The DioField Chronicle teszt

Szinte hónapról hónapra érkeznek a Square Enix legfeljebb közepes méretű játékai – a DioField Chronicle például az RTS-ek és az RPG-k házasságából született furcsaság.

Telitalálat helyett

A DioField Chronicle tehát a legfontosabb tekintetben, játékmenetét illetően messze elmarad attól, amit szerintem méltán várhatunk el tőle – ha máshonnan nem is, hát a Dawn of War 3-ból lophattak volna további ötleteket a fejlesztők. Számomra a tökéletes podcast-hallgató játék volt a DioField Chronicle a kampány 22 órája alatt: a csatákra alig kellett odafigyelni, karaktereim pedig mégis folyamatosan fejlődtek. Elismerem, hogy ez sekélyes dolog, de hát ez nem a világ legkomplexebb játéka. Egyedül a karakterfejlődés az, ahol érdemes koncentrálni, mégpedig azért, mert rengeteg eltérő szinten lehet ezen dolgozni.


[+]

Minden karakter lépi a szinteket, és szerzi az egyenként számon tartott AP, illetve a négy kasztot fejlesztő, az egész zsoldosbandánál egyben kezelt SP pontokat. Előbbivel az adott karakter kap passzív bónuszokat, utóbbival pedig a képességeket lehet hatékonyabbá tenni. Ezen felül zsoldoscsapatunk öt eltérő kategóriában fejlődik (aprócska bázisunkat egyébként be is lehet járni, és ez így sokkal hangulatosabb, mintha csak egy menüben kapnánk meg ezeket a funkciókat), plusz a mi dolgunk lesz az új fegyverek kifejlesztése, és ezekkel együtt a karakterek specializációja is – de még aduászként szolgáló szuperképességünket is lehet személyre szabni. Ezt a játék Magilumic Orb néven ismeri, de gyakorlatilag a Final Fantasy-játékokból megszokott idézésről van szó – a jelentős területen szörnyen pusztító Bahamut például már a legelső oktatópályán is rendelkezésünkre áll.

Most, hogy sorba vettem a DioField Chronicle megannyi hiányosságát, kicsit csodálkozom azon, hogy ezek ellenére is ilyen lendülettel sikerült eljutnom a történet finoman szólva sem teljesen lezárt végéig. Bár technológiai, sőt, játékdesign szempontjából sem mondanám a játékra, hogy mestermunka (sőt…), egész kellemesen szórakoztam vele. Biztos vagyok benne, hogy megosztó játékról van szó, és hogy a felsorolt hibák ilyen tömege érthető módon sokakat elriaszt majd. Semmiképpen nem akarom azt a látszatot kelteni, hogy a láthatóan alacsony büdzsé alatt valami igazi gyémánt lapulna, de akinek tetszik ez a stílus, aki kedvelte a Dawn of War 3-at, és kipróbálná azt fantasyban is, az legalább a teljes első fejezetet tartalmazó demónak adjon egy esélyt!

A The DioField Chronicle PC-re, PlayStation 4-re és 5-re, Switch-re, valamint Xbox konzolokra jelent meg.

Összefoglalás

Tagadhatatlan: a DioField Chronicle egyes komponensei legtöbbször még azért is küzdenek, hogy a „közepes” minősítést elérjék. Ennek ellenére a végeredmény egy kicsit buta, de játszható, jó iramú játék lett, feltéve, ha az ember szívesen tápolgatja majdhogynem értelmetlenül karaktereit. Valahol félúton van az egységgyártás nélküli RTS-ek, illetve a gyors tempójú akció-RPG-k közt – igazán jól tulajdonképpen semmit nem csinál, de így sem bántam meg a végigjátszását.

A The DioField Chronicle legjobb pontjai:

  • Érdekes háttérsztori, hangulatos világ;
  • élvezetes tápolás, mély karakterfejlesztés;
  • remek szinkron és zene.

A The DioField Chronicle leggyengébb részei:

  • Egyhangú, statikus és jobbára lineáris csaták;
  • zéró taktikai érzéket igényel a játékostól;
  • grafikája (pár átvezető videót leszámítva) még közepes sincs.

Bényi László

Azóta történt

  • The Excavation of Hob’s Barrow

    Pár héttel a Return to Monkey Island után egy újabb minőségi point ’n’ click kalandjáték érkezett – ezúttal teljesen más hangulattal. Van merszed feltárni az ősi síremléket humor nélkül is?

  • Valkyrie Elysium teszt

    13 éve jelent meg a legutolsó nem-mobilos Valkyrie-játék, és még régebben az utolsó epizód, ami nem volt mellékszál. A Square most váratlanul felélesztette a régi kedvencet.

  • Various Daylife teszt

    Miként sül az el, ha a Square Enix három évvel az eredeti mobilos megjelenést követően átírja konzolra furcsa fantasy életszimulátorát? Most ez is kiderült.

  • Persona 5 Royal teszt

    Élveztük először, élveztük másodjára, és most harmadszorra is megérkezett a Persona 5 – most már minden releváns platformra. De hát tudjuk jól: ismétlés a fantomtolvaj anyja!

Előzmények

  • Potion Permit teszt

    Klinika a város szélén – radikálisan kevesebb dráma, viszont sokkal több gyönyörű pixel kíséretében, mint amit anno a tévében lehetett látni.

  • Soul Hackers 2 teszt

    Tokiót megint démonok és démonidézők fenyegetik – és ezúttal nem is egy csapat gimnazista fogja megmenteni a világot. Igen, az Atlus is tud újat húzni!

  • Tiny Tina’s Wonderlands teszt

    Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy fantasy környezetű DLC-je a Borderlands 2-nek. A csaknem évtizedes ötletet most leporolta a Gearbox, és majdnem teljes epizóddá bővítették azt.

  • Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin teszt

    A legelső Final Fantasyt ezerféleképpen fel lehetett volna dolgozni, de a Square mindenkit meglepve egy bizarr hangulatú akciójátékot készíttetett a legenda alapján.