Monument Valley 2 bemutató (iOS, Android)

Lehetetlen küldetés

Kevés játék sikerült mobilplatformon annyira emlékezetesre, mint a Monument Valley, amely 2014-ben látott napvilágot iOS-re és Androidra, majd az azóta leáldozott csillagú Windows Phone-ra. Az izometrikus nézetet használó puzzle/platformer varázslatos hangulatával, relaxáló zenéjével és egyszerű, mégis lenyűgöző pályadizájnjával olyan élményt nyújtott, ami bőven kárpótolt az epizód és kiegészítőinek rövidségéért, mert mindig visszavágyott az ember ebbe a furcsa világba, főleg OLED kijelzős okostelefonokon.

M. C. Escher egy illusztrációja
M. C. Escher egy illusztrációja (forrás: Atelier) [+]

Az Ustwo játékának különlegességét a Maurits Cornelis Escher holland művész lehetetlen geometriai formáit megidéző pályaelemei, útvonalai és mozgó platformjai jelentették: egy látszólag szintben lévő folyosón egy emelettel magasabban lehetett kikötni, pályarészletek forgatásával vagy vadul tekeredő utak bejárásával pedig olyan helyekre eljutni, ami szemre képtelenségnek tűnt.

A fejlesztők ügyesen használták ki az emberi agy térérzetét és annak csapdáit, optikai illúziót létrehozva borzasztóan egyszerű geometriai formákkal, a 360-ban bejárható Land’s End pedig VR-platformokon hozott az Ustwotól emlékezeteset. A Monument Valley 2 visszatérés a gyökerekhez, és nem okoz csalódást. Főszereplője Ro, aki nekiveselkedik újabb mozgatható és elforgatható labirintusok leküzdésére, és ebben társa leánya, akit most ismertet meg először eme különleges világ kihívásaival.


[+]

A történet központi szerepet játszik a játékban, mivel a fejlesztők (akik közül az évek során többen szülőkké váltak), hangsúlyosabb sztorielemekre vágytak, hogy ne csak a puzzle-ok leküzdése legyen az élmény része. Kezdetben édesanya és leánya együtt mozognak az új szinteken, ám különösebb spoiler nélkül kijelenthető: nem mindig lesz ez így, és a pályadizájn idomul aktuális szereplőjéhez.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények