Call of Duty: Advanced Warfare teszt

Online háborúk

Természetesen a Call of Duty mindig is több pilléren állt, a kampány móddal néhány megszállott online katona nem is fog foglalkozni. Bár ez szerintem hiba, mert kiválóan játszható, jó tempójú lett a sztorimód, az a multiplayerről is elmondható, hogy elfelejteti az előző rész csúfos kudarcát. Noha PS3-on, illetve Xbox 360-on sajnálatosan – és érthetetlenül – csak 6 vs 6 meccseket lehet vívni, PC-n és az újgenerációs konzolokon ismét 18 fő kergetheti egymást az elképesztően sok játékmód valamelyikében.

Karakterünk létrehozásához 13 elkölthető pontot kapunk, és természetesen mi választjuk ki, hogy ezt mire költjük. Minden fegyver, kiegészítő, gránát, perk, scorestreak bónusz, exoskeleton képesség, illetve valami szabályt áthágó Wildcard kártya egy pontot emészt fel, és a metajáték lényege, hogy mire áldozunk kevéske pontunkból, és mire megyünk rá. Ha minél több perket szeretnél, van három Wildcard, amik lehetővé teszik, hogy mindhárom kategóriában egy-egy újat kapcsolj be, de ez ugye rögtön kilenc pontot foglal le – mire költesz még ezeken kívül? Azt is megteheted, hogy két igen durva, összesen öt kiegészítővel ellátott fegyverrel rohansz harcba – de ekkor jó eséllyel perkek és scorestreak bónuszok nélkül leszel kénytelen küzdeni. Tényleg rengeteg lehetőség van, és azt mindenkinek a saját játékstílusa fogja diktálni, hogy valami elképesztően specializált karaktert legózik össze, vagy inkább egy mindenhez alapszinten értő figurával indul neki a küzdelmeknek.

Call of Duty: Advanced Warfare teszt
Bár multiban az Exo képességek életmentők is tudnak lenni, igen sokat kell gyakorolni, amíg tényleg ki tudjuk használni őket.[+]

A rengeteg új fegyver és kiegészítő mellett ami leginkább átalakítja a multiplayer meccseket a sorozat korábbi részeihez képest, az a scorestreak-rendszer kis átalakítása. Egyrészt, mivel ezeket most már ugyanúgy a karakteralkotó pontokból kell bekapcsolni, még az sem biztos, hogy rendelkezünk ilyenekkel – viszont ha erre megyünk rá, akár négy ilyen bónusz is bekapcsolható lesz. Sőt, ezek némelyike még tovább alakítható különféle bónuszokkal – persze ezek aktiválásával növekszik az elsütéshez szükséges pontok mennyisége. A szimpla felderítő UAV-ot például feltápolhatjuk radarzavaróval, hosszabb menetidővel, vagy akár az ellenfelek falon keresztüli mutatásával, és légelhárító eszközök elleni védelemmel is. A random ajándékot tartalmazó ajándékládánál választható előny, hogy ha nem tetszik a tartalma, újrasorsoltathatjuk azt, a lerakható gépágyút rakétavetőre vagy automatán működő verzióra cserélhetjük, a bombázókat halálos töltet helyett támogató ládákkal tölthetjük meg és így tovább. Ismét van az egész csatának azonnali győzelemmel véget vető szuperfegyver is, azonban a DNS-bombához nem pontokat kell gyűjteni, hanem elhalálozás nélkül kell 30 ellenféllel végezni. Ehhez mindenkinek sok sikert kívánok, én a mai napig nem láttam ilyet elsütve publikus szerveren…

Call of Duty: Advanced Warfare teszt
Lényegesen kevesebb légi scorestreak-bónusz vethető be itt, mint a sorozat korábbi részeiben, így a légelhárító fegyvereknek kevesebb haszna van. [+]

Noha a fegyverek megnyitása a szokásos módon, szintlépéssel megy, ezúttal ezen, illetve a karakterkreáláson túl még egy könnyed RPG-szálat kapott a Call of Duty. Bármilyen játékmódban is játszunk, néha ládákkal jutalmaz minket a program, amiben zöld, kék vagy lila színnel jelölt fegyver, kiegészítő, vagy ruhadarab lapul. Ezek általában a szimpla eszközök kicsit erősebb verziói (bár a ruhadarabok nem hatnak ki a játékmenetre), igaz, csaknem mindegyik rendelkezik valami kisebb gyengeséggel is, hogy még változatosabb legyen a dolog. Annak, aki nem szereti az ilyen megoldásokat, majd’ mindegyik játékmódból akad klasszikus verzió is.

Call of Duty: Advanced Warfare teszt
A duplaugrással ellőhető manőver kiváló a meneküléshez – noha nem feltétlenül ebben az esetben. [+]

A harmadik fő lehetőség az Exo Survival nevet viseli, és lényegében egy alaposan felturbózott horda játékmódról van szó. Legfeljebb négy játékos vághat neki a küzdelmeknek, minden körben egyre több és egyre vadabbul támadó ellenfelek, drónok és kutyák ellen. A körök teljesítésével szerzett extra pénzt elkölthetjük egyrészt felszerelésre, másrészt pedig új és új képességek megnyitására is. Körről körre változnak tennivalóink, van tengernyi megnyitható pálya, három választható karakterosztály – de valahogy az Exo Survival közel sem tud olyan magával ragadó lenni, mint a kampány, annyira vad és sokfelé ágazó lenni, mint a multiplayer. Biztos lesz olyan, aki pont erre kattan rá, igénytelennek semmiképpen nem nevezhető, és egyszer mindenképpen érdemes kipróbálni – optimális esetben haverokkal, mert publikus szervereken akad néhány kolosszális troll is, aki direkt társai ellen dolgozik.

Call of Duty: Advanced Warfare teszt
A multiplayer pályák csaknem mindegyike élvezetes csatákat kínál, a börtön az egyik korai kedvenc. [+]

Az Advanced Warfare sorozatának egyik legjobb darabja lett. Nem olyan ikonikus és emlékezetes, mint az első Moder Warfare, sztorija igencsak elmarad az első Black Ops-tól, háborúja pedig nem olyan monumentális, mint a második Modern Warfare, mégis egy kiválóan játszható program lett. Sajnos a régebbi konzolokon a multiplayernek betesz kicsit a lecsökkentett játékosszám, de ezt leszámítva ott is kiválóan sikerült a program. Bőven van még fejlődésre lehetőség, de az idei feladat a Ghosts után maradt keserű szájíz elfeledtetése volt, és ez maradéktalanul sikerült is.

Pro:

  • Kellemes sci-fi kampány
  • Multiplayerben minden eddiginél több testreszabhatóság
  • Még több RPG-elem, ezúttal már minden játékmódban

Kontra:

  • A kampány túl könnyű lett és néhány igazán emlékezetes pálya is hiányzik
  • Az Exo Survival mód semmi különlegeset nem kínál

85

A Call of Duty: Advanced Warfare PC-re, PS3-ra, PS4-re, Xbox 360-ra és Xbox One-ra jelent meg.

Azóta történt

Előzmények