FreeSync 2-t kap az Xbox One

Egész pontosan a One S és X verziók, amelyek így variálható frissítési frekvenciát és speciális tone mappingot kapnak.

A Microsoft nagy bejelentéssel kezdett az Inside Xbox szezonpremieren, ugyanis kiderült, hogy az Xbox One konzolok tavaszi frissítésében érkezik a sokat emlegetett 1440p-s felbontás támogatása, és mellé még kapnak egy komoly extrát a felhasználók, ugyanis az Xbox One S és X konzolok támogatni fogják az AMD FreeSync 2 technológiáját.

Itt egy nem szabványos HDMI-s FreeSync megoldásról beszélünk, amely a PC-s játékosoknak már ismerős lehet, hiszen az AMD már két évvel korábban bemutatta. Lényegében ennek egy modernizált változata lesz elérhető a Microsoft konzoljára, ami biztosítja a variálható frissítési frekvenciát, méghozzá azokon a kijelzőkön, amelyek támogatják a HDMI-s FreeSync lehetőségét. A fejlesztőknek ezzel semmit sem kell kezdeniük, mivel a variálható frissítés aktiválása a felhasználók döntésétől függ, a már kiadott játékok pedig kompatibilisek lesznek az érkező beállítással.

Az Xbox One S és X konzolok viszont nem csak simán ezt a módot kapják meg, hanem a FreeSync 2-t is, aminek célja a megjelenítő oldali tone mappingra vonatkozó igény megszüntetése, mivel meghatároz egy olyan specifikációt, amelyet a kijelzőgyártóknak követni lehet, így a kompatibilis kijelzők a játék oldalán számolt tone mapping eredményét direkten képesek megjeleníteni, ráadásul úgy, hogy az eredmény megfelelő lesz. Ez számottevő mértékben csökkenti a képmegjelenítés késleltetését, hiszen megszüntet egy specifikált formában felesleges tone mapping fázist, továbbá a megjelenített tartalom meg fog egyezni azzal, amit a fejlesztő valóban meg is akar jeleníteni, mivel a kijelzőbe épített tone mapping nem módosítja a végső képet.


[+]

A FreeSync 2-t már direkten kell támogatnia a fejlesztőknek, vagyis nem lehet csak úgy minden alkalmazáson belül bekapcsolni. Könnyítést jelent viszont, hogy az AMD az AGS szervizkönyvtár 5.1.1-es verzióját úgy alakította ki, hogy az Xbox One S és X konzolokon végzett munka egyszerűen portolható legyen PC-re, vagy akár fordítva, így a fejlesztők egyszerre le tudják fedni a Microsoft konzoljait, illetve az AMD, PC-be szánt grafikus vezérlőit.

Mivel ezek a technológiák nem szabványosak, így kiemelten fontos figyelni a megfelelő kijelző kiválasztására. A lényeg az, hogy az adott megjelenítő rendelkezzen olyan hitelesítéssel, amely képes a HDMI-n keresztül is működtetni a FreeSync technológiát, illetve ha bárki HDR-ben is gondolkodik, akkor ugyanezt FreeSync 2-vel kell keresni. Erre vonatkozóan nagy segítség lehet az AMD specifikációs listája, amelyben az említett paraméterekre lehet szűkíteni forgalmazott és megfelelő termékeket.

Arról nincs információ, hogy a fentiekből az eredeti Xbox One mit támogat, mivel a régebbi verziójú lapka igen koros kijelzőmotort használ, így a FreeSync 2-t szinte biztos, hogy nem kezeli, a HDMI-s FreeSync esetében, viszont van esély arra, hogy megoldható a működés, de hivatalos bejelentés nélkül ezt csak fenntartásokkal érdemes kezelni.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés