Prince of Persia - The Forgotten Sands

A mese itt véget ér…

A mese itt véget ér, de tudjuk, hogy tovább folytatódik…

Mielőtt mindenki azt gondolná, hogy az új PoP rossz lett, nos, ez nem igaz. Egy rajongónak így is tetszeni fog, legfeljebb csalódik benne párszor, de nem fogja kihajítani az ablakon a géppel együtt azt morogva, hogy a játék nem ér szinte semmit. Vannak hibái, sajnos az első és a második részhez nem ér fel összességében, rengeteg mindent lehetett volna még kezdeni ezzel a koncepcióval, kár, hogy nagy valószínűséggel köze van a film megjelenésének határidejéhez, így a játék olyan lett amilyen. Ezek ellenére a játék utolsó nagy jelenete dicsérete érdemel, picit sajnálom, hogy az a kreativitás és ötletekben gazdag légkör nem lengi körül az egész játékot és a hirtelen elvágott történet befejezését.

Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy már a játék menüjében is megtalálható a „Lower Difficulty” felirat, illetve nincs csak könnyű és normál fokozat a nehézségi szintek között, semmi nehéz, vagy esetleg extrém fokozat. Elszomorító. Ugyanakkor kapunk a játék főmenüjében egy Challange Mode-ot, amelyben egy „Arénamód” szerű kihívást teljesíthetünk (Enemy Tides), itt hullámokban érkeznek az egyre erősebb és erősebb ellenfelek 8 körön keresztül, nem túl nagy és tartalmas kihívást biztosítva, de van és tápolni tökéletes. A másik mód, ami még itt található, az a Time Trial, magyarul az időre történő feladatok megoldása, ehhez azonban alapvetően szükség van Live! kapcsolatra, magyarul internet és Live! kapcsolat hiányában ez az opció, ahogy az Extrák között az Ezio kosztüm sem érhető el. „Acsi / Trófea vadászoknak” ajánlható a játék, első végigjátszásnál nagyjából a 60-70%- ukat ki lehet szedni a programból, a fenn maradó százalék se vészesen nehéz, azért ráütnék az Ubisoft ezen szekciójáért felelős ember körmeire, miért nem tudnak más-más ikonokat adni az egyes elért eredményeknek? Miért kell mindig, minden ikonnak ugyanúgy kinézni? Ez szerintem elég alapvető dolog kellene, hogy legyen manapság, ejnye-ejnye (gonosz nézés, főleg mivel a 2008-as PoP-nál ugyan ez volt a helyzet)!

A játék befejezése hagy bőven kivetni valót maga után, amint legördül a méretes stáblista egy rövid jelenethez is hozzájuthatunk, ami elmeséli a Herceg cselekedeteit, mit is tett az elkövetkező időben addig, amíg el nem kezdődik a második rész, ahol is ugye, mint jól tudjuk, a Babilonba tartó úton hajószerencsétlenséget szenved Shahdee-nek köszönhetően.

Egyszerűsége és középszerűsége ellenére élvezhető kalandot tud nyújtani minden játékos kedvű ember számára, reméljük a következő, immáron cell-shaded grafikát alkalmazó Prince of Persia elhozza a várva várt folytatását.

Azt a befejezést ugyanis folytatni illik, kedves Ubisoft, ha már itt nem sikerült felejthetetlent alkotni, reméljük a bunkócska Herceg és Elika visszahozzák a fényt a lámpásba és még dörzsölgetnünk se kell a játék tokját ahhoz, hogy előbújjon belőle a Djinn, ami kielégíti minden titkos vágyunkat egy igazi PoP játék iránt.

„Dicsőség Annak, akit magával nem sodor az idők rohanása, meg nem változtat a dolgok változása, nem zökkent ki helyéből a világ folyása!”

Értékelés
7
Játékmenet:
Habár a harcrendszert erősen megnyirbálták és leegyszerűsítették, a természeti manipulációk, a fejlődési rendszer és változatos logikai-ügyességi részek megmentik a játékot az unalomba fulladástól, ha nem is tökéletesen.
8 Hangulat:
A játék egyik legkiemelkedőbb eleme, a táj, az apróbb utalások az előző és a következő részre mind-mind emelik a hangulatot. Megkapjuk a kötelező Prince of Persia-s hangulatot, ha nem is teljes mértékben, de elégedettek lehetünk vele.
8
Grafika:
Az előzetes videóknak és pletykáknak nem szabad hinni. A játék igen is jól néz ki, teljes mértékben megállja a helyét a piacon, nincs szégyenkezni valója. Az effektek és textúrák is mind rendbe vannak, néhol egy-egy kisebb akadás előfordul, de nem vészesen sok helyen.
7.5 Hangok:
A szinkron és a szájmozgás sajnos nem mindenhol tökéletes, összességében elfogadható. A hangokkal nincsen különösebb probléma, a zenék élvezhetőek, már amikor vannak, hozzák a megfelelő hangulatot.
7.5 Összességében:
A herceg visszatért és ugyan képletesen szólva nem váltja meg a világot, de a rajongók, ha nem is teljes mértékben, de összességében elégedettek lehetnek. Mindenki más vonjon le legalább fél vagy akár egy pontot is az értékelésből, a nem rajongóknak a játék teljesen középszerű lehet, átlagos majd minden téren. A „filmes” érzet, ha nem is teljesen, de alapjaiba érezhető, a játék nyitni próbál a szélesebb közönség felé és ez sajnos a minőség és a játékmenet rovására ment. Ennél sokkal jobb is lehetett volna, ezt kaptuk, ezt kell szeretni.

Azóta történt

Előzmények