- World of Tanks - MMO
- Dragon Age: Origins
- Gran Turismo
- EAFC 24
- Napokon belül indul a testkamerás Bodycam című FPS korai kiadása PC-n
- Diablo IV
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Újabb csapat dolgozik a Prince of Persia: The Sands of Time Remake-en
- Kena: Bridge of Spirits - Bemutatkozott az Xbox változat
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
Ez a Compute Shaderes limitáció ennyire komoly lehet? Kérdés, ez lesz az "általános" eset, vagy ez inkább a speciális?
(#2215) gbors: Pixel delivery-ben a 290-ek tényleg erősek, de szegény 280X a 32ROP-jával? De tény, hogy az jól látszik, hogy a Radeonoknak kevésbé fáj valamiért a nagyobb beállítás, akár a 280X-nek, akár a 290-nek. Érdekes, hogy amíg a 770 szépen behúzza a féket, a 780Ti kevésbé veszít a tempójából, szépen tartja a lépést a 290-ekkel.
[ Szerkesztve ]
-
Habugi
addikt
Köszönöm!
Tehát ha jól értem az általad és gbors által megfogalmazott dolgokat, annak lehetősége/valószínüsége hogy XboxOne-ról úgy portolták át PC-re, hogy nem vagy csak kevésbé babráltak bele shaderekbe eredményezheti azt, hogy GCN arhitectúrával jobban jut a(z adott) játék?
Mellévéve azt is, a Cryengine is olyan irányba megy jelenleg, hogy előrebocsátották "egyes architecturákon észrevehető teljesítmény különbség lesz a többihez képest" és a játék is ezzel készült.Ugyanakkor a gyakorlatban ennek nincs sok jelentősége, mert az Nvidia megteheti, hogy adott játékhoz és/vagy adott játékokhoz szépen fogja magát és kiad egy új drivert amivel már nem lesz ilyen szakadék a GCN-es kártyák és a sajátjaik közt?!
Ugyan Ti nem említettétek a GCNt, de feltételezem ez a DX11/Compute Shaders valami miatt jobban megy rajta? Legalábbis a linkelt tesztben ezek az AMD kártyák futnak jobban saját magukhoz képest is.
Tudom tudástár ügyileg nem vagyunk egy súlycsoportban, ezért is kérdeztem úgy ahogy!Itt jön az ami HSM-et is érdekli, hogy ez vajon mennyire lesz/lehet általános a jövőbeli játékokat nézve?
Gondolom az NV-nek a háta közepére hiányzik, hogy minden konzolporthoz új drivert adjon ki.Szerk.:
Közben látom, hogy a Compute Shaderes limitáció DX11 API-hoz kötött, ergo nem fenyeget az, hogy a jövőben általánossá válik, addig lehet csak limitációról beszélni amíg a DX12 ki nem jön.
[ Szerkesztve ]
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
HSM
félisten
Ezek a shader-átírások az egyik oka, hogy messze elkerülöm az Nv VGA-it. Az ilyesmitől feláll a szőr a hátamon. Papíron jól mutat, hogy optimalizálnak, de vajon ez az optimalizálás milyen áldozatokkal jár pl. elsősorban a képminőség terén? Valamint a stabilitás szempontjából sem biztos, hogy 100%-os megoldás, kijön egy patch más shaderrel, akkor pl. mi van? Akkor vagy a játék nem fog hibátlanul futni, vagy a sebesség bukó ismét.
Ez a DX11/DirectCompute5 megoldás nagyon béna lett, sőt, mivel Mantle nekik nincs, így a DX12-től még jó egy évnyire elég buta megoldás. Érthetetlen, miért nem raktak még bele 32kb memóriát, és akkor nem lenne most miről beszéljünk. Mert ez így szvsz brutálisan gáz, hogy egy 3 éves 7970, amit 50-60K-ért dobálnak az ember után az aprón a 180 000 forintos hiperszuper vadiúj GTX980 nyakán lohol.
Hála a jó égnek, hogy nem terjed a GameWorks, valahogy sosem szimpatizáltam a koncepciójával.
[ Szerkesztve ]
-
Habugi
addikt
Értem, kösz mégegyszer!
