Gears of War - bemutató

Hirdetés

Ha nem bánjátok, akkor megosztom veletek az általam is kinevezett ÉV (2007) Tps játékát, a Gears of War-t. Persze nem csak én dobáltam rá előszeretettel az Év játéka titulust.
Emlékszem, tavaly agyon hypolták a Gears of War első részét xbox-os -konzolos- reklámokkal, ez a marketingpolitika a televiziók reklámos "vásznára" is hatott. Nem szeretem a reklámokat (gondolom ti se), de teljesen, szó szerint lehidaltam, mikor láttam a játék beharangozását még két éve, novemberben. Nemcsak a játékot vették mint a cukrot, hanem magát a -szintén- nemrég debütáló konzolt (Xbox360) is! Pedig a hype veszélyes fegyver ám! Jelen esetben tökéletesen működött, mindkettővel a dolog. Sokan megrohanták az üzleteket, révén, hogy a kedves vásárlók Gears of War terméket akarnak. S ez igaz volt a számítógépes platformmal rendelkező userekre is. Mára már gigantikus rajongótábora van a játéknak, pontosabban játékoknak (van nekünk egy GoW 2, és jövőre már jön a trilógia záró része is).

g

Hosszas telepítési nyugtalanság után végre én is elindítottam e nemes játékot. Természetesen -hála a jó hype-nak- a menű méltó a címviselőhöz. Epikus, sőt gótikus hangulat fogott meg első ránézésre. Részletes grafikai -és hangbeállításokkal rendelkezik az opciók, amit a fejlesztők nagyon jól optimalizáltak az akkori videókártyákra. Az Epic studió pedig az első, szinte tökéletesre kifejlesztett Unreal 3.0 grafikai technologiával is bírt eme játékkal! A grafika pompásan néz ki, sőt művészien gótikus, a hangok pedig természetesen kiemelkedők.

g

Küldetésünket elindítva végre megkímél minket a játékprogram a tutorial-tól. Egyszercsak a főhős, Marcus Fenix bőrében vesszük észre magunkat egy börtönépületben raboskodva. Ahol később cimbink ront ránk, pontosabban ment ki, azzal a közléssel, hogy a dolgok megváltoztak. A történet szerint idegenek (locustok, akik föld alatti élettérrel berendezkedett faj) szállták meg a békés, emberlakta bolygónkat (neveztesen Sera), ám az ellenállás közel sem szünt meg, amelyek főleg volt katonákból, zsoldosokból áll fel. A harc ellenük már évek óta folyik, világháború dúl a két faj között. A történetről nem ecsetelnék tovább, hiszen korántsem erre szakosodott a játék, hanem a nagybetűs HANGULATRA!

g

A játékmenete kiváló, köszönhető ez az UE 3.0-nak valamint új "játékmódot" fedezhetünk fel. Ez pedig a Rainbow Six Vegas-ban először megismert, fedezékrendszer alapú irányítást! Ebben a játékban -tökéletesen kifejlesztve, akkor annak számított, sőt- kivételesen nem rambózhatunk, vagy Terminátor módjára nem ronthatunk be gyorsan az ellenfelekhez, mert bizony akkor sokszor fogjuk látni a képernyőn a Game Over feliratot. Ebben a játékban alaposan megkell becsüljük a fedezékeket, s onnan kilőni az ellent. Tehát minden mozdulatunkat alaposan meg kell gondolni. Mellesleg az ellenfél is jól használja ezt a fedezékrendszert.

g

A történetvezetés linearitása dominál leginkább, de gyakran van választási lehetőségünk, amit a program adott szituációknál felkínál. Általában két választási lehetőséget adtak a játékfejlesztők, ahol eldönthetjük, hogy miként és hol folytatódjon a játékmenet története. Szó sincs RPG-ről, ezt gyorsan megjegyezném!
Újdonságot (a részletesen kidolgozott fedezékeken kívül) nem sokat kapunk, mégsem unatkozunk egy percet sem a közel 9-10 óra hosszú egyjátékos küldetéssorozat alatt. Ez már átlagos játékidőnek mondható manapság, főleg a CoD 4 négy-öt órás végigjátszása szempontjából többek között.

g

Vélemyényem szerint az irányítást most az egyszer tökéltesen portolták PC-re. Jól írányítható a karakter, a járművek (igen, az is van benne), sőt ha a -space- gombot lenyomjuk hősünk látványosan menetel, -helyesebben- rohan előre, s mind ezt epikus csatákba használva adrenalin-fokozó is lehet!
A Gears of War másik nagy előnye, hogy általában nem magányos farkasként dolgozunk, hanem kapunk okos társakat is. A csapattagok akár hasznos tagjai is lehetnek a játékmenetnek. Pár küldetésnél nélkülük nem érnünk semmit sem, illetve nem kapna lendületet a történet sem. Hála az égnek, hogy a sérülésrendszer a Call of Duty 2 és más hasonló játékok "védelmirendszerét" használja, vagyis amikor megsérülünk, pirosan kezd elhomályosúlni a képernyőnk. Ilyenkor szépen vonuljunk fedezékbe, várjunk kicsit míg tele szívjuk magunkat életenergiával, és utána friss erővel vethetjük magunkat az akciókba.

g

A grafikai motort -ismételten visszatérve- csak dícsérni tudom. Jól lefesti elénk az épületek milyenségét, a háborús filmeket megszégyenítő vilégvége-hangulatot, s az előre renderelt átvezetők terén sem panaszkodhatnak az Epic fejlesztői sem. A játék során fedeztem fel némi horror hangulatot is az alapértelmezett gépkarabélyunkba beépített fűrészünk miatt. Így a közelharcot leírni sem merem, olyan brutális.
A hangokért szintén nagybetűs respect jár. A zene nagyon ütős, főleg epikus csatározások közben eszméletlen! A játékot -mellesleg- hasonlítanám a múlt hónapban hazánkban is megjelenő legújjabb Brothers in Arms (magyar szinkronnal már kapható) játékmenetével. Nyílvánvaló innen koppintották a Gearboxos srácok a fedezékrendszert, ami abban a játékban is kiválóan működött.
Marcus szinkronhangja remek, ám a többi is kiváló.

g

Összességében egy borzasztóan jól sikerült játékról van szó, amely a hangulatra orientálódott leginkább! Az adrenalin tovább fokozódik mikor rohanunk fedezékről fedezékre, nincs is ennél nagyobb élmény a játékban. Még rövídebben: fantasztikus, lenyűgöző. Mindenki kötelezően próbálja ki! Aztán jöhet a második rész kijátsszása is, ami jelenleg konzolon érhető el.

 

Ami jó:
- gótikus hangulat
- remek epikus csaták
- brutális közelharc

Ami rossz:
- olyan nincs: na jó, átlagos játékidő

Értékelés: 97%

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek: