Mese Lengyelországból
Most már nyugodtan kijelenthetjük, hogy a mobilos puzzle és rejtett tárgykeresős játékokat gyakorlatilag futószalagon szállító, lengyel Artifex Mundi csapatának bejöttek az Xbox One-os próbálkozások. A közelmúltban negyedik játékuk jelent meg a Microsoft konzoljára, és biztosak lehetünk benne, hogy mostantól ezt néhány havi rendszerességgel továbbiak követik majd. Nem mintha ez baj lenne: a cég konzolos címei igényes, nagy műgonddal kidolgozott alkotások, műfajukat tekintve pedig egyenesen hiánypótlónak számítanak a konzolos palettán. A fejlesztők legutóbbi produkciója a Grim Legends: The Forsaken Bride, ami egy klasszikus, mágiával átszőtt mesebeli történet.
Főszereplőnk, aki épp ikernővérének esküvőjére érkezik egy rejtélyes kis faluba, szörnyű események szemtanúja lesz. A menyegző előestéjén testvérét elrabolja egy hatalmas, vad medve, és a falu mögötti sötét erdőbe hurcolja. Az már az elején világos, hogy nem véletlenszerű támadás történt: a falu lakói mindig is óvakodtak az erdőtől, és mágikus rúnákkal védik magukat, a dombok mögött pedig egy még sötétebb és varázslatosabb hely rejtőzik. Mi persze már a játék bevezetőjében is látjuk az ide vezető eseménysort, de azt nem, hogy milyen összefüggések mozgatják a szálakat. Nincs más választásunk, üldözőbe vesszük a medvét, és elindulunk, hogy kiszabadítsuk testvérünket a gonosz fogságából.
A Grim Legends: The Forsaken Bride egy sorozat első része, de szerencsére különálló történetekről van szó, vagyis nem azzal a tudattal kell kiadnunk rá a pénzt, hogy csak egy gyors első epizódot kapunk érte. Mi több, a játék egy meglepően hosszú és tartalmas, korrekt kihívást jelentő történet, aminek végigjátszásával még egy bónusz epizód is megnyílik, sőt most először rejtett tárgyakat is összegyűjthetünk, amik tovább kerekítik a történetet. A játék minden helyszíne és eleme mívesen, aprólékosan kidolgozott, kézzel rajzolt varázslat, kiváló példája annak, amikor egy fejlesztő pont azt csinálja, amihez igazán ért, és amiben a legjobb. Kevés szebb, kézzel rajzolt játékot találunk ennél, ami gyönyörűen mutat a nagy képernyőkön is, sőt, itt tündököl igazán.
Az Artifex Mundinak sikerült kidolgoznia egy olyan játékmenetet és irányítást, ami tökéletesen működik Xbox One-on, így könnyűszerrel „ráhúzhatják” bármelyik játékukat. Kontrollerrel a kézben egy nagyméretű kurzort irányítunk, ezzel mutathatunk rá a képernyők megfelelő részére, ha tárgyakat akarunk felvenni, használni vagy megtalálni. A nehezebb fejtörőket jelentő mini játékok kezelését is remekül oldották meg, sosem érezzük azt, hogy ezt a játékot inkább érintőképernyőn kellene böködni.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!