Game Dev Tycoon és a kalózok

Talán az utóbbi idők egy legviccesebb videójátékos híre következik, két indie fejlesztőnek hála. Patrick és Daniel Klug, avagy a Greenheart Games a napokban jelentette meg első játékát, a Game Dev Tycoon-t, egy játékfejlesztő stúdió szimulátort. Az ötlet nem teljesen egyedi, nagyjából a híres iPhone játékot, a Game Dev Story-t gondolták újra a srácok, melyben az egész videójáték ipart élhetjük végig a hőskorból indulva egészen a napjainkig és még tovább.

A 8 $-ért kapható PC játék szokás szerint megjelent a különböző kalózoldalakon, a készítők statisztikája szerint 3318-an játszottak a játékkal, ebből 3104 (!) volt kalózverzió. Hogy honnét tudják ezt? Egyszerű, ők maguk töltötték fel a játék egy kicsit módosított verzióját az egyik fájlmegosztó hálózatra. Ez a kis módosítás vezetett végül is ehhez a vicces történethez, ugyanis akik a kalózverzióval játszanak, előbb-utóbb csődbe mennek a játékban, a kalózkodás miatt.

Az internetes fórumokban hamar megjelentek azok, akik ezzel a problémával találkoztak a játék során és persze érdeklődtek, hogy pl. "hogy lehetne valami DRM-et kifejleszteni, mert a 9-10 pontos játékomat a kalózkodás miatt alig veszik és nincs rajta profit".

A fejlesztők maguk annyit mondtak, hogy van egy réteg, aki tényleg nem engedheti meg magának, hogy játékot vegyen, velük nincs is bajuk, de a többieknek azt üzenik, hogy ők csak két srác, akik játékokat szeretnének készíteni megélhetés gyanánt.

Ügyes reklámot csináltak maguknak a srácok, nem igaz? :)

Azóta történt