Nagyon lassan indul be a konzolpiac Kínában

Az előző év slágerhírének számított, hogy Kína megnyitja a piacát a konzolok előtt, amely lehetőségre a Microsoft és a Sony is lecsapott. Mint ismeretes az Xbox One konzolt a BesTV, míg a PlayStation 4-et a Oriental Pearl Culture Development partnerségében kezdték el forgalmazni. Tavasszal azonban a Microsoft és a Sony úgy döntött, hogy hatékonyabban fel tudják futtatni a rendszereket, ha közösen lépnek fel a terjedés érdekében, így a BesTV és az a Oriental Pearl Culture Development összeolvadt, és egy ideje Shanghai Media Group néven felelnek mindkét nagy konzol kínai terjedéséért.

A legfrissebb adatok alapján viszont lassan indul be a piac. A Niko elemzése szerint eddig 550 000 Xbox One és PlayStation 4 került eladásra Kínában. Ez a többi országban elért eredményekhez képest nem túl jó adat, de ha figyelembe vesszük, hogy mennyire szerény a konzolok aktuális tartalomellátása, akkor hízelgőnek is felfogható. Valószínűleg jobb eredményeket a Microsoft és a Sony sem várt, hiszen gyakorlatilag csak egy maréknyi programot kínálnak az amúgy sem régóta elérhető gépekhez, tartalom nélkül pedig nehéz meggyőzni a kínai vásárlóbázist.

A Niko szerint Kínához teljesen más üzleti modell kell, mint amit a Sony és a Microsoft nyugatabbra, vagy éppen a Japánban alkalmaz, így a tartalom nagy részének F2P-nek, azaz ingyenesen játszhatónak kell lennie, és az üzletet a szolgáltatások szintjén kell az adott programhoz kialakítani. Erre azért van szükség, mert a kínai játékosbázis nagyon eltérően formálódott a világ többi részéhez képest. Ez a potenciálisan hatalmas vásárlóerő ma nagyrészt mobilon játszik amellett, hogy a kis részük a PC-t sem veti meg, és ezeken a területeken a kiadók a F2P modellel értek el sikereket, míg a hagyományos, mondhatni előre fizetős értékesítésre épülő disztribúció sokszor megbukott. Egy ilyen modellre való átállás a Microsoft és a Sony számára nem egyszerű, és ez egyértelműen hátráltatja mindkét céget.