Demonstrálta az új Xbox által várható képi javulást a Microsoft

A hónap eleje óta lehet tudni, hogy nagyjából mi is lesz a Microsoft új Xbox konzolja, amely a Scorpio projekt néven fut még mindig, végleges nevet a cég csak később ad neki. A nyilvánossá vált adatokat már összefoglaltuk korábban, de később pár extra információ is befutott.

Az új, 4K-ra tervezett Xbox esetében világos, hogy a Microsoft mit szeretne eladni, de nem biztos, hogy ezt a felhasználók is megértik. Ugyan tényleg van egy hangos kisebbség, amely várja a 4K-t, miközben a 6 TFLOPS-ra vonatkozó adat pont annyira zene a füleiknek, amennyire a 328 GB/s-os memória-sávszélesség vagy a 12 GB memória. A legtöbb potenciális vásárló viszont ezek közül jó eséllyel csak a 4K-t érti, így számukra vizualizálni kell, hogy mit is ad a drágább és erősebb konzol.

A Microsoft most pont ezt tette, és a Windows Central le is közölte azokat a képeket, amelyeken keresztül az új Xbox képességei mutathatók be.

Az alábbi demóban látható három kép, amelyek közül az első az Xbox One-ból készült 1080p-s felbontással, míg a második szintén 1080p-s, de már az új Xbox állította elő, míg a harmadik egy 4K-s kép az új Xboxból, de vissza van skálázva Full HD-re.


(forrás: Windows Central) [+]

Bár a Microsoft nem adott komolyabb technikai leírást a belső különbségekre vonatkozóan az azért látható, hogy az új Xbox jobb élsimítást használ, illetve a textúrák felbontása is nagyobbnak tűnik. Utóbbi nyilván reális lehetőség, hiszen nagyobb a játékok által felhasználható memória is, egészen pontosan az Xbox One-on 5 GB fogható be, míg az új modellen 8 GB. Persze a textúrák felbontását nem csak ezért érdemes növelni, hanem azért is mert a célfelbontás nagyobb lesz.

Az másik demóban az látható, hogy miképp használható még fel az extra erőforrás, így az új Xbox általánosan részletesebb modell jelenít meg, amelyen a textúrák is nagyobb felbontásúak, illetve extra geometriák vannak a bogár lábain.


(forrás: Windows Central) [+]

A fentiek egyébként távolról sem a legjobb példák. Igazából grafikai fejlődés bemutatása kimerül a textúrák minőségének növelésében, a részletesebb modellben, illetve az élsimításban, vagy a magasabb felbontásban. A számítási teljesítményt például bonyolultabb szimulációkra is fel lehetne használni, de ezt nehezebb lenne megmutatni képekben, illetve ezekhez jóval többet kellett volna dolgozni, ami a demóanyagoknál nem kifejezetten szerencsés.