Uncharted 4: The Thief's End előzetes

A generáció csúcsán?

A környezet impozáns megvalósításáról és méreteiről már beszéltünk, azonban az Uncharted széria meghatározó elemét képezik a karakterek, amik egyértelműen egy újabb szintre léptek (az előző generációs karaktermodellek poligonszámának a duplájáról van szó). Már nem csak minőségi szinkronmunkáról beszélhetünk Motion Capture animációkkal támogatva, de már az arcmimikát is precíziósan digitalizálták. A The Last of Us-ban karakterenként körülbelül 100 különböző pont animálásával hozták létre a gesztusokat arconként, ez a szám az Uncharted 4-re több mint négyszeresére duzzadt. Így a játékos a legszélesebb érzelmi palettáról fogja kapni az impulzusokat, amivel elragadja majd a kaland és a leghevesebb virtuális empátia hullámvasút utasa lehet.


[+]

Mivel a játék és a rendezett jelenetek közötti átmenet már tökéletes folytonossággal képviseli magát az Uncharted 4-ben, így a legrészletesebb karaktermodelleket próbálták megalkotni valósághű pórusokkal megáldott bőrfelülettel, melyen megjelennek az izzadságcseppek, kidagadnak az erek és megfeszülnek az izmok. A hajkorona megvalósítása sosem volt egy egyszerű folyamat, de a Naughty Dog még az arcszőrzet mellett a testet borító szőrszálak fontosságáról sem felejtkezett el. Egy erősebb légmozgás még a mellkas szőrzetet is felborzolhatja.


[+]

A Naughty Dog bármennyire is kapálózott, az egyjátékos kampány során meg kellett elégedniük (meg a játékosoknak is be kell érniük ennyivel) az 1080p-s felbontással, valamint a 30 képkocka per másodperces képfrissítési értékkel. Az indoklásban az interaktív elemek jelenlétét hozták fel, meg természetesen az időhiányt. A 60 FPS-es folyamatosságnak túl nagy ára lett volna, amit nem vállalhattak. Szerencsére a többjátékos szekció megalkotásához már alapból úgy fogtak neki, hogy mindent alárendeltek a 60 frames pergő élménynek (többek között a felbontást is, mivel 900p-re butították), így legalább a multiban maximális folyamatosságra lehet majd számítani.

A többjátékos részleg szintén meghatározó eleme lesz az Uncharted 4-nek. A fejlesztők nyolc totálisan új harcteret alkottak meg a multiplayer örömökhöz, melyeket az új képességekhez és lehetőségekhez igazítottak. Nagy hangsúlyt fog kapni a csapatmunka, valamint a gyors közlekedés, akár a levegőből is érkezhet a támadás egy akrobatikusan kivitelezett csáklyás lengedezést követően. A különböző kasztokba tartozó játékosok egymásra támaszkodva lehetnek majd igazán sikeresek. Minden mesterlövésznek (sniper) jó, ha van egy támogatója (savior), miközben a másik társa által (hunter) csapdába csalt ellenséggel végez, vagy a felfegyverzett (brute) halálosztó csapattárs előtt tisztogat.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények