Két év után perelte be a zenész a Fallout kiadóját

Morálisan védhetetlennek nevezte a Fallout 4 egyik reklámját Dion DiMucci, az amerikai énekes-dalszerző, aki az ötvenes és a hatvanas években több toplistás számot is összehozott. A The Wanderer című számát használták a félperces spotban, amiért most beperelte a Bethesda anyavállalatát.

DiMucci ugyan aláírt egy megállapodást a kiadójával arról, hogy a számait felhasználhatják reklámokhoz és egyéb tartalmak aláfestőjeként, mégis pert indított, ugyanis azt is kikötötte, személyesen jóvá kell hagynia minden egyes megjelenést. Az Universal viszont nem kérdezte meg, mi a véleménye a Fallout 4 kapcsán.

A felperes szerint a kereskedelmi reklám olyan terméket hirdet, amivel nem tud azonosulni, szerinte alapvetően visszataszító az, amit a Fallout széria képvisel a rendszeres öngyilkosságok, a disztópikus társadalom és az öncélú erőszak népszerűsítésével a fiatalkorúak körében.

A 77 éves énekesnek ugyan közel két évig tartott észlelnie a dolgot, ám ez csak még inkább felbosszantotta. DiMucci azt mondja, a reklámnak "nincs hozzáadott értéke", de ha lehetősége lett volna, megpróbálja más irányba terelni a készítőket. Leginkább azért mérges, mert nem kérték ki a véleményét, illetve az is zavarja, hogy a videómegosztókon azóta is elérhető a reklám, amit az ő zenéjével azonosítanak.

A bíróságnak azt is elmagyarázta, a felhasznált dalrészlet kontextus nélkül őt is rossz színben tünteti fel, pedig a The Wanderers főhőse csak egy önmagát elvesztett, és komoly kapcsolatot nem találó magányos férfiról, illetve a kor előrehaladtával fokozódó elszigetelődésről szól. Ezzel szemben a promóciós videóban a vándor azért jár városról városra, hogy gyilkoljon.

Végeredményben az opportunista megközelítést választva DiMucci 1 millió dollárra pereli a Bethesda anyacégét, a Zenimaxot a károkért amiket a kampány okozott. Természetesen azzal együtt, hogy a reklámokat haladéktalanul távolítsák el.