Battlefield Heroes: Avagy a siker titka nem a pénzben rejtőzik!

Első oldal

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy Online játéktér. Ezt rengeteg szekcióra lehetett osztani! A legnagyobb szeletet az MMORPG-k foglalják el, mivel napjainkban ez az a játékstílus, ami a legszélesebb réteget megfogja. A másik nagyon erős szekció, az(MMO)FPS-ek gyülekezete, akik kb. egy időben kezdték az MMORPG-kkel a terjedést, de erős rétegstílusvonásaik miatt kisebb táborral rendelkeznek mint az MMORPG-k. Futottak még kategóriába sorolhatjuk még az Online Sims klónokat, mint pl. a Second Life.

A mai tesztalanyunk, a Battlefield Heroes(Később BFH) igazi sikertörténetnek mondható az Online piacon, de méghozzá akkorának, hogy az ugyancsak EA kézben lévő Warhammer Online –t már élből odavágta a felhasználók számának tekintetében! Jó tudom, az egy fizetős, ez meg ingyér van, de a 2 millió akkor is 2 MILLIÓ!

Az EA szakított a trendekkel, és egy ügyes marketingfogást kihasználva, kihozott egy saját Low Budget online játékot, amely egyesíti magában a név által megkívánt kötelezettségeket, és a játékosok érdekeit! Na de nézzük is miről van szó.

A Battlefield ugye egy háborús FPS játék, single és multiplayer móddal. Amiben igyekeztek felülmúlni társaikat, azaz volt, hogy ők vezették be az elsők között, az Online játékban használható járműveket. A BFH hűen követve nagy elődjét, szintén háborús alapokon nyugszik és nagy örömünkre járművek is vannak benne.

Kissé elferdítették a neveket, de azért mégiscsak felismerhető hogy a két választható tábor a 2. Világháború két nagy ellenfele, az Amcsik és a 3. Birodalom katonái(Tudd hogy értsd, Nácik). Talán szándékosan, talán nem, de az EA szinte egy időben debütáltatta a játékot a mozikban futó Becstelen Brigantikkal, ami megnézése után nekem még nagyobb kedvem támadt előhúzni egy Világháborús stuffot! Ugye a filmet végigövezi egyfajta Tarantino-s szatirikus morbid humor, melyből az EA megtartotta a humor részt, és meseszerű grafikába burkolva vidám indulókkal fűszerezte meg, ezzel mintegy megragadva a háború nemesebbik, vidámabb részét. Először kicsit kétkedve néztem a játékra emiatt, de aztán amint elkezdtem játszani, a fantasztikus játékélmény feledtette velem az erőszak és vér iránti vágyamat, mert a játék egyszerűen annyira szórakoztató lett, hogy magával ragadott a harci izgalom és a hangulat.

A játék 3rd person módba váltott, megszakítva ezzel a nagy előd BF sorozat által kitaposott mezsgyét. Talán furcsa lehet elsőre ez a váltás, de mindez csak addig, amíg ki nem próbáljuk a játékot! A meseszerű grafikához sokkal jobban illik ez a nézet, és mindannak ellenére hogy 3rd person játék, számomra nem okozott egyáltalán nehézséget hogy a katona háta mögül kell akcióznom.

Az EA nagyon nagyot dobott azzal, hogy a játékot ingyenesen hozta ki, mert ez szimpatikussá teszi a játékosok szemében egyből a játékot! De a kiadó nem elégedett meg ennyivel, mert a játék gépigényét olyan szinten minimalizálta, hogy még az én 6 éves ősceleron(P4 Celeron 2.4 Ghz 2 Gb ram, Geforce 6600GT) gépemen is akadás nélkül elfut vígan. Nem, ez nem ígéret! Bizonyíték! Még a nagyobb 8-10 szereplőt felvonultató csatában sem lett játszhatatlan a játék! Arról meg hogy mennyi a beláthatóság csak latívuszokban beszélhetek. Minimum grafikán is legalább fél km-re belátom a pályát, nincs az a poén, hogy egy sniper lekap, akit a gyenge grafikai részletesség miatt, még nem jelenít meg a játék!

Természetesen az EA nem a saját zsebe ellensége, ezért a tehetősebb játékosok kedvéért rengeteg kiegészítő vehető BF pontokért, amiket pénz befizetés ellenében kaphat a játékos, illetve az alapesetben ideiglenesen megvásárolható fegyvereket BF pontok ellenében örökre megvehetjük katonánknak, így a shopban több pénzünk marad a későbbiekben másra költeni az ingyenes játékpontjainkat, melyeket a harcok alatt kapunk sikerességünkért.

Nos tehát hogy mindenki boldog, a kecske is jól lakott, és a káposzta is megmaradt áttérhetünk a grafikai megvalósításra!

Az EA gondolt egyet és a csilli-villi gépzabáló grafikus látványorgia helyett, inkább egy egyszerű, de nagyon hangulatos, stílusos grafikával állt elő, melyhez kis túlzással, még a munkahelyi deskünk is elegendő hardveresen! :) A meseszerű grafikához mérten persze az élethűség elég távol került a legtöbb esetben, amit példáz a nehéztüzérségi gépágyús kaszt hatalmas gépágyúja, és hogy a repülő 2 szárnyára kiülve 3 ember is vígan elrepülhet a pálya felett. Nekem már az alap beállított katonai zubbony is bejött a játékban, azonban az EA boszorkánykonyhájában egy egész Prada van valószínűleg foglyul ejtve, mert a Cobra napszemüvegtől kezdve, a Ninja kesztyűkön át, a lovaglónadrágig mindenféle kiegészítőt a katonánkra aggathatunk játékpontok, v. némi BF pont fejében(Üröm az örömben, hogy a legtöbb cucc BF pontért érhető csak el általában). További extra még, a vásárolható emotok, ebből nincs olyan sok (és természetesen a jobbak mind BF pontosak), de a Store-ban játékon kívül megnézhetjük az összes mozgást. Nekem a Flex Muscle a kedvencem ezek közül, de a többi is nagyon mókás. A fegyverek kidolgozottsága jónak mondható, bár mivel még folyamatos update-elés alatt van a játék, viszonylag szűkösek a választható arzenálok. Karakterből 4-et tervezhetünk egy acc-hoz alapesetben, melyek kinézetét bizonyos korlátok között korhű divatnak megfelelően mi generálhatjuk le.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények