Witchfire - Év végén jön a korai kiadás PC-re

Pontos dátumot egyelőre még nem kaptunk, illetve az sem derült ki, hogy a végső kiadás befut-e idén.

Néhány nappal ezelőtt a The Astronauts Twitteren jelezte nekünk, hogy újabb részleteket kapunk majd a Witchfire című játékból, amely már hosszú évek óta készül. Végül a csapat egy hosszabb bejegyzéseben árult el új információkat, ezekből szemezünk néhányat, amely talán a legfontosabb. Ezek egyike az, hogy a fejlesztők bejelentették, a játék PC-s korai kiadása 2022. negyedik negyedévében, vagyis valamikor az év végén várható. Pontosabb dátumot egyelőre nem kaptunk, a készítők úgy érzik, hogy jelenleg nincs értelme ennél konkrétabb időpontot megadni addig, amíg nem biztosak abban, hogy tartani tudják ezt a tervet.

A fejlesztők néhány rövid videó részletet is közzétettek, ezt vágták össze a rajongók egy videóvá

A Witchfire egy roguelite, dark fantasy FPS, fejlesztése mögött jelenleg 9 ember áll és bár a munkálatok remekül haladnak, nem térnek vissza a heti jelentésekhez és egyelőre nem tudják pontosan, hogy mikor jelentkeznek újra. Mondhatnák azt, hogy a nyár folyamán, de nem akarnak olyan ígéretet tenni, amit nem tudnak betartani. Az biztos, hogy a megjelenéshez közeledve, egyre sűrűbben hallunk majd a projektről, de egyelőre a türelmünket kérik.

A blog bejegyzésük végén néhány kérdést is olvashatunk, amelyet a közösség tagjai tettek fel a játékkal kapcsolatban, ezek közül válaszoltak pár darabra, ezekből olvashattok néhányat lentebb (Teljes lista a cikk végén látható):

  • Kérlek ne hozzátok szóba a következő héten az NFT-t vagy a Metaverse-t!

    Ne aggódj, ezek a dolgok nem érdekelnek minket.
  • A Witchfire-nek lesz valamilyen hasonló checkpoint rendszere, mint például a soulsborne játékoknak, ahol a halálunk után visszatérhetünk annak helyszínére és visszaszerezzük a pontjainkat?

    Jelenleg ezzel kísérletezünk, de ez nem egyszerű feladat, hiszen a fő probléma a sebesség. A soulsborne játékok TPS-ek viszonylag lassú mozgással, a Witchfire pedig egy FPS-nek készül, ami gyors sebességet jelent. Emiatt egy souls játékban visszatérni a hullánkhoz és felszedni a maradványainkat sokkal veszélyesebb, de ettől függetlenül tesztelünk néhány ötletet.
  • Ha a játékban lesz kooperatív mód, mindenképp első nap megveszem, hiszen barátokkal játszani nagy élmény lehet. Lesz erre lehetőségünk? További jó munkát!

    Nem valószínű, hogy lesz kooperatív mód, legalábbis a korai kiadásba biztos, hogy nem tervezünk ilyet beletenni. Egyelőre ez elég nagy feladat, arról nem is beszélve, hogy túl egyszerűvé és triviálissá tenné a játékot, hiszen olyan lenne, mintha a souls játékokat játszanánk duóban. Persze soha nem mond, hogy soha, a téma sokszor szóba kerül a megbeszéléseken, de jelenleg kizárólag az egyjátékos élményre fókuszálunk.
  • Tudnátok mesélni a világ stílusáról? Lesz küldetés választó, vagy egy központi helyszín mint a Monster Hunter-ben vagy a Destiny-ben? Milyen lesz az inventory rendszer (Hasonló mint pl.: Resident Evil 4/8-ban?), fejleszthető lesz, vagy esetleg limitált méretű, lesz egyáltalán tárhelyünk/raktárhelyünk? Fejleszthetjük a fegyvereinket és képességeinket? Bestiáriumot kapunk?

    Lesz egy búvóhely, egy biztonságos zónánk, az inventory egyszerre korlátlan és korlátozott (egy adott run esetében). A fegyverek és képességek fejleszthetőek lesznek, bestiárium később lehetséges.
  • Örülök, hogy hallok felőletek végre. Az én kérdésem az lenne, hogy a játék játszható offline módban, vagyis internet kapcsolat nélkül? Elegem van már a kötelező online jelenléttől egy programban. Köszönöm választ.

    Igen, a játék offline módban is játszható lesz.
  • A játék támogatni fogja az RTX/DLSS rendszert? Úgy emlékszem, hogy sokan 21:9-es arányú monitort használtok, ez utóbbi támogatott lesz a programban?

    Az Unreal Engine 4 nagyon sok lehetőséget ad nekünk, így extrák nélkül is fejleszthetjük azt, ami így is jól néz már ki. Jelenleg vizsgáljuk a lehetőségét, hogy az általad felhozott technikákat is beépítsük a játékba, de ezeket nem csak marketing trükként szeretnénk megvalósítani, hanem úgy, hogy valóban jobb teljesítményt kapjunk tőlük. A 21:9-es arány támogatott lesz.
  • Valakinek nagyon megtetszett a Stasis képesség a Destiny 2-ből (Utalás a trailerre, amit fentebb is láthattok - oriic)

    Igen, a Destiny 2 volt az egyik első játék, ahol lefagyaszthattad az ellenfeleidet, más játék nem csinált még ilyet, nagy áttörés volt, csak le kellett nyúlnunk. Természetesen félreértése ne essék, ez csak szarkazmus a részünkről. :) A játék négy klasszikus elemre épít, amelyek között ott van a víz (ezzel együtt a fagyasztás), valamint például a föld is, reméljük előbb bemutathatjuk mint a Destiny fejlesztői.
  • Tervben van az Unreal Engine 5-re való átállás?

    Egyelőre nincs, az UE5 egy fantasztikus motor, de annak elődje is egy remek, modern, gyönyörű motor.