Torment: Tides of Numenera

Kétséget kizáróan a Planescape: Torment a 90-es évek végének egy legjobb PC-s szerepjátéka volt, azonban sajnos a kasszáknál nem érte el a kortársai sikereit (Baldur's Gate, Icewind Dale), így végül nem kapott folytatást a játék. Az évek során eközben a játék kultikus státuszba emelkedett, rengeteg rajongó álmodozott róla, hogy egyszer még visszatérhet a Planescape különös világába.

Most azonban a Kickstart segítségével valóra válhat ez az álom. Történt ugyanis, hogy tavaly, Monte Cook, aki korábban dolgozott a Planescape rendszerén a TSR-nél, egy Kickstarter kampány során egy új szerepjáték világot és rendszert hozott létre, ez lett a Numenera. A kampány hatalams siker lett, Cook első körben 20 ezer dollást kért a közösségtől, akik végül több mint félmillió dollárt hoztak neki össze. A Numenera a távoli jövőbe kalauzol el minket, 1 millió évvel napjaink után vagyunk, ahol a földi civilizációk romjain a megmaradt emberiség középkori körülmények között él és próbálja felfedezni és megérteni a múltat.

Ezek után jön a Kickstarter egy másik hőse a képbe, Brian Fargo, aki jelenleg a Wasteland 2. részén dolgozik az InXile Entertainment csapatával és nagyon úgy tűnik, hogy a következő játéka a Planescape: Torment folytatása lesz. Colin McComb, a Planescape: Torment írója és tervezője szintén Brian Fargo csapatát erősíti és a hírek alapján végzett már a Wasteland 2 történetével, így akár már egy új projekten is dolgozni. Ez a játék lesz a Torment: Tides of Numenera. A Planescape jogok megszerzésének nehézségei miatt az új játék azonban a Numenera világában fog játszódni, mely tökéletes helyszínnek ígérkezik, hogy továbbvigye a Torment szellemi örökségét.

Természetesen újra a Kickstarter-hez fordulnak az alkotók, a játék kampánya a napokban indul majd, de persze most se üres kézzel fog a közönség elég kiállni az InXile csapata, ha mozgásban még jó darabig nem is, de terv- és koncepciórajzokon biztos bemutatkozik majd a Torment: Tides of Numenera.

Azóta történt