Alien Isolation teszt

Ördögi

A Total War-szériáról ismert fejlesztők, a Creative Assembly csapata elképesztő igényességgel dolgozta fel az első mozifilm világát, gyakorlatilag minden tárgy, minden gépezet, minden fegyver és helyszín és poszter annak stílusát követi. A számítógépek zöld monokróm kijelzőket használnak, a fegyverek hangja, a mentéshez is használt mágneskártyák, a lezárt ajtók kinézete is felidézi a filmet, és természetesen a zenei anyag is mind-mind az eredetire épül. Igaz, muzsika viszonylag ritkán csendül fel a játékban (és ilyenkor rögtön tudja is az ember, hogy valami nagy baj közeledik), de a környezeti zajok félelmetesek és magukkal ragadóak. Gépek csipognak, dübörögnek, zúgnak, köhögnek mindenütt, beazonosíthatatlan zajok szüremlenek át lezárt ajtókon, és sosem tudjuk, hogy a következő szobából érkező hangok egy halálos bestia lépéseinek vagy valami elromlott gépnek köszönhetőek.

Alien Isolation teszt
Bizony, egyes idegen létformák allergiásak az alkoholra. [+]

A horror-hangulatot tehát sikerült tökéletesen átvenni, sőt, egy kicsit talán néhol túlzásba is vinni. A játék felvezető másfél órája – Amanda megérkezése és a körülmények megismerése – egyszerűen tökéletes felvezetést nyújt, erre panasz nem lehet. A következő néhány fejezet azonban inkább a frusztrációról szól. Én általában nem kedvelem a hosszas oktatórészeket, de kétségtelen, hogy az Isolation túl hamar dobja be a mélyvízbe a játékosokat. Nincs hatékony fegyverünk a kiszámíthatatlanul támadó ellenfelek ellen, az űrállomás termei, tornyai zavaróan nagy játékteret kínálnak, és a halál mindig csak egy lépésnyire van. Ez persze nyilván érthető valamennyire az ihlető filmet ismerve, de mindez kombinálva a checkpointokat szinte teljesen elhagyó mentési rendszerrel (nincs mese, érdemes mindig visszamenni a mentést lehetővé tevő gépekhez) már okozhatja egyes játékosoknál az Isolation dühös abbahagyását. Szerencsére ez a rész kis akaraterővel leküzdhető, és amint elkezdjük kiismerni a játékszabályokat, megtanuljuk, hogy hogy használhatjuk fel ellenfeleinket egymás ellen, ahogy egyre több hasznos játékszerhez jutunk, úgy lesz könnyebb és könnyebb dolgunk. A későbbi fejezetek remekül megtervezett, változatos helyszínekre varázsolnak, így mindenképpen érdemes erőből átlendülni ezen a szakaszon.

Alien Isolation teszt
Nem biztos, hogy jó ötlet volt T-1000-es modelleket munkára fogni… [+]

Az Alien Isolation meglepően kövér kaland, első nekifutásra minimum 15, de a sok elhalálozással, lassú, óvatos felderítéssel inkább 20 óra körüli óraszámot fog igényelni. És igen, ez ugyanennyi rettegést is kínál. Asztalok alatt bujkálunk, a mozgásdetektort nézzük reménykedve, minden víztócsában savas veszély sejtve lassan botorkálunk a csak vészvillogók által megvilágított sötétségben. Pazar! Két rövidke, de igen hangulatos extra fejezet is letölthető a játékhoz, melyek közül a Crew Expendable az eredeti filmhez vezet vissza, míg a Last Survivorban a Narcissus űrhajón találjuk magunkat Ellen Ripley-t irányítva. Mindkettő igen olcsón elérhető és igen kellemes élményt kínál.

Alien Isolation teszt
Survivor-módban időre kell feladatokat végrehajtanunk, miközben az idegen is a környéken kolbászol. [+]

Az Isolation új utat jelent az Alien-feldolgozások között, ami, tekintve, hogy az első ilyen játék 1982-ben jelent meg, már önmagában is dicséretes. Ráadásul az ötletet rendkívül igényesen sikerült játékformába önteni, és ez nem csak a nagyszerű látványvilágra és fülkényeztetésre vonatkozik, de a hangulatra, a történetre és a horrorra egyaránt. Vannak benne frusztráló részek, egyik-másik egész komolyan fel is fog idegesíteni – de hát ki mondta, hogy a világegyetem egyik leghalálosabb gyilkológépe mellett csak örömben lesz részünk?

Pro:

  • Elképesztő hangulat és feszültség
  • Kellemesen tudja variálni a játékmenetet
  • Meglepően érdekes történet
  • Remek minikiegészítők

Kontra:

  • Az elején van egy igen frusztráló kétórás szakasz
  • A kiszámíthatatlan ellenfél néhány alkalommal inkább idegesítő, mintsem érdekes

80

Az Alien Isolation PC-re, PS4-re, PS3-ra, Xbox One-ra és Xbox 360-ra jelent meg.

Azóta történt

Előzmények