- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- UbiForward24 - Jön az Anno 117: Pax Romana
- UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
- UbiForward24 - Sztori kiegészítőt kap az Avatar: Frontiers of Pandora
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- XGS24 - Befutott a Dragon Age: Veilguard új előzetese
- Empire of the Ants - Az év végétől építhetünk saját hangyabirodalmat
- Battlefield 2042
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Diablo IV
- Xbox Series X|S
- UbiForward24 - Hosszabb bemutatón a Star Wars: Outlaws
-
GAMEPOD.hu
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz
KFORboy #73027 üzenetére
A költséghatékonyság nem lenne utolsó, mert nem tanulni szeretnék belőle, csak használni.
(Audio az egy más világ, én még a primitív logikai kapcsolások szintjén állok.)
Mire én megtervezek egy NYÁK-ot mondjuk EasyEDA-n és berendelek hozzá mindent, addig eltelik egy-két hónap és még többe is kerülne, mint rendelni egy kész darabot Ebay-ről.
Reménykedtem van erre kész megoldás.[ Szerkesztve ]
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz
darvinya #73031 üzenetére
Találtam egy TA2024 nevűt, ez elvileg éppen 15W @ 4 Ohm.
Ebből ahogy nézem van kismillió kész megoldás NYÁK-tól egészen alu házas kompakt kis erősítőig.
Pár dollárért nézek vmi apróbb kivitelt. És dolgozni se kell vele KFORboy.WOW!! Ez jó! Tetszik! Köszönöm!
Itt viszont a kimenő teljesítmény a táptól függ, jól értelmezem?
Vagy 4 Ohm-os hangszóval nekem stabilizált 12V kell? Vagy hogy működik ez? Ha a vonali bemenet jelszintje állandó, de változik a tápfeszültség, akkor változik a teljesítménye? Mondjuk talán befér mellé egy buck konverter...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz
tordaitibi #73034 üzenetére
Leírás szerint "22W/4ohm/16V; 15W/4ohm/12V".
Ha ezt közvetlen rákötöm az autó áramára, akkor ingadozni fog a hangerőm? -
Teasüti
nagyúr
válasz
tordaitibi #73037 üzenetére
Hát nem trollkodni vagyok itt.
Laikusként nekem úgy tűnik a tápfesztől függ a kimenő teljesítmény.
Hallod a rádión..?
Fogalmam sincs egy fejegység stabilizálja-e magának a tápot.
Nem muszáj belemenni. Elfogadom, ha jó ez így. -
Teasüti
nagyúr
Még egy kérdés, nagyon primitív lesz.
Jól gondolom, hogy ha beépítéskor ha teszek egy RC szűrőt az audio bemenetre, akkor az úgy jó lesz egy fail proof biztosítéknak, ha sub csatornán kívül rákötnék egy full range jelet? Akár egy mobiltelefon fülhallgató kimenetét egy az egyben.
Pl. 200 hz-re méretezek egy RC tagot, az úgy audio szempontból jó megoldás? Kell hozzá vmi spéci specifikáció, vagy legolcsóbb kínai elkó és ellenállás jó hozzá? -
Teasüti
nagyúr
válasz
tordaitibi #73045 üzenetére
Azért gondoltam a 200 Hz-et, mert amúgy az előerősítőkben szokott lenni keresztváltó. Akkor már inkább annak a jelleggörbéje érvényesüljön, ami jellemzően ennél az értéknél lejjebb van 120-160 Hz körül ahogy írod.
Ezt csak arra az esetre tenném bele amolyan biztosítéknak, ha vmi mobil eszközről akarnám megszólaltatni és sima full range line-out jelet kap.De a válaszodból ítélve akkor dolgozhatok azzal, amim van noname alkatrészek.
Kalkulátor szerint nekem sehogy se jön ki csak ~7 Hz egy 2k2 és 10u kombóra.
Ha jól számol, akkor 10u mellé 100 Ohm kellene a 160 Hz-hez -3dBi-en.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz
tordaitibi #73048 üzenetére
Te legalább ismered a képleteket. Én csak kalkulátorral tudok tervezni.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
tordaitibi #73077 üzenetére
Én ilyen potit használok motoron a pwm vezérlésű féklámpában már 2+ éve. Eddig még nem lett baja.
Mi az ajánlott megoldás akkor ugyanerre a feladatra autós környezetbe? -
Teasüti
nagyúr
válasz
radi8tor #73083 üzenetére
Gyors keresés után. 3.7V még lehet bele is fér a tűrésbe.
-
Teasüti
nagyúr
Üdv!
Volna egy érdekes feladatom, nem találtam hozzá a megfelelő topikot, talán itt úgy képben van mindenki.
Vonal szintű jel mikrofon bemenetbe küldéséről volna szó, hangfelvétel kapcsán.
Létezik olyan eszköz, ami jó minőségben tud átalakítani +4dB vonalszintű XLR, 1/4" jack és RCA forrást egy 3,5 mm-es jack mikrofon bemenetre, ami max -20 dBV-ig tud jelet fogadni? Esetleg szabályozható szintillesztéssel (hangerőszabályzóval)?
Egy kis dobozkát képzelek el lelki szemeim előtt, amin van egy XLR, 1/4 jack (akár 2in1) és mono RCA, egy vmilyen hangerőszabályzás (esetleg egy fix értékű csillapítás is megtenné max -20 dBV csúccsal) és a másik végén meg kiköpné a mikrofon szintű jelet. Egy csatorna elég lenne.
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
válasz
Dr. Szilikát #78989 üzenetére
Jól gondolom, h a földelt és szimmetrikus az egyenlő az unbalanced és balanced angol zsargonnal?
Nem tudok rá válaszolni sajnos, nem igazán értek az audióhoz. Kihangosított rendezvényen szeretnék hangot rögzíteni egyszerű konzumer eszközökkel:
- mikrofon vevőről/erősítőről, ha van a beszédeknél;
- keverőpultról;
- aktív hangszóróról, ha az előbbiek nem játszanak.
Hogy itt mi az elterjedt megoldás vagy egyáltalán milyen helyzetekben találhatom magam, az passz. A rögzítő viszont unbalanced elvileg. Legalábbis közönséges TRS Jack csatlakozón megy át két csatorna, szóval felteszem ez akkor földelt lesz. Primitív ismereteim szerint a szimmetrikus az, ahol csatornánként van + és -, mint egy hangszóró kábelnél ugye?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Mikrofon bemenet az alacsonyabb szint ha nem tévedek. És egy 3,5 mm jack bemenetet kell kapcsolnom mindenhez is a legtöbb esetben (xlr, 1/4 jack, rca). Valamint vonal szintű kimenetek ezek legtöbbször. Azt értem, hogy egy keverőpulton ez talán megoldható, de ha nem ért hozzá aki kezeli, akkor baj van.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hangtechnikával itt képben van vki?
Hangrögzítőt vennék esküvői videózáshoz, ahol vonalszintű jelet kellene felvennem.
Zoom H1n volt a kiszemelt elsőre, viszont vannak hátrányai.
Vonali bemenete az inkább egy mikrofon bemenet, egyszerű földelt 1/8 TRS jack. Mekkora jelszintet tudna fogadni az egy dolog, viszont ami zavarba ejt, hogy van egy 2,5V-os mikrofontápja ami nem tudom okozhat-e kárt egy másik eszközben - mondjuk egy keverőpultban? Erről van vkinek vmi elképzelése? -
Teasüti
nagyúr
válasz
Dr. Szilikát #79031 üzenetére
Tehát nem okozhat kárt a DC leválasztás miatt egy vonalszintű kimenetben. Köszi!
Nézelődöm közben másfelé is és szóba került egy szimmetrikus bemenetű hangrögzítő is - Tascam 44WL, amin az XLR/Jack combo TRS port bekötése eképpen történik: +, -, GND. Itt meg az volna a kérdés, hogy ha földelt kimenetre kötöm ezt rá egy adapterrel, ami földre húzza a negatív eret, akkor az eredményem rosszabb lesz hangminőségben egy közönséges unbalanced átvitelhez képest? Vagy éppen ugyanazt kapom egy sima TRS kábellel mintha földelt lenne mindkét végén? -
Teasüti
nagyúr
Üdv ismét!
Volna egy autó riasztóm, amiben szeretnék elemet cserélni.
A régi ni-mh belefolyt és korrodálta a felületet.
Hogy tudnám megtisztítani? Ecsettel és nyák tisztító spray-vel idáig jutottam. Csiszoljam meg?
Úgy néz ki a fedőrétegnek annyi és a via-kon átfolyt az IC felőli oldalra is.Ez a korrodáció okozhat zárlatot? Össze tudja zárni a sávokat? Vagy csak szakadást okozhat ha átmar egy sávot?
Nem tudom a riasztó állandó megszólalása a lemerült elem miatt volt, vagy a sav miatt az áramkörön.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Panthera #79037 üzenetére
Megcsiszolva 2000-es papírral - jobb híján - valamennyi réz még van alatta, meg az egység maga működni látszott. Rendeltem új elemeket. Ha pár évet még elmegy, akkor megérte. Ha nem, akkor max nem lesz riasztó.
Ez a korrodáció ez vajon konduktív? Vagy nincs baj amíg nem keletkezik szakadás vhol? -
Teasüti
nagyúr
válasz
Dr. Szilikát #79041 üzenetére
Úgy néz ki mégis csak az olcsóbb irány felé megyek különböző okokból (44WL overkill egyetlen melóra) és egy Zoom H1n lesz belőle, amin földelt TRS jack bemenet van csak.
Nem biztos, h bármi szükség lesz vonali bemenetre, de ha mégis akkor 2:1-hez, hogy vmi földelt kimenetet fogok kapni. Ha mégis szimmetrikus lenne csak, akkor lesz az amit írtál. Jól értem amúgy, hogy ha a "hideg" eret földre zárjuk egy adapterrel, akkor a +4 dBu-s jelből -2 lesz? Most olvastam, hogy az itteni feszültség nem a földhöz mérendő, hanem egymáshoz az érpáron. Ha az egyiket földre húzzuk, akkor effektíve megfeleződik a jel és már "csak" 6 dB-vel lesz magasabb egy konzumer kategóriás -10 dBV-hez képest. Ezt csak érdekességképp hoztam, de felteszem a fenti kapcsolás működik fordítva is: szimmetrikus kimenet és földelt bemenet?Arra van esetleg vmi támpont, hogy mekkora csillapítás volna célszerű? Lehet kapni L-pad kapcsolású csillapító kábeleket. Egyet-egyet.
A Zoom rögzítő bemenete nincs specifikálva határértékekre, ezért csak feltételezem, hogy mikrofon szint volna ideális és az előerősítő +20 dB gain körül a legtisztább. Tehát gondolom -2 dBu-ról kéne eljutni mikrofon szintre és még -20 dB-lel lejjebb, hogy az előerősítő jól érezze magát.
Nem találtam arról infót, hogy hol van a "mikrofon szint"? Egy eszközöm van csak, aminek a mic bemenete elvileg csak lav mikihez van kitalálva és az a port -20 dBV-ig van specifikálva. Szóval csak találgatok, de felteszem a példánál maradva az eszköz -20 dBV csúcsa lesz egyenlő 0 dBFS-el? És ha általában -12 dB-re szokás becélozni a hangrögzítést, akkor a sweet spot az -32 dBV lesz (illetve -52 ha a gain-t is hozzászámolom)? Ergó -2 dBu-ról érdemes tompítani -32 dBV-re (-52), és akkor egy szimmetrikus vonalszintű kimenetet hibátlanul tudná rögzíteni ez az eszköz? Ácsi... +4 dBu az a csúcsot jelenti, vagyis a 0 dBFS-t a keverőpulton? Akkor ha ott is ilyen -12 dB-vel dolgoznak (nem tudom mivel dolgoznak), akkor hibás a gondolatmenet és elég a 16 dB-s csillapítás a 28 dB helyett (illetve rendre 36 és 48 dB a preamp gain miatt)?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz
rednifegnar #79052 üzenetére
Jó az. Nem külső miki a kérdés, hanem vonal bemenet.
-
Teasüti
nagyúr
Meg is van. Csak mikrofon szintet lehet vele felvenni.
A sima és Pro ugyanazt tudja, csak a csomagolás más.
Lényegében ugyanúgy nem látja el a feladatot, a csatlakozókon kívül semmi többet nem ad, mint a H1n töredék áron.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Dr. Szilikát #79057 üzenetére
Ezek a fantomtápos kondenzátormikrofonok 100 mV nagyságrendű előerősített jelet adnak le (nagy átlagban), a hozzávaló bemenet pedig úgy van tervezve, hogy jó legyen, azaz átfogja a szükséges tartományt, így ezzel külön nem kell foglalkozni, gondolom.
Tehát a nagykönyvben szereplő "mikrofon szint" az -20 dBV-nek (100 mV) felel meg?
Szóval a csillapítást ha úgy méretezem, hogy a bejövő +4 dBu (vagy -2 dBu ha keverőpult tisztán elektronikus szimmetrikus kimenetét földelt bemenetre dugom) jel úgy -20 dBV legyen, akkor elvileg olyan szép tiszta torzításmentes hangot kéne kapnom, mintha "rendeltetésszerűen" használnám mikrofonnal?
Felteszem ekkor nem kell foglalkozni azzal, mit csinál az előerősítő a rögzítőn, mert ugyanazt csinálná a saját beépített kondenzátor mikrofonjával is ami feltehetően ugyanúgy 100 mV (?).
-10 dBV vonalszintet meg egyszerűbb felerősíteni 12 dB-vel már a rögzítőn, felfelé tisztább az input gain, mint lefelé (H1n-en legalábbis).Hozzá kell tenni, hogy itt mikrofontáp alatt a 2-5V-os Plugin Power értendő ezeknél, amin 3,5 mm jack mic port van.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Teasüti #79058 üzenetére
Összefoglalva akkor a csillapításnak -22 dB-nek kell lennie alapesetben (+4 dBu -> -20 dBV)?
És akkor ehhez jön max a szimmetrikus jel fele összeköttetéstől függően (-6 dB), vagy a konzumer vonalszint (-12 dB a pro-hoz képest). 20 dB-t kényelmesen lehet erősíteni a hangrögzítőn különösebb zaj nélkül, szóval akkor a -22 dB csillapítás lesz a nyerő.
Jó a gondolatmenet?
Köszönöm a segítséget! -
Teasüti
nagyúr
Hát épp ez az, ahogy láttad a videón is, hogy nem lehet teljesen kiiktatni az előerősítést és minimumra levéve is torzítani fog. Egyetlen field recorder-ről tudok, ami vonalszintet tud rögzíteni (specifikáció szerint legalábbis), az a Tascam 44WL és mocskos drága az én szerény igényeimhez.
Zoom-ok közül egyik sem tud vonalszintet rögzíteni. Egyik sem tudja csillapítani a bejövő jelet eléggé, így kell elé a line-mic konverzió.*
Ezek mind mikrofonhoz vannak kitalálva, így felteszem 100 mV-ig érzik jól magukat és ahhoz van méretezve az előerősítés is. H1n-en -20 dBFS-től kezdve hirtelen több zaj lesz, -39 dBFS-től meg már csak digitális gain van, ami úgy fog torzítani, hogy nem is jelzi neked felvételkor.
Ezek szerint a H4n is csak digitálisan szabályozza le egy adott szint alatt, mert a videón jónak tűnt kijelzőről a jelszint, de a rögzített hang mégis torz volt.
*Nem néztem végig a teljes termékpalettát, csak a számomra is elérhetőeket. -
Teasüti
nagyúr
válasz
Dr. Szilikát #79062 üzenetére
Úgy vettem észre, h amelyik eszközön nincs külön kapcsoló a szintillesztéshez (mic/mic+táp/line), azok nem tudnak vonalszinten rögzíteni közvetlenül. Specifikáció szerint bele kéne férni-e letekerve, de mégse adja ki.
Pedig 870 mV alig 12 dB-vel van lejjebb a szimmetrikus +4 dBu-tól, ha jól számolom.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Szerintem működne. De abból csak gagyit láttam eddig ilyen DIY minőségben. De az egyik szempont, h ne kelljen két eszköz egy feladatra, szóval inkább megoldom kábelből egy fix csillapítással, ha a rögzítőktől ez nem elvárható.
Potméteres dobozkát néztem volna először egy vezetéknélküli adó lav mic bemenetére, amin nincs gain állítási lehetőség. De aztán jött a dedikált hangrögzítő ötlete, amin meg van szabályozható gain.
Csak közben beleestem a nyúl üregébe.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Van itt esetleg hangász aki képben van avval, hogy egy audio bemenetre megadott max jelerősség, az RMS-ben értendő vagy konkrétan ott van a clipping point?
Pl. "Maximum input level -20 dBV". Ez -20 dBV RMS vagy amplitúdó?
Tegnap kiderült számomra, hogy ha vonalszintű kimenetről van szó, akkor többnyire RMS-ben értik a jelszintet, bemenetnél meg nagyon nem mindegy hogy akkor RMS vagy rá kell hagyni még 20 dB mozgásteret.
Lehet rossz topik, de nem ismer itt vki vmi freeware szoftvert Windows-ra, amivel lehet jelet generálni mondjuk egy fejhallgató kimenetre? Elkezdenék méregetni kicsit szkóppal, ha nem jön konkrét válasz.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Köszi!
Egész pofásnak tűnik.
Közben rájöttem én is, h Google a barátom és leszedtem én is egyet.
Elkezdtem 1 kHz színuszt küldeni egy fejhallgató erősítőbe, ami kényelmesen túl tud vezérelni egy mikrofon bemenetet. Az egyetlen eszközöm, aminek ismerem a specifikációját (Rode Wireless Go2) kimutatta, hogy a bemenet valóban RMS jelre van specifikálva.
-20 dBV elvileg, ami 100 mV RMS és 282 mV p-p. Ezt precízen hozza is az eszköz. A jelszintet egy usb szkóppal ellenőriztem; hangkártya szkóppal meg néztem mikor kezd el vágni, illetve hallgatóztam.
Lényegében nem kell bonyolítani elvileg a szintillesztést line-mic között, amit ki tudtam deríteni az azt mutatja, hogy a vonalszintű kimenetet RMS-ben adják meg és talán a mikrofon bemenetek is RMS-ben vannak megadva (abból az egy mintából leszűrve, amim van).Egy hangász még felelhetne arra a kérdésre, hogy vonalkimeneten mikor hangot kevernek akkor ott is tartják a -12 dBFS-t mint ideális jelszint, vagy mit küldenek ki? Érdekelne bele kell-e számolnom egy extra 12 dB csillapítást, hogy jól érezze magát a hangrögzítő vagy nincs rá szükség, mert a hangász úgyse 0 dBFS-t küld ki?
Gyári kanócból találtam kétfélét is, szóval ez kérdéses még.
Ez a -35 dB-s kábel +4dBu RMS-ből csinál cirka -22 mV-ot, ami durván -12-15 dBFS közti tartományba esik, ami éppen ideális mondjuk a Go2-höz.
Viszont ha a hangász is tartja kb a -12 dBFS-t a keverőpulton, akkor megtenné egy kisebb csillapítás is, mondjuk egy ilyen -25 dB-vel.
Hol találok egy DJ-t a fórumon?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Dr. Szilikát #79075 üzenetére
Köszönöm a segítséget neked is!
Akkor úgy néz ki ez a sztenderd, ami jó.
Jah, magyar zsargont nagyon keveset használtam, többnyire csak angolul képzem magam. Ez ilyenkor mindig megmutatkozik.#79076Teasüti
+4dBu RMS-ből csinál cirka -22 mV-ot...
Természetesen pozitív az előjel, csak már belekavarodok a sok mértékegységbe.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Milyen audiominőségű ellenállást vegyek L-Pad csillapításhoz?
A terv, hogy magam építem meg a kábelt. Vagyis veszek egy készre szereltet és szétbarmolom.
TRS jack mindkét végén, földelt jel fog menni rajta. Kondit szerintem kihagyom belőle, elvileg a line-out az DC leválasztott kéne legyen minden eszközön, ugye? Ezek a kábelek jellemzően árnyékoltak vagy hogy van megoldva a földelés? Ha vhol kettévágom, akkor utána milyen teendőm van az RF védelem visszaállításához?
Köszönöm![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Teasüti #79079 üzenetére
Tárgytalan. Találtam egy ilyet, és annyiért adják amennyiért egy szerencsétlen csillapító kábelt tudnék venni. Reményeim szerint ezt már csak adapterezni kell és megoldja a line->mic konverziót mindenféle felállásban. Örülök most, két napja küzdök a témával.
Megjön azért rámérek mekkorát is tud csillapítani - esetleg tökig lenémítani akár -, meg benézek a burkolat alá, hogy ez az-e amire gondolok.
Amúgy a szimmetrikus és földelt konverzióhoz nem vmi aktív áramkört szoktak használni? Passzívan is megoldható?
Aryes
Ennyit arról, hogy nem akarok két eszközt.
Úgy néz ki olcsón nem megoldható a dolog csak hangrögzítővel.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Gondolom a készre szerelt forgalomban lévő kábelek mindkét végükön be vannak kötve, nem? Föld is és az árnyékolás is külön-külön vagy egyben. Ez azt jelenti, hogy ideális esetben magadnak kéne gyártani kábelt? Ilyen kapcsolható földelésű tesztkábelt még sose láttam.
Engem mondjuk nem érint szerintem, mert a hangrögzítőnek nem kell hálózati áram. De gondolom ettől még ha a linkelt hangváltó is helyesen van földelve, akkor mindkét irányban megszakítás nélkül közösítve lesz a föld a lebegő hangrögzítőtől a keverőpultig.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Kihangosított rendezvényen a beszédeket főleg. Ehhez egy mikrofonos hangrögzítőt néztem (Zoom H1n). Másik végén keverőpult, stb. Vehettem volna hasonló költségvetéssel dedikált rögzítőt is (Tascam 60DII), de kell a sztereó mikrofon is. Ezeken meg általában csak mikrofon bemenet van. Ami már tud rendes vonalszintet is az meg mocskos drága.
-
Teasüti
nagyúr
Mindent is mindenre.
A hangváltón szimmetrikus XLR és aszimmetrikus RCA bemenetek vannak. Vettem kábeleket kb mindenhez, ami megtalálható egy PA hangrendszerben: 1/8 stereo aszimmetrikus TRS jack - L/R RCA (hozzá egy 1/4-1/8 TRS adapter), XLR-XLR, RCA-RCA. Egyedül szimmetrikus TRS jack-XLR kábellel nem készülök, mert szerintem annak kicsi a valószínűsége, hogy az előbbi három közül ne lenne vmi elérhető és a szimmetrikus jack kevésbé jellemző, mint az aszimmetrikus. Legalábbis AUX/Monitor/Record/Phone kimenetre, amire én fogok csatlakozni a hangrögzítővel. Ha tehetem, akkor aszimmetrikus kimenetet kérek, az a legegyszerűbb. XLR kábelt is csak azért vettem, ha esetleg aktív hangszóróra kéne csatlakozni. Olyat kétlem, hogy kapnék a keverőpultról, általában egyetlen olyan kimenet van csak, arról megy az egész cirkusz.
Szóval az említett kábelek egytől-egyig földeltek mindkét végükről, de mivel nem lesz hálózathoz csatlakoztatva a rögzítő, ezért gondolom ilyesmivel nem kell foglalkoznom, ugye? -
Teasüti
nagyúr
válasz
Dr. Szilikát #79081 üzenetére
Lehet belenyúltam a szarba. Ebben nincs trafó.
Ránézésre a bemeneten az egyik eret simán földre húzza. Kimenetet nem tudom hogy oldja meg, de ez tuti nem csinál aszimmetrikusból szimmetrikus jelet...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Teasüti #79100 üzenetére
Mondjuk nem panaszkodom, ahogy nézem egy csupasz balun trafó többe kerül, mint ez az eszköz így egyben. Adapternek elmegy, inkább a hangerőszabályzás a fontos.
Ha meg rendes szimmetrikus eszköz kell, akkor meg inkább veszek egy megfelelő dedikált vonalszintű hangrögzítőt idővel, amin nem kell semmit átalakítani.
Viszont kérdéses egyáltalán használható-e az XLR bemenet ezen? A kimenet meg csak dísznek van, ha jól gondolom (mit kapcsol a hideg oldalra egyáltalán, passz). Szimmetrikus->aszimmetrikus adapternél a hideg oldalt ideálisan be se kéne kötni elvileg, nem? Mintha vhol azt olvastam volna, hogy földre húzva okozhat kárt a forrás eszközben. -
Teasüti
nagyúr
válasz
tordaitibi #79103 üzenetére
Köszi neked!
Nem találtam erre a konkrét felhasználásra dedikált eszközt, így jobb kérdezni mielőtt vmi balul sül el. Tekintve, hogy semmit nem tudok a mixerek lelki világáról és egyéb hangtechnikáról.A tökéletes eszköz ami nekem kéne az a fenti potis "passive preamp" és ennek az összegyúrása lenne. Vagy legalább ki-/bekapcsolható csillapító fokozatok (-20, -30, -40, stb). Ilyen eszköz legjobb tudomásom szerint nem létezik, hacsak nem gyártok egyet magamnak (nem
).
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Blackmate #79105 üzenetére
Néztem az elején, ez az én felhasználásomra sajnos haszontalan.
Szimmetrikus kimenettel nem tudok mit kezdeni sajnos. A feladatom: mindenféle vonalszintű bemenetet - XLR, Jack, RCA, szimmetrikus és aszimmetrikus, +4 dBu és -10 dBV - átalakítani aszimmetrikus mikrofonszintre (TRS jack előnyben és durván 22 mV RMS szintről beszélünk, akár -50 dB csillapítással a "legforróbb" mixerekről is). Ezzel gyakorlatilag bármilyen PA környezetben tudnék hangot vételezni bármilyen konzumer eszközzel rajta egy közönséges 1/8 jack mikrofon bemenettel (minden piacon lévő kamera, diktafon, mikrofon adó-vevő, stb). Erre a konkrét felhasználásra nem találtam létező, kereskedelmi forgalomban lévő eszközt.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
BT nincs benne? Egy olcsó BT vevővel meg lehet hajtani egy fülest. Bár nem tudom mennyire szokványos a BT hang tévéken. Lehet csak periféria protokollokat tudnak, passz.
Bármilyen digitális kimenethez szükséged lenne egy DAC-ra legalább, ami nem olcsó dolog.
Esetleg egy régi házimozi erősítő olcsón. 10-20k-ért mentek a 10-20 éves 5.1-esek a használt piacon már régebben is. Optika szokott lenni rajtuk. HDMI-s erősítő az viszont relatíve új technika, olyat nem hiszem hogy találsz vas árban.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Class II eszközöket amúgy miért nem földelnek? Értem én, h kettős szigetelésű érintésvédelem, de miért tilos földelni?
-
Teasüti
nagyúr
Üdv!
Át lehet alakítani egy UPS-t napelemes töltésre kiegészítve a hálózati üzemmódot? Egy APC SMT1000 lenne az áldozat. Az ötlet pedig, hogy külső töltőt tenni az akkukra, ami meg menne a napelemekre. Esetleg használni az UPS inverterét külső akku pakkal? Mondjuk párhuzamosan kötni több másik akkuval is a 12 V-os oldalt?
Próbált már vki ilyesmit? -
Teasüti
nagyúr
válasz
tordaitibi #80406 üzenetére
Ezt lehet illeszteni vhogy az UPS normál működéséhez? Persze akár kihúzható a konnektorból és átvált akkura, de hidegen is indítható. Az ötlet lényege, hogy megfordítani a működését: menjen akkuról amíg lehet, majd váltson hálózati áramra. A töltésvezérlőt csak párhuzamosan kötni az Ups 12 V-os oldalával, vagy hogy lehetne ezt kivitelezni? Feltéve, hogy kiépített rendszerre kell gondolni, nem gettó módon lekötni, rákötni mindent ciklusonként.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
tordaitibi #80412 üzenetére
Természetesen hekkelést kérdezem, hisz gyárilag nyilván nem erre a funkcióra készült.
Csak azon filóztunk, h van benne ugye egy 1 KW-os inverter, ami nem egy olcsó dolog tudtommal. Nem-e lehetne befogni egy DIY napelemes rendszerbe vhogy? De automatizálva, kézi beavatkozás nélkül.
Ez lehetséges-e vagy jobb elengedni a dolgot?
Új hozzászólás Aktív témák
- Synology NAS
- Parfüm topik
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- XGS24 - Befutott a Dragon Age: Veilguard új előzetese
- Notebook hűtőpad
- Politika
- Óvodások homokozója
- Empire of the Ants - Az év végétől építhetünk saját hangyabirodalmat
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen