Az ID Software elsőként hozza PC-re a konzolfunkciókat

A Doom című játékhoz készülő, Vulkan API-t kihasználó frissítés beveti az AMD frissen kiadott SPIR-V kiterjesztéseit.

Az elmúlt hónapban megjelent Doom című játékról már jó ideje lehetett tudni, hogy egy későbbi frissítésben ki fogja majd használni a Vulkan adta lehetőségeket. Ezzel ez lesz az első olyan PC-s program, amely az említett API-t nem csak tesztelési szinten veti be. Ugyanakkor az ID Software nem csak erre az elsőségre hajt, ugyanis a Vulkan leképezővel PC-re hozzák a konzolokon jól ismert és széleskörűen alkalmazott optimalizálási technikákat.

Erre nagyjából egy hete ad lehetőséget az AMD, ugyanis már szállítják a legújabb meghajtókban az úgynevezett beépített shader funkciókat, amelyeket DirectX 11 és 12, illetve Vulkan API-n használhatnak a fejlesztők. Információink szerint a Doom érkező frissítése az SPV_AMD_shader_trinary_minmax és az SPV_AMD_gcn_shader kiterjesztést biztosan használja, ugyanakkor nincs megerősítés az SPV_AMD_shader_explicit_vertex_parameter bevetéséről. Azt sem tudni még, hogy az említett újításokat a stúdió teljesítménynövelésre vagy extra effektekre fogja alkalmazni. A legvalószínűbb eshetőség a konzolokon alkalmazott optimalizálási stratégiák áthozása, hiszen lényegében az AMD friss konstrukciója a konzolszerű programozást teszi lehetővé PC-n.

A Doom című játék Vulkan leképezőjének fenti kiterjesztésekre vonatkozó kódja csak a GCN architektúrára épülő Radeonokon fog lefutni. Ugyanakkor az ID Software sokszor eléggé gyártófüggetlenül áll a dolgokhoz, így ha az NVIDIA és az Intel is úgy döntene, hogy egyszer a jövőben elérhetővé tesznek hasonló Vulkan kiterjesztéseket (kiemelve a szükséges dokumentációkat a megfelelő fejlesztőeszközökkel együtt), akkor valószínűleg kapnának támogatást, még talán úgy is, hogy a már megírt konzolos kódok nem lennének olyan egyszerűen áthozhatók, mint az AMD konstrukciójánál.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés