Nagy játékok kis képernyőn

XCOM: Enemy Unknown

Az XCOM-sorozat zseniális újraindítást kapott a 2K és a Firaxis jóvoltából: nagyszerű 3D grafikával és hihetetlen atmoszférával támasztották fel a legendás taktikai programot, amelyet 2012-ben számos sajtóorgánumban az év játékának választottak. Az eredetileg konzolra és PC-re megalkotott videojátékot aztán pár hónap késéssel, idén áprilisban ültették át Androidra is, méghozzá úgy, hogy semmit sem vettek ki a hordozható változatból, egy az egyben azt kapjuk meg, amit a nagygépes változatok is nyújtottak.

XCOM Enemy Unknown
[+]

A programban a feladatunk az, hogy egy határok nélkül működő szervezet, az XCOM tagjaként szembenézzünk az idegen invázió fenyegetésével. Két terepen kelt helytállnunk a planetáris kaland során: egyrészt egy igen összetett stratégiai részben fel kell építenünk a bázisunkat, fejlesztenünk kell a technológiánkat és fel kell vérteznünk a taktikai csapásmérő egységeinket a rájuk váró kihívásokra, másrészt (és messze ez a legnagyobb móka) szemtől-szemben, egy négyzetrácsokra osztott gyönyörű 3D-s csatamezőn, a párfős szakaszt irányítva meg kell vívnunk a galád idegenekkel. Bár egyszerűnek tűnik a dolog, valójában már az első pillanatokban, az első összecsapásoknál is hihetetlenül észnél kell lennünk: fejlesztéseink hosszú hetekig elhúzódhatnak, és akár a teljes játék végkimenetelét is megváltoztathatják, arról nem is beszélve, hogy egy-egy eleső baka hiányát akár az utolsó pillanatig is megérezhetjük. Katonáink szintet léphetnek és fejlődhetnek a bevetések során: egy-egy tapasztalt veterán pedig akár több tucatnyi újonccal felveheti a fegyvert.

XCOM Enemy Unknown
[+]

Az Android-változat annyira mesteri lett, hogy szinte lehetetlen rajta fogást találni. A grafika tényleg hozza a PC-s szintet, ennek azonban természetesen megvan az ára: alsó-, sőt, középkategóriás telefonokkal és tabletekkel is meggyűlhet a baja, már ami a gépigényét illeti, emellett pedig, miután a tényleg a platformok határait feszegeti a 3D-s megjelenítés terén, így a legerősebb akkumulátorokat is képes pár óra alatt lemeríteni. Ettől függetlenül az XCOM: Enemy Unknown egy nagyobb kijelzőn valójában folyamatosan olyan élményt nyújt, mintha eleve Androidra találták volna ki: a körökre osztott taktikai harcok pont a végtelen időnek hála fantasztikusan irányíthatók az érintőképernyőn, ráadásul a stratégiai részhez sem kellenek reflexek, így azok is elboldogulhatnak vele, akik még csak most ismerkednek a mobiljátékokkal. A számtalan nehézségi kapcsoló és a nagyon hosszú kampány garantálja, hogy akár hosszú-hosszú hetekre is fantasztikusan szórakozzunk, a kivitelezése pedig fantasztikus lett, érződik rajta, a fejlesztők szívvel és lélekkel dolgoztak a produktumon.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények