-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #159200 üzenetére
Szó nem volt 40 kilós zsokéról, sem kijelölt pályáról. Akár egy átlagos fully-n is teljesen megfelel. Biztos jó a technikád? Én még táskával megpakolva sem éreztem soha kevésnek a rendszert. Bár biztos van akinek szükséges a nagyobb tárcsa előre, de én még a Centerline-t is nehezen tudom bekoptatni, nem hogy leégetni a tárcsát.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #159204 üzenetére
Fele annyit nem megyek mint te, de a bringáim is 9-10kg körül állnak meg súlyban. Az M615 elég jó cucc, mint írtam, ennek utódját, M6000-et tettem SS-re, de ezzel még nagy tapasztalatom nincs (épp összeszokás és bekoptatás időszaka van). Amúgy a szénszálasomnál RT86-ot használok M8000-el, jelenleg fémes betétekkel, még néha sok is. A bringázási technikán pedig érdemes javítani, ne úgy told mint ha egy zsák krumpli lenne a cangán.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #159520 üzenetére
Egy átlagos 2T enduro hangja nem vészes, azt hiszem valamelyik versenyen csak és kizárólag kétütemű motorokkal lehet elindulni a versenyen, mert a környező területen lakókat zavarta a 4T. Ezért is fejlesztik még a mai napig, injektorral, katalizátorokkal ezeket a kis szöcskéket.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #159538 üzenetére
Valahol egyetértek veled, mert ez a kikapcsolódásról szól. Viszont hozzátartozik mint az erdőgazdálkodás, fakitermelés, tehát ha már terepmotorozás jött szóba, akkor a 2T motorok hangja elviselhető. Főleg ha alapjáraton ketyeg, és nincs nyelezve az erdő közepén.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Srácok, adott egy fitness bringa [link] , amit egy barátom vásárolna meg (175-176cm magas). Érdekes méretezése van a bringának, mivel az S (17") 578/432, M (19") 587/483. Sajnos próba után sem sikerült döntésre jutnia, mivel nagyon kevés tapasztalata van. Melyiket válassza inkább? Szeirntem az S-es nagyon pici, de az M is határeset.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz 6030D #159629 üzenetére
Végül az lett, már csak azért is, mert kapott rá egy visszautasíthatatlan ajánlatot. Bár rövid végtagjai vannak, így lehet egy rövidebb stucnit igényel majd a bringa. Még vadászunk neki integrált hajtóművet, Deore karokat, és teljes lesz az öröm.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz nrg.960 #159764 üzenetére
Az talán el lett adva a KTM Race Action-al, és annyiban is maradt a tartós teszt. Viszont nem repedt, csak csavarodott picit bár ugye ez az egyik legkönnyebb alu stucni volt a piacon, a gyártónak ennél nehezebb/masszívabb darabjai is vannak.
Ui.: A Kona Unit-ban is egy 740-es Uno kormány van, teljesen elégedett vagyok vele, és a lassan 30 éves, gyári XT737-es szettel rendelkező ősmontimban is.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz 6030D #159777 üzenetére
Lehetséges, bár ott a stucni láthatóan csavarodott picit. Most pl. a Unit-ban gyári Kona stucni van, és egy 275gr-os "Ultralight" 740mm-es Uno kormány (talán ez), és itt alig tudom megcsavarni, teljes testsúllyal ránehezedve. Pedig SS-ben kiállva, van hogy arra nehezedik a súly jó része, és atomstabil.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz IMIIKE1998 #159790 üzenetére
Egyáltalán nem mondanám gagyinak, de persze nem a legolcsóbb darabokat kell vadászni (elvileg hamisítják is ). Szerintem vedd meg nyugodtan, ha mégsem jön be, eladod, és ennyi tapasztalattal gazdagabb vagy.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz IMIIKE1998 #159794 üzenetére
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Csokicsibesz #160428 üzenetére
Komplett új általában olcsóbb, ha nincsennek egyedi igények.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Megvoltak az első mászós körök, az acél egysebességes montimmal. Még a nyeregmagasságot be kell lőni, de ezen kívül úgy mászik mint kés a vajon (megfelelő izomerő kifejtésével). Ereszkedni is külön öröm, ahogy az M6000-es fékek kezdenek bekopni a Centerline tárcsákon.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #160582 üzenetére
Ezt bizonyára nehéz tönkretenni. Kellett a szénszálas csúcsgép mellé egy egyszerű de nagyszerű Apokalipszist átriadó, Mad Max acél szörny. Jelenleg tízésfilkiló, ebből még lehetne faragni, de jelen helyzetben nagyon szépen muzsikál.
#160583 HEAHEA, #160588 ZolkoW: Köszönöm. Régebben is volt SingleSpeed MTB-m, hiányzott az érzés (ezen le lehet izzadni).
#160595 nrg.960: A tapered fejcsövű acélváz borzasztó ritka, és drága. De egy ügyes vázműves, erre is rápöccinti.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz gergovass_ #160776 üzenetére
Használt bringák között igen. Egyéb kritérium? Milyen magas vagy?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #163293 üzenetére
Köszönöm az elismerő szavakat. Pont olyan lett, amilyet építeni szerettem volna. Nem is szívesen cserélném le. Ez még ugyan az a Barzo szett. Volt rajta másik is, teszt jelleggel, de nem láttam értlemét váltani. Viszont a bicaj nagyon keveset van használva, de legalább az időszakos szervizeket megkapja. Ha majd valamikor eladom, valaki jól fog vele járni.
#163303 Stauffenberg: Öreg hiba hogy csak Bp-re szűkíted, másrészt jófogás apró ilyenkor eléggé pörög. Ha ilyen felhasználásra magamnak keresnék, biztosan egy használt, (Nexus) agyáltós trekking kerékpárt keresnék, alu vázzal. Ezek minimális szervízigényű darabok, mondhatjuk hogy örök élet és egy nap. Muteromnak pont ilyen távolság napi megtételére kerestünk, és ő teljesen elégedett vele.
#163319 Poplacsek: Egy barátom egy acél vázra épített Alfine agyváltós szíjhajtásos géppel futárkodik. Már valami 15 ezer km körül jár vele, és lényegi kopás nem látszik, ha sáros csak bő vízzel lemossa, és az eső vagy víz nem árt neki. Szerintem az egyik legjobb döntés.
#163325 Teasüti: Azt hiszem autóknál is 2-4 év az előírt csereperiódus. Mi az épp 5 éves autónkban cseréltünk, mert nem tudni előtte mikor volt. Az már csak hab a tortánt hogy a fékolajba került szennyeződések az ABS jeladótömböt hamar kinyírják. Illetve épp pár hete a robogóban is, és lényegesen jobb lett a fékhatás, pedig még betétet sem cseréltem. A Shimano tárcsafékek nagy része, középkategóriától egy újjal használható. Nem is nagyon nézek más márkájú fékeket, ezek beváltak, minden van hozzá, és az ásványi olaj is egy hűlyebiztos cucc. Bár még az acél SS-emen is M6000, a karbonyon meg M8000 van, de ezek mint a horgony, és 160-as tárcsától nem kell nagyobb a 75kg-omhoz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Teasüti #163345 üzenetére
Valószínűleg arra hogy eddigi trehányság vagy hozzá nem értés miatt elmaradt olajcseréket érdemes minél hamarabb megejteni. A képen a tartály alján elszineződés látható, egy teljes fékolajleengedés, tartály takarítás és feltöltés biztosan nem árt a rendszernek. Másrészt ezt a nyolc éves olajcsere periódust érdemes sűrűbben, évente cserélni. Ahogy írtad is, nem nagy összeg, és lényegesen jobb lesz a használhatósága.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz mirci18 #163973 üzenetére
Ennyi pénzért csodát nem lehet várni, illetve látatlanban senki nem mondja meg hogy tuti vétel, vagy egy marék csavar. De mivel két külső gumi kerül ennyibe manapság, így ha a vázméret is megfelelő, érdemes belevágni.
Ha ilyen acél vázas trekkingek között keresgélsz, még lehet ezt meglesném.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz 6030D #164079 üzenetére
Ugyan ezen a véleményen vagyok én is. Bár ezek sztereotípiák, de átlag user-től vett bringa nagyon ritkán kap szervízt, csak ha recseg/ropog/nem működik megfelelően. Mivel úgy is csak hétvégén hasznája, nem versenyzik vele, így nem látja fontosnak hogy bedobja időszakos átnézésre, esetleg a láncot átkeni, meg a vázat lemossa. Persze mikor használja, akkor terhelés alatt vált, és több esetben sem kíméli a technikát.
Saját magamból kiindulva, ha veszek egy drága bicajt (több hónapnyi gyűjtögetést követően), arra költök az állagmegóvás miatt, évente szervíz, ha használom, ha nem. Esetemben megvétel után mindent szétborít, ami csereérett cserélve, teljes vázfólia (a felverődő kövek/ágak miatt), zsírral minden vissza (ezt akár évi többször is). Illetve a legtöbb versenyző egy maraton után bedobja szervízbe a cangát hogy műszakilag mindig tökéletes legyen. Emiatt én bármikor vásárolnék versenyzőtől, high-end XC hardtail bringát, főleg ha ő is úgy vigyáz rá ahogy én szoktam, és rendszeresen szervizelteti.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Because #164095 üzenetére
Irreálisnak gondolnám, ha nem olyan az állapota, akkor úgy sem (vagy nagyon nehezen) tudja eladni. De előfordult hogy én is bringaszervízbe vittem, és csak a szerelő megtekintése és jóváhagyása után vásároltam meg (sőt én is adtam már el úgy X9-es Lefty-s Cannondale F29-est). Ebből a szempontból nekem eddig szerencsém volt (kopp-kopp), ha vásároltam is, megkímélt, vagy bemutató darabok akadtak a kezembe (pölö a Scapin Oraklo). Bár általában megvan az a kör ahonnan beszerezem a kerékpárokat, és itt bármilyen probléma esetén tudok kihez fordulni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #164107 üzenetére
Sajnos nekem sincs időm egy szezonban pár versenytől több eseményen megjelenni. Inkább baráti összezörrenések, vagy egyéni bringázások között lelem örömömet.
A versenykilóméterek és az edzések nem fedik egymást, ilyen esetben általában több bringa áll a box-ban, van ami versenyre és van ami edzésre áll rendelkezésre. Egy Eagle sor-t se parkettáznak le örömtekerés miatt. Ezért is vettem a Unit-ot.
Félreérted, itt nem 50 ezer és 5 ezer km között van a differencia, mert a azon múlna, akkor egyértelmű a döntés. Csak ha egy mittudomén M8000-es szénszálas 10kg alatti montit alig használtan versenyzőtől vagy ugyan ilyen összegért M7000-es alu 12kg-os XC bringát átlag user-től kellene venned, nem biztos hogy utóbbit vennéd. Persze benne van a pakliban a másik véglet, hogy annyira el van kopva rajta a sor/lánc/csapágyak hogy egyszerűen csak jóval piaci ár alatt érdemes beruházni rá. De azért egy felsőkategóriás bicaj a pokolban is az lesz, és ott bizony megérzed ha átülsz egy 2-3kg-al nehezebb, gyengébb setup-al rendelkező paripára.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Garmin Edge 520 után nézelődve, az 530 irreális árazása miatt... nah mindegy, a Bryton Rider 530 felé karcol a mérleg nyelve. Kinek van ilyen, mikor az előnyei/hátrányai a Garminnal szemben?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Maximum1 #164143 üzenetére
Erről tudtam, de két ok miatt kizárnám, egyrészt lassú, másrészt nem akarom mókolni a gyári rendszert.
#164145 nmate91: Nekem kinézetre az Edge 520 jobban tetszett (főleg a fehér-fekete dizájn), a Wahoo Elemnt-ről pedig lebeszéltek. Bár a hsz.-ed utolsó mondata sok mindent elárul.
#164146 Runner_fxr: Persze, ez nem fekete/fehér, bármire van példa. Pusztán csak tapasztalataim alapján írta le. Most hoztunk átlag bringástól egy bicajt, váz szépen letakarítva, kevés karc, de csapágyakban gyári zsír, váltótartó fül és kanál elhajolva. Nem igaz hogy nem vette észre tartós használat közben.
#164150 parkr: Nem találtam már készleten sehol, illetve már az sem mai gyerek. Rider 530-ra pedig nagyon korrekt árat kaptam.
#164151 jjeahh: Edge 520-asból volt több példányom, egyikkel sem volt probléma. Mivel navi nem lényeges, érintő kijelzőset és öreg példányt nem szeretnék, így nem sok választásom maradt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #164303 üzenetére
Az a gond ezekkel hogy sokan már dacból sem váltanak, pedig van olyan fejlesztés aminél van értelme. A Tubuless rendszert imádom, nagyon sok királydinnye tüskétől mentett már meg, még az SS-t is fel kellesz tejelni (sajna abban még belső van). Ha "kúp" alatt a tapered fejcsövet érted, akkor azt és a Boost rendszer előnyeit nem vettem még észre használat közben.
Az androgün termékekkel sincs semmi baj, még a feminim színek is bejönnek. Mert hát ha rózsaszín az mitől női? Semmitől A Viktoriánus korban (talán 16. század) a férfiak színe volt a pink (katonák pirosban, hősiesség jele a rózsaszín). Másrészt itt a rider a lényeg, ott van fityisz, aki elég vandál színű bringákkal szokta tolni, mégis elég masculin. Amúgy meg legyenek színesek a bicajok.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Csokicsibesz #164374 üzenetére
A 860 érintős, emiatt ahogy nálam is, szerintem elég sok usernél kiesik. Kesztyűben nehézkes kezelés, laggol, áhhh... csak felidegesítene.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #164649 üzenetére
Elég nagy kerékpárfüggő vagyok, és a technikai újdonságok mindig is érdekeltek. Jelenleg Scapin Oraklo, Kona Unit és egy Asama 261/264 bringáim vannak. Most nagyon kattogok egy szíjhajtásos SS-en, de nyuszi vagyok megvágni a Unit vázat, meg hát noh... csak egy Unit.
#164667 Hasaggymeg: Másak a nézeteink, több száz km-re megyek lámpa és csengő nélkül, de lényegében egyikre sem volt szükség (kivétel mikor hajnalban/este konvertáltam a lakás munkahely közötti távot). A linkelt képen látható 90mm-es, de 90-100mm-es stucnit, és 720-740mm-ers kormányt használok modern XC-n.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #164703 üzenetére
Az majd úgy is próba dönti el, meg a vázgeo. Neked az LTD-nek elég rövid váza van, annál lehet kell a 100mm-es stucni. Anno 2014-es Big Nine Lite 1500-ason volt 660mm-es kormány, már akkor is keskeny volt, főleg hogy előtte Single Speed-et tekertem (Kona Kula Deluxe 2-9), ahol 700-720mm nem ártott.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz IMIIKE1998 #175551 üzenetére
Köszönöm.
#175553 nismoka: Uh, szép környezet.
#175554 Hasaggymeg: Alacsony guminyomással egész jól el lehet vele lavírozni. Meg most készül hozzá egy 1450g-os DT Swiss kerékszett.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
32:11 kevés? Sehol nem volt még olyan maraton ahol kitekertem volna. 34-es NW-vel próbáltad?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz maximilian4 #180896 üzenetére
Remélem hasznos edzőtársad lesz. Elég komoly kis cucc, sajnálom is.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz maximilian4 #180917 üzenetére
Abban biztos vagyok. Szétnézek otthon, ha lesz adapter akkor viszem magammal és bedobom a csomagba.
#180919 6030D: De kérem, ez hatalommal való visszaélés. Annyiért én is visszavárom, ha nem válik be.
#180921 Hasaggymeg: Szerencsére szinte bárhová alakítható, tehát ha a hub cup-okat cserél, az talán még pár gramot jelent, de költségesebb mint egy tengelyt beledobni.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz INTELligent #180927 üzenetére
Nézegettem, de a Wojczal Bike-on eddig fűzött kerekekre jobb árakat láttam.
#180925 peterkeT: 300g-ért 500eur nem egy nagy biznisz. Meg ugye ilyen befektetésnél érdemes a fűzött szettek irányába is szétnézni.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz belsodavid #180954 üzenetére
Egy belépő kategóriás féket egy erős közép kat.-al összehasonlítani nem érdemes. Az M6000 hajszálnyival marad ez az SLX-től, sőt szerintem pariban van. SS-en azt használom 160mm-es tárcsákkal, és sehol nem volt vele rizikós helyzetem. Ez nem lassít, hanem harap, súlya pedig alig van. Az MT200 belépő szett, nem egy kávéház.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz belsodavid #180978 üzenetére
Meg leszel, ebben biztos vagyok. Centerline tárcsákkal. M6120 az 4 dugattyús. M6100-at próbáltam, nekem nem adott pluszt az előző generációhoz képest, talán a rögzítése miatt nagyobbat/bátrabban lehet belemarkolni a fékkarokba.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen