Battlefield Heroes: Avagy a siker titka nem a pénzben rejtőzik!

Első oldal

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy Online játéktér. Ezt rengeteg szekcióra lehetett osztani! A legnagyobb szeletet az MMORPG-k foglalják el, mivel napjainkban ez az a játékstílus, ami a legszélesebb réteget megfogja. A másik nagyon erős szekció, az(MMO)FPS-ek gyülekezete, akik kb. egy időben kezdték az MMORPG-kkel a terjedést, de erős rétegstílusvonásaik miatt kisebb táborral rendelkeznek mint az MMORPG-k. Futottak még kategóriába sorolhatjuk még az Online Sims klónokat, mint pl. a Second Life.

A mai tesztalanyunk, a Battlefield Heroes(Később BFH) igazi sikertörténetnek mondható az Online piacon, de méghozzá akkorának, hogy az ugyancsak EA kézben lévő Warhammer Online –t már élből odavágta a felhasználók számának tekintetében! Jó tudom, az egy fizetős, ez meg ingyér van, de a 2 millió akkor is 2 MILLIÓ!

Az EA szakított a trendekkel, és egy ügyes marketingfogást kihasználva, kihozott egy saját Low Budget online játékot, amely egyesíti magában a név által megkívánt kötelezettségeket, és a játékosok érdekeit! Na de nézzük is miről van szó.

A Battlefield ugye egy háborús FPS játék, single és multiplayer móddal. Amiben igyekeztek felülmúlni társaikat, azaz volt, hogy ők vezették be az elsők között, az Online játékban használható járműveket. A BFH hűen követve nagy elődjét, szintén háborús alapokon nyugszik és nagy örömünkre járművek is vannak benne.

Kissé elferdítették a neveket, de azért mégiscsak felismerhető hogy a két választható tábor a 2. Világháború két nagy ellenfele, az Amcsik és a 3. Birodalom katonái(Tudd hogy értsd, Nácik). Talán szándékosan, talán nem, de az EA szinte egy időben debütáltatta a játékot a mozikban futó Becstelen Brigantikkal, ami megnézése után nekem még nagyobb kedvem támadt előhúzni egy Világháborús stuffot! Ugye a filmet végigövezi egyfajta Tarantino-s szatirikus morbid humor, melyből az EA megtartotta a humor részt, és meseszerű grafikába burkolva vidám indulókkal fűszerezte meg, ezzel mintegy megragadva a háború nemesebbik, vidámabb részét. Először kicsit kétkedve néztem a játékra emiatt, de aztán amint elkezdtem játszani, a fantasztikus játékélmény feledtette velem az erőszak és vér iránti vágyamat, mert a játék egyszerűen annyira szórakoztató lett, hogy magával ragadott a harci izgalom és a hangulat.

A játék 3rd person módba váltott, megszakítva ezzel a nagy előd BF sorozat által kitaposott mezsgyét. Talán furcsa lehet elsőre ez a váltás, de mindez csak addig, amíg ki nem próbáljuk a játékot! A meseszerű grafikához sokkal jobban illik ez a nézet, és mindannak ellenére hogy 3rd person játék, számomra nem okozott egyáltalán nehézséget hogy a katona háta mögül kell akcióznom.

Az EA nagyon nagyot dobott azzal, hogy a játékot ingyenesen hozta ki, mert ez szimpatikussá teszi a játékosok szemében egyből a játékot! De a kiadó nem elégedett meg ennyivel, mert a játék gépigényét olyan szinten minimalizálta, hogy még az én 6 éves ősceleron(P4 Celeron 2.4 Ghz 2 Gb ram, Geforce 6600GT) gépemen is akadás nélkül elfut vígan. Nem, ez nem ígéret! Bizonyíték! Még a nagyobb 8-10 szereplőt felvonultató csatában sem lett játszhatatlan a játék! Arról meg hogy mennyi a beláthatóság csak latívuszokban beszélhetek. Minimum grafikán is legalább fél km-re belátom a pályát, nincs az a poén, hogy egy sniper lekap, akit a gyenge grafikai részletesség miatt, még nem jelenít meg a játék!

Természetesen az EA nem a saját zsebe ellensége, ezért a tehetősebb játékosok kedvéért rengeteg kiegészítő vehető BF pontokért, amiket pénz befizetés ellenében kaphat a játékos, illetve az alapesetben ideiglenesen megvásárolható fegyvereket BF pontok ellenében örökre megvehetjük katonánknak, így a shopban több pénzünk marad a későbbiekben másra költeni az ingyenes játékpontjainkat, melyeket a harcok alatt kapunk sikerességünkért.

Nos tehát hogy mindenki boldog, a kecske is jól lakott, és a káposzta is megmaradt áttérhetünk a grafikai megvalósításra!

Az EA gondolt egyet és a csilli-villi gépzabáló grafikus látványorgia helyett, inkább egy egyszerű, de nagyon hangulatos, stílusos grafikával állt elő, melyhez kis túlzással, még a munkahelyi deskünk is elegendő hardveresen! :) A meseszerű grafikához mérten persze az élethűség elég távol került a legtöbb esetben, amit példáz a nehéztüzérségi gépágyús kaszt hatalmas gépágyúja, és hogy a repülő 2 szárnyára kiülve 3 ember is vígan elrepülhet a pálya felett. Nekem már az alap beállított katonai zubbony is bejött a játékban, azonban az EA boszorkánykonyhájában egy egész Prada van valószínűleg foglyul ejtve, mert a Cobra napszemüvegtől kezdve, a Ninja kesztyűkön át, a lovaglónadrágig mindenféle kiegészítőt a katonánkra aggathatunk játékpontok, v. némi BF pont fejében(Üröm az örömben, hogy a legtöbb cucc BF pontért érhető csak el általában). További extra még, a vásárolható emotok, ebből nincs olyan sok (és természetesen a jobbak mind BF pontosak), de a Store-ban játékon kívül megnézhetjük az összes mozgást. Nekem a Flex Muscle a kedvencem ezek közül, de a többi is nagyon mókás. A fegyverek kidolgozottsága jónak mondható, bár mivel még folyamatos update-elés alatt van a játék, viszonylag szűkösek a választható arzenálok. Karakterből 4-et tervezhetünk egy acc-hoz alapesetben, melyek kinézetét bizonyos korlátok között korhű divatnak megfelelően mi generálhatjuk le.

Második oldal

A játék 3rd person nézetes, de a játékmenet az FPS-ből merített Domination koncepcióra épül. A Domination egy területuralós játék, amiben a pályán elhelyezett stratégiai fontosságú pontokat kell elfoglalni, majd a győzelemig tartani őket. A BF:H jelenleg nem rendelkezik túl sok map-el, de ez a folyamatos frissítéseknek köszönhetően bővül, úgyhogy a játékra emiatt senki nem fog ráunni! Ezen a héten jött ki a Chapter 3, melyben rögtön egy újabb térkép vár minket, illetve két új plusz fegyverrel is előrukkoltak a készítők, tehát elmondható hogy a játékosok nem lesznek elhanyagolva! Ezt megfejelik olyan apróságokkal is, minthogy az új térképnek a játékosok adhatnak majd például nevet! Ez nem nagy dolog, de gamer körökben ez azért, igencsak megnöveli az elhivatottságot a készítők felé! A játékban a két félen belül három karakterosztályból választhatunk. Az első a Soldier, aki a mezei gyalog katonát testesíti meg. Viselhet könnyű gépfegyvert, pisztolyt és gyorsan mozog a harctéren. Hátránya, hogy nem olyan tápos, így egy esetleges nehéz tüzér ellenében könnyen alul lehet vele maradni.

A következő a Gunner, aki amolyan Humán tankként működik. Elpusztíthatatlan, akár egy tank, viszont ehhez mérten úgy is cammog, mint egy mackó. Kezdő játékosok figyelmébe ajánlanám ezt a kasztot, mert a kacskakéz ellensúlyozására ott a golyószóró, a lassú reflexek ellen pedig a masszív ellenálló képesség, némi pajzs funkcióval kiegészítve. Meg kell említenem még a másodlagos fegyvert, ami az aknavető, ez azonban csak akkor válik elérhetővé, ha a megfelelő képzettségre fejlesztjük katonánkat. A harmadik választható kaszt a Commando, aki mint a neve is mutatja, leginkább beszivárgáshoz, és a távolról való orvlövészkedéshez ért. Trükkös fiú, mert egyik speckó képessége a lopakodás(gyakorlatilag láthatatlanná válik a karakterünk), így az utolsó pillanatig észrevétlenül tud maradni, majd orvul képes lekéselni az ellent!

Az orvlövész puska is hatásos tud lenni, bár azzal egy sikeres támadáshoz azért, elég jól kell tudni célozni! Ha viszont rátalálunk egy ilyen katonára, már nem ellenfél, mert nem túlzottan golyóálló. A játék természetesen nem lenne elég szavatos, ha csak ezekkel a tulajdonságokkal rendelkezne, így a készítők beleépítettek egy fejlődési rendszert, mellyel katonánk minden küzdelemmel egyre inkább feljebb lép és szintlépésenként kapunk egy Hero Pontot, melyet azán képességeink között oszthatunk szét. Ezekről véleményt alkotni nem akarok, lévén még magam sem vagyok Senior gamer, és ez mindenkinek szubjektíven eldöntendő dolog, de bőven van hova pakolni, úgyhogy mindenki a stílusának megfelelően eldöntheti, hogy épp a tűzerejét növeli meg katonájának, vagy a gyógyításra, esetleg a védelemre, vagy lopakodásra épít.

A játék hangjai nekem teljesen megfeleltek, mind a fegyverek ropogása, mind a repülőgép zümmögése, mind a késelés tökéletes volt. Az igazi feelinget pedig a fütyülős induló adja meg, és már előre hallom, hogy néhány elborult megszállott exportálja azt az IPhone -jára is csengőhangnak! :) Az irányítás a megszokott FPS rendszerben működik, a készítők nem akarták azzal elrontani a profibbak játékélményét, hogy kötik a gombot a helyéhez, így gyakorlatilag bárhova konfigurálhatunk bármit. Számomra az egyetlen negatív pont, a Repülőgép irányítása volt, amivel valahogy nem tudtam megbarátkozni, így rendszerint vagy a földön landoltam vele, vagy rosszabb esetben a tengerben! XD Valószínűleg bennem van a hiba, mert jónéhány bajtársam viszont profi módon röpködött át a map-en oda és vissza, amíg le nem szállt, ki nem ugrott, vagy le nem lőtték egy aknavetővel! :)

A játékról összességében elmondható, hogy az ősz eddigi legnagyobb PC –s dobása, mely méltán fog szert tenni egyre nagyobb és nagyobb népszerűségre. Végszóként csak annyit mondhatnék hogy gratulálok a fejlesztőnek & elő rohambiliket! :)

Azóta történt

Előzmények