1.24 GHz-es a Wii U CPU-ja

Az utóbbi napokban egyre több fejlesztő szólalt meg a Wii U hardveres képességeivel kapcsolatban, a Nintendo azonban nem kommentált semmit és nem is adott ki semmilyen új információt az ügyben, hiszen eddig is azt hangoztatták, hogy a játékosokat nem a nyers számok, hanem a játékok érdeklik. Persze ez a megállapítás talán 2006-ban, a Wii megjelenéskor még megállta a helyét, azonban manapság a fullHD, 4 magos telefonok korát éljük, sokkal jobban érdeklődik az átlagember is a technika iránt.

Mindenesetre amit a Nintendo és a titoktartás által megkötött fejlesztők nem mondanak, mondhatnak el, azt most a Wii-s munkásságukról ismerté vált Team Twiizers szállítja egy Twitter üzenet formájában:
"1.243135 GHz-es, 3 PowerPC 750 típusú CPU mag (hasonló a Wii Broadway kódnevű 729 MHz-es CPU-jához, csak több benne a cache memória), a GPU mag 549.9997555 MHz-es."

Mint ismeretes, a Wii U kezdetben Project Cafe néven volt ismert, erre utal a CPU "Espresso" és az AMD által tervezett GPU "Latte" kódneve.

Az IBM PowerPC 750 típusú magok eredete 1997-ig nyúlik vissza, szóval alapjaiban tényleg nem beszélhetünk modern architektúráról, ez volt a 2001-ben kiadott Nintendo GameCube Gekko processzorának a lelke is, azonban így is duplája a sebesség a Wii-hez képest és a magok száma is megháromszorozódott. Szintén fontos megemlíteni, hogy a Wii U CPU-ja támogatja az "out-of-order" utasításvégrehajtást, vagyis az ütemezésben lehetőség van az utasítások sorrendtől eltérő végrehajtására is, ha a hardver számára így kedvezőbb lesz (forrás: PH tudástár). Lényegében a Wii hardverének a továbbfejlesztése lett a Wii U, a különbség azonban számottevő, a lépés nagyjából akkora, mint amit az Intel hajtott végre a Pentium 4-ről a Core processzorokra való váltáskor. Ezek alapján csak a gigahertzek alapján nem érdemes összevetni a X360 3.2 GHz-es hatmagos Xenon CPU-jával, mert a fentieket számításba véve egyáltalán nem ilyen egyszerű a helyzet.

A történetből jól látszik, hogy a Nintendo, az IBM és az AMD (ATI) kapcsolata töretlen, a hasonló hardver pedig alapot adhat GameCube játékok Virtual Console címként való érkezésére.