Halo 5: Guardians bemutató (Xbox One)

Csapatmunka

2001. november 15. volt az a nap, amikor az éledező Microsoft konzolján útjára indult a Halo széria, amely azóta is meghatározó szerepet játszik a videojátékos világban. Az elmúlt több mint 10 évben rengeteg FPS játék vett át a szériából olyan megoldásokat, amelyek ma már alap dolognak számítanak, de akkoriban többek között a gépi ellenfelek intelligenciája is kiemelkedő volt a kor többi játékához képest. Aztán eltelt közel 14 év, ez idő alatt megjelent 11 Halo játék, most pedig itt vagyunk a számozott 5. rész premierjének kapujában. Ez az első rész, amelyet kifejezetten Xbox One konzolra fejlesztettek, mert bár a tavaly megjelent The Master Chief Collection is erre a gépre debütált, de az a korábbi részek felújítását tartalmazza. Nézzük, hogy miben változott a széria, mit ajánl a rajongóknak a Halo 5: Guardians, érdemes-e vajon beszerezni.

A legelső trailerek óta tudni lehetett, hogy ez a rész kicsit más irányba megy el, mint a korábbi epizódok, azonban a részletekre elég sokat kellett várni. Mint az korábban kiderült, történetileg a Halo 4 eseményei után járunk, de a folytatás fonalát elsőként nem a korábbi főszereplővel vesszük fel, hanem egy új karakterrel, Spartan Locke-kal. Őt a Halo: Nightfall élőszereplős sorozatban láthattuk először, de itt kiemelt szerepet fog kapni az Osiris nevű csapatával egyetemben. Az új szereplők között üdvözölhetjük a Halo 3: ODST egyik karakterét is, akit ismét Nathan Fillion alakít. A későbbiekben természetesen találkozhatunk Master Chieffel is, valamint az általa vezetett Blue Team is feltűnik, azonban Locke csapatán kicsit most talán nagyobb a hangsúly.

A történetből nem szeretnénk túl sokat spoilerezni, elég legyen annyi, hogy ismét visszatér a Covenant, valamint a Prometheanok is kiemelt szerepet kapnak, a galaxist pedig egy régi-új veszély fenyegeti, lesz tehát dolga mindkét csapatnak.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények