The Little Acre teszt (Xbox One)

Egy aprócska kalandocska

Az idősebb játékosok egész biztosan emlékeznek Charles Cecil nevére. A brit úriember a Broken Sword sorozat és a Beneath a Steel Sky játék alkotójaként szerzett elvitathatatlan érdemeket, és véste be magát a kalandjáték rajongók emlékezetébe. Éppen ezért volt nagyszerű hír a műfaj kedvelői számára, hogy a független játékfejlesztő csapat, a Pewter Games Cecil irányítása és útmutatása mellett készítette el legújabb kalandjátékát. A The Little Acre egy szívvel-lélekkel megalkotott, csodálatos produkció, amire nem lehet haragudni. Márpedig lenne miért, mert sajnos arcpirítóan rövidre sikeredett.

The Little Acre Xbox One

Az 1950-es évek Írországában járunk, történetünk főszereplője egy kis család, pontosabban az apa, Aiden, és cserfes kislánya, Lily. Egy kis farmon élnek a vidéki tájon, és a nagypapát keresik, ő ugyanis szőrén-szálán eltűnt. Hamar kiderül, hogy nem egyszerű esetről van szó: főhősünk apja egy furcsa gépezetet készített, amivel egy misztikus világba utazott. Kissé ügyetlen, csetlő-botló kalandorunk megtalálja a titok nyitját, hogy aztán minden lében nyolc kanál, bajkeverő kislánya is kövesse, és mindenféle kalandokba keveredjenek a furcsa, idegen világban.

Mindezt az ír fejlesztők produkciója egy teljesen hagyományos kalandjáték formájában meséli el, ami keveri a „point & click” és a közvetlen irányítású, fix kameraállású mechanikákat. A játékmenet semmi újdonságot nem vonultat fel, sőt inkább azt lehet mondani, hogy kezdőknek és gyerekeknek lehet ideális. Minden képernyőn egyértelműen jelölve vannak a felhasználható tárgyak (elég csak a közelükbe mennünk), és nincsenek bonyolult logikai feladványok. A komolyabb játékra vágyóknak ez rossz hír, mert a műfaj veteránjai valószínűleg a kisujjukból rázzák ki a megoldást minden helyszínen, de azok számára, akik idegenkednek ettől a stílustól, tökéletes belépő lehet.

The Little Acre Xbox One

Ironikus módon a játék legösszetettebb része talán az eleje, amikor is a család háza körül tevékenykedünk, de itt sincsenek igazán komoly feladványok. Mintha erre a részre több idő jutott volna a fejlesztésből, nemcsak a gyönyörű, kézzel rajzolt hátterek, de a párbeszédek, szövegek is jobban ki vannak dolgozva. Megismerjük a család körülményeit, gondolatait, a parádés, rajzfilmszerű animációk pedig gondoskodnak róla, hogy a szívünk csücskébe kerüljön a két főszereplő.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Wheels of Aurelia teszt (Xbox One)

    Autókázás Olaszország napsütötte tájain, valahol a játék és a művészet határán, ahol még azt is nehéz eldönteni, milyen alkotással van dolgunk.

  • The Turing Test bemutató (Xbox One)

    A Bulkhead Interactive egy újabb érdekes történettel tornáztatja az agyunkat, ezúttal egy távoli világ jégbe zárt kutatóállomásán.

  • Grim Legends teszt (Xbox One)

    A lengyel Artifex Mundi ismét Xbox One-on kalandozik. Ezúttal egy varázslatos, de veszélyekkel teli fantasy világba hívnak, hogy ott tegyük próbára logikánkat és ravaszságunkat.