszem, 160 mm a legszélesebb pontján. Már majdnem nőinek néz ki, de lapos szögben kell nézni, akkor nem olyan vészes )
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Csokicsibesz #166988 üzenetére
Az egész forma lehet nagyon eltalált, meg nagyon nem neked való is. A nagyon domború nyergeket pl. én nem is értem, pedig a legtöbb az ilyen. (nem is a csontomnál támaszt,hanem közötte...) Aztán van a lovas testtartása, ezt legalább 3 kategóriába sorolják, aszerint hogy mennyire dől előre. Én ezzel kapcsolatban is bizonytalan vagyok, de szerintem nem dőlök úgy előre,mint egy átlag "sportos" montis. A Fiziknek van ez a Spine Concept (vagy az nem nekik van?) felfogásuk, 3 állatfajjal szemléltetik a hajlékonyságot. Na mindegy is, én egy ideje a minél laposabb/síkabb nyergeket keresem, de mint sok másban, ebben is kiderülhet,hogy fordítva ülök a lovon, mert vagy én nem csinálok valamit jól, vagy a nyereggyártók 90%-a :) Persze az én igényem szerint, a nagytöbbségnek lehet hogy jó, amit csinálnak. Az Ergon is olyan,hogy oldalnézetből (és hátulról is) majdnem sík, de egy kevéske kis mélyedés csak van a közepén, már ha a kivágást nem nézzük, akkor is. Ezzel az a bajom, hogy azt a paradox helyzetet idézi elő, hogy ha elöl nyom, akkor az elejét kell emelnem, ugyanis akkor jobban hátracsúszok (pontosabban nem csúszok előre, hanem ott ülök, ahol szeretnék), de így az eleje mindig felfelé néz, és annak az orr-résznek nem kéne ott lennie. Alig van olyan nyereg, ami oldalnézetből sík (pl. Fizik több típusa..). Ma hazaérve szerencsére azt láttam,hogy van még tartalék dönteni, még nem fog talán nyomni, ha már ott vízszintes,ahol ülni szeretnék (hátul), de meglátjuk. Egyébként az ülőcsontomat nem törte, szóval lehet jövője. Most adtam esélyt a párnázottabb borításnak, eddig keményebb nyergeim voltak. Ja igen, a párnázottság... a nagyon puha, süppedős nekem tuti zsibbasztana, azt azért kerülöm. De ebben sem tudok általános tutit mondani. Próbálok az eddigi nyergeim alapján olyan formákat keresni, amik ránézésre jók lehetnek, de volt már,hogy elhoztam ismerős boltjából kettőt próbálni, és nem az lett jó, amelyikről azt gondoltam,hogy jó lesz.. és nálam az is hetekig tart , hogy bejátsszam a szöget, ahol a legjobb :)
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz parandroid #167169 üzenetére
Én egy esélyt adnék a dekás 900-as (talán az) naciknak, nekem annál drágább nincs is, és nyilván van feljebb, a helyén kell kezelni, de 10-12 ezresért szerintem megvehető. Csak ha mérethiány van, akkor lehet, hogy rendelős lesz, de visszaveszik, ha nem jó méret.
Sima szivacsosat (ha betétes kell egyáltalán) már nem vennék, csak a "zselés" betétest.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #167182 üzenetére
Ezekre a jó kis tömény zabszeletekre úgy rászoktam, hogy már tartok táskában a munkában is, mert egy csomószor van, hogy kevésre sikerül az ebéd/reggeli, és ezzel pótolom
A mezei puffasztott müzlik nagyon nem jönnek be, semmi tartalmuk, de ezekből 1-2 szelet, és egész sokáig elvagyok. A banánnal is úgy érzem, ha azt viszek, hogy valami hiányzik, vagy csak túl későn ettem meg eddig, mert olyan sokszor nem fordult elő, hogy banánt vigyek.
A fehérjeszelet nekem általában túl tömény, alig bírom letolni, meg tudtommal amúgy is ideálisabb edzés után fogyasztani ilyesmi. (akkor jobban rá is érek rágódni rajta, mondjuk a fürdőkádban ) Amúgy nálunk drágább is, a kicsi zabszeletek mennek 100 Ft környékén.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz metrion #167251 üzenetére
úgy hangzik, mintha kijjebb lenne a hajtóműved láncvonala, mint a hátsó soré, de lehet hogy más... akár kopott sor vagy lánc is erősítheti ezt a dolgot. Én most a kis lánckerekeken tudom ezt demonstrálni, azok a kopottabbak . És egyszer (facepalm) rosz oldalra tettem fel az első lánckereket, mert mittudomén, eszembe sem jutott, hogy nem onnan szedtem volna le..szóval belülre a külső oldal helyett, ez 6-8mm-rel beljebb tolta a láncvonalat, én meg csodálkoztam, hogy hátul a kicsi kerekeken elég zajosan fut a lánc.. de visszafelé tekerve most jól összerakott rendszerrel is kattog már szegény, mert minden egyes láncszem fennakad a fogakon. Ezt a sort már ezzel a lánccal legyilkolom.. aztán mehet is az apróra alig használtként (viccelek, de láttam már rémes sorokat használtan árulni). Szemre egyébként ijesztően rendben lévőnek tűnik ez is, de ha ráakasztok 180 fokban egy új láncot (hogy félkörívben rákanyarítom az egyik lánckerékre) , akkor a kopottabbakon ide-oda lehet mozgatni 1-2 mm-t, míg a jobb állapotúakon alig mozdul.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz zsocy #167369 üzenetére
Akkor is akartam írni, hogy nem rossz-nem rossz, de nekem helytakarékosabbnak és dizájnosabbnak tűnik a pedálnál beakasztós fajta, ami a kerekeknl támaszkodik, és ferdén áll - nem okoskodás, csak nekem jobban tetszik
Ezt a képet találtam hirtelen: [link]
Nekem barkácsban van, a műhelyben ez tartja az egyik bicót.6030D: höhö Én lustább voltam.
olyan decathlonos meg van egy, ami porosodik..[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
épp találtam a Bikemag apróban két Giant országúti kormányt, olcsón, kompakt 40 és 42 centis, azért írom, mert pont ilyenem van, és külön tetszik benne, hogy a közepén úgy van vastagítva, hogy nem központosan, hanem a teteje sík/egyenes/vízszintes. Az SL/nem SL, stb verziók közti különbségekhez nem értek, szóval nem vállalok felelősséget, de a stucnira már rárepültem, úgyhogy nem ér megvenni előlem!
Ja, és egész értelmes súlyban is volt, ha jól emlékszem (320g? az én 42 centisem...)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Napfénysüti #167430 üzenetére
Szerintem sem kell rá fék, úgysem használja. Én is elolvastam a vonatkozó írást, elhittem, és fék nélkülit vettünk, jó is volt.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz werszomjas #167437 üzenetére
A hajtókar kb. a legerősebb alkatrész a bringán, én nem féltem
Ha a hely is fontos, akkor picit (nem sokkal, mert kell tartalék a beakasztáshoz, vagy pedig trükkösebben kell megoldani a beakasztós részt, egyébként a gyári lemezes lehet hogy jobb emiatt) lehet kevésbé kidöntve felrakni, de épp az ilyen magasan tárolt bicó esetén helytakarékosabb a ferde helyzet, mert ahol az ember közlekedik, kevésbé lóg ki, csak felül.
De amúgy bármelyik megoldás kiegészíthető valami falvédő megoldással, nagy műanyag lap, leharcolt vinyl lemez, stb. odafogatható, és akkor nem karistolja össze a falat semmi.szerk.: (#167475) Runner_fxr - jó, általában a hajtómű a legerősebb
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz bringasisti #167525 üzenetére
ez mind "szoknyás", nem kell izgulni
Persze az imbuszos sokkal kulturáltabb.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz xy.zsolt #167566 üzenetére
zippzár is rendben van? nekem minden kínai mezemnél az volt a gyenge pont, a rendes mezeimre bírnak értelmezhető zippet varrni, ezeknek meg miniatűr fogazása van, alig megfogható húzókával, van ami mondjuk görbén is van bevarrva, de az csak egynél sikerült ilyen rosszul - az anyaguk mindnél rendben van..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz INTELligent #167586 üzenetére
Pont ilyenem nincs, de van két közepesen vastag, azok inkább melegítő funkcióra vannak kitenyésztve. az egyik fehér, és ha nincs igazi meleg, elviselhető a vastagsága, egyszer volt rajtam úgy, hogy nap ellen... ami direkt vékony, az gondolom, csak jobb lehet.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz HEAHEA #167596 üzenetére
én, mint szakártő.. ( ): egyértelműen a kormány vége felől, a Parktoolsnak van jó videója, ha jól emlékszem..
A 6 literes nem is tűnik olyan picinek, az enyém 8 körül lehet, de az inkább hátrafelé hosszabb, de nem ilyen tömzsi (a tömzsi jobban pakolható talán, bár azért itt nincsenek óriási különbségek. Ez alapján lehet hogy a 10-est venném, nem a 15-öst, bár komoly túrára sosem hátrány a több pakolóhely. (én csak munkába járásra használom)
Jópofa a csengő is.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz rarki72 #167680 üzenetére
A beült magasságot nézd inkább, ami saccra akkor 46-47 centi lehet. 49 centis aluvillám pont van, de trekking magasságban van rajta a V-fék tüske, tárcsafékkel épp jó is lehetne 26-oshoz, de szerintem ha 49 cm a teljes magasság, akkor oda ez hosszú lenne. (párom bicilijébe vettem, de nagyon furán állt összerakva, ahhoz valami 45 centi körüli passzolna inkább)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz athomi #167774 üzenetére
a 4.-5. lánckerékre én azt mondanám, az tényleg kopott már, simán lehet hogy ugrik rajta a lánc, az új meg méginkább. Szóval ennél már tényleg egyben cserélném a sort a lánccal.
De ha figyelgeted a láncot láncnyúlásmérővel, és cseréled mondjuk 0,75-nél, akkor két láncot kibírhat egy sor.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz athomi #167800 üzenetére
ez ilyen régi beidegződés lehet, csak akkor még annyiba került egy sor, mint egy lánc... Meg 5-6 lánckerék volt rajta, nem 12. Amióta egy kisebb vagyont el lehet költeni egy fogaskoszorúra, de láncot továbbra is használhatót kapsz 3-6e Ft-ért, azóta az emberek inkább kicsit korábban cserélnek láncot, és kicsit később fogaskoszorút
Elhiszem, hogy van alapja, meg persze, ideális lenne, de beb***na, ha minden lánccal kukázhatnám a fogsort is, pedig nekem csak 11 sebis rendszerem vanAz jutott eszembe róla, amikor legutóbb bementem az egyik ilyen (nevezzük régivágású) boltba, hogy szeretnék távtartó gyűrűt HT-II-es középcsapágycsésze alá. Szó szót követett, és már ott tartottunk, hogy egyes esetekben újra kell marni a felfekvő felületét a középcsapágyháznak, mert bizony nem pontos. Otthon utánaolvastam kicsit jobban, kiderült, hogy a Sram hajtóműhöz kell távtartó alátét a tengelyre is, csak nekem nem volt olyanom..
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz RetepNyaraB #167806 üzenetére
Az offnál is offabb, de a húrcsere tök reális, gondolom a boltoknak/szervizeknek elegük lett a retkes-lehasznált húrkészlet miatti problémákból, olyannal tényleg be sem lehet állítani. Pedig basszusgitárra meg főleg nem kis tétel egy szett
A bicikliláncnál mondjuk a cserét még nem számítom "szerelés" kategóriába, azt csak megveszem, és közben kerülöm a szükségtelen konfrontációt az eladóval . De ha valaki tényleg nem áll neki otthon láncbontóval rövidíteni, meg összeszutykolni magát a régivel, akkor bizony jönnek a veszélyek.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
ZolkoW
őstag
válasz mrzed #167830 üzenetére
nem vagyok egy agyváltó bajnok, esetleg nem lehet pár alátét kivételével keskenyebbre venni az Alfine szélességét? A sima kónuszos agyaknál van, amikor működhet, agyváltónál tényleg nem tudom. Ebbe kontrás menne?
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #167849 üzenetére
közben azon gondolkodom két napja, hogy miért csökken a fékerő, ha kotyog a tárcsa?
Azt értem, hogy ez nem jó (bár van direkt floating rotor is, az mondjuk oldalirányban illene csak hogy kotyogjon), de az ember jellemzően egy irányba közlekedik, az álló helyzetben ide-oda rángatás nem a valós felhasználás.A stucninál lehet, hogy effektív hosszakat adtak meg, ami úgy jön ki, mintha normál egyenes kormányuk lenne.
A felniszélesség meg szemre inkább kívül van megadva, de nem néztem utána. Szerintem reálisabb a 25-26-os belső szélességű felni, főleg ezeknél a 2,4-es gumiknál, mint a 30-as. Persze tudom, pár éve még a dropper sem volt alap egy worldcup XC gépenszerk.: ja, azért valamelyikük gépéért odaadnám az összes itthoni biciklit, és még jól is járnék
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz rarki72 #167855 üzenetére
Nem tudom, mi a pontos oka, de az a megfigyelésem, hogy a merevvillás MINDIG rövidebbek, mint azok a teleszkópok, amiknek a helyére szánják őket (meg persze vannak azok, amiket nem szánják teló kiváltására, tehát eleve mégrövidebbek ennél is). Szóval a 100-as 29er teló helyére való merevvillám pl. 47 (lehet hogy 47,5, nem emlékszem) centis. A 120-as helyére való (olyanom nincs) 49 centi. A 26-os 80-as villák helyére olyan 42-43 centiseket szoktak rakni.. Tényleg nem tudom, miért, lehet, hogy túl rugalmas lenne akkora lábakkal, amit logikusnak gondolnék (tehát még pár centivel magasabbal) , de lehet, hogy inkább valami kompromisszumot próbáltak kötni, hogy kb. ekkorára megy össze, mikor lefelé enyhén fékezel, vagy tényleg nem tudom. A 470-es az nekem faszán működik a 100-as telóval felváltva használva, annak a beülés előtti magassága talán 510 milli (ezt is csak fejből, mérget nem vennék rá). korábban volt 465-ös merevvillám egy acélvázban, nem az 5mm miatt, de ott mindig gondolkodtam, hogy nem kéne-e magasabb (ahhoz nem is volt telóm, így tényleg nem tudom össehasonlítani).
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Toobee #167857 üzenetére
De a fizikáját nem értem. Kottyan mondjuk akár 10 fokot is, de utána nem tud tovább fordulni. Szerintem ott más gebasz lesz.
szerk.: úgy értem, 10 fokot biztos nem kottyna, max pártizedet...1-2 fokot, de ha 10-et is kottyanna, utána úgy marad, hiszen egy irányba hat rá erő.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz IMIIKE1998 #167862 üzenetére
igen, csak nekem úgy tűnik, a normál kb 20% SAG-nél több az a különbség, ami szokott lenni.
Ha már itt tartunk, régen nem volt ennyi különbség a villa(fejcső-)szögek között, így elintézték azzal, hogy legyen 20%. De az az érzésem, kicsit más a függőleges összetevője a tömegvonzásnak egy 65 fokos villaszög esetén, mint egy 71 fokosnál. Ha a 140-es villánál próbálnék elérni 20% beülést, akkor a táblázat szerinti nyomás fele alá kellene mennem, egyszer próbáltam. De inkább felfújtam az ajánlott környékére. Viszont 50-60 psi-vel legalább
mozgottérzékenyebb voltBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz rarki72 #167865 üzenetére
Akkor 26-os, és V-fékes kell? Ez már eleve nagyban szűkíti a kört, és gondolom végig 1-1/8"-es nyakkal.
Az Exotic ugrik be, bár az is 40 környéke lesz újan, ha kapni.
És nem kapni...
A karbon(os)t kapni, csak az már majdnem 60: [link]
Én tőlük vettem az acélvázasba, de nem kellett V-fék. 3 nap alatt itt volt Angliából, ingyen postával. A papucsa 10mm-es, gondolom mindnek, nem csak az enyémnek, ezzel szívtam egy kicsit, mert eleinte elállítódott benn a gyorszáras kerék, aztán megoldottam, hogy 10mm-es tengely legyen elöl is (annak a Deore agynak belül amúgy is 10-es volt a tengelye, csak a végeken lett lecsípve 9-esre eredetileg).
Érdemes lehet talán tárcsásításban is gondolkodnod, egy olyan aggyal újrafűzetni az első kereket, persze ez mind hozzáad az árhoz. Csak mert akkor válogathatnál a 29-esnek címkézett villák közül is.A Mosso alu ~25e körül talán megjön, de abból a 26-os csak ~420mm. Ilyen is van otthon
szerk: lassú voltam
Még: esetleg ebayen is feltűnik néha Exotic villa, de jellemzően újan szoktam látni, új áron, ami nem akkora megfejtés. Talán még a Kona P2-ből van olyan változat, ami mindent tud, de szerintem az is alacsony lesz.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Új hozzászólás Aktív témák
- Premier előzetesen a God of War: Ragnarök PC-s kiadása
- Házimozi haladó szinten
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Spotify
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- BestBuy ruhás topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen