Új hozzászólás Aktív témák

  • kymco

    veterán

    válasz zone #20258 üzenetére

    Megfogtál, nem néztem utána az egyes felekezeti véleményeknek, de ezért is használtam feltételes módot. A Katolikus Lexikont olvasva kiderül, hogy a szerzőséget "korábban többen magának Józsuénak tulajdonították", annyira azért csak nem lőttem mellé. Az adventisták szerint: "Kevés kivételtõl eltekintve a zsidó és keresztény hagyomány egyöntetûen Józsuét tartja a nevét viselõ könyv szerzõjének."
    Nem ér! Te a mai tudományos állapotokat akarod szembe állítani az ókori egyház feltételezésével és egy kisegyház mai álláspontjával? Ugye ezt a magyarázkodást viccnek szántad? Bármely tudományos álláspontra találok én is olyat, ami ellenkezőt állít... de nem teszem, mert ez nem a poénkodásról szól.
    Örülök, hogy végül utána néztél a dolgoknak. A Biblia sehol nem állítja, hogy a könyv szerzője Józsué. Sőt a könyvből könnyen kideríthető, hogy a honfoglalás után jóval később született a könyv.

    Attól még ugyanaz a történet, csak ez egy másik, tudományos szempontból nem elhanyagolható részlete.
    Lehet, csak azt az érzetet kelti bennem, hogy alapvetően az a célod, hogy vitatkozzunk. Ha egy kimerül, akkor jön a következő gumicsont.
    Szerintem, ha van hatalma Istennek a halál felett, és feltámasztotta Lázárt, majd Jézust, ha Jézus le tudta csendesíteni a háborgó tengert, akkor a Jerikó falai sem jelentettek akadályt. A Biblia tele van ilyenekkel, miért pont a falakon akadsz fenn?
    Én nem fogok tudományos szempontból azon vitázni veled, hogy lehetséges-e a falak leomlása a kűrt zengésre... Mert Isten ereje, hatalma nem szorítható be matematikai egyenletek közé.. Más a leírónyelv...

    Megint eszembe jut a maffiózó példája a boltossal. A maffiózó is azt mondja, hogy nem rajta múlik, a boltos döntése, hogy fizet vagy baja esik. A történet akkor lehet talán párhuzam, ha a boltos minden eszközét, és ebbe beleértve az életét, képességeit is a maffiózótó kapta volna... Mivel nem így van, ezért még áltudományos modellnek is kevés... Ugye nem gond, ha tovább nem foglalkozom ezzel?

    Szeretném, ha erre is válaszolnál: Ha arra utalsz, hogy a szenvedés és gonoszság olyan okból vannak jelen, amit emberként nem tudnánk felfogni, hogyan lehetne megkülönböztetni egy gonoszságot és szenvedést megengedő "jóságos" istent egy gonosz istentől?
    A gonoszságot vsz nem tudom megfogni, hogy miért van jelen. A szenvedéssel már más a helyzet, az a bűn általános következménye. Az Istentől elszakított emberiség egyik kórtünete a szenvedés jelenléte, ami nem azonos a büntetéssel. Nem azért szenved valaki, mert bűnös és vétkezett az ember. De az oka világos, az Istentől való elszakítottságunk.
    A megkülönböztetés a hit által lehetséges. Ezért született a Biblia, ezért jött Jézus...hogy képesek legyünk szétválasztani a kettőt.

    Ha a rossz nem Istentől származik, hogyan létezhetett már a bűnbeesés előtt a jó és rossz tudásának fája? Egy kicsit pontatlanok vagyunk, velem az élen. A gonoszság nem azonos a rosszal. Ha nem tudok eleget enni, és a szervezetem ettől leépül, az rossz dolog. De ha azért nem tudok eleget enni, mert a családommal megosztom a szűkös élelmet, akkor kiderül, hogy egyáltalán nem gonosz...
    Nem szabad keverni a kettőt. Én esetenként megteszem, max a szövegkörnyezet teszi egyértelművé a különbséget.
    A jó és rossz tudás fája azt jelenti, hogy az ember nem Istenre bízza a döntést az etikai kérdésekben, hanem maga akar a maga istenévé lenni. Így lesz az abszolút igazságból parciális igazságocskák sora.
    A gonoszság nem Istentől származik, de azzal, hogy én akarom eldönteni mi a rossz, Isten tehet olyat az életembe, ami rossz nekem. Tehát aki csak ezt olvassa, azt állíthatja, hogy kimondtam,:Istentől származik a rossz. És igazat kell adjak... de ez csak az én parciális moralitásom miatt lehetséges.
    Remélem nem voltam túl zavaros.
    A gonosz jelenlétére nem tudok magyarázatot, a rossz jelenlétére a magyarázatom olvashattad.
    Csak azt tudom, hogy a fény hiánya sötétséget eredményez, a nem lehet a fény t felelőssé tenni a sötétségért. Ahol jelen van, ott nincs sötétség, ahonnan kizárjuk, ott meg fog jelenni. A gonoszság is ilyen. Isten jelenlétének hiánya.

    www.refujvaros.hu

Új hozzászólás Aktív témák