Prince of Persia: az első infók és képek

A játék jelenleg egyszerűen Prince of Persia címen fut, és akárcsak az elmúlt évek trilógiáját, ezt az epizódot is a Ubisoft Montreal készíti, akik tehát még nem lépnek tovább a következő Assassin's Creed irányába, hiszen új projectjükön jelenleg 140 fő dolgozik - és ez a szám a jövőben még nőni fog. Lássuk tehát a kiszivárgott tudnivalókat - nyolc oldalnyi magazinszken körítésében.

Az egyetlen fontos dolog, ami a tegnapi sajtóközleményből kiderült, az az, hogy a játék új, egyedi képi világot kap majd. A képeken szerencsére ez is látható, és azok tippeltek jól, akik a cel-shaded-re szavaztak, a Herceg ugyanis valóban borzasztóan stílusos, rajzfilmszerű fizimiskát kapott. Maga a játék univerzuma is inkább az ezeregy éjszaka jegyében készült el, és kevésbé követi a darkos vonalat.

Nem csak ez az egyetlen dolog, ami változik az előzményekhez képest - sőt, inkább hasonlóságot nehéz találni, egy egészen más koncepció fogant meg ugyanis a Ubisoft fejében. A játékmenet leginkább a Zelda irányába mozdul el: teljes szabadságot ezúttal sem kapunk, de csökken a linearitás mértéke, és több útvonalon is eljuthatunk majd az egyik helyszínről a másikra. Kezdetben egyébként a területek annyira nyitottak voltak, hogy túlságosan hasonlított az egész az Assassin's Creed-re, így inkább visszavettek valamelyest a szabadságból - ami a Prince of Persia jellegét tekintve nem feltétlenül rossz dolog. A látványos akrobatikus elemek természetesen továbbra is szerves részét képezik majd a játéknak: alaposan kibővül a Herceg mozgásrepertoárja, karmokkal ellátott kesztyűjének köszönhetően pedig jelentős szerepet kapnak a vertikális mutatványok, mint például a falakon történő lecsúszás. Érdekesség, hogy az előző trilógia nagy attrakciója, az idővisszapörgetés ezúttal nem lesz jelen.

A történet szerint egyébként a Herceg tudta nélkül egy többszáz éve elzárt gonosz istent szabadít el, így helyre kell hoznia, amit elrontott - már csak azért is, mert a hiba következtében a világ haldokolni kezd. Itt vonhatunk is némi párhuzamot az új Prince of Persia, valamint az Okami vagy a Twilight Princess között: nekünk kell "meggyógyítanunk" a világot, áldásos tevékenységünk pedig valós időben lezajló változásokat hoz: a természet újjáéled, a növények ismét felbukkannak, az ég újból kék színben pompázik, azt pedig mondani sem kell, hogy ez az új grafikai megvalósítással párosulva mennyire látványos elemként lesz majd jelen a játékban.

A készítők sokat tanakodtak azon, hogy a harcok hogyan legyenek megvalósítva: végül úgy döntöttek, hogy első sorban egy-az-egy elleni kűzdelmek elé állítják a játékosokat, a karakterek arcáról leolvasható érzelmekkel, valamint látványos és filmszerű jelenetekkel megspékelve. A főellenfélharcokkal kapcsolatban is komolyak az ígéretek: itt a Metal Gear Solid sorozat lett kitűzve követendő példaként, így ha hihetünk a Ubisoft-nak, akkor kidolgozott háttértörténettel rendelkező boss-okat kapunk, amelyek komoly benyomást keltenek majd a játékosban, és nem csak véletlenszerűen lesznek belehajigálva a játékba.

Az új Prince of Persia mind a képek, mind a leírtak alapján ígéretesnek tűnik: ősszel megtudjuk, hogy mi is sül majd ki belőle, ekkor érkezik ugyanis a játék, PlayStation 3, Xbox 360 és PC platformokra.