Tomb Raider - Újabb információk a Gameinformerből

A Square Enix és Crystal Dynamics által jegyzett Tomb Raider című játékról írt legújabb számában a Gameinformer. A magazin új képeket és információkat osztott meg az olvasókkal, és bár a képek többsége látszólag csak a nemrég kiadott videóból származnak, a friss értesülések miatt érdemes megemlíteni a dolgot.

Az első és legfontosabb változás, hogy a régi részek teljesen lineáris játékmenetét elhagyják, a játékos szabadon választhatja meg, merre haladjon tovább. A játék legelején menekülnünk kell - ahogyan azt már a videókban is láthattuk, fejjel lefelé lógva ébredünk -, ez a rész szolgál majd bevezetőnek (tutorial), melynek során egy barlangon és egy B-52-es bombázó roncsán átjutva ismerhetjük meg az irányítás alapjait.

A repülőgéproncson átjutva egy alapvetően nyitott, dinamikus ugrásokkal teletűzdelt rész vár ránk, minek során Larát korlátozott mértékben a levegőben is képesek leszünk irányítani, így kiválaszthatjuk saját menekülési útvonalunkat. Ennek segítségével akár egy tucat különféle helyről kezdhetjük hősnőnkkel a kalandozást.

A történetet tekintve a Tomb Raider ugyanúgy lineáris lesz, tehát el kell jutnunk "A" pontból "B" pontba a továbbhaladáshoz, ám az, hogy miképpen kerülünk oda, teljes egészében rajtunk múlik. A Crystal Dynamics elmondása szerint valódi felfedezőknek fogjuk magunkat érezni, hiszen nekünk kell felderítenünk a terepet, majd az eredmény fényében dönteni a továbbhaladás módjairól és lehetőségeiről.

Miközben küzd a túlélésért, Lara tapasztalati pontokra tesz szert a feladatok megoldásáért, ellenfelek legyőzéséért és egyéb helyzetek leküzdéséért. Az így szerzett XP segítségével fejleszthetjük az ő, valamint felszerelési tárgyainak tulajdonságait (Pl. a nyilak pontossága, mennyisége és sebessége), ám ezeket a változtatásokat pihenőhelyeken tudjuk elvégezni.

Ilyen táborokból több is lesz a sziget különböző pontjain, itt tudunk pihenni és fejlesztgetni képességeinket. Ezek között a helyszínek között lehetőségünk lesz gyors-utazásra is, így az egyszer már felfedezett táborhelyre könnyen visszatalálunk, ha pihenni szeretnénk. Mivel a helyszínek legtöbbje a nap minden szakában meglátogatható lesz, ennek a feladatok megoldása során is nagy jelentősége lesz.

A környezettel való interakció nagyon fontos eleme lesz a játékmenetnek, hiszen az így átélt kalandok hősnőnkre komoly kihatásokkal lehetnek. Például amikor Lara először találkozik egy farkassal - ahogy a videóban azt már láthattuk -, nekünk kell leszúrni egy nagy, éles tüske segítségével. Elsőre ez komoly megpróbáltatást fog okozni, később könnyebb dolgunk lesz.

A Tomb Raider megjelenése 2013. március 5-én várható PC-re, PS3-ra és XBOX360-ra. A ma kezdődő E3 2012 rendezvényről várhatóan még több információt és képet várhatunk, ezért figyeljétek a Gamepod oldalát, hiszen folyamatosan érkeznek az újabb beszámolók.

Azóta történt

Előzmények