Elite Dangerous: Horizons bemutató (Xbox One)

2.1: A Mérnökök

Szorosan kapcsolódik a bolygókra való leszálláshoz a Horizons második modulja, amely a The Engineers nevet kapta. A legfőbb újdonsága ennek a galaxis különböző részein tevékenykedő mérnökök, akik különböző fejlesztéseket tudnak eszközölni űrhajóinkon. A folyamat azonban nem egyszerű, és nyugodtan mondhatjuk, hogy Elite Dangerous frissítést még soha nem kísért akkora felháborodás és elégedetlenség a játékosok részéről, mint ezt.

Ahhoz ugyanis, hogy a mérnökök szolgáltatásaihoz hozzáférjünk, először is meg kell ismerni őket. Minden mérnök más-más feltételek után hajlandó felfedni magát (például ha eleget utazunk, eleget harcolunk, vagy valamely frakcióval jóban vagyunk), de még ezután is teljesítenünk kell bizonyos feladatokat, hogy hajlandóak legyenek dolgozni velünk. Ha minden megvan, akkor megnyílik az adott mérnök 1. szintje, ami az általa kínált leggyengébb, de azért jó eséllyel hasznos fejlesztéseket jelenti. A megfelelő embernél fejleszthetjük a hajtóműveket (például nagyobb sebesség vagy hatótáv végett), a fegyvereket (erősebb vagy gazdaságosabb lézerek és géppuskák, például), a páncélt, de szinte bármit, ami a hajónkon megtalálható. Minden mérnök más-más modulokat képes fejleszteni, így elemi érdekünk, hogy felfedezzük őket és dolgozzunk velük.

Elite Dangerous Xbox One

Sajnos (vagy épp szerencsére, nézőpont függvénye) azonban a játékmenet itt tovább bonyolódik. A fejlesztésekhez ugyanis alapanyagokra van szükség, amiket nekünk kell összegyűjtenünk a galaxisban. Ásványokat és fémeket a bolygók felszínén kereshetünk, gyártott eszközökhöz más hajók szétlövésével juthatunk, míg különböző adatokra hajók, térugrások és felszíni bázisok szkennelése útján tehetünk szert. Mindenről tudnunk kell, hol és hogyan keressük, és ebben a játék nem nyújt sok segítséget. Különböző, erre szakosodott weboldalakról kell összehalászni az információkat, és még ekkor sem vagyunk sokkal közelebb a megoldáshoz. A „loot” ugyanis véletlenszerűen esik, vagyis nincs garancia arra, hogy egy adott bolygón azonnal, vagy csak több óra kocsikázás után találunk-e megfelelő anyagot, vagy hogy milyen hajókat kell szétlőni ahhoz, hogy az általunk keresett zsákmány pottyanjon belőle. A komolyabb szintű fejlesztésekhez egyre ritkább anyagokra van szükség, ami még jobban megdobja az összegyűjtésükhöz szükséges játékidőt – olyannyira, hogy sokan egyenesen kilátástalannak tartják az egész procedúrát.

A „kegyelemdöfést” végül maguk a fejlesztések adják, hiszen ezek is véletlenszerűen alakítják át űrhajónk képességeit. Például egy hajtómű fejlesztés valamennyivel gyorsabbá teszi a hajónkat, ugyanakkor lehet, hogy mellette nehezebb és sérülékenyebb is lesz az adott modul. A változó paramétereket előre megnézhetjük, de azt csak a fejlesztésre nyomva tudjuk meg, pontosan mi és hogyan változott. A magasabb szintű fejlesztések rendszerint több pozitív és kevesebb negatív változással járnak, de még azoknál sincs garancia arra, hogy végül ne kelljen visszavonnunk a változtatást – a felhasznált alapanyagokat viszont már nem kapjuk vissza. Így ez egy véget nem érő játékmeneti hurok, amelynek mindkét végén a rettegett „RNG” (véletlenszerű számgenerátor) dolgozik. Teljesen random, hogy hol milyen anyagokat találunk, amikor pedig megvannak a szükséges anyagok, abban sem lehetünk biztosak, hogy a fejlesztés végül megéri. Ez a kettős szerencsejáték nagyon sok játékos kedvét szegte, akik jobban szeretnék, ha tudatosabban, gyorsabban és hatékonyabban lehetne fejleszteni az űrhajókat.

Elite Dangerous Xbox One

Szerencsére nincs minden veszve, a fejlesztők ugyanis hallják az elégedetlenkedőket, és folyamatos módosításokkal próbálják barátságosabbá tenni az új játékmechanikát. Már eddig is történtek előrelépések, július végén, augusztus elején pedig újabb frissítés jön, ami könnyebbé teszi az alapanyagok gyűjtését, és a fejlesztések követelményeit is lejjebb viszi. Ugyanez vonatkozik a technikai javításokra is – az Xbox One változat tele volt bugokkal, amikor megjelent, ezek többségét azonban hetek alatt kijavították, így a tartalom mellé végre a minőség is felzárkózott.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Dex teszt (Xbox One)

    Szeretjük az olyan játékokat, amikről kiderül, hogy többek, mint aminek elsőre mutatják magukat. A Dex éppen ilyen produkció, egyenesen Csehországból, mégis a távoli jövőből.

  • Happy Dungeons bemutató (Xbox One)

    A Toylogic hősei visszatérnek, hogy új kalandban tegyék próbára magukat. A cél ezúttal nem egymás legyőzése, hanem egy királyság megmentése.

  • GC 2016 - Komoly bővítést kap az Elite Dangerous (PC, XO)

    A 2.2-es frissítéssel számos újdonságot kapnak majd a játékosok, többek között új űrállomások és hajók is érkeznek a programba.

  • The Turing Test bemutató (Xbox One)

    A Bulkhead Interactive egy újabb érdekes történettel tornáztatja az agyunkat, ezúttal egy távoli világ jégbe zárt kutatóállomásán.

Előzmények

  • Elite: Dangerous teszt (Xbox One)

    Xbox One-ra is elkészült a Frontier Developments űrszimulátorának végleges változata, érdemes górcső alá venni, mire számíthatnak a konzolosok ebben a sci-fiben.

  • Elite: Dangerous - Xbox One bétateszt

    A PC-hez hasonlóan immáron a konzolokat is elérte a korai hozzáférésű alkotások hulláma, aminek az egyik első tagja a PC-re már korábban megjelent űrszimulátor lett.