Sok dolog nem volt eddig világos az általad említettek közül vagy szimplán nem is tudtam róluk.
Ilyen például a reverse engineering "gyakorlati" működése és hogy milyen kölcsönhatásban van az NV féle stratégiával, miszerint nem engednek betekintést az artitectúra(ák..) működésébe.Érdekes ez a fejjel a falnak hozzáállás.
Azért annak megvan a maga diszkrét bája amikor egy játék/fejlesztő cég Gaming Evolved listás/partner, ennek okán pedig jogosultak (tudom ez a szó a rev. eng. gyakorlati működésének fényében elég hülyén hangozhat..) Geforceokra is optimalizálni, főleg ha meg is teszik..!..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
A 9es helyett ráálhattak volna valamelyik modernebb DX-re... Főleg a motorcsere (HoTS) után DX 9-korabeli vasakon (=CPU kb P4) amúgy sincs esély futtatni a játékot.
Azért AMD és Nvidia között van különbség, "hivatalosan" egy kategóriába tartozó karik közül valamiért az Nvidiások jobb eredményeket hoznak. Bár nem tudom, hogy áll az AMD jelenleg a profilírással (a linkelt teszt egy éves), ennyi tartalék lehet a driverben.
#2234: Bár én ilyen komplex meccset nagyon ritkán játszom, de tervbe van véve a víz a procira (+a HT-t valszleg kilövöm a BIOS-ban).
#2236: Driver és a karik hőfoka rendben van? Ha nem fontos a masszív teljesítmény, esetleg próbáld visszafogni a karik (GPU+VRAM) órajelét akár a CCC-ben akár MSI Afterburnerben (nem tudom mennyire lehet ezekkel többkaris rendszereken órajelet állítgatni...)
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
szasanyi
félisten
Ez egyáltalán nem örvendetes, sőt. Mondjuk az NV is biztosan látja ennek esetleges káros hatásait, beleértve az esetleges eladási mutatók csökkenését is. De abban is biztos vagyok, hogy a képlet nem ilyen egyszerű és ők a maguk részéről tesznek azért, hogy ez ne következzen be amiatt, mert az ő VGA-ik kevésbe lennének használhatók a gamerek számára.
Nyugati az ország, de keletre tart. Már megint... Nálunk visszafelé jár az óra?
-
zack
nagyúr
De ahogy olvasom egyik sem lesz hosszútávon nyerő. Szóval lényegében teljesen mindegy a két rossz közül melyiket választották, mert jelen esetben ha úgy van ahogy írod, rövidesen nem lesz nV-re optimalizált játék, mert AMD-re könnyebb lesz optimalizálni, a dokumentációk és optimalizálás nyílt hozzáférése miatt.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Televan74
nagyúr
Nincs egy kicsit felnagyítva ez a dolog manapság?Top kártyáknál gondolom nem lesz akkora különbség?
Gondolom egy két effekt és esetleg az árnyékok minősége ami változni fog.Remélem nem lesz azért olyan hogy az egyik kártyán döcög 20 fps -el, a másikon meg 100+ a minimum.De gondolom erre azért a fejlesztők is oda figyelnek majd.
Azt viszont el tudom már képzelni,hogy a középkategóriás kártyáknál lesz olyan hogy az egyiken fut 50+ fps -el,a másikon meg 20+ megy csak.Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
Goblin12
őstag
Valyon mobil ágon mikor kel fel az AMD mert jelenleg mobilágon az NV a 970m és a 980mel magának tudja a piacot keveset esznek nem melegszenek halálra. Az r9 m290x meg még mindig csak átnevezett m79xx
Kevés az a progi amiben az nv plusszokat lehetne látni. Mondjuk a Star Citizen eléggé AAAA-s és ha jól tudom nv-s dolgok sokäsága is benne lesz. Ennél nagyobb játék talán még a Kingdome Deliverance mondjuk ők nem tudom mire alapoznak.
-
Televan74
nagyúr
Nem tehetek róla ezeket szeretem.Sajnos a BF és COD multija nem köt le.Egyetlen játék amit tervezek még megvenni a Elite: Dangerous lesz..
Egy problémán van a 970 -nel,Hogy a milyen szerencsétlen vagyok tuti kifogok egy coil whine -os darabot és hallgathatom.
Gondolom FullHD felbontáson a 290X -l sem lesznek problémáim.A DA:I -ről láttam ma egy PC videó -t,és nagyon rusnya volt.Most csak a youtube miatt éreztem azt,hogy PC -re nem kellene megvennem.
(#2371) Goblin12 Jó lenne de kell másra is.Jön a karácsony.
[ Szerkesztve ]
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
odorgg
addikt
-
daveoff
veterán
Ez az egész vita a Te hozzászólásodból indult ki, amit HSM felkapott, és nekiállt rémhíreket terjeszteni. De akkor a lényeg, hogy tök mindegy 1-5-ig mennyi a preender, mert függ a játéktól, és a kártyától is. Ezek szerint az 5 is lehet ugyanolyan jó, mint az 1.
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
odorgg
addikt
"Egy olyan extrém fejlődés előtt állunk, ami a 2000-es évek elejére volt jellemző. Csak most nem hardvereket kapunk, hanem grafikus API-kat, és innen jön majd a sebesség. És ezt érdemes szó szerint venni, mert a Mantle csak egy API lesz az AMD-től. Már készül a leváltója, ami nem lesz kompatibilis vele. A DX12-vel párhuzamusan akarják bemutatni."
Akkor a 290-eket dobhatjuk a kukába, Mantleval együtt, vagy a hardver kompatibilis lesz az új AMD apival?
[ Szerkesztve ]
Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
-
daveoff
veterán
-
Malibutomi
nagyúr
-
daveoff
veterán
-
daveoff
veterán
Akkor most a Low-Level API kinek jó? Nekünk, vagy a fejlesztőknek? Én úgy érzem, hogy inkább csak a fejlesztőknek jó, könnyebben dolgoznak vele, ahogy mondod, de én sok hasznát egyenlőre nem tapasztaltam, mert DX is lehet ugyanolyan jó, csak esetlegesen többet kell vele dolgozni. Ha jön a DX12, az mit fog megváltoztatni? A Mantle elvesztheti a létjogosultsága, vagy akkor is ilyenek lesznek a játékok, hogy választhatsz melyiket használod.
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
daveoff
veterán
De ha meglesz az új API DX12 formájában, akkor az ugyanígy egyetlen API lesz, mint az eddigi DX-ek? Vagy az AMD partnerei továbbra is igényt tartanak majd a Mantle-re, vagy azt mondják, hogy itt a DX12, úgyhogy nem tartanak rá igényt a továbbiakban?
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
FLATRONW
őstag
Jelen állás szerint ez csak a fejlesztőknek jelent élmény javulást, a Civilization Beyond Earth kivételével, mert ott legalább a felhasználó is kap valami újat. Az SE3 esetében is a fejlesztőnek jó, hiába van biztosan magas minőségű textura Mantle használata mellett, hogyha valójában ez nem is a DX11 korlátai miatt van, mert más DX11-es játékoknál is megtudják oldani ezt. Konzol élmény áthozásáról pedig ne beszéljünk már olyan esetekben, amikor a DX11-es PC-s verzió sokkal jobb élményt ad grafika és sebesség területén is, mint a low-level API-s konzol vezió.
Lehet, hogy a jövő mást hozz, de jelenleg ez a helyzet. -
HSM
félisten
Persze, teljesen logikus, egy vacak, alapvetően egyszálú API, gigantikus overhead-el. Kész csoda, hogy egyáltalán ilyen dolgokat hoznak ki belőle a fejlesztők, amit.
A gond csak az, hogy sokan nem látják a zöld szemüvegüktől, hogy mennyire nem csak az FPS, ami számít, és mekkora gát manapság, hogy még mindig ez a fő API PC-n... -
FLATRONW
őstag
Felesleges fejlesztés. A régi verzióban tökéletesen működött a régi megoldás is, ha voltak is akadások azok nem voltak szembetűnőek.
Laikusként nagyon az az érzésem, hogy ennek a kifejlesztése nem vett sok időt igénybe. Inkább az volt a háttérben, hogy a DX11-es optimalizálás helyett elkészítették a Mantle verziót, mert így is hamarabb készen voltak a fejlesztéssel. Marketing szempontjából pedig legalább eltudták adni azt, hogy szükség volt a Mantle-ra, mert így jobb minőségű lett a játék is. Itt nem volt elég a plusz sebesség, mert nem egy multi játékról van szó. -
FLATRONW
őstag
Én nem mondom, hogy rossz lenne a SE3-ban az optimalizálás, mert szerintem is nagyon jó.
Azzal van bajom, hogy a motor önkényesen állítgatja a minőséget és ez úgy van reklámozva, hogy milyen nagyon jó dolog. Miközben más DX11-es játékokban, hasonló vagy jobb minőség mellett is megtudják oldani ezt a problémát. -
odorgg
addikt
Még mindig nem világos, hogy AMD-nek miért érdeke a konkurencia hardverére fejleszteni egy saját efektet.
Azt sem értem, hogy ha NV ennyire tojik a fejlesztőkre, akkor hogy a francba tudnak gyorsabbak lenni többnyire az AMD-hez képest? És miért nem nagyon küzdenek driveres problémákkal, a friss játékokban sem?Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
-
odorgg
addikt
Ez rendben van, de az is érdeke kellene hogy legyen, hogy NV helyett AMD kártyákat vegyen a PC gamer. AMD-nek az miért jó, ha NV kártyákat veszik a gamerek? Oké hogy nem vesznek konzolt, és elégedettek, de AMD-t sem vesznek, különösen akkor nem, ha az AMD-s efektek elérhetőek lesznek ott is, míg fordítva ez a büdös életben nem fog megvalósulni.
Hol itt az AMD-nek a biznisz?Egyébként FreeSynces monitorok mikorra várhatók, tudsz esetleg valamit? Főleg a megfizethető 100k alatti kategória érdekelne, ha lesz ilyen?
Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
-
Habugi
addikt
Igen, pontosan ilyesmire gondoltam én is, csak közel sem tudom ennyire jól/részletesen megfogalmazni mint te.
(#2766) HSM:
Pontosan. Kicsit ugyan nyersen megfogalmazva (), de pontosan erről van szó.
Megjegyzem, ezt a sportot az Nvidia nem tegnap kezdte és nem véletlenül szalad ki néha a számon itt-ott akarva/akaratlanul mi a véleményem róluk.., függetlenül attól ez éppen érdekel-e valakit vagy sem.Amúgy Abut sokszor vádolják AMD-s csőlátással a szűklátókörűbbek, de most is teljesen korrektül leírta azt is, az AMD csak azért nem "tudja" ezt megcsinálni, mert nyílt rendszerrel, publikus dokumentációkkal dolgoznak. Az üzlet az üzlet, az Nvidiat sem lehet emiatt hibáztatni egy pontig, ami ezen a ponton túl van azt pedig vagy látja/érzi valaki vagy nem.
Más..
Ugye nemrég egyesek matt hülyének néztek, amikor szóltam/mutattam, hogy adott/azonos beállításokon úgy megy most 280X-el a TR, mint daveoffnál lassan fél éve húzott 290X-el. Videót kellett róla csináljak, mire átment egyeseknél hogy mi a "problémám" ..
(Amihez ugye (/daveoff egykori húzott 290X-e/, **tymacsattogás mellett hozzá lett mérve a 970/980)
Éltem a gyanúperrel, hiába van 20x akkora tapasztalata VGA téren mint nekem, hogy valami nem stimmelt nála akkor/akkoriban.
Egy dolgot felejtettem el, azt hogy az agyonszidott AMD driver(ek) (amikkel jópár éve a világon semmi gondom nincs..) simán gyorsulhattak azóta ennyit.Van jópár fórumtárs különböző VGA-kkal, akikkel időről időre priviben összemérjük a kártyáink képességeit egy-egy új játék, Mantle vagy driver apropóból, a többségük olvassa és építi is példának okáért ezt a topicot.
Előző hó végén például kiderült, már a Maxwellek óta megjelent x-edik NV-s driver megléte mellett, hogy egy olyan keményen húzott 680as (aminek teljesítménye/tunnig potenciálja miatt szüzeket áldozna a legtöbb 770es), az elmúlt fél év eredményei és különböző, a valósággal köszönő viszonyban levő netes tesztek (ez elég ritka.. ) alapján, ahol nagyjából folyamatosan partiban volt a húzott 280X-el, na most úgy elkezdett lemaradni mint a borravaló, játékfüggetlenül.Megint ott vagyunk egyébként, amiért senkinek nem szoktam NV-t ajánlani aki 1évnél tovább tervez egy VGA-val. Annak ideális jó és okos döntés, akinek hobbyja ez az egész téma, áldoz rá és belefér hogy mindig belekóstoljon az újdonságokba még úgy is ha éppen nem a legerősebbe.
Nem lassulnak, félreértés ne essék, ahogy példának okáért a 780Ti/680 ~ Keplerek sem lassulnak/tak, csak nem gyorsulnak tovább onnantól hogy van új NV-s üdvöske, míg az AMD kártyák rendre mennek tovább előre "teljesítményben/támogatottságban" ilyen téren.
End of story, kár pálcát törni bármelyik oldal/üzletpolitika felett főleg a másikhoz mérten.
Teljesen máshogy működnek. Hála az égnek.. , ez nekünk "végfelhasználóknak" szuper!A hobby/kattanás mértéke/büdzsé mértékéhez/állásához képest nagy properül kiválaszhatja magának az ember, éppen melyik oldalt válassza. Mindkettőnek megvannak a maga előnyei/hátrányai.
[ Szerkesztve ]
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
Laja333
őstag
Akkor ez fordítva is igaznak kell lennie. Ha AMD elszakadna az egyenletességtől, akkor nagyobb fps értékeket érnének el a kártyáik.
Viszont amíg az embereket jobban érdekli, mekkora számot ír ki a monitor sarkában a Fraps, mint az hogy kevésbé döcögős a játék, az NV filozófiája jobb marketingileg. -
HSM
félisten
Valahol valami olyasmit is olvastam, hogy az XDMA motor miatt pontosabban lehet "időzíteni" a képkockákat, mint a hagyományos megoldással, amivel igazából szinte lehetetlen optimális megoldást alkotni.
A CFBI "elfogyó" sávszélessége tiszta ügy, meg a könnyebb programozhatóság. -
-
daveoff
veterán
Én személy szerint többre tartom az ilyen megoldásokat, ami részletgazdaggá teszi pl a hajat, a haj mozgását. Sokkal élethűbb, részletesebb lesz tőle a játék, én ezt és a hasonló megoldásokat tartanám fejlődésnek, mert ez új. Nem a mindenféle árnyék, meg fényeffektusokat, meg az újabbnál újabb élsimítási megoldásokat, ebből már van elég.
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
daveoff
veterán
Tényleg nagyon gáz a játék, nekem a 4,7GHz-es 3770K külső területken folyamatosan 100%-on teker. De nekem legalább nem esik be 40FPS alá soha. Ez nagyon szar így, tudnak ezen valamit javítani, vagy van valami beállítás, amivel ezt ki lehet küszöbölni?
videóLG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
daveoff
veterán
Igen a program oldali javításra gondoltam, és szinte kézen fekvő volt, hogy a DX11 a ludas az egészben. Tényleg nagyon kell már az áttörés ezen a területen, remélem hamarosan érezhetünk mi is ebből valamit.
(#2970) Habugi: De, az 1. mag terhelését mutatja, sajnos AB nem tudja a total CPU usage-t mutatni, ahhoz HWinfo kellene, de azzal nincs most kedvem szórakozni. Annyit tudok csinálni, hogy kiíratom vele az összes magot.
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- AOC 24G2 24" Frameless Gaming IPS Monitor, FHD 1080P, 1ms 144Hz, Freesync, HDMI/DP/VGA
- Logitech g920 váltóval + rezgő motor
- Apple iMac 27" 5K 2015 i5"-6500 , 5120x2880, 16GB / 256GB SSD, Radeon R9 M390 garanciával ,üzletből
- Eladó! GA-Z170X-Gaming 3 (rev. 1.0) alaplap+i5 6400+2 8gb 3200mhz ddr4 (Foxpost az árban!)
- PowerColor Red Devil RX 6600 XT - garancia 2024 november - eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs