Tényleg létezik a PlayStation 5-ös fejlesztői csomag

Az elmúlt két hónapban viszonylag sokszor felmerült a médiában, hogy a fejlesztők már megkapták a PlayStation 5 fejlesztői csomagját, illetve csomagjait. A pletykák ezután csak úgy záporoztak, az általános vélekedés, hogy az új PlayStation egyedi Zen magokat és Navi architektúrára épülő GPU-t tartalmaz majd, vagyis a híresztelések szerint az alapokat most is az AMD szállíthatja. Ezek azonban messze nem lehetnek ilyen egyértelműek, hacsak nem a bevezetés előkészítése zajlik jelenleg. Emiatt utánakérdeztünk, hogy létezik-e egyáltalán ez a rendszer.

A legtöbb esetben zárt ajtókba ütköztünk, de annyit sikerült megtudnunk, hogy valóban van a fejlesztőknél pár speciális gép, amelyek technikailag PC-k. Ezeknek lehet, hogy semmi közük nem lesz a végleges PlayStation 5-höz, de jellemző, hogy a Sony több évvel a megjelenés előtt készít bizonyos konfigurációkat, és azokat eljuttatják az egyes stúdióknak. Ennek elsődlegesen az a haszna, hogy tudnak prezentálni bizonyos terveket, amelyek vagy tetszenek a fejlesztőknek, vagy nem. Az aktuálisan kiosztott rendszerekre tehát rá lehet mondani, hogy PlayStation 5-ös fejlesztői csomagok, elvégre azt próbálják kiszimatolni vele, hogy a végleges gép milyen legyen, de messze nem olyan egyszerű ez a helyzet, ahogy azt a sajtó az elmúlt hónapokban lefestette. Többek között a megjelenés egyáltalán nincs közel, és a kiosztott konfigurációk ténylegesen olyan komponenseket tartalmaznak, amelyeket más paraméterezés mellett ugyan, de ma is meg lehet vásárolni. A végleges gép sem valószínű, hogy 2020 előtt megérkezik.

Ami érdekes adat, hogy a következő PlayStationnek két fő fejlesztési iránya van. Az egyik a virtuális valóság, de ez a PlayStation VR sikerét látva nem túl meglepő. A másik sokkal váratlanabb, ugyanis a játéktér méretének drasztikus növelése egy komoly célkitűzés lett. Ezzel kapcsolatban megtudtuk, hogy a Sony olyan VGA-t tesztel, amely 256 GB-nyi fedélzeti tárat használ. A hogyan egyelőre nagyon ködös, az elképzelésünk szerint egy Radeon Pro SSG-hez hasonló rendszerről lehet szó, ami már ma is 2 TB-nyi videomemóriát kínál fel PC-s környezetben. Ez ma még egy professzionális piacnak szánt technika, de tulajdonképpen kisebb SSD-k mellett, bő két év múlva, teljesen reális lehet ennek a modellnek az általános alkalmazása, főleg egy konzolban. Ilyen formában tényleg úgy lehet növelni a játéktér méretét, hogy nem kell sokkal több felejtő memóriát bevetni, vagyis a hardveres költségek szintjén egy abszolút gazdaságos megoldásról van szó. Utóbbi egyre fontosabb szempont a konzoloknál is, elvégre ha a PlayStation 4 nem startol igencsak megfizethető árszinten, akkor valószínűleg ma nem tartana ott, ahol egyébként tart.

Egyelőre tehát koncepciók vannak, amelyre épül pár kísérleti hardver. Innen még semmi sincs eldöntve, noha maga az irány egyértelműen behatárolja a fejlesztési lehetőségeket. Az igazi kérdés, hogy a Sony ötleteihez mit szólnak majd a fejlesztők, ez ugyanis döntően befolyásolhatja a végleges hardver kiválasztását, és ez sajnos pont mostanában fog kiderülni, vagyis semmi jelentősége nincs annak, hogy a mostani fejlesztői csomagokban milyen komponensek találhatók.