Hirdetés
- Silent Hill 2 Remake - Középpontban a PS5-ös kiadás
- SWORD ART ONLINE Fractured Daydream - Elindult a nyílt teszt
- Hosszabb előzetesen a Tomb Raider animációs sorozat
- Jövő év elején jön a most bejelentett Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
- Rövid teaser trailert kapott a Splinter Cell animációs sorozat
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Klikodesh #5514 üzenetére
A HD 5800-nál volt olyan, hogy amikor jött a Fermi azt az AMD egy olyan driverrel várta, ami általánosan gyorsított a terméken. Ez a gyorsulás átlag 4-8% között volt. Ez egy szándékos dolog volt szvsz. Az NV a konkurenciához igazította a Fermit, majd hirtelen jobban teljesített a konkurencia. Egy új generációs terméknél ilyen lehet játszani, mert még visszafogva is jobb a fejlettebb technika teljesítménye, mint a korábbié. Ugyanezt eljátszhatják most is. Ha a Kepler márciusban jön, akkor már pont nem lehet a paraméterein módisítani, csak akkor, ha eltolják a startot. A Kepler teljesítménye persze nagy kérdés. Sok a pletyka. Ami biztos, azt a kiszivárgott képről lehet leolvasni. Egy Tahitihez hasonló méretű lapka 256 bites busszal. Ennél több nincs. Ennek megfelelően ezen felesleges ábrándozni. A részletek túl ködösek.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TESCO-Zsömle #5535 üzenetére
Ez csak a megjelenés szempontjából korai. A gyártóknak már nem. Ha év végi startot akarnak, márpedig úgy néz ki, akkor már kell egy alapszinten működő termék. Ez persze csak a gyártóknak szól. Meg eleve a Computex utánra össze kell rakni egy új generációt, hiszen bemutatják a HSA-t. Ahhoz, hogy a fejlesztők igazán mérlegeljék ezt kell hozzá a Kaveri APU, és egy Sea Islands családba tartozó GPU. Ezeket a kiválasztott partnerek nyilván megkapják. Na most így egyáltalán nem fikció egy ma is működő variáns.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TESCO-Zsömle #5538 üzenetére
Attól függ, hogy az új generációs Radeon extrái kellenek-e neked. Ebből van egy pár.
A Kaveri és a Sea Islands párosítás már nem olyan lesz, mint most. Pont az lesz a lényege, hogy a VGA az APU kiegészítője. A Dual Graphics megmarad, de fő cél inkább az, hogy az IGP legyen a fő grafikus vezérlő, míg a dGPU csak segítsen. Ezzel a modellel készülnek az új konzolokra.
(#5539) gyiku: Lehet. Igazából majdnem mindegy. Az AMD-nek most a szoftveres partnerek ellátása a fontos ezért vannak ezek a szivárgások.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fatallerror #5544 üzenetére
Nem a Win 8-hoz illeszkedik az AMD fejlesztési terve. Akkor jön, ha kész lesz, vagy ha nincs szükség rá, akkor húzhatják a megjelenést, de nem biztos, hogy megéri, mert a HSA speckói publikusak lesznek az év elején. Minél hamarabb kiadnak rá egy hardvert, annál hamarabb lesznek rá programok. A VGA annyira nem fontos, de a Kaveri APU-t jó lenne programokkal várni. Ez a zsíros piac.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TESCO-Zsömle #5547 üzenetére
Nem csak ezek az extrák, hanem az SSAA DX10/11 alatt, ami kap autolod-ot, emellett ott a blurmentes textúraszűrés a shimmeringre, illetve lesz új post-process AA algoritmus, valamint Steady Video 2.0 is van, amit te az AMD procid mellett használni tudsz. Ezek nem igényelnek fejlesztői támogatást. Nagyjából ezeket érdemes mérlegelni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fatallerror #5549 üzenetére
Ezt eredetileg szerintem 2011Q4-re tervezték. A TSMC csúszása okozta ennek a csúszását is. Ezek benne vannak a pakliban. Ha így nézed a fejlesztési ütemtervet, akkor a 2012Q4-es frissítés logikus. Most egy kicsit egymásra csúsztak a dolgok, de a gyártással nehéz kalkulálni. Ez viszont nem befolyásolja az új generáció fejlesztését. Persze itt is vannak kivételek. Lásd Deccan platform, amit az AMD inkább törölt, mert a gyártók nem álltak volna át rá fél éves élettartamért.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fatallerror #5553 üzenetére
A DX11.1-es draft speckókat a gyártók 2010 elején kapták meg. Azóta csak olyan változás érte az API-t, ami nem igényel hardveres módosítást. Nyilván ezek a hardver oldalán így lényegtelenek. A DX11.1 két olyan újítást tartalmaz, ami hardverben is változást igényel, ilyen a logikai operációk lehetősége a render targeteken, és a kényszerített mintaszámítás lehetősége a reszterizáló státusz készítésénél. Ennyi. Minden más szoftveres oldalon történő változás. Ami még kiegészítés, hogy a partnerek kaptak egy ID3D11Device::CheckFeatureSupport kiterjesztést, így saját funkciókat írhatnak a DX11.1-be. Ez főleg az ARM-os vállalatok miatt fontos, mert nehéz ennyire összeegyeztetni a mobil és a PC-s fejlesztéseket. Persze az itt listázott funkciókat nem kötelező támogatni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A szigeteket elhelyezkedését nem kell nézni szvsz. Új-Zéland sem egy tipikus déli sziget. Márpedig ez lenne, vagy lett volna a dual kártya.
A GCN 2.0 elvileg tök ugyanaz lesz, mint az 1.0, csak HSA kompatibilisre tervezik. Ezzel bekerülnek a rendszerbe azok a dolgok, amik eddig végleges speckók hiányában kimaradtak, így már nem VGA lesz, hanem a Kaveri APU IGP-jének mellék-, vagy koprocesszora. Nagyjából így néz majd ki a sematikus működés:
Az AMD ezt a reformot képzeli el a piacra. Ezzel megoldják az új generációs konzolok problémáját is a VGA-k külön memóriájával kapcsolatban, ugyanis ez a rendszeren belül szimpla gyorsítótárként funkciónál majd a koprocesszorra. Lényegében egy közös rendszermemória lesz minden egységnek, amibe mindenki írhat és olvashat.
Persze a VGA szerepét szerintem el tudja látni a termék akkor is, ha nem APU mellé teszed, csak a platformszintű funkciók nem lesznek elérhetők.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TESCO-Zsömle #5564 üzenetére
Ennek a fejlesztésnek főleg az az irányelve, hogy mire itt lesznek a next-gen konzolok, addigra a PC felépítése is idomuljon azokhoz. A SW kihasználtság egyelőre OpenCL-ben valósul meg, de a HSA-val jöhetnek más programok is. Elsősorban a programozás megkönnyítése a cél. Az AMD-nek mindegy, hogy miképp jönnek a programok, csak jöjjenek. Én úgy gondolom, hogy a HSA lényegi értelmét 2014 előtt nem látjuk majd. Egyrészt az ARM-nak és az ARM-os partnereknek is kell idő, mire felzárkóznak a fejlesztésekben. Nyilván a konzorcium tagjai már megkapták a draft speckókat, de a végleges speckók csak az év közepén készülnek el.
Mindegy, hogy mivel oldják meg a kommunikációt. Az a helyzet, hogy nem biztos, hogy a PCI Express-nél marad az AMD. A fejlesztés irányával úgyis problémás lesz a gyártók mixelése. Egyszerűen a Radeonnak szüksége van arra, hogy az APU támogassa az IOMMU-t, míg az NV-nél is a GeForce-hoz egy ARM-os APU kell, szintén az NV-től. Annyira platformhoz van kötve a fejlesztés, hogy innentől kezdve a PCI Express lényegi értelme elveszik. Meg lehet tartani, de eleve ott leszel a vásárlásnál, hogy ha platformon belül maradsz valamelyik gyártóval, akkor kapod az extrákat, míg ha mixelsz, akkor nem kapsz semmit.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A ROP az arány miatt lett 32. Majd ha lesz még egy Setup motor, akkor lesz ROP boost is.
A GCN-hez amúgy is megérkezett a csodadriver. A 8.95.5-ös driverrel futtattuk már az új teszteket, ami a 12.4 alapja. Ezzel már kaptak a GCN-ek egy jelentős boostot. Meglepő, de teljesen más kártya képét festi így a HD 7970, mint januárban a 8.92-vel. Az új driverrel a GTX 580-at néhol a HD 7870 is elveri. Sőt a HD 7850 is megközelíti pár helyen.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Számszerűen úgyis megtudjátok pár nap múlva a HD 7800 tesztben. De viszonylag sokat gyorsult. Ugyanazt csinálta az AMD, mint a Fermi megjelenésekor. A HD 5800 akkor is ment, de igazán csak a Fermi mellett érkező driver kapcsolta be a tartalékokat. Ez valószínűleg szándékos volt, és most is szándékosnak tűnik.
Zömében nem változott a tesztrendszer. Pár játékot cseréltünk le. Például a Crysis 2 helyett visszatért a Crysis Warhead, mert az AMD Gen 9-es tesszellátora óriási előny a sík és bonyolult felületek tesszellálásánál. [link] - lásd itt. Ilyet mi nem akarunk látni. Tekintve, hogy mennyire mesterségesen felépített a Crysis 2, így inkább eldobtuk. Olyat csak mesterségesen fognak a fejlesztők csinálni, hogy teljesen sík felületet milliónyi háromszögre bontanak. Egyszerűen az AMD Gen9 tesszellátorának extrém hatékony a vertex re-use képessége. Maga a vertex re-use általános dolog, és általános is belőle az előny, de ha sík marad a tesszellált felület, akkor a displacemant map fejhelyezése hiányzik, és a tesszelláció teljesítményének lényegi indikátora a vertex re-use sebessége.
Ment még a Stalker COP bench, mert a játék már sokkal gyorsabban fut az új patch-ekkel, ebből a szempontból a benchmark leragadt a mára lassú day1 kódnál. Szintén ment a Dragon Age 2. Egyrészt nem lehet benne normálisan mérni, másrészt a GCN-nek hatalmas előnye van az extrém hatékonyra tervezett conservative depth buffer kezeléséből (ezt sok játék még nem támogatja, konkrétan a Dragon Age 2 az egyetlen). Jött ezek helyett az F1 2011 (gondolva a Forma 1-es szezonkezdetre ), és visszatért az AVP.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fatallerror #5612 üzenetére
Az új NV driver dobott az Alan Wake sebességén. Mindenesetre az AMD előnye maradt, csak már nem olyan tetemes mértékű. Az biztos, hogy a GTX 460 az új driverrel már magabiztosan megveri a HD 5777-et. A régebbi driverrel ez nem volt jellemző. A HD 5850-től még messze van. Nagyjából úgy félúton van a GTX 460 a HD 5770 és a HD 5830 között az Alan Wake alatt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz subaruwrc #5621 üzenetére
Szerintem még nem. Majd áprilisban. Mi az ftp-ről szedtük le. Megpróbáltuk mindenhez a legfrissebb drivert alkalmazni, amit a kártya elfogad. Persze lehet, hogy a teszt kikerülésével már lesz frissebb. Ezt nem tudhatjuk.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ne aggódjatok már. Kint lesz nemsokára.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A HD 7850 azt nem fogja alázni. Csak azt mondtam, hogy a HD 7870 helyenként megközelíti, vagy ritkán lehagyja. A HD 7850 kicsi ehhez a feladathoz. Az biztos, hogy az eredeti 8.92-es driverből és a korábbi HD 7900-as eredményekből kiindulva egy 10-15%-os boostot kaptak a GCN-es Radeonok. Pár játék persze változott a tesztkonfigban. Ezeket nem tudjuk értékelni.
(#5644) csucsbicep: Ja valamikor ma.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Pietrosz #5648 üzenetére
Ők már az új driverrel tesztelték a HD 7870-et. Arra ez a driver az első. A többire is felmegy viszont, ami most van fent az AMD ftp-jén. Majd újratesztelik mások is.
(#5650) Izzé: Az elveinken csak azért nem fogunk változtatni, mert nem azt kapjuk, amit egy másik oldal. Ha változtatunk valamit, akkor az inkább a programok miatt van. Például a Dragon Age 2-t kivettük, mert nagyon feküdt a GCN-nek valamiért, na meg azért is, mert nem lehetett vele normálisan mérni. Meg a Crysis 2 is ment, mert nagyon jó terepet ad a mesterségesen teremtett gépigény a trükközésnek. [link] - lásd itt ezeket a torz eredményeket. Amíg nem volt okos az AMD tesszellátora, addig ok volt a dolog, de így már sok az előny abból, amilyen agresszív a Gen9 vertex re-use képessége, és a játék torzítja az egészet, mert ennyire mesterségesen teremtett részeket (mint például sík felületek tesszellálása) nem fogunk sok programban látni. Az elveink persze változatlanok.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pontosan. Ezt idővel betömik. Az AMD azért nem tömi be, mert még semmi sem kényszeríti őket erre, így kiélvezik a helyzetet. Ha az NV-nek lesz ide terméke, akkor figyeljétek meg, hogy az AMD is talál egy fejlesztést a semmiből.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Reserve Enginering nélkül senki sem fog CUDA-t támogatni. Az NVIDIA csak a CUDA fordítójának forrását tette nyílttá. Arra gondolom számítottak, hogy a gyártók nem fogják támogatni ezt a kezdeményezést, de arra szerintem nem, hogy a közösség sem. Szóval egyelőre nem történt semmi. A CUDA-t akkor fogják a konkurensek támogatni, ha az NV odaadja a fejlesztést a Khronosnak. Ezzel biztosítható a függetlenség. Addig a gyártók rá se néznek.
Havonta érkeznek Linuxra driverek a Windows-os Catalystek mellett. Ez a jövőben sem változik meg.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az év közepén lesznek erről hírek. Előbb az új Intel és AMD termékek megérkeznek. Azok IGP-je szintén GPGPU képes, de OpenCL, vagy C++ AMP oldalon. Erre a fejlesztőknek reagálni kell, hiszen a dGPU-k beépítési rátája csökken. Azt nem tudom, hogy az Intel mikor mutatja ezeket be, talán csak az őszi IDF-en, de az AMD az AFDS-en bejelenti az OpenCL-re való átállást. Az biztos, hogy a GDC-n az Intel már jelezte, hogy az OpenCL programozókra az igény az elmúlt hónapokban drasztikusan nőt. Vagyis a piac reagál arra, hogy mi a gyártófüggetlen, mindenki által támogatott szabvány. Na meg persze ebben az Intel lobbija is benne lehet ... például megmutatták, hogy 2012-ben mennyivel kevesebb gépbe építenek majd dGPU-t. Erre a szoftverfejlesztőknek reagálni kell, mert a felvásárlópiac igényei is változnak.
A gyártók oda teszik a pénzt, ahol visszajön. Ez jelenleg a Windows és az Android (esetleg speckó chipek esetében más OS). Az AMD is ide invesztál. Minden más OS támogatott, de a prioritás szempontjából másodlagos, mert nem jön belőle pénz. Konzumer oldalon mást nem lehet várni. Az AMD egyedül a multimédiás vonalra koncentrál a Linux esetében pont a HTPC-sek miatt, de ott is inkább az MS-sel képzelik el a jövőt, mert a Linux nem terjed. Minden évben az van, hogy na majd idén, aztán nem történik semmi változás. Ezzel a gyártó költi a pénzt a támogatásra, de nemhogy nem nő a konzumer vásárlóbázis Linuxra, hanem pont, hogy csökken. Így meg kidobott pénz az egész.
Ahol fontos oda természetesen belerakják a pénzt, így a G szériás Fusionök vagy a FirePro kártyák speciális támogatást kapnak, de máshova nem éri meg.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fatallerror #5787 üzenetére
Kivétel erősíti a szabályt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD-nek van saját rendezvénye június közepén, szóval nem feltétlen akarnak mindent ellőni a Computexen.
Amúgy annyi van, hogy júliusban jönnek az egyedi dupla Tahiti cGPU-s termékek. A PowerColorét már megírtam, és jön még a HIS is egy megoldással. Szerintem a HD 7990 megjelenése attól függ, hogy a piaca mekkora lenne a kártyának. Most, ha megnézed, akkor a GTX 690 már 1000 dolláros. Szóval ezeket az igényeket 1000-1000 példányban legyártott csúcskártya gyártónként bőven lefedné. Ha három gyártó csinál, akkor még gond is lesz az eladással.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
1200-1500 dollár. Persze nem csak HD 7970 CF, hanem 1,1+ GHz GPU órajel, megy ugye 6-6 GB memória. Kifejezetten 5+ monitoros Eyefinity-hez, vagy három 4K displayhez.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KillerKollar #5803 üzenetére
Igen. Az egyéni akciókról van szó. Nem hiszem, hogy 6-6 GB lenne rajta, egyelőre az is kérdéses, hogy van-e értelme a nem limitált számú 1000 dolláros VGA-knak.
(#5804) gbors: Hát, igen. Tehát nagyjából 600-700 dollár felett van az a határ, ahol a vásárlóbázis durván megritkul. Innentől kezdve viszont nem számít a pénz és előtérbe kerül az e-pénisz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Angel1981 #5806 üzenetére
1000+ dolláros kártyákra. Nincs. Ezek az e-pénisz igények. Azért ilyen drágák, mert a globális eladás nem nagy.
Ha a teljes VGA-piachoz hasonlítasz, akkor a 400 dollár feletti réteget már nem is jegyzik külön, mert százalékosan nem kimutatható az eladás. Ezért osztják a piacot a piackutatók 100 alatti, 100-300 és 300 feletti részre. De a 300 feletti rész is az 1% környékén lavírozok, vagyis idővel le kell vinni ezt a részt is 200 dollárra, hogy ne kerekítéssel legyen meg az 1%.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Angel1981 #5809 üzenetére
A piackutatóknál előfizethetsz ezekre. Egy pdf-ben adják oda mindig. Mindegyik pdf le van kódolva jelszóval, és az előfizetéshez kapsz majd felhasználónevet és jelszót, amivel meg tudod nézni. Persze a részletes kimutatás nagyon drága. Nekem is a JPR-től van meg ez, de nem tőlük kaptam, hanem az egyik gyártótól. Ez is 2011Q4-es. Újabb nincs. Nem könnyű ezeket több oldalas, részletes kutatásokat ingyen megszerezni. Zsetonon meg nincs rá. Szóval ahogy csurran cseppen. Az a baj, hogy ez nehezen szivárog, mert jelszavas a PDF, vagyis semmit sem ér, ha nem tudod a belépésre a kódot.
Az EVGA önhatalmúlag korlátozza ezt a saját webáruházán belül, mert havonta nem tudnak 20-nál többet szállítani. Világos, hogy limitálni kell a rendeléseket, de ez nem jelent gondot, mert ha egyet rendelsz az EVGA-tól, akkor egy másikat vehetsz mondjuk a Best Buy-ból. Az EVGA ugye nem csak a saját áruházában árul, hanem még a vezető kereskedőknél, és az OEM-eknél is.
Nem a kihozatal a rossz, hanem a saját webáruházban a havi tétel kevés. De ez nem fog változni, mert elsőbbséget a kereskedelmi partner kapja, és csak utána a webáruház. Ha a partnerek elviszik az EVGA termékeit, akkor nyilván a saját webáruházukba nem jut egy sem. Szóval ez egy elővigyázatosság. De 1000 dolláros terméknél ez bőven bevállalható kellemetlenségek nélkül. A cégek minimális eladásokat realizálnak ebből. A nagy eladások 300 dollár alatt vannak, sőt, inkább 200 dollár alatt. Az 1000 dollár az e-pénisz szint.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FireKeeper #5812 üzenetére
Ellenfél nélkül nem fogják betömni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FireKeeper #5835 üzenetére
Úgy néz ki, hogy a játékok mégsem ragadnak le a GK104 szintjén. Szóval a Tahitibe helyezett compute hatékonyságot több program ki fogja használni. Így viszont szükség lehet a GK100-ra, nagy lapka ide vagy oda. Egyelőre szerintem még az NV-nél is csak opciós lehetőségként merült fel, de a Dirt Showdownban maxon a HD 7870 is gyorsabb a GK104-nél. Egy játék ugyan nem csinál nyarat, de nem árt felkészülni arra, hogy a Tahiti több új játékban legyorsulja a GK104-et. Igazából szerintem az egész attól függ majd, hogy hány játék épít extrém mód az LDS-re, ahogy a Dirt Showdown. Ha kevés, akkor nem sok értelme van a GK110-nek. Ha nem alakul kedvezően a helyzet, akkor nem árt bevetni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KillerKollar #5837 üzenetére
De, és nyilván drága lenne, de ha a szükség úgy hozza, akkor bele kell menni az árversenybe. Ezt nem a VGA-piacért kell megtenni, azért már nem éri meg küzdeni. A fontos az, hogy a CUDA életben maradjon PC-n, mire megjön a Maxwell APU.
A GTX 690 a legtöbb játékban nem fogható, de most ugye azokra a játékokra kell gondolni, ahol a rámennek a Compute-ra. Mondtam, hogy ha kevés ilyen lesz, akkor nem vészes a helyzet, de sok program mellett már a GTX 690 sebessége is visszaesik, így a GK110 megverheti.
GK110 van. Valszeg volt GK100, de lelőhették még korábban, nem érdemes ezzel foglalkozni.
A GK107 létezik. Ott a GT 640. Azon csak a GDDR5 memóriával lehet javítani, szóval ez így alakult. A Cape Verde túl erős.
Igen, az NV problémája, hogy a felsőbe kínálnak megoldásokat, de ahol nagyobb lehetnek az eladás oda annyira nem. Ez igazából a gyártókapacitásból eredhet. Ha nincs meg a kellő kapacitás, akkor felesleges kínálni 650-660-at, hogy csak úgy ki legyenek listázva a webáruházakban.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KillerKollar #5839 üzenetére
Lesz olyan is. Majd kiderült mi lesz belőle.
Egy dual GPU-s kártya másképp működik. Nem olyan szégyen azoktól kikapni.
Nem hiszem, hogy gondolnak a konkurens sorozatra. Az mindig bonyolítja a fejlesztést, hogy jaj most mi lesz, ha ez meg ez jön. Egy mérnökcsoport a termékkel törődik, nem foglalkozik azzal, hogy mi lesz ez meg az ellen.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mindent okkal csinálnak. A Kepler esetében a Tegra lehet a legfőbb ok. Oda illenek ezek a csonkítások. Pont azt a méregfogat húzza ki, ami miatt a Fermit nem tudták leskálázni.
(#5865) Angel1981: Nem sokat fognak változtatni az architektúrán. Mindenen lehet javítani, de nem számítok radikális módosításokra. Inkább csak kisebb optimalizációk. Át lehet nevezni az aktuális GPU-kból valamelyiket, de nem biztos, hogy pont most érdemes. Egy új generációs gyártástechnológiánál a második kör mindig jobb lehet, mert több a tapasztalat. Ezért érdemes mindenhova új lapkát tervezni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #5924 üzenetére
A driver annyira nem lényeg. A TPU hagyományosan úgy paraméterezi a játékok beállításait, hogy kíméljék a VRAM-ot amennyire csak lehet. Mi ezt sosem tettük meg, mert a VRAM is a VGA része. Ezért az eltérés.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KillerKollar #5926 üzenetére
A driver mindig fejlődik. Ez általános dolog. Persze eltelt már az architektúrák startja óta elég sok idő, így az általános fejlődés már megvolt. Innentől csak specifikus fejlődés lesz. De ez is fejlődés persze.
A Full HD elterjedt, de manapság egyre többen vesznek nagyobb felbontású kijelzőt. Főleg ide készülnek ezek a GTX 680-HD 7970 kártyák. Sőt, nagyon menő a több kijelző, mert "csalhatsz" multiban. Aki nagy FPS-őrült, és sokat multizik, annak nyilván kecsegtető, hogy legálisan juthat háromszor nagyobb látótérhez. Azért ez sok előny, mert te egy kijelzővel nem látod, de ő hárommal már be is célzott.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KillerKollar #5928 üzenetére
Ez nem gond, de sokak megbarátkoznak ezzel, csak azért, hogy előnybe kerüljenek. Egyébként vannak nagyon vékony kávájú monitorok.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A piac megváltozott, és ez új stratégiát igényel. Jövőre is három fő fejlesztés lesz, és egy olcsóbb lapka, de 8700-8800-8900 alatt inkább APU-k lesznek. A kisebb kártyákba lesz egy kisebb lapka, de az belépőszintű lesz (valszeg 2-3-4 CU és 64 bites memóriabusz). Főleg a Kabini mellé Dual Graphics opciónak, illetve az atomok mellé, mivel a Bay Trail platform csak 2013 legvégén jön. Szóval, ha ezt a kategóriát nézted ki, akkor ide Kaveri APU lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #5986 üzenetére
A Cape Verde át lesz nevezve, de a mobil piacon. Az asztali VGA-k új lapkákat kapnak, amik jobban illeszkednek majd a HSA-hoz. Vannak olyan HSAIL utasítások, amik nem felelnek meg egy GCN utasításnak. A GCN2 ezen dolgozik, hogy megfeleljen, így gyorsabb lesz a HSAIL kód. A funkcionalitás persze nem változik.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #5990 üzenetére
A HSA kész. Júniusban mutatták be. Ma is lehet a draft specifikációkra fejleszteni. Mivel az AMD mondta, hogy már a draftot úgy alakították ki, hogy a belépő cégeknek jó legyen, így a végső specifikáció csak tesztelés kérdése. A cégek el fogják fogadni. Amire várunk azok a gyártóspecifikus dolgok, vagyis a finalizerek. Valszeg még idén megoldja mindenki a Windows 8-ra. A programozóknak viszont erre nem kell várni. Elkezdhetik a munkát. Mire eljutnak a tesztelésig lesz finalizer. A kevésbé kalandor programozók persze megvárhatják a Code XL-t (vagy kérjenek bétát, ami augusztusban lesz). A HSA nagyon közel van ahhoz, hogy minden terméket erre építsenek. Már ma erre építették a Trinity-t és a mostani GCN-es Radeonokat. A következő körben még jobban építenek majd erre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #5992 üzenetére
Bármilyen OpenCL program, ami már megjelent képes előnyt kovácsolni a HSA-ból. Akár automatikusan, akár kis módosítások mellett (a hatékonyság növelése céljából). A HSA nem akarja kiváltani az OpenCL-t és a C++ AMP-t. Egyszerűen az a célja, hogy olyan egyszerű legyen GPU-ra írni programot, mintha egy szálra programoznál. Az OpenCL-C/C++ és a C++ AMP nehéz, mert sokat kell pöcsölni. Ezért készülnek rá lassan a programok. A HSA a pöcsölést üti ki a képletből, így a mainstram programozók számára is vállalható alternatívák lesznek a fenti felületek.
Természetesen, ha a sebességet nézzük, akkor az OpenCL-C a legjobb megoldás, mert biztos, hogy ezen lehet a leggyorsabb a kód. A befektetett munka viszont 10x több lehet, mint serial kódnál, vagyis sokan bele sem vágnak. A HSA BOLT mellett a kód valamivel biztos lassabb lesz, de a befektetett munka felér azzal, amit a serial kód megírásába fektetsz. Ez önmagában azt jelenti, hogy a fejlesztők munkája töredékére esik, vagyis nagyon kellenek a hardverek, mert a fejlesztői érdeklődés nagy lesz.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tegnap kérdezősködtem a TUL-nál. Ők azt mondták, hogy létezik, és már a nagyközönség is láthatta. (az AFDS-en ezt mutatták meg FirePro matricákkal - kis sunyik )
Több vita is van viszont. A partnerek 1000 dolláros árcédulát akarnak, de az AMD szerint 800 dollár elég. Van pro/kontra érv. Az 1000 dollárt azért mondják a partnerek, mert kiszámolták, hogy ez olyan ~5000 eladást jelent világszinten, amit csak magas árral lehet értékelhetőnek tekinteni. Az AMD viszont legalább ~30000-et akar (ami szerintem még 800 dollárral sem fog összejönni), mert az alatt szerintük ennek az egésznek semmi értelme. Valószínű, hogy idén a partnerek akarata dönt, és lesz egy 1000 dolláros csúcs-Radeon, de az is valószínű, hogy ez lesz az utolsó, mert ~5000 eladásért nem éri meg fejleszteni. Azt nyilván látják, hogy a GTX 690 is alig jár párezer eladásnál, szóval az 1000 dollár az egy problémás ár, mivel nagyon a luxusszintre lövi a terméket (ráadásul itt nincs limitált széria meg hasonló, ami növelné a luxusértéket). Az SLI és a CF is gond. Ugye opciós lehetőség 1000 dollár helyett 1500-at vagy 2000-et kérni, de a user összerakja két VGA-ból és kész, szóval nem lehet nagyon fölé lőni az árban.
Amúgy a fogyasztás résszel nincs gond. Annyi lesz amennyi a HD 6990. Gyakorlatilag azt a koncepciót másolják le, amit az előd adott. Lesz OEM BIOS 300 wattos PowerTune limittel, míg a retail kártya 375 watt limitet kap, amit a második BIOS felold, és feltolja az órajeleket. Emellett lesz némi játék a PowerTune Boosttal, lényegében a koncepció újdonsága ebben ki is merül.
Szóval a rendszer létezik és a TUL szerint ősszel ki is hozzák az egyik nagy AMD-s játékhoz. Ez amúgy a másik vita, hogy Medal of Honor: Warfighter legyen vagy Hitman: Absolution. A célközönség inkább a Medal of Honor: Warfighter lehet (meg időben is kedvezőbb), de a Hitman: Absolution mögött jobban áll az AMD, így több DX11-es/compute effektre is lehet számítani, ami nyilván nagyobb reklámérték. A SQUARE ENIX is teljesen partner mindenben, míg az EA-nek TWIMTBP szerződése van, szóval ők azért a brutál compute effektekre kikényszerítik a nemleges választ a fejlesztőktől, vagy valami kompromisszumot. Az látszik, hogy az NV-t alapvetően nem zavarja, ha a GTX 680 hoz egy HD 7950 szintet, nagyjából ők is tudják, hogy az architektúra computeban gyenge, így számítanak rá, hogy lesznek játékok, amelyekben nem verhető a Tahiti (ez elfogadható a fejlesztők oldaláról is), olyat viszont nem szeretnének látni, hogy a GTX 680 a HD 7850-nel küzd. Tudják, hogy ez is reális nagy compute terhelés mellett, de akkor sem jó számukra.
Én úgy gondolom, hogy a Medal of Honor: Warfighter lesz a kiválasztott, mert az időben kedvezőbb, és a célközönség szempontjából is az. A Hitman meg majd kap külön reklámkampányt.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz ricshard444 #6056 üzenetére
Igazából pár helyen már az ALU:tex arányok sem jók, szóval az egész bullhist. A sok pletykagyáros legalább arra figyelne, hogy az arányok jók legyenek mindenhol.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én nem rád mondtam ezt. Te csak linkeltél, amivel nincs semmi baj. Az a pletykagyáros, aki ezt felrakta a Wikire.
(#6060) fatallerror: Tudtommal a funkcionalitásra gyúrnak, szóval sebességben szerintem akkora előrelépés nem lesz. Van pár fejlesztői kérés, amit be kell építeni a GPU-kba. Például, hogy a CPU segítsége nélkül is képesek legyenek feladatot indítani magukon.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen