Brutálisan begyorsult az új frissítéssel a Forza Horizon 3

A Forza sorozat a Microsoft egyik nagy konzol exkluzív címe volt, egészen addig, amíg a cég el nem döntötte, hogy a PC-re is áthoznak pár részt. A Forza Motorsport 6: Apex ebből a szempontból csak egy szárnypróbálgatásnak számított, de mivel a érdeklődés kellően nagy volt, így a Forza Horizon 3 már a konzolos verzióval megegyező tartalommal érkezett PC-re, persze fizetős formában, de valamit valamiért ugye.

A Forza Horizon 3 igazából nem volt egy rosszul optimalizált program, de jó ideje panaszkodtak a játékosok a CPU-limitre, aminek meg is volt az oka, ugyanis a játék PC-s portja nem volt teljesen kidolgozva. Ez főleg azért állhatott elő, mert az Xbox One-ra tervezett játék a konzol legalacsonyabb, úgynevezett mono hozzáférését használta, és a PC-re ebből készült egy DirectX 12-es port. Ez önmagában nem baj, mivel így is lehet át lehet hozni egy játékot a Windows 10-re, de a mono hozzáférés esetében a rajzolási parancsok kezelése igen speciális, rengeteg csak Xbox One konzolban elérhető hardveres trükköt használ, és erre épül az optimalizálása is. Ezt PC-re bizonyos korlátozásokkal lehet portolni, mivel a PC-s GPU-kból hiányoznak a hozzájuk szükséges hardverelemek, ami miatt nyilván a Microsoft PC-re szánt grafikus API-jában sincs lehetőség ezek kihasználásra. Ezért a fejlesztőknek alternatív implementációt kell keresni a PC-re, de ezt nagyon egyszerűen képzelte el anno a játékot fejlesztő Turn 10. Ez a fő oka annak, hogy a Forza Horizon 3 a DirectX 12 API ellenére is, limitált formában dolgozta fel a rajzolási parancsokat több processzormagon, és ez okozta sokszor a CPU-limitet. A közhiedelemmel ellentétben a feldolgozás valójában nem egy szálon történt, de igen sok a szálak közötti szinkronizáció, ami megakasztja a munkát, így végeredményben igen korlátozott az egész rendszer működése az API által nyújtott lehetőségekhez képest.

A Turn 10 azonban most kiadott egy 1.0.64.2-es verziójú frissítést, amely átdolgozza a PC-re használt szálkezelési modellt, így az sokkal jobban fog illeszkedni a PC-s DirectX 12-es API-hoz. Ezáltal drámai mértékben megnövelhető volt a rajzolási parancsokkal dolgozó szálak száma, illetve emellett kapott a rendszer egy frissített modellt a szálak affinitásának kezelésére, amely be- és kikapcsolható a Threaded Optimization menüponttal.

A változások végeredményben 25-40%-os sebességnövekedést is eredményezhetnek magas részletesség mellett a komolyabb teljesítményű konfigurációkon. Leginkább azokon a gépeken várható nagyobb sebességnövekedés, amelyek négynél több magot használó CPU-t tartalmaznak, mivel az új rendszer igazából itt tudja igazán kamatoztatni a képességeit. Alapvetően azonban mindegyik konfigurációra hatással van valamennyire, de a négy vagy négynél kevesebb maggal dolgozó CPU-k esetében a sebességnövekedés a kevés magszám miatt limitált lehet. Az extra teljesítmény tehát nagyon függ az adott PC-től, de a frissítés elérhető a Windows Store-ban, így a Forza Horizon 3 játékkal rendelkező felhasználók akár azonnal lemérhetik az előnyöket.