-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
darvinya
titán
válasz ReFleXx #33807 üzenetére
Annyira csöpögött, hogy 12cm-es folt volt az autó alatt fél nap alatt.
Ezt szúrt szemet fék cseréjekor.
De most újabb teszt alá vetem, hogy mit produkál most 500km etap után.
Persze közben szerzek jó nívót.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz #27070592 #33809 üzenetére
Akkor a csavaron is lenne nyoma, hogy beleerőszakoták.
1.50-es menet emelkedést legyalulja 1.75-ös, plusz egyből megszakadt volna, mikor géppel.ráhúzták.
Egyértelműen a csavaron volt az olaj csepp, nem a teknőn.
Ha azon van, az holnap reggelre biztosan kiderül, ha 30-45 perc nem volt elég papíros ellenőrzés.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz #27070592 #33811 üzenetére
Öntvény teknő ekkor tényleg repedne, nem kicsit, s rövid teszt alatt kiderült volna.
Új csavar (M12x1.5x23) hosszabb, mint a régi csavar (M14x1.75x20).ReFleXx
Én is remélem.
Holnap indulás előtt ránézek mindenre.
30-45perc teszt pihi után ránéztem, s min. jelzés körül mutatta az olajat.
4.3L töltő mennyiség, 2dl plusz a olajszűrő miatt kellett.
Megtehettem volna, hogy egyből beleöntőm, de nem volt kedvem 30percet ezzel elpepecselni.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz Pyttawrx #33908 üzenetére
Én csak azért vettem meg, mert ez volt 1 nap alatt elérhető.
De meglepetés volt, milyen minőségű.Csak megjegyzés, amit egy szaki adott, mikor Escort motorral kapcsolatban mondott.
Ne akarjak tisztítani a motorban semmit, mert több kárt okozok vele mint hasznot.
Ha nem tudom milyen motor olaj van benne, akkor szűrő+olaj csere 1000km-ig, ez kimossa, utána ismét szűrő+olaj csere.
Ekkor biztosan az az olaj van benne amit ismert.
Valódi tisztítást úgy hívják, hogy motor generál.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz Pyttawrx #33913 üzenetére
Ha ízlett neki, akkor nem árt neki.
Mikor megvettem Escort-ot, akkor kapott egy vastagabb minőségi olajat, utána gyári értéküt.
Érdekes, hogy vastagabb olajjal halkabb lett a motor.
Nem sokára ismét esedékes vastagabb olajos öblítés.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz Pyttawrx #33917 üzenetére
Mindegy hogyan, a lényeg, hogy legyen feltöltve.
Dízelnél jobban fontos az üzemanyag szűrő, mert dízelben több víz van, ami több minden tönkre tesz.Nem ismerem OMV dízel maxmotion-t, de én ha tehetem kerülőm benzinben is.
Nagyon morog az autó tőle, mindegy melyik verziót választom.
Nekem Avia vált be, mind2 autónál.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
-
darvinya
titán
válasz molnarpeter #33939 üzenetére
Én meg fordítva írtam E betűt.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
-
darvinya
titán
válasz #27070592 #33956 üzenetére
Így lehet játszani a jelölésekkel, ami mind szabványos, csak ép az autónak nem ideális.
Persze a kút(lánc) így tudja csillagászati profitot kihozni.Itt jön, hogy oktán növeléssel nem jár együtt, a motor jobb futási és fogyasztási adatokkal.
Hiába a nagyobb oktán, ami valójában nagyobb kompresszió tűrést jelent.
Így a kisebb kompressziós motornál rosszabb lesz a teljesítmény, fogyasztás növekszik.
Újabb autó ECU-ja kis mértékben tudja állítani a gyújtásszöget, de az nem hoz vissza annyit, amennyit veszt.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz #27070592 #33960 üzenetére
Itt jön, hogy oktán növeléssel nem jár együtt, a motor jobb futási és fogyasztási adatokkal.
Hiába a nagyobb oktán, ami valójában nagyobb kompresszió tűrést jelent.
Így a kisebb kompressziós motornál rosszabb lesz a teljesítmény, fogyasztás növekszik.
Újabb autó ECU-ja kis mértékben tudja állítani a gyújtásszöget, de az nem hoz vissza annyit, amennyit veszt.
Alkohol származék szinte a legkisebb nyomás hatására gyullad, így az még rá segít.
Kopogásos égést gyújtásszög és kevés adalék adja.
Morgó járást pedig elégtelen égetés miatt van.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
-
darvinya
titán
Csakhogy magasabb oktánszám nem az alkoholra vonatkozik, hanem a keverékre.
Amúgy próbáld ki, kell egy üllő, egy min.1kg-os kalapács, min.90%-os alkohol, és tiszta 95-ös benzin.
Önts üllőre min.90%-os alkoholt és csapj rá kalapáccsal, utána ugyanezt tiszta 95-ös benzinnel.
Nézd meg melyik ég el maradék nélkül.Ha olyan jó lenne az alkohol, rég nem fosszilis üzemanyaggal mennének az autók.
A bioetanol E85 oktánszáma 104-105, viszont a fűtőértéke 30 százalékkal kisebb, mint a benzinnek. Etanolozni ezért csak azoknak éri meg akik tuningolnak, növelik a motor kompresszióját, és ki tudják használni a belső égésű motorokban az E85 104-105-ös oktánszámát.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
-
darvinya
titán
válasz Hieronymus #33985 üzenetére
1. Akkor mivel, fa darabbal?
Kovácsolásra kitalált eszközön fémet egyengetnek, mint melegen, mint hidegen (más néven sajtológép)
2. Folyadékok, igen összenyomhatatlanok, egy bizonyos pontig, ha nyomó és ellentámasztó erősebb.
Mikor a két prés felület között csak folyadék van, akkor ott nincs lerepülő szikra.
Hő mindenféleképpen keletkezik, különben atom elmozdulás nem jön létre.
Robbanó elegynek semmi köze a kompresszió tűrésnek, mert van egy összenyomható anyag, amit eléggé összenyomva, akkora hőt generál, hogy begyújta katalizátor anyagot.
Dízel motor pont ezt csinálja.Ólom adalék, a szelepfészek tömítésének kipárnázához kell, különben, hamar szét megy.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz Zwodkassy #34011 üzenetére
Egyszerűbb lenne EFI központi csövét leszedve a szivattyúval kinyomatni.
Tankból, csak tank leszereléssel, lehet kiszedni a benzint.
De hol és milyen benzin lett beletankolva?
Benzin szűrő mikor lett cserélve?gabor9991
Erre kíváncsi vagyok hogyan lehet kiszívni a tankból a benzint, mikor ezek lopásgátlósak?
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz gabor9991 #34019 üzenetére
Akkor ez még teljesen Escort.
Azt viszont elfelejtettem írni, hogy 1percnél tovább ne menjen egyfolytában, mert leég.
Szivattyú csak nyomás tart fent tól-ig, de nem megy egyfolytában.
Ha teli a tank sokáig tart, mire kilöki az összes benzint.Esetleg még megoldás lenne, beömlőt leszerelni és azon keresztül kiszivatni.
ReFleXx
Maga az ecu rendszer addig üzemelteti az AC pumpát, ameddig nincs meg a kivánt nyomás.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz sparta2 #34037 üzenetére
Zárt rendszeres Escort-é, így félnapi van maradvány nyomás a csövekben.
Ezt tudom, mikor AC pumpa tömítést javítottam szereledmagadnál.
Hiába vártam félórát, mikor AC pumpáról levettem az EFI csöveket, elkezdett spriccelni.
Eleinte a gravitációra gondoltam, de nem foly, hanem szó szerint spriccelt.
1mp alatt kinyomta a csőből a 2dl benzint.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz sparta2 #34044 üzenetére
150bar?
Nem inkább 15bar, mert 150bar-on prolasztott benzin már levegővel érintkezve egyből begyulladna.
EFI-nél csak a beszívó levegő cső közös, porlasztó külön van.
4.5bar nyomás fenntartásához nem kell folyamatosan mennie, mert 2-3dl jelentene minden befecskendezéskor.
Ellenben max. 0.1ml vagy kisebb benzint porlaszt.
Azért brutális fogyasztást produkálna 2dl-rel is, 2dl×900RPM=1800dl, 18L egy 900-as ciklus alatt.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz sparta2 #34047 üzenetére
Akkor gondold végig, állandó nyomáshoz nem kell folyatosan működni a pumpának, mikor 1 fecskedezéskor 1 ezred nyomás veszteség keletkezik.
Amit te állítasz, hogy mindig menjen a pumpa a nyomás fenntartása miatt, akkor annyi nyomás veszteség kell, hogy újra indítsa nyomás növekedést.
Amikor folyamatosan pumpál, akkor addig emeli a nyomást, ameddig akkor ellennyomás keletkezik, amit nem tud leküzdni.
Csakhogy, ekkor elektromos polaritás megfordul DC motor esetén.gabor9991
Akkor hogyan kell számolni, mester?
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz Csabex #34054 üzenetére
Azért ne keverjük a dízelt a benzinnel már.
Dízel 2 része van az üzemanyag adagolásának, míg benzinnek elég 1.
Dízel külön működő nagy nyomású rendszer 300-1800bar-ig dolgozik, sok összetett résszel.sparta2
Lemaradt, hogy kíváncsi lennék ezen, a új fajta motorokhoz való csövön, hogyan préselsz át 150bar-t.
gabor9991Tudom, hogy 10 a váltószám, de akkora tankkal egyik autó sem rendelkezik, mert ugye 180L 900-as ciklus alatt elfogyna.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz sparta2 #34059 üzenetére
Link 1:
A befecskendezés az elvét tekintve common rail dízel is lehetne, közvetlenül az égéstérbe történik akár 150 bar-os nyomással egy mechanikus, nagynyomású pumpa segítségével.
Link.2: angolul ugyanez
Ezek a EcoBoost izék, amik bízeles elven nyomatják tönkre magukat, downsizing jegyében, hogy minnél hamarabb vegyél új autót.Nem random kép, ezt én lőttem, még dátum is van rajta.
Ez való 2005-ös Mondeo-hoz is.gabor9991
Na…ezért nem mehet egy zárt rendszerben, állandóan az AC pumpa.
Nincs nyomás kiegyenlítés, mert minek, hogy legyen még egy dolog ami elromolhat?[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz gabor9991 #34062 üzenetére
De van, mikor leállítod az autót, ez engedi vissza lassan a cső rendszerből a benzint, semmi köze nincs üzem közbeni nyomáshoz.
Vagy olyan lesz, mint a Lada.sparta2
Azért nagy különbség van, hogy Ecoizénél tanktól a motoron lévő nagynyomásúig tartó üzemanyag ellátó körről beszélünk, vagy nagynyomású befecskendező körről beszélünk.
Itt két különböző nyomásról és rendszer körről van szó, mint a dízelnél.
Amúgy tök felesleges ilyen rendszernél a gyújtó gyertya, mert nagyon sűrített levegőbe porlasztott benzin, ugyanúgy begyullad.
Az más kérdés, hogy motor 100ekm lesz, mert addigra totál szét megy.
Bár benzines sem bírja sokáig.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz sparta2 #34070 üzenetére
Ok, abban igen, mint dízelnél.
De konkrét motor típusról nem írtál, csak annyit, hogy 150bar.
Mivel csak EcoBoost motor ilyen, így ez csak rá igaz.
Amúgy nem szelep szabályozza, hanem a nagynyomású pumpa szabályozza, ami nem egyszerű szelep.Amit gabor9991 fórumtárs egyszerűsítésként írt, hogy a nem EcoBoost motoroknál van szelep szabályzás, ami ebben formában nem igaz.
Mert már '91-es Escort-ban is van borulás kapcsoló szelep vezérlő, ami leállításkor is nyit(nem komplex nyitás, ami boruláskor más zárást is jelent), s ezzel a tankba nyomja vissza cső, stb. rendszerből az üzemanyagot.
Lehet, túlzásnak írtam, hogy fél nap alatt megy el a nyomás a rendszerből, miközben alap leállításkor 45 perc alatt kell ezt megtennije.
Igaz, a visszafolyó csőben mindig marad valami, de ez alig 1dl.
Én tank szereléskor nem vártam ki, emiatt jött ki a 2-3dl összesen a csövekből.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
-
darvinya
titán
válasz gabor9991 #34083 üzenetére
Szerinted hol van Escort-ban a borulás kapcsoló? Hmm…
Mert már '91-es Escort-ban is van borulás kapcsoló szelep vezérlő, ami leállításkor is nyit(nem komplex nyitás, ami boruláskor más zárást is jelent), s ezzel a tankba nyomja vissza cső, stb. rendszerből az üzemanyagot.
Már írtam…[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
Ez nagyon jó hír, számomra. [link]
Még tavaly kérdeztem őket, hogy nem jönnek a kerületbe.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz radi8tor #34153 üzenetére
Maradnak 3.dikban is.
Elsősorban szerviz, másodsorban átalakul kisszámú szereldmagadra.
Tavaly mikor ott voltam, akkor már szerelők kicsit kivoltak, mert saját munkájukat 1 emelőn kellett megoldaniuk, s parkolóban hegyekben állt a munka.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz ReFleXx #34158 üzenetére
Nem tudom, azóta csak 160km-t ment.
Most Escort-ot használom.
Jobb lett volna egy 500km-es etap egyhuzamban, de esős idő miatt nem tudtam használni.
Telek nem betonozott részen van, s sáros időben Mondeo hamar beszorulna.
Autómentő sem tudná kiszedni, mert hely kevés.De bogarat ültettél, mindkettő motor csere lesz.
Azaz Escort-ba rakom a 2.0-ást.
Már nézegettem, s nem kellene sok változtatás a motor felfüggesztésen, hogy rögzíthető legyen.
Első kerék szett is átrakható, viszont annál semmit sem kell babrálni.
Kardán tengelyt kell kicsivel rövidebb.
A többi már csak elektronika.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- LG LCD és LED TV-k
- Milyen asztali médialejátszót?
- Aliexpress tapasztalatok
- Politika
- Apple notebookok
- Honor 90 - modellalkat
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...