Clandestine teszt (PC)

Új világrend, régi módszerek

A konzolok és a számítógépek hőskorában a gamerek általában saját tudásukra és képességeikre voltak utalva, egy masináról legfeljebb egymás ellen játszhattak. Az internet aztán nagy lendületet adott a multiplayer módoknak, így már egymással összefogva is lehetett küldetéseket és feladatokat megoldani. A kooperatív vagy co-op játékok akkor legváltozatosabbak, ha a résztvevők más-más feladatkört tölthetnek be két- vagy többfős csapaton belül, különféle képességeket, erősségeket és felszereléseket összehangolva egy cél elérésére.

A co-op gameknek akadt már olyan frappáns variánsa is, ahol a kölcsönös egymásrautaltság volt a kulcs (pl. Portal 2), és bár a Clandestine főszereplői nem egy játéktérben ügyködnek, szükségük van egymás ténykedésére. Katya Kozlova egy felderítő ügynökből női James Bonddá vedlett kémhölgy, aki az árnyként való lopakodás mellett nem riad vissza fegyverek vagy fizikai erőszak használatától, Martin Symborski pedig egy techie-ből előléptetett, furgonban furfangos hekker, aki társnője épségéért, a taktikáért és a különféle elektronikus akadályok leküzdéséért és bevetéséért felel.

Katya az épületek ura, ám nem csak rajta múlik a siker
Katya az épületek ura, ám nem csak rajta múlik a siker [+]

A független Logic Artist fejlesztőcsapata nem egyszerűen azt szerette volna elérni, hogy a két különböző karakter változatos játékmódokat biztosítson, hanem azt is, hogy az egyik ne működjön a másik segítsége nélkül, és bár a Clandestine-t lehet egyedül is játszani, mégiscsak ketten élvezetesebb. A történet 1996-ban bontakozik ki a poszt-szovjet nemzetközi kémvilágban, ahol a Katyát és Martint alkalmazó, nemzetközi hírszerzőkből verbuválódott csapat feladata kompromittálódott barátságos ügynökök kiszabadítása, fontos információk megszerzése, egy tégla felkutatása és saját identitásuk megőrzése a növekvő káosz közepette.

Martin mindent lát és számos döntést ő hoz meg
Martin mindent lát és számos döntést ő hoz meg [+]

Mindjárt a Clandestine indítása után lehet dönteni, hogy a játékos egyedül fogjon bele a kémhistória felgöngyölítésébe, avagy steames ismerősei közül eggyel, esetleg egy idegennel. Katya a third person shooterek szabályai szerint külsőnézetes kameraállásból irányítható a szokásos billentyűzet- és egérkiosztással (WASD a mozgáshoz, R a tárcseréhez, Space a fedezékhez, C a guggoláshoz, Q a mászáshoz stb.) A pályák általában többszintes épületekből, tucatnyi szobából és kisebb-nagyobb nyitott terekből állnak. A közös bennük az, hogy a legtöbbet számkódos ajtó választja el egymástól, esetleg őrök és kamerák védik, nem beszélve a lézeres csapdákról és más nyalánkságokról, és Martin itt jön a képbe.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Call of Duty: Black Ops 3 előzetes

    Nincs december Mikulás nélkül, november sincs Call of Duty nélkül. Az Activision minden évben szállítja az újabb lövöldét, ezúttal a Treyarch féle Black Opson volt a sor.

  • GameStream Co-Op szolgáltatással egészült ki a GeForce Experience

    Az NVIDIA lemásolta a PlayStation 4 Share Play funkcióját pár extra lehetőséggek kiegészítve, de egyelőre csak béta szinten érhető el.

  • Blues and Bullets teszt (PC)

    Egy epizodikus, point and click stílust megidéző detektív/noir játék bevezető részét mutatjuk be, amely erősen stilizált, monokróm és vörös színvilággal és nyomasztó történettel támad.