-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
Nem tudom mennyire tartozik ide a téma, de sajnos semmi infó nincsen e téren:
Vettem kerékőrt, de hosszabb mint a gyári csavar... a gyári csavar menetes része 22mm hosszú, a kerékőré 25mm, de meg tudtam húzni, a kerék felfeszült a helyére rendesen.
Lehet ebből bármi probléma? Vagy észre fogom venni ha az 5 csavar helyett csak 4 tartja rendesen? Esetleg beleérhet vmibe?[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz molnarpeter #39897 üzenetére
Meg sem mozditottam a kocsit, úgyhogy nem tudom, de majd figyelek ha elindulok vele. Úgy gondoltam h azt a 3mm csak elfer ott... 4 tarcsafek van az autón, elől hűtött, hátul sima, szóval azt sem tudom meddig ér a csavar...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Ezeken a téliken van 4-5mm között a profilmélység...
Amúgyis drága, a használtgumikról a véleményemet meg párszor már kifejtettem...
Plusz félve kérdezem meg, hogy szerinted mennyire vigyázott rá az, akik nyakig sárosan tette el az előző szezon után!?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
[link] Esetleg?
Plusz ha valamiért én pénzt kérek/minimum egy tábla csokit, akkor legalább egy nedvesszivaccsal áttörlöm, hacsak nem látszik úgy vmi rajta, ami miatt otthagynák a vevők...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz focvis #39906 üzenetére
Úgy érzem a kapcsolatod az eladóval mélyebben gyökeredzik...
Eleve nem vennék/rendelnék olyan helyről gumit, ahol nincsen reklamáció és legalább 1 év gari...
A Barumhoz volt Continental defektgarim, mert rádumáltak, amikor elpukkant egy idegen tárgy miatt egy telefonomba került és küldték az újat. Nem akarok reklámozni, úgyhogy nem írom le melyik cég volt... ki fogod találni."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
A 16"-os gumi olcsóbb, a ballonossag miatt kevésbé sérülékeny lesz a felni ahogyan a többiek is írták.
Én még annyit hozzatennek hogy a nyárihoz képest érdemes keskenyebb gumit választani telire, mert így nő a talajnyomasa a kocsinak és csökken az aquaplanninget valószínűsége, ráadásul hóban is jobb...
A másik dolog az utak, télen kevésbé vackolnak a karbantartással, így több a kátyú, ami miatt a futómű is a ballonosabb gumira szavazna...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #39923 üzenetére
Igazából csak józan logikával ha végiggondolod, akkor a keskenyebb gumi azonos autón azt jelenti hogy kisebb felületen nyomja az utat, tehát jobban kiszorítja maga alól a vizet, ami persze mintafüggő, ezt aláírom. Jeges úton meg a téligumit is a hajadra kenheted, én inkább sónedveset mondanék, azon a virslit hamarabb eltekené az 1,9TDI, az biztos.
Bár hiánypótlólag én szivesen csinálnék egy olyan gumitesztet is, hogy egy adott autóra különböző felniken különböző méretekben ugyanazt a gumit feltenni és úgy megnézni melyik mit tud... persze ehhez kb egy bugy-t kellene építeni...
De azért kíváncsi lennék, rá hogy mondjuk egy 195/65R15-ön is úgy muzsikál e egy CC vagy egy Quadraxer mint ugyanazon autón 225/45R18-ban... Jó móka lenne szerintem és hozna néhány meglepetést is...@F_Zolee: "Persze amilyen tél van mostanság..." BP-en egész évben Karácsony van...
Amúgy meg is lepődtem hogy ezen a télen havat kellett takarítanom a kocsikról, el is késtem a melóból reggel..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz F_Zolee #39925 üzenetére
Én télen-nyáron busszal járok dolgozni, van cégesautóm is (az i30), de az a melóhelyemen van a mélygarázsban. BP-en a reggeli/délutáni csúcsban őrület közlekedni, arról nem is beszélve, hogy a 2019-es Vitarát nem szivesen tenném ki az "utcaiharcnak", az i30 céglízng, ha törik, akkor az önrészt nekem kell állnom. (akkor is ha bebambul a "majom" mögöttem, vagy csak lefagyott valahol az út, én meg kómás vagyok és árokba csúszok miatta)
De így sem tudok elmenni BP-en 50ezret úgy, hogy legalább egyk****gfutár a tükrömet ne vigye el, vagy valaki be ne csókoljon hátulról, belémtolasson stb. (ezek mind megtörténtek), úgyhogy inkább BKVzok ha csak tehetem...
Többek között ezért sem szeretem, amikor valaki azt mondja nekem h ő 20 éve vezet de balesetet még egyet sem okozott... én is vezetek 20 éve, de nem vagyok álszent h azt állítsam sosem húztam még meg az autóimat vagy egyszer sem számoltam még el a féktávot esőben..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Nekem 20% vagy 100k az önrészem, és azt instant vonják a fizumból, mivel céglízing, így még azt sem tehetem h "így találtam főnök a parkolóban reggel", mert hivatalból feljelentést tesz a lízingcég és nyomozást indítatnak...
Ráadásul csak márkaszervízben lehet javítattni, na az ő ceruzájuk meg főleg casco-ra cefet vastagon fog...
Egyszer parkolt a kocsi a belvárosban, egy biciklist felkent az oldalára egy autóstársunk (persze csak a biciklis várt meg...), potom 200-ért kijavították a 4 elemen végigfutó karcolást...
Úgyhogy nem rizikózok, ha meg a dugóban az új autómat töri meg vmelyik önjelölt fittipaldi, akkor még vér is fog folyni..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #39929 üzenetére
Nem hiszem h nagyon sokat dobna rajta valóban a 195 és 205 közötti difi, bár ez úgy vélem ennél összetettebb kérdés, mert ugye a 205 eléggé gyakori méret és van egy olyan sanda gyanúm hogy a minták tervezésénél ezekre optimalizálnak... (mármint a népszerű méretekre)
De tényleg jó lenne ha valaki tesztelné végre egy adott típus teljes méretpalettáját.
De a legjobb az lenne ha az összes gumit amit itthon kapni lehet minden méretben letesztelnének egy referencia autón, mert akkor fel lehetne állítani akár méretenként sorrendet is...@iceQ!: Az még baráti hozzáállás, azért ha nekem letiltanak 100k-t a fizumból, akkor dönthetek h vagy nem fizetek törlesztőket, vagy nem eszünk.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Nem, mert a lízingcég a havi lízing díjat, az éves KGFB és casco díjat is a céges névreszóló AMEX kártyámra terheli, ha bármilyen kiadás van vele, amit nem a lízingcég áll (defektjavítás pl) azt azonnal arra terhelik és minden számla nekik megy, különben nem fizetnek egy petákot sem. A munkáltatóm a két biztosítás éves díját január 1-én ráutalja, és minden hónapban a lízing díjat, de azon kívül semmit sem egyenlítenek ki, mivel az én nevemen van a kártya, így az AMEX rajtam veri le a kamatokat meg a fennálló tartozást.
Azért van így csinálva, hogy ne lehessen trükközni (pl. csomiban beviszem a saját autóm defektes kerekét és megcsináltatom mintha a céges kocsié lenne), sajna voltak akik bepróbálkoztak, így megalapozott a bizalmatlanság.Az önrész meg a SuperB-k és Octavia-k miatt annyi... és ugye volt már aki a Ducato-t is fejtetőre tette... értelemszerűleg a főnökségnek nem tetszett, így megrendszabályozta a dolgozókat. Ha a kollégám elkéri az i30-at, mert az övé szervízben van és összetöri, akkor is tőlem vonják az önrészt én meg verjem le a kollégán ahogyan akarom...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #39934 üzenetére
Irónia volt, nem helyesírási hiba.
Csak a nagykutyáknak van, h tudják-lássák-hallják hogy ők már nem csak ugatnak, harapnak is.
Mi csak SuperB**iknak szoktuk őket hívni a hátuk mögött... ide ne tévedjenek elolvasni, mert kikapunk."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kisza25 #39936 üzenetére
Szerintem már nem lesz sokáig az az ugrás 16"-ról 17"-ra az árakban, mivel egyre több autót szerelnek gyárilag 17"-os könnyűfém keréktárcsával...
De hogy ez 2-3 vagy 5-6 év... de én már nagyon várom, mert horror hogy egy prémium gumi 215/55R17 méretben 45k/db-ról indul plusz ugye az újabban kötelező TPMS szelep, amit illik a garnitúrával együtt cserélni...
Beszéltünk mi már erről!? Valahonnan dereng...@tboldi:
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
Nem feltétlenül kell szétszedni, hallottam nem rég egy technikáról, annyi a trükk h ugyanolyan szelepet kell venni és az egész process előtt össze kell jelölni krétával 3 helyen a gumit a felnivel.
Le kell engedni a kereket és a szelepnél félre húzni a gumit..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
[link] ők jók, mivel nem írtad merre laksz, így a szállítást meg kell nézned, de ennyiért van nálunk barum quartaris5 is... 1 db-ot is ingyen hozták nekem, plusz a Barumra van defekt gari nem drágán, hátha a faterod még "alkot"...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Dluinet #39965 üzenetére
Igazából én nem a csendet emelném ki, inkább azt hogy a Conti érezhetően "rontja" a harmadvonal minőségét, mintha a zászlóshajót és a másodvonalat szeretné előtérbe hozni a vásárlók előtt...
A Nexxen jobb ár/érték arányban, mint a Barum, noha az is modern gépeken készül a misi harmadvonalával ellentétben...Magánvélemény, de nem tudom magamban tartani: Akinek gumiválasztáskor a zaj meg a fogyasztás a fő szempont, az járjon inkább busszal...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #39969 üzenetére
A zaj részére általában magasról teszek, mivel a motorhang meg a szélzaj bőven elnyomja, arról nem is beszélve hogy én néma csendben nem szoktam autózni, vagy a deezer szól vagy a gyerek meséje megy vagy telefonálok... (Külföldön meg rádiót érdemes hallgatni, mert pl. germániában egészen normális rádió adók vannak, és ha valahol baleset van akkor azonnal bemondják, nem úgy mint itthon hogy 20 perce kuplungtesztelek az M1-M7 bevezetőn, mire bemondják hogy ja, amúgy 15km-el előttem összekoccantak...és nincsen semmi csak mindenki azt nézi hogyan törtek össze az autók... kint meg adnak érte a "kékek" egy 50€-s csekket...)
Fogyasztást meg aszem már leírtam, a GY Eagle F1-el az EnergySaver-hez képest még fedkomp szerint is csak 1 decivel evett többet a corolla, az i30 meg meg sem érezte a difit a KinergyEco után... mondjuk az dízel... nagyobb a zaj, ezt aláírom, de abszolúte nem zavaró.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz zsolti1 #39972 üzenetére
Lehet kérni, de feláras, ragasztott súlynak hívják, ha szólsz h neked ragasztott súllyal csinálják, akkor megcsinálják azzal, csak annyiba fog kerülni mintha alufelnire tették volna.
Lehet a könnyűfémkeréktárcsát is "ütött" súllyal kérni, csak akkor megsérül a pereme... (láttam már rá példát...)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Egyszer nekem is volt ilyen, használt nyárigumit vettem 2db-ot, de ha agyonvertek sem emlékszem már hogy milyet, azzal nekem is zúgott, olyan 40 körül kezdte és nőtt a hangerő minél gyorsabban mentem...
A gumis leszedte és kidobtuk a kukába, mert szerinte szálszakadásos volt, azért lehetett...Nem tudom megmondani mi a difi, mert nem vagyok az a "füllelgetős" fajta, dacia-s módszerekkel szoktam javítani az ilyen hibákat...
De akkor se ez legyen a főszempont, meg hogy keveset egyen vele a kocsi... ha gumit kell venni akkor inkább azt mondom h elsősorban minden körülmények között tapadjon, a fogyi meg a zaj csak másodlagos. Persze aki megy évi 30k km-t, az gondolom másképpen látja...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Én is kaptam annó a csípős megjegyzéseket hogy hangos a téligumim a Vitarán...
Téli: [link] 69dB
Nyári: [link] 71dB
Bezzeg a nyárival ugyanazok az emberek nem szóltak semmit... hmmmm, biztosan csak az én fülleim vacakok már így lassan 40 évesen.Mivel SUV (noha a legkisebb a SUV-ok között), ennek ellenére a légellenállása viszonylag nagy a korábbi E11 facelift Corolla sedan-hoz képest... engem mégsem zavar.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz molnarpeter #39981 üzenetére
Feltéve hogy ő is a "dísztárcsás bandába" tartozik...
Vannak akik egyenesen szentségtörésnek tartják.
Ez volt az első téli szezon, amikor én is váltottam próbaképpen, pár év múlva kiderül kinek volt igaza...
Igen, sajnos a ragasztott súly le tud válni, de ezt alufelninél is tudja, bár velem még sosem fordult elő, de van ismerősöm, aki elhagyta róla...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz forceberg #39983 üzenetére
Nem volt probléma belőle, visszavittük, újra kicentrírozta.
Csak eléggé morcosan hívott a barátom, hogy a nővére vadiúj autójának könnyűfém felnije elhagyta a súlyt... (az a felni még sosem volt előtte a kocsin)
Számlával visszavittük, mondta a fickó h van ilyen, "gyártási szórás", szalagban rendelik több ezer darabot és néha egyik-másik ilyen, nem fogja meg a ragasztó...
Persze ingyen csinálta soron kívül, mondjuk ezen az is segíthetett h morcosan vittük vissza és négyen."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz molnarpeter #39986 üzenetére
Szerintem mindhárom ötlet járható, az is ha ráfest a súlyokra (ez a macerásabb), de ha talál egy értelmesebb gumist, akinek vannak színes súlyai/felfogja h nem kellene a frissen festett felnit összebarmolni.
Az ütött súlyok a dísztárcsa miatt is tudnak mecarásak lenni, mivel pont oda vannak felütve, ahol a legtöbb OEM dísztárcsa pereme "feltámaszkodik".
Ha teljesen "clearview"-ra gyúr, akkor ragasztott súlyok, amit ugye könnyebb elhagyni, mint az ütöttet."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kisza25 #39990 üzenetére
Akkor lehet mégsem lesz olyan rossz vétel?1. Az a fővárosban is divatos, csak egyirányúban, műanyag motorral/bébimobillal/pótkerekes cangával úgy hogy mindkét oldalon parkolnak, menekülnöd sincsen hova... (és értelemszerűleg ő nem fog betétlapot adni )
2. Én nem akarom az indulatokat szítani, de az ilyen embernek a jogsiját is elvenném ott helyszínen... és soha többet nem kapja vissza... kb a 2000-es évek óta van minden autóban (akár utólag belekendácsolt) pótféklámpa, ha belenézek a középső tükörbe és rálépek a fékre, akkor látom a fényét... (igen még nappal is!) nem hiszem el hogy nem tűnt fel neki...
Mondjuk furcsálom hogy sok autó egy kifogyott ablakmosótól otthagy az út szélén, de egy 5-ös golf tesz rá magasról h egyik féklámpád sem működik....!?[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz pepe091 #39992 üzenetére
OK.... nem érdekelte...
Az ilyen mi a francért vezet autót!? Nem kötelező ám mindenkinek...
Nem érdekli, nem veszi észre, nincsen hozzá érzéke, nem is érdekli a komplett autózás témakör, akkor miért kínlódott és költött annyit jogsiszerzésre??? Hátha kinyír 1-2 embert útközben vagy összetöri (közvetlenül vagy közvetetten) pár ember szeretett autóját!?Egyszer egy ilyen figura logikáját ha sikerülne kibogoznom... tudom, 42.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kisza25 #39994 üzenetére
Az ilyet este szeretem kisebb párezer lelkes településeken, ahol a közvilágítás is olyan gyér, hogy csak az önkormányzat villanyszámláját gyarapítja...
Aztán csodálkoznak ha kiordítok hogy "legalább a balszélső gyújtana rá...", és fel vannak háborodva amikor a román kamionos áthúz rajtuk 40tonnát...Legutóbb egy bácsinak szóltam, hogyha már be van b***va, akkor egy viharlámpát akasszon a szerszámra miközben a kígyót kergeti a felezőn...
Amúgy ennél az extrémebb sport, az a Rákóczi úton a buszsávban robogózó pizzafutár/hajtáspajtás fixi-vel... csodálom hogy még élnek...
A golfoshoz: Az ilyen autósokat olyan szivesen felültetném pár évre motorra, hogy érezzék milyen király amikor sehallselátdömötör kirakja eléd az ajtót vagy kifordul eléd...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Nem akarlak dícsérni face-to-face, de a T001 minőségi előrelépés a linglong-hoz képest. Mindenkinek (aki ilyen olcsó kategóriás gumit vesz folyton) azt szoktam mondani, hogy tessék egyszer legalább pénzt áldozni rá és kipróbálni egy prémium gumit ugyanazon az autón... meg fog változni a felhasználói élmény... Igen, duplaannyiba kerül egy T001, de ha nem ezen múlik h eszik e jövő hónapban, akkor érdemes egy próbát tenni, csalódni biztosan nem fog...
@bul07: A mintája jó, ha az autó meg nem mai darab, akkor szerintem a gumi zaja bele fog olvadni a többi zaj közé.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz raziel01 #40008 üzenetére
Ne haragudjatok, de ettől már az én vérnyomásom is emelkedik...
"Azzal van baj, hogy a 15-20 éves autókra sokan nem tudnak költeni. Van ami sok helyen rohad, költeni kéne a futóműre. Hajtják amíg meg nem áll."
Parancsolsz? Az ilyen ember nem engedheti meg magának hogy autózzon, és pont miattuk tart ott a magyar használtautópiac, ahol...
Az inkább a probléma, hogy amikor a harmadik-negyedik tulajhoz kerül a szekér, akkora van már rajta bőven munka, mert amit az első két-három tulaj cseszett rákölteni, azt neki kell kifizetnie kamatostól... de arra már nem futja. Ha van 2,5 milliód egy A6-ra, akkor legyen még plusz egy milla a zsebedben, különben te is mehetsz fröcsögni a népítéletre, meg a nepperűzőre, mert csak egy garnitúra normális gumi 500k a gyári 18-as görgőkre...
És általában nem az a baj ezekkel h nem megy a klíma vagy egy-két elektromos ablak, hanem h orrán-száján köpi mondjuk az olajat, mert elment vele a két előző német/osztrák tulaj a Holdra, még hazafelé a tréleren megtekerik neked, amikor a határt átlépi már fele annyi se lesz benne mint amikor elindult... különben a kutya nem venné meg...Németekhez: Egy frászt, nem tudom hogy hány németet ismersz (személyesen), akik napi szinten autóval járnak munkába... náluk sincsen kolbászból a kerítés, ők azért járnak új autóval, mert nem óhajt szervízbe járni, csak évente egyszer, annak az autónak menni kell, nincsen olyan hogy nem indul, meg kicsit búg/zörög benne vmi. Szerinted érdekli a németet hogy hány fokon van a víz vagy az olaj? Tesz rá magasról, nyomja amíg le nem jár a gari, utána megy még 2-3 évet vele, aztán az első nagyobb szervíz előtt eladja, mert kint olyan árakon dolgoznak a szerelők, mint itthon egyes "építési vállalkozók"... Te meg megveszed itthon hogy a német (ahol még mindig kolbászból van a kerítés is), biztosan nem sajnálta tőle a drága olajat meg a jobbik gumit...aha, el kellene felejtni a pérmium autókat évi 5-8ezres futással, mert ha valaki olyat vesz akkor nem csak hétvégente a billé-ig gurul el vele... nekik nem para ha napi 200km-t kell vezetnie a munkahelyére, az neki másfél óra, mert az utolsó zsákfaluba is autópálya vezet...
Úgyhogy azért vannak olyan állapotban a használtak itthon, mert (elnézést kérek a szóhasználatért) B***NAK RÁ KÖLTENI! Egy autóra költeni KELL, különben csak pusztítod és ez a kör egyszer bezárul, mert már most is kerülnek elő olyan autók amik át sem mehettek volna műszakin és javítani őket GTK...az ilyen autó nem az utakravaló, hanem bontóba, szerinted a brittek miért viszik 10-15 évesen bontóba az autókat!?Bocsánat...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Homasitaban még mindig van raktáron hasonló kit...
@iceQ!: mi mondtuk h a linglong nem top10-es...
@sfefe: Bocsánat nem tahóskodásból nem reagáltam, csak nem akarom telenyomni OFF-al a topicot. A béjemvés, az audista, a taxis, a vállalkozó, meg a kopaszkigyurt kan tesó mind külön állatfajta, nepperkedtem egy időben, úgyhogy bizton állíthatom h a ma az utakon futó autók 75-80% ami 6-10 évnél öregebb, nem helyreállítható gazdaságosan, a fenntartásáról meg annyit h prémium vashoz prémium fizu is kell, különben anyagi romlás. Tisztelt az olyan kivételnek ami nem nagyon van..
És még annyit h az autó tulajok legalább 98%-a olyan autóban ül, amit nem engedhet meg h fenntartson...És tudom h most piszokul utál mindenki, de inkább nézzetek picit magatokban, mielőtt megköveztek.
Ha valaki magára ismert, az a véletlen műve...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz OPiiPO #40021 üzenetére
Ha ezt az ökölszabályt követem, akkor vegyek egy A6-ost 3gurigaért h infarktust kapják ha gumizni kell?
Ezt amúgy a Kroneraff Pista kezdte mondogatni, de nem értek vele egyet, ha problémamenteset akarsz akkor szalonbol újat, azzal az első 5-6 évben nagy baj nem lesz, ennek persze minden hozadekaval.@iceQ!: ezért írtam h nézzetek magatokba mielőtt megkoveztek..
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kisza25 #40047 üzenetére
Chip és chip között van difi, meg van eco chip is, de ez vmi "okosito" doboz lehetett... (bocs Qru, befejeztem)
Nem értem igazán a kérdést, miért kellene lassabban menni vele? Inkább ésszel kell menni ért ugye más a minta 4-bol egy kereken...
@tboldi: mások a nyomás értékek, úgy, ez nem volvo/alfa motor...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz raziel01 #40059 üzenetére
"Arra meg majd nézek ősszel valami téli gumit. Valszeg újonnan, mert a kikeményedett több éves használt gumiknak semmi értelme." +1, ment a virtuális like.
Használt gumi olyan mint a használt koton, funkcióját ellátja, de nagyban romlik a felhasználói élmény.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Mortein #40061 üzenetére
kisza25 tanácsa megszívlelendő mindenképpen, gondolom nem a pályán dönget vele 200-al az esőben, szóval egy középmezőnyös 4évszakos bőven elég rá.
Azért van 6 felnije, mert egy kétgarnitúrás autóhoz minimum 9 de inkább 10 felni kell! (4+1pót/szezon), valszeg az előző tulaj a téligumit behúzta a pótkerekekre meg tett magasról...
4évszakosban viszont érdemes egy vredit nézni rá, vagy egy nexxen-t, de ha a pótkeréken lévő gumi is cserés, akkor figyelj rá h ne rotation márkájú legyen.P.S: Dícséretes h ennyire vigyázol az asszonyra!
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Mortein #40067 üzenetére
Nah, így már tisztább a kép, akkor az én javaslatom:
4db 4 évszakos, mondjuk [link] , kisétálni és megnézni van e teljesértékű pótkerék a kocsiban, ha nincsen akkor az egyik felnit (a szebbet) megtartani a maradék 2-ből, ha van akkor azt megnézni mennyire csereérett. Arra is keresni vmi olcsó 4évszakost ami nem kötött forgásirányú, így lesz egy vattaúj teljesértékű pótkereke, amin eljárhat hetekig ha nincsen idő/pénz/kedv elvinni a defekteset a gumishoz. (gondolom nem rallizik a gyerekekkel )
Ami megmaradt azokat meg dobálni fel jófogás/vatera/racingbazár stb. helyekre, tuti elviszik mint a cukrot és 6-7 évre le van a gondja gumi ügyileg, neked nem kell izmoskodni otthon a szezonális átszereléssel vagy gumishoz rohangálni, csak akkor ha defekt van.
Nem utolsósorban pedig biztonságban lesz az egész családod, mert egy ilyen kléber azt a szintet tuti hozza amit a rikken/sebring/nordexx/infinity/sailun stb., viszont a szerelgetések ára a zsebetekben marad, így abból a pénzből vehettek a gyerkőcöknek fagyit/játékot/vidámpark belépőt/vagyamitakartok.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Ahogyan tapasztalom általában nem a családos anyukák gyerkőccel és puntoval szoktak azok a tipikusan "fektelenul" stílusban közlekedok lenni, bár vannak kivételek...
Ugye az sem derült ki mi a téli szett, szóval ha az is vmi alsópolcos akkor a kleber vagy a vredi még lehet jégen jobb is...
Ha most azt nézzük akkor a baj mindig megtortenik, de nem lehet így élni h szöges gumit veszek mert mi van ha nem veszi észre a jeget a hó alatt... Nem utolsó sorban pedig jégen a téli is halott, szóval kB olyankor tök 8 mi van rajta... Tapasztalat.
Leirta h főleg város, oda közlekedésre kB bármelyik jó, az a sofőr aki tul becsüli a vas képességeit egy prémium telivel is az árokban végzi, csak idő kérdése... A fizikát nem lehet +bni."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Ahogyan elnezem ma vizsgázni fog az ecocontact5 a Vitaran esőben, mert megyünk 3ra szafari parkba... Rettegjetek az M3on...
@Kornel: engedd el, sosem fogja belatni h miért járna jobban ha 3-4 évente tenné fel egy új frissebb mintás garnitúra 4 évszakost... Ha meggebedsz sem fogja elismerni az igazadat...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
[link] csak mondom...
Kevés a teszt róla sajnos, és a Barum az utóbbi időben leszakadóban van...
Esetleg árban hasonló a Semperit Speed-Life3 ami szintén Conti, a haverom nem panaszkodik rá, pedig kétszer megjárta már vele Hollandiát..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Az hogy van 3HM helyett már 5HM is, amúgy Polaris5 eléggé ajánlott, de a WinterResponse szerintem van a méretedben, ami szintén eléggé jó. De megkövetem magamat, a W452 sem rossz állítólag. (bár az Hankook, szóval én tuti nem venném meg )
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Valószínűleg rosszul tárolták őket... (íme egy újabb példa miért ne vegyél használtgumit )
Én pl. lemosom és gumiápolózom az oldalfalakat minden cserekor.
Ami lejön a kocsiról azt kikavicsozom egy facsavar vagy vmi hegyes tárgy segítségével (közben sérüléseket/idegentárgyakat is keresek), utána kap egy autósamponos melegvizes mosást, majd bő hidegvízzel öblítés, áttörlés száraz ronggyal, utána meg lefektetem és lefújom az oldalfalát gumiápoló habbal, majd ha beszívta akkor újra áttörlöm, megfordítom és a túloldalt is befújom és törlöm. Ha minden száraz akkor lemennek a pincébe a tartóra és rájuk húzom a huzatot, így pihengetnek a következő bevetésre várva.
5 évesen lassan csereérett max egy-két szezon lenne benne ha jó állapotban lennének, de ha kikeményedett, akkor sajnos kuka...
Vannak itt néhányan akik Polaris5-t használnak és elégedettek.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
[link] Aszem ez a méret kell neked, de már nem vagyok biztos benne.
Ez alá én nem adnám a helyedben.
Íme egy jó példa miért nem kell a túltárolt gumi sem.
De ugye ha az michelin, akkor 10 évig is jó, hiszen megmondták hogy csak az autón öregszik 17-szer gyorsabban, a raktárban nem öregszik egy percet sem, csak a pincében/garázsban meg az autón.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csiga8 #40219 üzenetére
[link] Mondjuk, nekem picit nagyobb méretben (185/60R14) jó tapasztalataim voltak vele...
Téligumid van rá? Esetleg 4évszakos? Ebben a méretben párezerrel többért kapsz rá Nexen 4évszakos is [link] , nem kötelező, nem ajánlgatom, csak gondolkozz el rajta, nem érné e meg jobban."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csiga8 #40221 üzenetére
Igen, ezért is írtam, hátha erre még nem gondoltál, viszont ha visszaolvasol akkor volt itt egy komolyabb "nézőpont ellentét" a témában, tehát nem mindenkinek jó a 4évszakos gumi, de gondolom ha ilyen autót veszel nem vett fel a pénz, viszont a 4évszakos kb fele időt bír mint a sima nyári/téligumi. (magyarul a 6-8 évre vetett fajlagos költsége ugyanott van)
Ilyenkor azt is érdemes nézni, h 3-4 év alatt sokat változik a piac, jönnek új fejlesztések és lehet hogy a 3-4 évente cserélt 4évszakossal frissebb/biztonságosabb mintán autózol, mint az 6-8 évente cserélt kétszettes konfigurációval.
Ami még mellette szól, hogy nem kell évente kétszer fizetni a cseréért és időpontot kérni, sorbanállni stb.
Ami ellene szól, hogy a legjobb 4évszakos sem utasítja magam mögé a Top3 téli/nyári gumikat, tehát ésszel kell vele közlekedni, ha nem minden kanyart tapadáshatáron akarsz fűzni, akkor érdemes elgondolkodni rajta.
Viszont amennyiben vennél vennél te is ilyen kelly/sailun/infinity/giti gumikat és helyette veszel egy nexen 4évszakost, sokkal biztonságosabb gumit kapsz..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csiga8 #40223 üzenetére
[link] Itt néhányan elmondták a témával kapcsolatban a véleményüket, voltak akik elsőkézből írták, voltak akik nem, de a lényeg h sok szempontból meg lett világítva a téma és ha olvasol a sorok között akkor rájössz hogy mindkét tábornak igaza is van meg nincs is.
Amúgy ha kicsit többet is hajlandó vagy "elszórni" a 4évszakos szettre, akkor [link] vagy [link] vagy [link] , az utolsó kettő igen jók, szerintem egy másodvonalas téli/nyári gumi szintet hoznak, az árkülönbség pedig elenyésző...
Ha teheted rendeled meg valahonnan és felrakatod a saját gumisoddal új szelepekkel. (azért méretet ellenőrizd, mert csak tippeltem)+1: A pótkereket is nézd meg, egyrészt hogy van e másrészt h mennyire csereérett, mert a többség akkor többen rá h gatya a pótkerék, amikor fel akarja rakni.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csiga8 #40225 üzenetére
[link] ez 2 éves történet, a többiek biztosan tudnak okosabbat mondani, mint én, mivel ők használnak Vredit is meg Nexen-t is, azóta lehet változott már a tabella is.
Csak azt tudom mondani amit szoktak ők is ajánlgatni...
(én a "kétgarnitúrás bandába" tartozom több autóval is, de ez csak én vagyok, az én szubjektív véleményem ne tévesszen meg senkit, nem vagyok expert )"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Chereiose #40255 üzenetére
Nem teljesen értelek, valami infó hiányozhat, tehát az elejétől:
Most van Nokian Weatherproof 4db 14"-os méretben (gondolom) lemezfelnin és vettél az autóhoz 15"-os alufelni szettet, ezért szeretnél új 4évszakos gumit az új felnikre?
Tapasztalatból mondom hogy manapság R14-es gumit eladni szinte lehetetlen, kb a kutyának nem kell...
Mentél vele 8k km-t ősz óta, tehát elmész évi 10-12k között, akkor ha nem veszi meg senki, anyagilag érdemes lenne lejárni a mostani R14 szettet, ha úgy érzed már nem az igazi akkor keresni a 15"-os felnikre vmit, vagy nyárit vagy 4évszakost, amelyik szimpatikusabb, de a pótkereket (már ha van) is érdemes megnézni milyen állapotban van, hátha csereérett az is...
Jófogáson ha nem megy el, pár hónap után törli a hirdetést, vagy fizethetsz hogy fennmaradjon...Vatera regisztrációnál már bankszámlaszámot követel, szóval a marketplace még jó lehet, R14-es gumi jó swiftre, yarisra, polora, puntora, c2-re, 206-ra, ezeknek a fórumain is érdemes hirdetni."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Opera böngésző
- Milyen TV-t vegyek?
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Milyen légkondit a lakásba?
- Robotporszívók
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- További aktív témák...
- Babzsákfotel
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs