Dragon's Dogma 2 - 10 tipp és trükk a kezdéshez

A Dragon’s Dogma 2 nem fogja a játékosok kezét, sajátos megoldásaival pedig még a hardcore közönséget is képes megizzasztani, így a legtöbbek számára néhány tipp és trükk garantáltan hasznos lesz az első órákban való boldoguláshoz.

Tippek

Ideális induló kaszt

Bár a későbbiekben feloldható extra és hibrid kasztokkal ellentétben a játék elején választható vocationök mindegyike alkalmas lehet kezdésnek, mégis a fighter lehet sokak számára a legideálisabb opció. Megfelelő skillek párosításával ugyanis minden harci szituációban képes megállni a helyét, legyen szó repülő, távolról támadó, vagy minket többedmagukban körülvevő ellenfelekről, ráadásul van lehetőség a pajzzsal való védekezésre és hárításra is.


[+]

Ideális csapatfelosztás

A mage kaszt kulcsszerepére még a játék maga is felhívja a figyelmet, hiszen gyógyító képességéből adódóan elengedhetetlen kelléke bármilyen partynak. A legoptimálisabb build valahogy a következőképpen néz ki: egy mágus javarészt az elementális buffokra fókuszál, így ruházva fel a társakat a jég, a tűz, vagy a villám erejével, míg egy másik ugyanezen elementális erőket használva zúdít varázslatokat az ellenfelekre. Így nem csak a sebzés kerül maximalizálásra, hanem az élettöltés képessége is, ráadásul egy egyedi mechanikának köszönhetően a két varázsló karakter tovább növeli egymás képességeinek hatásfokát és kasztolási sebességét. Emellé pedig rendszerint érdemes egy távolsági és egy közelharci karaktert társítani (pl. warrior és archer), hogy minden harci szituáció lefedésre kerüljön, az aggresszívabb játékstílust kedvelők viszont nyugodtan használhatnak két közelharcban jártas (fighter, warrior), vagy hibrid (mystic spearhand) karaktereket is.


[+]

A mentési rendszer megértése

A játékban két mentés van. Az egyik időről időre felülíródik egy automata mentéssel, illetve ha manuálisan mentünk, akkor erre mentünk rá. A másik mentés pedig egy főbb mentés, amely akkor kerül felülírásra, amennyiben megpihenünk egy fogadóban, vagy egy házban. Ha valamit elrontottunk tehát, és aktiválódott az automata mentés, még mindig van azt lehetőségünk korrigálni a fogadós mentés betöltésével, viszont vigyázzuk, mert ez azonnali módon törli az automata mentést, így ha nem vigyázunk (és esetleg csak félrekattintunk a főmenüben), instant többórányi játékidőt veszthetünk.


[+]

Gyűjthető tárgyak

Két fő gyűjthető tárgy van a játékban: ezek egyike a Golden Trove Beetle, ami egy, a sötétben világító óriási bogár, mely rendszerint egyes fákon található meg. Mindegyik elfogyasztása permanensen növeli a terhelhetőséget 0.15 kg-mal, így ezeket nem érdemes felhalmozni a többi fogyasztható tárggyal ellentétben, hanem jobb egyből elhasználni őket. A másik fő gyűjthető tárgy a Seeker’s Token, egy ezüstös korong, melyből 220 db van elrejtve a játék világában. Ezeket megtalálva és beváltva bizonyos fogadókban egyszeri, értékes jutalmakra tehetünk szert.


[+]

Jegyzetek fontossága

Csak öt térképjelölő ikont van a játékon belül lehetőség lerakni, holott sokszor előfordulhat, hogy ennél többre lesz szükségünk, amennyiben X-Y területre vissza szeretnénk térni a későbbiekben (akár egy még túl erős boss, akár egy éppen elzárt barlang, akár egy küldetés miatt). Ilyenkor jöhet jól a klasszikus papír+ceruza páros használata, vagy hagyatkozhatunk a Steam nemrégiben bevezetett újítására, a Steam Notes-ra is, amennyiben PC-n játszunk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények