Quake - Nosztalgia bemutató

Túlélni, bármi áron

Akárcsak a DOOM esetében, a Quake is fejezetekre, azok pedig pályákra vannak osztva, melyeken egyetlen célunk van csupán: élve eljutni a kijáratig. A teljesen 3D-s világban immár könnyebben el lehet tévedni, sokkal több a mozgó platform és kapcsoló, néhol pedig ugrálós, ügyességi részek is megnehezítik az előrejutást. A készítők ráadásul viszonylag sok teleportkaput, rejtett útvonalat, titkos helyszínt és hasonló érdekességet csempésztek a pályákra, így néha valóban szét kell néznünk, mire megtaláljuk a tovább vezető utat.

A fejlesztés során több, egymástól eltérő hangulatú pályákat készítettek, melyeket egyszerűen képtelenség lett volna szimplán összefűzni. A mintegy 16 hónap alatt minden fejlesztő a maga kis világában tevékenykedett, melynek eredményeképpen mindegyikük másképp képzelte el és hozta létre a helyszíneket. John Romero pályái középkori jellegűek voltak, míg American McGee sci-fi stílusban alkotott. De akadtak gótikus és pokolbéli, elvont helyszínek is. Az id software ezért a történettel próbálta elmagyarázni, miképp fordulhat elő, hogy egy játékban ennyi különféle stílus látható.

Az alapsztori szerint egy szigorúan titkos katonai bázisra hívnak, ahol egy teleportáló berendezés kifejlesztésén dolgoznak. Egy idegen létforma, amit csak Quake néven ismernek, hasonló kapuk segítségével nemrég mindenféle rémséges lényt idézett meg a bázisra. Úgy vélik, hogy a Quake egy másik dimenzióból származik és ezeken a nyitott kapukon keresztül készül ránk szabadítani valódi seregét. Mindenképpen meg kell őt állítanunk. Ám ehhez nekünk is át kell kelnünk ezeken a kapukon, melyek ki tudja, milyen dimenziók között biztosítanak átjárást.

Természetesen nem fegyvertelenül kell szembenéznünk a Quake-kel. Bár az alapfegyverül szolgáló baltával nem sok esélyünk van, mégis jól jön, ha kifogy a muníció. A DOOM-hoz hasonlóan itt is eltérő fegyvertípusokat és lőszert szerezhetünk. Sörétesből egycsövű és kétcsövű puskát találhatunk, szögvetőből normál és forgótáras változatot, ezenkívül gránátvető, rakétavető, valamint elektromos puska is színesíti a repertoárt.

Ellenfeleink is kellően változatosak, az alap katonákon kívül találkozhatunk középkori lovagoktól kezdve az idegen dimenzióból származó bizarr teremtményeken át mindennel. Legviccesebbek a zombik, akik a saját testükből kiszedett húsdarabokkal dobálnak minket. Őket csak felrobbantva tudjuk végleg elintézni, ha nem szakadnak darabokra, pár pillanat elmúltával ismét felkelnek. Az egyes epizódok végén pedig egy főellenfél vár ránk, akit általában nem fegyverrel, hanem a terep adottságait kihasználva tudunk legyőzni.

A fegyvereken és lőszeren kívül egyéb tárgyakat is találhatunk a pályákon, melyek segíthetik túlélésünket. Legfontosabbak ezek közül a különféle páncélok - zöld, sárga és piros színben -, melyek némi védelmet nyújtanak a sérülésekkel szemben, legalábbis amíg kitartanak. Sérülés esetén életerőnket csak gyógycsomagok felvételével hozhatjuk helyre, ezért nem árt figyelnünk épségünkre. Találhatunk 200 HP-t adó bónuszt is, de testünk nem képes elviselni a megemelt életerőt, így folyamatosan csökken, míg el nem éri a 100-at.

Az egészségünkre káros matériákban való mászkáláshoz találhatunk védőruhát, valamint a nagyrészt ilyetén módon megközelíthetővé váló titkos helyszíneken egyéb nyalánkságokat. A Quake jel négyszeresére növeli sebzésünket, ideális nagyobb ellenfelek vagy zombik ellen. A Pentagram ideiglenes sérthetetlenséget, míg a Ring of Shadows szinte teljes láthatatlanságot biztosít. Ezeken kívül a zárt ajtók nyitására szolgáló kulcsok és rúnák is ugyanúgy megtalálhatóak itt, akárcsak a DOOM-ban.

A játékos fő feladata, hogy legyőzze Shub-Niggurath-ot, ehhez össze kell szednie négy rúnát, melyet az egyes epizódok főellenfeleinél talál meg. Amint megvan mind a négy, kinyílik a végső helyszínre vezető út. Addig azonban még számtalan kisebb szörnyet le kell győznünk, mire eljutunk a végére.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények