Repül az idő - magyar fejlesztésű kalandjáték

Egy igényes magyar kalandjáték, amely az 1800-as évek világába repíti vissza a játékost. A főhős, Tiborc bőrébe bújva kell számos akadályt leküzdve megépíteni zseniális találmányát, a gőzhajtású röpgépet. Kalandjai során csak csavaros eszére és önmagára számíthat.

Egy kis, két személyes csapat gőzerővel -hogy stílszerűek legyünk- fejlesztik játékukat, ami a Repül az idő címet kapta. Ahogy az fentebb is olvasható, egy klasszikus point-and-click kalandjátékról van szó, ami ötletes megoldásaival és csavaros történetével kívánja magával ragadni a játékosokat. Fontos megemlíteni, hogy a játék fejlesztését támogathatod a kezdheted.hu oldalon, ami hasonló alapon működik, mint a Kickstarter.

Magáról a játékról picit bővebben, a fejlesztők írnak:

A történet

A Repül az Idő (RAI) egy elsősorban PC-re készülő point-and-click kalandjáték. A játék helyszíne egy képzeletbeli 19. századi város, a főhőse Tiborc, a lángeszű feltaláló, akinek feladata nem más, mint egy gőzröpgép megalkotása. Az építés és az alkatrészek beszerzése során számtalan akadályba ütközik, melyek elhárítása főként a játékosok logikai érzékét teszi próbára. A feladatok megoldásához nagymértékű találékonyságra és kreativitásra van szükség, ezért a játék felfogható egyfajta szellemi tréningként is. A szerkezet elkészülte utáni tesztrepülés váratlan fordulatot eredményez, amelynek titokban tartása az alkotói koncepció részét képezi.

A játékmenet

Aki játszott a klasszikus Lucasarts játékokkal, mint a Monkey Island vagy a Day of the Tentacle, azt nem fogja meglepetés érni. Egérrel irányítható a főszereplő, különböző tárgyakat vehetünk föl, ezeket kombinálhatjuk is egymással és a környezettel, valamint bármit meg lehet nézni, megpróbálni működtetni. Számos karakter van a játékban, velük lehet beszélgetni, különböző információkat megtudni vagy épp feladatot is adhatnak. Egy segítség rendszert is beépítünk majd, hogy ne lehessen elakadni sehol. A játék demója letölthető a honlapunkról, a repulazido.hu-ról. Próbáljátok ki bátran! :)

Tiborc műhelye

A készítés

A játék elemei egytől egyig kézzel rajzoltak. Fontosnak tartjuk, hogy a játékosok a gép előtt ülve valóban úgy érezhessék, mintha egyfajta időutazáson vennének részt, és a lehető legnagyobb mértékben beleélhessék magukat a történetbe. A játékot ketten fejlesztjük; Kristóf készíti a rajzokat és az animációkat, Bálint a programozó és a történetíró, az ötletek kivitelezéséről közösen döntünk. A hangulatkeltés szempontjából nagyon fontosnak tartjuk a zenét, ezért ahelyett, hogy innen-onnan összeválogatott számokkal festenénk alá a játékot, az a megtiszteltetés ért minket, hogy Matthew Chastney angol zeneszerző elvállalta a játék zenéinek megkomponálását.